Call of Cthulhu LCG

xxxxxxxxoo hodnoceno 19x (Seznam vlastníků)

Call of Cthulhu LCG - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 13 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: neuvedeno
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: není
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Eric M. Lang
Rok vydání: 2008
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Fr3NZyYho dotazy ohledně pravidel

Teď jsem Coc dostal na Vánoce a pomalu louskám pravidla a mám zatím jednu (později z mnoha) otázek. Co jsou ty domains? Vím,že když chci vyložit nějakou kartu třeba charackter tam musím zaplatil určitý počet bodu/znaků co je na karte a pak je domain vyčerpána a refreshuji ji až v dalším kole. No ale jak do těch domains ty karty přídávám jako z ruky? co když už nějakou omain nebudu chtít a budu chtít udělat novou? tohle bych potřeboval osvětlit:)
30.12.2009 20:30:16

frakce
...navíc kdyby i pro normální hraní platilo pravidlo o více než 2 frakcích, proč by FFG uváděli do pravidel právě těch 21 kombinací ?
Už jen s použitím Core setu by se totiž dalo vytvořit kombinací mnohem víc, pokud by mohlo být v balíčku frakcí více !!!

31.12.2009 18:50:13

Re
Není to nesmysl, je to marketingový tah, který se ukázal jako neúspěšný (viz. vydání Warhammeru, kde už v core setu je víc kopií stejných karet).

Pravidla uvádí, že core set se dá použít na hru dvou hráčů, ale na turnajové hraní je dobré mít jich víc.
Viz. pravidlo pro deck building (strana 14):
Každá karta max. 3x a minimum 50 karet v balíčku.
Žádná další omezení na balíček tam nejsou z čehož logicky vyplývá, že můžeš mít kolik chceš frakcí v balíčku.

Pokud se někdo chce CoC věnovat naplno, tak musí opravdu mít tři core sety a každý asylum pack třikrát.
Pro normální hraní si vystačíš s jedním core setem, kde náhodně namícháš dvě frakce a pár neutrálek.
Proto se také kapitola o dvou frakcích a neutrálkách jmenuje "For the FIRST game". x]

31.12.2009 19:17:26

frakce
OK OK, dovedu si představit že použítím více frakcí a použitím dalších AP hra asi dostane větší šťávu.
Stále mi ale v pravidlech chybí jasné uvedení, že i jiný počet než 2 frakce jsou povoleny :-(

Už jsem poslal dotaz na FFG support, pokud mi odpoví ? :-(, postnu to tady. Fakt bych v tom chtěl mít jasno.

31.12.2009 19:30:00

První hra
Tak mám za sebou první hru. Soupeř si vybral kombo (náhodně) Cthulhu-Shubb Nigurath a já to kontroval balíkem Agency-Syndicate. Později jsem zjistil, že můj balík je špatná kombinace a navíc se mi nedařilo vyložit nějaký charakter ze začátku, ptže jsem měl samé drahé. Navíc můj balík, silný v Combatu, prohrával se soupeřem díky jeho výhodě v Terror. Takže většinou jsem musel nasadit více charakterů na jeden příběh nebo žádného, ptže by mi charakter zešílel. Za celou hru mi do ruky nepřišel ani jeden charakter s Willpower. Navíc soupeř své tempo zvyšoval a za chvíli měl na stole vyloženo cca 10 Charů včetně samotného Cthulhu. Za hodinku a půl byl vítěz jasný a já prohrál čistě 3:0 dneska se chystám na další hry, tak uvidíme. Každopádně hra je to hodně vydařená a baví mě velice, chce to hlavně hrát a vybrat si tu správnou kombinaci:)

2.1.2010 09:55:35

Re První hra
Tak zešílení charakteru není problém, pokud mu pak jeden kuchneš. Protože zešílený char se za dvě kola vrátí, jenže mrtvý už ne x]. Pokud máš víc charakterů než soupeř, tak taky můžeš každý poslat na jiný příběh a on si bude muset vybrat, které bránit. Třeba ztratíš dva charaktery na terror, ale zato v dalším příběhu získáš 2-3 tokeny za kolo.

2.1.2010 11:45:14

Dotazy
Tak mám za sebou další hru a zde jsem vyhrál já 3:0. Já Syndicate/Miskatonic University, soupeř hrál Yog-Sothoth/Shubb Nigurath. Hrál jsem s velice slabými charaktery (skilly 0-2) a k vítězství mi nejvíce pomohla Alhazred Lamp, která dává po jedné ikoně ke každému struggle a nakonec support karta, která přídává pro vyhodnocení 1x Arcane struggle a 2x Investigation struggle. Jen se nám to zdá divné ptž jsem vyhrálk v podstatě pomocí 1-2 karet a soupeře jsem držel v šachu ikdyž měl silnější monstra.
Ozázka:
Ty support karty mohu používat pořád dokola? Dokud nejsou zničeny spolu s kartou, které byly připojeny či jiným efektem? A jsou taky Exhaust jako charakter ke kterému byly připojeny?

2.1.2010 19:25:28

Re dotazy
No, Alhazred Lamp dává tomu charakteru, na který je zahrána čtyři ikonky dokud charakter neumře nebo není Alhazred Lamp zničená.
Open for Inspection se vztahuje na jeden jediný příběh, ke kterému je zahrána. Po jeho vyhraní kterýmkoliv hráčem jde tento attachment na discard pile.

2.1.2010 22:03:44

Dotaz
A jsou support karty exhaust stejně jako charakter ke kterému jsou připojeny? A support věci se připojují k charu pouze na jedno kolo a pak je mohu přiřadit jinému charu? Hráli jsme to tak, že jsem třeba k někomu dal Alhazredovu lampu odehrálo se moje kolo, použité chary byli exhaust. V soupeřově kole, když jsem přiřazoval chary k příběhu jsem Alhazredovu lampu přiřadil zase k jinému charu. Hraje se to tak?

2.1.2010 23:25:23

Re dotaz
Support karty neexhaustuješ, pokud to na nich není výslovně uvedeno.
Ne, nehraje. Na kartě je attach to character/story/whatever a to znamená, že když to k čemukoliv přiřadíš, je to tam až do smrti charu/toho attachmentu/výhry příběhu.

3.1.2010 00:40:59

re dotaz
Takže jestli to dobře chápu:
1. Takže, když třeba ke Cthulhu připojím Alhazredovu lampu, tak zůstane u něho do konce hry nebo dokud není lampa/Cthulhu zničen?
2. když exhaustnu Cthulhu, tak co se stane s tou lampu připojenou ke Cthulhu?
3.Open for Inspection - když ho zahraju na příběh, tak ta karta tam zůstane dokud někdo z nás ten příběh nevyhraje?

3.1.2010 10:43:06

Re re dotaz
1) Jo.
2) Ta už je v té chvíli součástí Cthulhu, takže se s ním chová jako jedna karta.
3) Nebo dokud ji někdo nezničí.

3.1.2010 13:47:34

Vybíráme z Bazaru

Insert - Duchové ostrova komplet
Insert - Duchové ostrova komplet
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 7 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas