nepřihlášený

přihlásit

registrovat

Black Angel

Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: undefined
Vydavatelé: Pearl Games
Autoři: Alain Orban
Sébastien Dujardin
Xavier Georges
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Popis hry

Upravit

Černý anděl putuje vesmírem, ovládaný umělými inteligencemi. První intergalaktická vesmírná loď převáží genetický materiál do neznámých světů. Na dlouhé cestě vesmírem a časem spolu soutěží umělé inteligence v efektivitě vlastních algoritmů.

Black Angel je strategická hra situovaná do vesmíru, ve které budou hráči představovat umělé inteligence (UI) zastupující nejmocnější státy světa. Pouze ta z umělých inteligencí, která se bude nejefektivněji rozhodovat, získá hlavní rozhodovací slovo při osídlení nové planety.


Příprava hry:

Na stůl se položí herní plán. Kostky se roztřídí podle barvy a umístí do odpovídajících sektorů na herním plánu. Sestaví se desky Vesmíru ze 7 vesmírných pruhů. Na příslušná místa se umístí žeton Spes a žeton lodi. Další lodě, zdroje a kostky poškození se položí poblíž herního plánu. Vytvoří se jednotlivé stohy technologií (základních a pokročilých), z nichž se následně utvoří počáteční nabídka. Karty misí se roztřídí podle barvy, zamíchají a vytvoří se z nich 3 balíčky poblíž herního plánu. Zamíchají se karty Ničitelů, vytvoří se příslušný dobírací balíček, z nějž se odkryje první karta a umístí se na odpovídající místo na herním plánu spolu s jednou kostkou poškození. Poté se stejným způsobem umístí ještě jedna karta Ničitelů.

Každý hráč si zvolí hráčskou desku jedné barvy a umístí ji před sebe. Na ni rozmístí kotouče a roboty své barvy, poté získá také počáteční technologie, mise a karty Ničitelů, dále 1 zdroj, 1 kostku poškození a 1 loď. Vše umístí na odpovídající pozice na desce. Je určen začínající hráč, který obdrží žeton začínajícího hráče a hráčskou nápovědu číslo 1. Poté rozdejte hráčské nápovědy s číselném pořadí zbylým hráčům po směru hodinových ručiček. Podle herního pořadí nyní každý hráč hodí jednou kostkou od každé barvy a umístí si kostky do svého oddělení. Každý z hráčů (vyjma prvního) obdrží bonus zobrazený v pravé horní části na hráčské nápovědě.


Průběh hry:

Hra se hraje na jednotlivá kola a končí v okamžiku, kdy je splněna jedna ze dvou podmínek konce hry.  V každém kole si musí hráč vybrat mezi dvěma následujícím sekvencemi a vykonat je krok po kroku. Pokud nemůže hráč zahrát sekvenci A, musí zahrát sekvenci B.

Sekvence A:

  1. Zahrání karty okolo technologické mřížky (volitelné): Hráč může zahrát kartu misí nebo kartu Ničitelů na jedno ze šesti míst okolo hráčské desky a aktivovat tak technologie, které se v aktivované řadě nebo sloupci nacházejí (karta mise aktivuje pouze technologie, které odpovídají dané barvě, karta Ničitelů  pak všechny technologie).

  2. Vykonání akce s jednou kostkou na herní desce Černého anděla nebo na desce Vesmíru: Nejdříve hráč vybere kostku. Kostka může pocházet z hráčova oddělení nebo z oddělení jiného hráče (v tom případě ji hráč musí odkoupit). Poté hráč musí kostku použít na aktivaci akce buď na herní desce Černého anděla nebo na desce Vesmíru. Hodnota kostky se rovná počtu aktivací. Barva kostky musí odpovídat barvě akce. Pokud se u akce nachází dvě kostky poškození, je akce poškozená a hodnota kostky je snížena o 1. Pokud se u akce nachází karta Ničitelů, hráč musí nejdříve vyhodnotit efekt nejvrchnější karty Ničitelů. Druhy akcí na desce Černého anděla jsou tyto:
    • Objev technologií: Za každou aktivaci si hráč může vybrat 1 technologii (některé technologie vyžadují 2 aktivace). Poté hráč zasune nově získanou technologii do technologické mřížky. Nové technologie posouvají a vytlačují staré technologie. Vytlačené technologie si hráč ponechává u hráčské desky (mohou přinést vítězné body).
    • Oprava Černého anděla: Za každou aktivaci hráč odebere jednu kostku poškození z herní desky Černého anděla. Poté může umístit získané kostky poškození na své technologie a aktivovat je tím, nebo si je ihned uložit do svého skladiště.
    • Zničení Ničitelů: Za každou aktivaci hráč odebere jednu kartu Ničitelů, která se nachází u akcí.
    • Velení lodi: Tato akce umožňuje hráči pohnout 1 lodí ve vesmíru o 1 pole za 1 aktivaci. Poté může hráč umístit kartu misí na cizí území ve vesmíru, a to tam, kde skončil pohyb lodi. Barva karty mise musí odpovídat barvě cizího území.
    • Pohyb lodí: Hráč může pohnout 1 lodí o počet polí menší nebo rovný hodnotě kostky. Hráč může použít k pohybu již existující loď ve vesmíru nebo vytvořit novou loď startující z Černého anděla (pomocí svého robota lodi).

      Pokud loď ukončí pohyb (akcí velení nebo pohyb) na poli, které odpovídá barvě kostky, může hráč umístit na toto pole kartu mise, která odpovídá barvě pole. K ní hráč položí 1 svého robota na kartu (označení vlastnictví) a obdrží také jednorázový bonus (vítězné body, roboty, zdroje nebo lodě). Umístěním karty misí se aktivují Ničitelé na sousedících polích ve Vesmíru (podle počtu ikon Ničitelů se k akci přidají karty Ničitelů a kostky poškození) a objevují se nové technologie (jsou přemístěny ze zásoby do nabídky technologií; nové technologie mohou vysunout staré technologie z herní desky - tyto jsou pak odloženy na odhazovací balíček).

    Ve Vesmíru hráč plní akce misí, kterých existují dva druhy: a) neutralizační mise a b) aktivační mise.

  3.  Dobrání karty mise: Hráč vrátí do společné zásoby 1 kostku a vezme si kartu mise odpovídající barvě této kostky. Hráč musí rovněž zkontrolovat, zda počet jeho karet misí nepřesahuje množství 6. Případné přebytečné karty musí odhodit.

V jakékoli fázi Sekvence A může hrát utratit jednu kostku poškození ze svého skladiště k obrácení jedné své kostky na opačnou stranu (ne však kostky, kterou zakoupil od svého soupeře).

Sekvence B:

Zahrání sekvence B si hráč může vybrat i tehdy, pokud stále má ve svém oddělení kostky. V takovém případě hráč ztrácí počet vítězných bodů rovný hodnotě zbylých kostek. Poté zbylé kostky umístí na příslušná místa.

  1. Hod kostkami: Každý robot umístěný do pracovny dává hráči právo házet jednou kostkou dané barvy. Vezměte příslušný počet kostek (omezený dostupností), hoďte jimi a umístěte je do svého oddělení. Poté si může hráč zarezervovat právě 1 kostku za 1 zdroj. Takovou kostku umístí do zóny s vysokou bezpečností (pole se zámkem).
  2. Resetování hráčské desky: Odstraňte všechny karty misí a Ničitelů z okolí hráčovy desky. Ponechte u ní pouze karty vysunutých misí na pravé straně. Všechny kostky poškození nacházející se na technologiích přesuňte do svého skladiště.
  3. Posun lodi Černého anděla na desce Vesmíru: Posuňte loď Černého anděla na desce Vesmíru o jedno pole. Dále vysuňte všechny karty misí nacházejících se na nejspodnějším pruhu Vesmíru. Jsou spuštěny efekty všech neutralizačních karet misí. Potéje vraťte jejich vlastníkům, kteří si je zasunou pod pravou část hráčské desky (podle barvy); roboty a lodě vraťte do společné zásoby. Pak vezměte tento poslední pruh Vesmíru, obraťte jej a připojte ho k prvnímu pruhu Vesmíru. Pokud je se na tomto pruhu nachází ikonka Spes, umístěte planetu Spes na nově vytvořený první pruh na centrální hex - planeta Spes je na dohled!


Konec hry:

Konec hry může nastat dvěma způsoby (balíček karet Ničitelů je prázdný - během Sekvence A, nebo loď Černý anděl přiletí na planetu Spes - během Sekvence B). V obou případech dokončete kolo a poté zahrajte poslední kolo. Po jeho dokončení přičtěte k vítězným bodům, které jste získali během hry, vítězné body z pokročilých technologií, a pokud loď Černý anděl dorazila na planetu Spes, obdrží hráč 1 vítězný bod za každou kombinaci robot + kostka poškození + zdroj + loď. Hráč s nejvíce body se stává vítězem hry.

Autor: chejnik