BattleLore: Heroes

xxxxxxxxxo hodnoceno 13x (Seznam vlastníků)

BattleLore: Heroes - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Rozšíření pro hru: BattleLore
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: desková hra, vývoj postavy, strategická, válečná
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Richard Borg
Rok vydání: 2009
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Heroes v prodeji...

Od dnešního dne jsou v USA Heroes k dostání na pultech obchodů... Řekl bych, že již brzy budou i u nás ;-)
7.10.2009 21:40:00

to rbx
Nojo, ja vím a mrzí mě to ... já bych fakt radši katapulty a pevnosti ... mezi tím pár elfů s lukama .... a tak podobně :-)

Nebo třeba jízdu na slonech??? Oštěpaře na velbloudech??? :-)

21.10.2009 11:46:40

to sydo
Nojo, po tý hře jsem už párkrát pošilhával, ale vždycky mě trochu zarazily ty dřevěný špalíčky místo figurek :-) Přeci jen už jsem poměrně dost rozmazlenej Battlelore a figurkama ... Holt budu muset sehnat pravidla a pak mě to třeba přesvědčí.

21.10.2009 11:48:11

Merlin
Tak mě po tvém příspěvku napadlo....že bych vzal figurky z Age of Mythology a přenesl je do Battlelore a udělal si Egyptskou, Řeckou a Severskou verzi ? (Ostatně pár figurek už jsem použil na Trolla, Elementála, Obra i Draka...)
:-))))))))

21.10.2009 11:52:25

to The Hammer
To není špatnej nápad :-) Já mám Age of Mythology tři krabice, právě kvůli těm figurkám :-)

21.10.2009 11:58:28

sappho a The Hammer
S tím relaxem s váma souhlasím,mě to malování také moc chytlo a nejlíp si u toho vyčistím hlavu.

The Hammer:To ti závidím že už máš hotovo,mě to ještě potrvá dlouho.Tu třičtvrtě hodinku na figurku mám asi taky,ale bude hlavně tím že se je snažím vystínovat a hraju s detaily a vylepšuju si na nich svojí techniku protože mě čeká na barvení Descent,Doom a hlavně se chystám na zákl.krabici Warhammeru a to není vše ,potřeboval bych na to aspon pul roku dovolenou :)

21.10.2009 12:00:03

Merlin
No, tak to mě se právě ty špalíčky líbí :) C&C se holt tváří jako taková vážnější hra, BL je takové obecně přístupnější. Ale mě osobně ta kombinace historie a fantasy taky moc nesedí. Ale vypadá to krásně, to zas jo.

21.10.2009 12:09:35

to Merlin
CCA můžu doporučit a pravidla jsou volně na stránkách výrobce, ale pozor lepení je to masakrální...

21.10.2009 13:55:39

to sydo, ocasek
Díky kluci, zase jste mě zviklali tak, že ačkoli mám stop stav, tak jdu pročítat pravidla :-) A lepení dostane na krk přítulkyně, pár týdnů se léčí a nemá co dělat :-) No 350 nálepek x 2 bude fakt maso :-)

21.10.2009 14:17:14

První zkšenosti
Tak mám za sebou první hru a dopadla lépe než jsem čekal. Vyrovnaný scénář, velká zábava, opravdu si mohu jen pochvalovat. Jinak kdo si myslí, že "levelování" hrdinů bude bůh ví jak rychlé, tak na to aŤ zapomene. Myslím, že bude tvrvat minimálně jedno absolování všech scénářů, než se nasbírají nějaké pěkné artefaktry. Jinak nevím jestli ještě někdo, nebo je má angličtina tak nedostatečná, že cítím v pravidlech rozpor. Na straně 5 vpravo dole obrázek a strana 6 vlevo nahoře obrázek, jsou v přímém rozporu s prvním odstavcem na straně 6: Casualty Check Procedure
1) The Hero’s opponent rolls one die for each bonused strike hit and lore hit scored in combat, plus one die if the troop the Hero was leading was eliminated, or the number of dice shown on a revealed trap

Pro vysvětlení, u obrázků jse v textu, že causualty check je pouze za bonused strike roled in battle a v textu je dle mého, že i za lore.

Jak si myslíte že je to správně?
token.

21.10.2009 19:11:15

pravidla
Musím si konečně přečíst pravidla. Začíná mě to zajímat. Z Cholerusova příspěvku to vypadá, že se hrdina vyvíjí během několika her?

21.10.2009 19:56:50

To cholerus
Podle mne je to tak (aspoň jsem si to tak přeložil já), že to Lore se do casualty checku počítá jenom při využití kouzla nebo schopnosti, která udává, že Lore znamená zásah (např. Enchanted Mass Might apod.)V normálním souboji bez kouzel to Lore neplatí, tam platí jenom Bonus strike.
Snad jsem to vysvětlil správně ?:-)

21.10.2009 20:32:57

Díky
Díky za rychlou odpověď, máš pravdu, této schopnosti jsme si nevšiml, takže jsme to hráli správně. Jinak sappho, hrdina opravdu není jen na jednu hru, to je bez artefaktů a zkšeností relativně slabá figurka přidávající +1d, max +2d v případě warriora. Artefakty jí ale přidávají různá brnění, obuv, nebo jsou i artefatkty na jedno použití. Dále hrnina se zkušenostmi získává i schopnosti své školy, i schopnosti obecné přístupné všem. Jinak se možná pokusím sesmolit nějaký breefing do základního popisu hry, kde bych těchto několik odlišností od základního systému hry které jsem postřehl.

21.10.2009 20:56:04

cholerus
Těším se těším na první hru. O víkendu každopádně musíme se speedym zahrát. Hráli jste ten první scénář co je v Heroes? A jaké jste si zvolili hrdiny? Prostě brífinguj, zajímá mě to.
Myslím si, že právě proto, že ten hrdina se vyvíjí během mnoha her, a není to tak, že tam naběhne nějaký "nabušený týpek" co všechny pobije jedinným máchnutím meče, tak ta změna nebude tak drastická, jak jsme se obávali, naopak to bude (doufám) zajímavé obohacení....

21.10.2009 22:40:03

Hmmm...
Tak jsme si pročítal ty vaše řádky a zní to opravdu zajímavě. Budu se na to muset asi víc podívat. Představa, jak si člověk piluje hrdinu a pak o něj přijde kvůli taktické chybě, mě láká.
Rěším se na vaše popisky a snad i nějakou recenzi.. :)

21.10.2009 23:51:31

SSZGSA
Finta je v tom, že o něj hned tak nepřijdeš :-)))
Pokud ti jej soupeř porazí, hrdina je ztracen pro tuhle bitvu, ubere si život v charakterníku, ale protože těch životů má víc (3 - 5), příště normálně pokračuje a dokonce i porážka je zkušenost, takže i tak něco získáš. Dokonce můžeš hrdinu zachránit i "útěkem" z hracího plánu, ale pak by asi neměl být nazýván hrdinou :-))) Fakt jsem zvědavý a už se těším na hru ...!

22.10.2009 06:21:29

pravidla
Včera jsem proletěly pravidla. A musím říct...začíná mě to zajímat. Hlavně to jak se hrdina postupně vylepšuje, pak postoupí do válečné rady a nakonec, když se neosvědčí, tak předá moudro svému nástupci. Jen je asi trochu škoda že ty figurky tam nejsou dvojmo.

22.10.2009 06:59:30

Pravidla
Neradto říkám Hammer, ale hrdina pokud je úplně zabit, tak se rozhodně neobživí - viz strana 7, 1 slopec pravidel. Hrdinovi se mezi jednotlivými scénáři životy obnovují, ale jenom tehdy, když hrdina nezemře, poté jsou jeho dny sečteny. :-)
Líbí se mi i možnost odměnění jednotek, které si troufnou na osamoceného hrdinu lore žetonem, který mohou v příčtím kole využit jako vylepšení svých shopností.
O útěku z plánu máš sice právdu, ale nemůžeš si dle mého vybrat kdy chceš utéci, ale musí být proti tobě hozen ústup ve chvíli kdy jsi na okraji své mapy. O jeho navrácení do dalších scénářů není v pravidlech přesně stanovené, ale jsem spíše pro, nezemřel, pouze utekl.
Jinak právě jdeme připravovat na scénář 2, tak pad dám zase vědět.

BTW: Zvolili jsme si - Rogue - skill - bonusová kostka při boji proti modrému praporu
Wizard - skill - jako zásah platí i hozený lore

22.10.2009 19:59:22

cholerus
Vždyť to říkám, že potřebuju překlad :-(
Angličtině rozumím jak koza petrželi a speedy se sice snaží, ale ještě nebyl čas si sednout, aby mi dal podrobnou instruktáž. Ale víkend se blíží a možná už dnes večer.....Zatím ani netuším, kdo má jaké výhody, pro první hru uvažuju o comannderovi či warriorovi

23.10.2009 06:23:36

2 scénář
Po dvou scénářích se ukazuje jedna velmi zajímavá vlastnost tohoto rozšíření a to je vyrovnanost scénářů. Opravdu se jednalo v obou případech o líté boje, které nebyli rozhodnuty do posledního hodu. Hrdinové zatím smrti unikají a zkázu spíše rozsévají, ale občas jenom o vlásek.
Musím opravit původní charekteristiky rouga - vzal jsem si skill Thiefery - pokud v boji proti nepřátelskému herdinovi hodím 2 lore, tak mu mohu sebrat artefakt. Bonusová kostka je má enchanted zbraň, kterou jsem získal jako artefakt do začátku.
Zajímavé rozšíření, koupě zatím nelituji, jen mě 2 scénář nutí koupit si ještě stoleté války, ale improvizovaně nejsou potřeba, kold souhrnou kartu kopí vlastní goblini. :-(

23.10.2009 16:52:48

S*U*P*E*R
Máme za sebou první scénář a musím říct, že je to paráda. Battlelore zůstává Battlelore, žádná drastická změna či odklon se (zatím?) nekoná. Pouze přibyla další jednotka, kterou se musíme naučit používat. Perfektně to oživuje celou hru. A to prosím píšu v situaci, kdy bych nejradši ty pitomé kostky hodil z okna, neboť mi dnes nepadlo lautr nic a byl jsem rozdrcen speedym 7:1 :-(
Hrdinové se spíš zatím jen hledali a měli strach o život, než aby hrdinně bojovali ale to se příště změní. Můj warrior Rick Hammer slibuje commanderovi Bertrandu Du Guesclinovi krutou odplatu!!!!

cholerus: co myslíš tím, že se mu obnovují životy. My si myslíme, že se mu život vrátí pouze tehdy, pokud navštíví Master Physiciana (což je artefakt)za což ale musí zaplatit.
Pokud hrdina přijde o všechny své životy, pak je samozřejmé, že umírá. Ale jelikož má těch životů víc, pak porážka v jedné bitvě znamená pouze "zranění"ˇ= ubere si život a zároveň je jakoby v soupeřově zajetí, odkud se může vykoupit, popřípadě vyměnit.
Nepřátelská jednotka získá bonusový Lore žeton za útok na hrdinu pouze v případě, že ho zraní.
S tím útěkem si myslíme, že je to tak: ve fázi pohybu může hrdina zvolit dobrovolný útěk, čímž je ztracen pro tuto hru, ale neumírá ani není zraněn.
Tak to přeložil speedy a tak to zatím hrajeme.
Co říkáš na to hledání pokladů. Je to dost drsné, hledat s rizikem pasti a snadné smrti hrdiny. Teď v prvním scénáři byl výběr pokladu ze tří žetonů, ale nikdo si netroufl riskovat past s útokem 4 kostek, která tam případně mohla být. Po hře jsem si zkusmo jeden vybral a samozřejmě byla to ta nejhorší past, uffff.

24.10.2009 12:21:40

To The Hammer
Můj hrdinný Bertrand du Guesclin ti vzkazuje, že už se nemůže dočkat, až se ten tvůj Rick co si říká "warrior" bude před Bertrandem plazit v prachu bojiště (samozřejmě vyhraného pro chrabrého konetábla speedyho) a prosit o milost...

24.10.2009 12:29:41

Perfektní zážitek
Tak máme za sebou i druhý scénář. Nááádherná bitva. Sice jsem opět prohrál, ale tentokrát to bylo velice těsné a napínavé až do konce. Zpočátku mě Bernard opět drtil, už to bylo 5:1, pak se ale karta obrátila i díky statečnému warriorovi, který dělal co mohl a svou získanou zkušenost si těžce zasloužil (narozdíl od commandera Bertranda, který se za celou bitvu pohnul jen jednou, a to když zbaběle utíkal....jó není hrdina jako hrdina :-)))
Nakonec to speedymu zase vyšlo...Hlavní rozdíl je v tom, že když zahraju Lore kartu s řetězovou reakcí (teď si nevzpomenu jak se jmenuje) tak netrefím nic, zatímco on stejnou kartou oslabí 6 mých jednotek...
Ale stejně je to nádhera. Můžu říct, že Heroes vzkřísili pomalu uvadající slávu Battlelore!!!

24.10.2009 20:56:17

To The Hammer
Já vych to zbabělým útěkem nenazval, spíš to byl taktický ústup těžce promýšlený několik kol :-).

24.10.2009 21:01:08

Speedy,
přelož mi prosím, ten odstavec o Heroes Life. Nějak ty 2 věty které se týkají přechodu mezi scénáři nechápu. Dle první věty mi přijde, že se životy obnovjí, ale dle druhé už nikoliv.

25.10.2009 09:29:29

cholerus
Přeložil jsem a hrajeme to takto: Zraněný hrdina se mezi bitvami zotaví dostatečně na to, aby mohl být použit v nové bitvě. Ale, život o který přišel se mu nevrací (tj. zůstane mu přeškrtnutá lebka v charakterníku). Hrdina umírá v okamžiku přeškrtnutí poslední lebky.

25.10.2009 10:57:28

Vybíráme z Bazaru

Masters od Renaissance: Lorenzo il Magnifico+obaly
Masters od Renaissance: Lorenzo il Magnifico+obaly
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas