Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
Arkham Horror |
Počet hráčů: | 1 - 8 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní, vývoj postavy |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Fantasy Flight Games Galakta |
Autoři: | Kevin Wilson Richard Launius |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
Osobní příběhy vyšetřovatelů
Když jsem kupoval AH, tak jsem uvažoval o tom, že bych si pořídil 1 velké rozšíření a Inmouth mi padnul do oka. Hlavním důvodem je, že rozšíření přináší do hry osobní příběhy vyšetřovatelů, ale zatím se na ZH o tomto prvku moc nemluvilo. Zajímalo by mě, jak vám to přijde zpracované, popřípadě lze si z Inmouthu vybrat pouze tento prvek a hrát základ + osobní příběhy?to Parxel
Osobní příběhy jsou podobně zpracované jako v Androidovi. Každý hrdina dostane na začátku jednu kartu (je bohužel jen jediná pro každého vyšetřovatele, takže tam zatím žádná variabilita), na které je kousíček jeho životního příběhu a co ho pohání dál (vždycky je to nějaký doplněk toho, co se píše ve A Story so Far...). Z druhé strany té karty jsou sepsané dvě části: Pass a Fail. V každé z nich je napsané, co se musí stát, aby se ten quest splnil, případně nesplnil. Ke každé takové kartě je pak ještě druhá, na které je napsán efekt, který má splnění nebo nesplnění a k tomu dokončení toho příběhu, co se stalo.
Ploty jsou určitě samostatně hratelné i bez toho, abys hrál s deskou Innsmouthu nebo jakoukoli jinou rozšiřující deskou. Pro každého investigátora existuje jen 1 plot, ale zato jsou tam obsaženy ploty pro všechny vyšetřovatele ze všech rozšíření.
Kadaver
Dík a jaké to pak během samotného hraní? Jde mi spíš o pocity z atmosféry v průběhu hry.
to Parxel
A ještě pár slov, jak to vidím z mého pohledu.
Plotů mohlo být více, alespoň 2 pro každého vyšetřovatele, aby to nebylo pokaždé stejné (ale popravdě to moc nevadí, protože při současném počtu investigátorů stejně moc často nenarazíš na to, abys hrál se stejným několikrát za sebou).
Každopádně se mi tenhle nápad opravdu zamlouvá, dává tak každému hrdinovi něco víc, čím by se měl zabývat, nějaký částečný cíl, který nejen zahřeje u srdce, ale i pomůže v dalším boji proti Prastarému. Vdechuje tak ještě každé postavě další kousek života, takže se s ní dá ještě více ztotožnit, čímž je tato hra naprosto dokonalá.
Co se týče zpracování, tak některé ploty jsou takové základní (získej X monster trofejí, získej několik Cultistů jako trofeje, nasbírej X clue tokenů, Y peněz a Z trofejí, atd.) se základními odměnami (+1 max sanity, +1 will, atd.). Některé jsou ale na druhou stranu opravdu chutné (Pass pokud jsi devoured a za odměnu rozdáš ostatním postavám nějaké clue tokeny; nebo třeba když jeden splníš, tak jsi devoured, ale při tom zapečetíš bránu atd.). Některé prostě mohli trochu více odlišit, aby byly všechny takhle zajímavé. Každopádně chápu, že tam nejde asi toho moc extra vymyslet, takže jsem rád za to, co mám.
Atmosféra
Atmosféru to určitě moc příjemně dokresluje už jen tím, že vždycky máš jako plot udělat něco, co se shoduje s povahou Tvého vyšetřovatele. Chceš najít svou sestru? Musíš sbírat Clue tokeny, abys našel stopy. Chceš pomstít kámoše? Musíš nasbírat nějaké trofeje. Jsi hrdina jaksepatří? Musíš se obětovat pro dobro lidstva. Opravdu to těm vyšetřovatelům dává to, co by měli podle svého příběhu opravdu dělat a přináší to do hry jako mechanismus.
Atmosféra
Úplně souhlasím s Kadaverem, ploty opravdu hezky vtahují do příběhu a pomáhají sžít se s postavou.
Relationship Cards
Tak FFG nás včera v noci potěšili novinkou o plánovaném vydání dalšího malého rozšíření The Lurker at the Threshold, ve kterém se mimo jiné bude vyskytovat další chutý mechanismus na dokreslení atmosféry - Relationship Cards. Budou popisovat vzájemné vztahy vyšetřovatelů, kteří budou společně bojovat proti Prastarému. Můžou tak být obchodní partneři, spolustudenti Mystických učení apod. Vypadá to velice chutně a bude to ještě dále dokreslovat Ploty.
(více info na http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=1107).
jeden plot - jeden vysetrovatel
My to prijde celkem ok, protoze vysetrovatel je porad jedna osoba, takze by bylo divne ze jednou by jeho zivotni pribeh byl takovy a jindy zase jiny. Ten plot prave navazuje na Story so far ktera je taky u kazdeho jen jedna, akorat troska ovlivnuje i hru coz se do ted nedelo.
to DD
Když se podíváš na Androida, tak tam má taky každý detektiv 3 Ploty (kromě soukormého očka, které moc pije a má to v životě těžké, ten má jenom 2). Každý detektiv totiž neřeší v životě jen jednu věc, ale musí se vypořádat s více strašáky. Ale je pravda, že v Arkhamu by se asi více plotů špatně vymýšlelo...
Kadaver
To nové malé rozšíření vypadá moc zajímavě. Myslím, že to bude jasná volba. V každém případě dík všem za názory a za info. Trošku mě překvapilo, že se tady o tomhle rozšíření AH zase tolik nemluví.
btw
btw ja mam pocit, ze okrem toho, ze silnou strankou PS je fakt, ze vtahuju do hry je aj to, ze trochu balancuju postavy :)
a pri hre daj pozor, aby si sa nesnazil splnat osobny pribeh na ukor ulohy druziny ;) par krat sa nam to stalo :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Tainted Grail: Pád Avalonu + INSERT a obalené kart
Akt. cena: 2500 Kč
Končí za: 13 dnů