Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 7 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | karetní hra, budovatelská, intriky |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | 999 Games Albi Edge Entertainment Fantasy Flight Games Galakta Hans im Glück MindOK Nexus |
Autoři: | Bruno Faidutti |
Rok vydání: | 2000 |
Sdílej: |
hra ve dvou a použití zloděje
měl bych dotaz, jak řešíte situaci při hře dvou hráčů, když hraje zloděj a okrade např. žoldnéře, těžko říct, která postava má které peníze, jak se to bere, co když hráč zatím utratí veškeré peníze ve hře předchozí postavou?kren
Citadelku mám moc rád. Dáme dvě tři rychlovky na zatroconu ;)
to kren
Máš pravdu, že by to hodně ohnulo celou strategii hry, na druhou stranu i při této úpavě by mohla mít hra určité přednosti:
1. více emotivní průběh - okoamžitá reakce okradeného po vyřčení postavy - to asi má i na mysli "tajemná"
2. daleko větší role krále - tím že by byl zloděj silnější postava, hráči by se více snažili jej získávat, tedy vybírat postavu mezi prvními a tedy by i více o krále usilovali
3. tím že by byl zloděj daleko nebezpečnější, kladli by hráči větší důraz na blafování (neuhodnout jejich postavy) a častěji by se odkládaly postavy, které jsou pro hráče v tu chvíli výhodné
4. dražší stavby by stouply na významu, protože na ně musí většinou hráč něco ušetřit, hromadit zlaťáky a být tedy potencionálním terčem zloděje
Každopádně ale naprosto souhlasím, že pravidla se měnit záměrně nemají (nevědomky se tomu člověk nevyhne) a dělám to jenom v krajních případech a nerad (např. u DOOMa k vyvážení hry je to nezbytnost) - kupuji v podstatě odladěnou a krvavě otestovanou myšlenku hry, tedy pravidla a k tomu pár kousků papíru dřeva nebo plastu.
ta"jemná"
to Panzer
PŘESNĚ jsi to všechno nazval a popsal a právě pro tyto "přednosti" to rádi takhle hrajeme a odehráli jsme mnoho a mnoho zajímavých her :-)
to panzer a tajemná
Jak jsem řekl, proti gustu ...
Pro mne zůstává fakt, že výhoda získaná takovým ohnutím pravidel nevyrovná negativa, kterými se ta hra degraduje. samozřejmě, že u více her i já semo tamo přizpůsobuju pravidla, ale nesmí to být na úkor podstatného zásahu do hlavního mechanizmu hry, to mne pak hra vůbec nebaví. Nehledě na to, že je třeba se dívat nejen na pravidla, ale stejným způsobem i na příběh hry a tam to už pokulhává totálně, protože zloděj neokrade postavu na kterou se vypravil a naopak postava která má být okradena je v pohodě a ještě má od předešlé postavy k dispozici po krádeži získané zlaťáky.
Nicméně naše tebata začíná být už čistě akademická a myslím, že vše už bylo řečeno a každý se má možnost rozhodnout jak mu to vyhovuje :).
mrtvý kněz
Chtěla bych se zeptat jak je to s funkcí mordýř v případě,že zabije kněze.Když mordýř zabije kněze lze pak MRTVÉMU knězi za pomoci žoldnéře zbořit stavbu a nebo stále platí pravidlo,že žoldnéř nemůže knězi zbořit stavbu i přestože cituji:Když
prijde zneškodnená postava na radu, vubec nehraje.
Ve chvíli, kdy by mela prijít na tah, se prejde prímo
k postave další. Hrác, který si tuto postavu vybral, se
zdrží veškerých cinností a k postave se nehlásí.
my to hrajeme jinak
já velice, opravdu velice nerad měním pravidla a vytvářím si nějaká vlastní, ale u této hry jsem udělal výjimku. A sice u postav Mordýře a Zloděje. Možná už to tady někde je, nevím, ale my to hrajeme takto: nehádáme konkrétní postavu, podle nás tyto dvě postavy mají za účet okrást hráče který syslí prachy nebo zadržet hráče který se blíží k vítězství. Tím, že tipnu postavu kterou si nikdo nevybral ztrácím vlastně tah, který jsem mohl využít lépe. Je pravda, že nepoznám (pokud se postižený sám nepřizná) jakou postavu si vybral, ale já prostě potřebuji včas zadržet hráče který se blíží k vítězství. Takže mi zkrátka ukážeme na hráče a řekneme že zabíjíme tuto (jeho) postavu. Tím pádem on nejde na řadu a jako v prvním případě neříká za co hrál. Takže nenastane situace, že zabiju hráče který je na tom bodově špatně. Postižený hráč se mi pak vlastně může pomstít, protože nehádá, ale přímo řekne že zabijí mojí postavu. Někdo může říct, že takto může vlastně furt zabíjet pořád dokola toho samého hráče, ale opak je pravdou. Potom je postižený hráč sice paralyzován, ale hráč s mordýřem nemá žádné jiné výhody, takže po chvíli bude nucen stejně změnit postavu (čas pro odplatu cha chá), ale zároveň mu utečou ostatní hráči. Pak teprve začne ta pravá zlodějsko mordýřská bitka.
to Tuonela
Ani mrtvému knězi nelze zbořit stavbu.
to Adalpo
Citadela je má oblíbená hra a já osobně bych se nikdy hry s takhle znásilněnými pravidly nezúčastnil. To úplně mění ducha hry, která je především blafovací. To už pak můžete rovnou hrát s odkrytými kartami. Jestliže vám to tak ale vyhovuje, tak proč ne.
to Adalpo
Jsem také malinko rozpačitý z vaší úpravy pravidel. Když Citadelu hrajem, tak naší největší radostí je, když mordýř zabije postavu, která není ve hře, nebo zloděj okrade někoho kdo nic nemá. Připadá mi daleko zábavnější tipovat, kdo si jakou postavu vzal a dochází pak k situacím, kdy si někdo vezme postavu, protože někdo by si mohl myslet, že si tu postavu nevezme...:=)). Ale jestli se vám to tak líp hraje...
mrtvému knězi lze zbořit stavbu !
kdysi sem to někde řešil ... jo, už to mám (je to přímo podle FAQ na Faiduttiho stránkách):
5.) Žoldnéř může zničit stavbu zabitého kněze. Tohle sem našel v FAQ, a vysvětluje se to tak, že kněz, který je zabitý, se ke své postavě nepřiznává (to, že zabitá postava mlčí, když na ni přijde řada, je v pravidlech), tím pádem vlastně kněz není a neplatí na něj knězova imunita.
to trohat
OK chybami se člověk učí :).
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Ego
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 17 hodin