Chaos Marauders

xxxxxxxooo hodnoceno 17x (Seznam vlastníků)

Chaos Marauders - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Games Workshop
Autoři: Stephen Hand
Rok vydání: 1987
Sdílej: Facebook

Chaos Marauders - Skřeti kam se podíváš...

Autor: The Hammer | 15.1.2010 | 15

Chaos, zkáza, zoufalství a pocity zmaru... Goblini, Skřeti, Orkové, Trolové v nejrůznějších podobách čekají na vaše rozkazy, ale nemyslete si, že vás budou slepě poslouchat, nikdy si nemůžete být jisti ničím a proto buďte ve střehu...

Karetní hra Chaos Marauders je určena pro 2 – 4 hráče, přičemž jednotliví hráči představují jednotlivé kmeny Orků, které vedou mezi sebou spory a snaží se, aby to byl právě jejich kmen, jehož slavná vlajka bude viset na prestižním místě nad všemi ostatními...

Materiálové vybavení

  • 4 hrací plány
  • 110 karet
  • 1 Kostka pustošení
  • 16 Známek kmenů (4 sady ve 4 barvách)
  • 1 Pravidla
  • 1 Referenční karta

Tady musím zmínit nádherné grafické zpracování karet! Opravdu dokonale graficky a atmosféricky provedené. Navíc, žádná karta není stejná! I karty stejného významu mají jiné vyobrazení, prostě nádhera... Občas si je vezmu do ruky a jen tak prohlížím...

Jak se hraje

Hráči si rozloží hrací plán, který zobrazuje 12 herních polí, na které je možno umístit karty. Toto představuje jednu bitevní linii. Další dvě bitevní linie sestavuje hráč nad a pod herním plánem. Cílem hry je sestavit tři úplné bojové linie, které zároveň obsahují nejvyšší bodovou hodnotu cenných věcí, jako jsou válečné stroje, poklady a podobně. Přitom každá bitevní linie musí začínat praporečníkem a končit hudebníkem. Velikost a tedy délka bitevní linie záleží jen na samotných hráčích. U kratší linie budeme mít větší šanci ji dokončit, zato nám ale přinese méně bodů a naopak. Hráčův tah sestává z přibírání a umísťování karet do bitevních linií. K dispozici je několik typů karet:

  • Šedé karty – Goblinní jednotky  - není na nich nic zvláštního, jen mohou být užiteční při dokončování bitevních linií
  • Modré karty – Kořist – poskytují vítězné body na konci hry
  • Fialové karty – Pravidelné jednotky – přináší do hry Útočnou hodnotu
  • Zelené karty – Speciální jednotky - mají zvláštní schopnosti a mohou ovlivnit hru různými způsoby.
  • Červené karty – Válečné stroje – speciální soubory 2 – 3 karet, které, pokud jsou správně umístěny i s posádkou, tvoří mocné zbraně.

Možnosti hráčova tahu

Hráč na tahu si bere vrchní kartu z balíčku a umístí ji do jedné ze svých bitevních linií. Poté si přibírá další kartu. Jeho tah končí, když si přibere:

  • stejnou kartu, jakou už má ve své bitevní linii
  • zelenou kartu
  • kartu Vlajkonoše a má už tři
  • kartu Hudebníka a má už tři
  • kartu, kterou si nepřeje použít
  • nebo když útočí s dokončenou bitevní linií

Vždy když hráč dokončí bitevní linii smí zaútočit na nepřátelskou linii, jejíž útočná hodnota je nižší, než hodnota právě dokončené linie. Pak přichází ke slovu kostka, na jejichž 5 stěnách je znázorněno Oko Orků, znamenající úspěšný útok a jen na jediné stěně kostky se nachází známka Chaosu, která znamená nepovedený útok a porážku. Vítězný hráč si smí sebrat soupeřovy karty z poražené linie (kromě fialových, ty jdou na odhazovací balíček) a umístit je do svých bitevních linií.

Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů dokončí 3 bitevní linie, což ovšem ještě zdaleka nemusí znamenat vítězství, protože se poté provede bodování, kdy se sčítají body za dokončené linie, za jednotlivé poklady, hrdiny či válečné stroje a ten z hráčů jehož bodový zisk je nejvyšší, stává se vítězem a smí vyvěsit vlajku svého kmene nad všechny ostatní. Ovšem další kmenová půtka na sebe jistě nenechá dlouho čekat….

Dojmy

Něco podobného jsem ještě nezažil... Tato hra se mění každým okamžikem, každou otočenou kartou. Že vám chybí jediná karta k ukončení hry? V příštím tahu už můžete mít před sebou už jen prázdnou pláň, to když „Skyrr´s Blowbackovi“ selže zbraň (na kostce vám padne známka chaosu, šance je 1 : 5) a výbuch zničí všechny vaše vyložené jednotky... V jednom okamžiku máte radost, jak se vám bitevní linie zaplňují, pak si ovšem doberete „Dagromma Flalhbreatha“, hodíte opět známku chaosu a odstraníte každou třetí kartu ze svých řad...

Podařilo se vám ukořistit plno pokladů? Stačí, aby vás navštívil přihlouplý Trol „Odlugg Spleenripper“, a při hodech kostkou měli opět „štěstí“ na známku chaosu, a ten trouba vám sežere všechny poklady... Proti takovýmto „týpkům“ se jeví třeba „Venemous Creep“, který má schopnost ukrást jednu kartu ze soupeřovy linie, jako milý a kamarádský dobrák...

Prostě hra plná náhody, zapomeňte na taktiku, strategii, jen se prostě bavte, hra přímo přetéká atmosférou skřetí nespolehlivosti, nedůvěryhodnosti. Já tuhle hru prostě neberu „vážně“.

A dobře se bavím a nedivím se už raději ničemu…

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Přesná recenze
Já to hrál jen jednou v Essenu, ale ačkoli mě to tam příliš nezaujalo (hráli jsme jen ve dvou a poprvé), myslím na ní čím dál častěji.

Tom "Sneaky Git" :)

15.1.2010 09:10:42

Vybíráme z Bazaru

Dune (1992) - francouzská verze původní Duny
Dune (1992) - francouzská verze původní Duny
Akt. cena: 1500 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas