Brian Boru: Velkokrál Irska

xxxxxxxxxo hodnoceno 87x (Seznam vlastníků)

Brian Boru: Velkokrál Irska - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3–5
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Středověk
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: Fox in the Box
Osprey Publishing
Autoři: Peer Sylvester
Rok vydání: 2021
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

ZTK

Obsazení všech měst

Hráli jsme první hru ve třech hráčích. Rozdávali jsme 8 karet na hráče a odhazovali jsme dvě karty sňatku a stalo se nám, že v předposledním kole byly všechna města již obsazená. 

Pokud jsou obsazená všechna města, kam se dává žeton aktivního města? Pokud se nikam nedává, hrají se štychy jen tak?  nebo je konec hry?

Díky

14.11.2022 19:53:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Myslím, že jste hráli něco špatně. Placení body místo mincemi nejde použít u “spodního” efektu rozšiřování se do sousedních měst (za 5 peněz). Poslední karta z ruky se odhazuje (takže se hraje jen 7 karet každé kolo). Ve třech hráčích se hrají jen 3 kola. Peníze dostanou hráči pouze na začátku hry a pak už jen to, co vydělají efekty karet, příp. ze stupnice svateb. To je prvních pár věcí, které mě napadají. Ještě jsem neviděl, že by se obsadilo vše - měst je na mapě odhadem 50, ve 3 kolech jich obsadíš 21 přes vítězství štychů, i jen dalších 20 “dokupovaných” by stálo v součtu 100 mincí, to prostě ve třech hráčích neuděláš.

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher

14.11.2022 20:55:44 | Upraveno autorem (porovnej)

měli jste hrát 3 kola - to je 21 štychů - na mapě je 52 měst, asi se dá obsadit dost měst i bez výhry štychu (tedy spodní akcí, ale ta je obvykle drahá a ne vždy se to vyplatí) - domnívám se, že při hře dle pravidel není možné ani teoreticky obsadit všechna města…

Ivo
 

14.11.2022 21:01:06

ZTK

Už vím, kde jsme udělali chybu. Hráli jsme 7 štychů a jednu jsme odhazovali.To bylo v pořádku. Ale při přípravě snatku jsme nechali dánskou princeznu dole, a ze zbytku jsme odstranili dva snatky, a měli jsme tedy dva nechat….

Akorát ještě nerozumím jak píše Kew, Placení jakými body místo mincemi nejde použít? Mince jsme získávali ze spodních efektů a to většinou 2 až 3 mince a umístit město za 5 mincí. A při této akci, můžu si vzít ty 2 mince a neumístit město? Nebo nemůžu si vybrat tento efekt vůbec.?

Díky za odpověd. 

14.11.2022 22:10:12

@ZTK Ano, můžeš si vzít jen mince a nestavět město. Každý symbol kromě přeškrtnuté mince je volitelný. Je to standardní způsob, jak přijít k penězům. Symbol přeškrtnuté mince (v “horní” efektu, pokud vyhraješ štych s vysokou kartou) říká, že musíš povinně zaplatit minci - pokud ji nemáš, za každou, kterou nemůžeš zaplatit, ztrácíš 2 vítězné body (pokud nějaké máš).

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher

14.11.2022 22:22:15

ZTK

Díky za dovysvětlení. 

14.11.2022 22:28:39

@Kew 
Si myslím, že tady se mýlíš (dle pravidel i diskuzí na BGG): “Každý symbol kromě přeškrtnuté mince je volitelný.”

By to mělo být: “Každý symbol u provedené akce je povinný (ale expanzi je možné neprovést).”

I když reálný herní rozdíl, je minimální.

Z pravidel str. 5, 6:

“Pokud tento hráč vyhrál, provede primární akci dané karty.”
"Pokud tento hráč štych prohrál, vybere si a provede jednu ze sekundárních akcí
karty."
“Když provedete akci, musíte vyřešit všechny symboly v pořadí zleva doprava.”
Jediná akce, která říká, že můžete, je expanze do dalšího města (a připlácení mincí k posílení).

---
Pomáhám s korekturami překladů pro Fox in the Box a testováním her pro Ion Game Design.

15.11.2022 08:28:01 | Upraveno autorem (porovnej)

@Pizin Máš pravdu, no. Ale ono nedává nějak moc smysl ty ostatní věci (mimo utrácení miní a expanzi) nedělat :)

--
admin popisů a recenzí her ZH, překladatel FitB a REXher

15.11.2022 22:58:48

Vybíráme z Bazaru

Scythe CZ jako nový
Scythe CZ jako nový
Akt. cena: 900 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas