Arkham Horror - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: desková hra, kooperativní, vývoj postavy
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Edge Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Nexus
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy ohledně pravidel

Ahoj,tak včera mi konečně přišel Arkham a hned sem si začal číst pravidla .Nějaké věci sem pochopil,ale přesto si je potřebuji ověřit jestli sem je ochopil správně tak se ptám:
1.Měnit skilly si můžu pouze v první fázi nebo i v jiných?Třeba při pohybu atd.
2.V jakých fázích se mohou používat kouzla atd?
3.Když použiji kouzlo tak kartu obrátím lícem dolů ,kouzlo se znovu aktivuje v příští fázi Upkeep??
4.Když porazím příšeru a nechám si trofej k čemu je dobrá?A trofej můžu vratit kdykoli během dalších kol nebo když ji přijmu tak mi zústává napořád?
5.Co je to ten skill check a jak se to dělá?
6.Když jsou dva vyšetřovatelé na jednom místě a objeví se tam ,nebo přesune příšera,na koho zaůtočí první?
Tak to by zatím bylo vše.Díky předem za odpověď
11.9.2008 06:50:15

to eskel
Je trochu zvlastni, ze jste ve dvou vyhrali vsech pet her a pripada mi, ze jste se ani netrapili, ale proc ne. :-)
Co se pravidel tyce, tak me osobne by to asi nudilo, protoze to vsechno vede ke zjednoduseni, nez k vyzve hru porazit.

18.8.2011 14:35:13

Vojtech Musil
Jo s těma dvouma hráčema je to takové až s podivem. Nám to dalo ve dvou docela hodně zabrat.

18.8.2011 19:24:37

Parxel
Nam to dava hodne zabrat i ve trech, ale to bude mozna i tim, ze tam mame monstra z rozsireni a to uz nejsou orezavatka. Ale ono kdyz clovek peceti, tak nestiha zabijet monstra a roste terror. Kdyz zabiji, tak nestiha pecetit a jde nahoru DOOM a prichazeji dalsi a dalsi monstra. Proto jsem se podivoval trochu, ale treba jsem vazne maslo a musim se jeste hodne ucit :-)

18.8.2011 21:52:30

Vojto, Parxel
Presne to, čo píšete o tých dvoch detektívoch, napadlo včera aj mňa, ako som čítal eskel-ov príspevok. Ale povedal som si, že sme doma lamy. A tuším až tak zlé to s nami nebude:P Hrávame vo dvojici viacerých detektívov ako 2. (či už s rozšírením alebo bez). Vo dvoch to ide aj bez toho, ale je to zväčša pobehovanie hore-dolu ako nás hra núti, ak chceme udržať všetko pod kontrolou.

18.8.2011 22:00:31

to eskel ad 2 hráči
Taky se dost podivuju, že jste to ve 2 tak pohodově vyhráli, protože se mi to zdá ve dvou poměrně dost nezvládnutelné. Teda ve 2 se rozhodně nedá vyhrát na zavírání bran, pokud nemáte velkou kliku a celá hra se degraduje na přípravu na závěrečný souboj. Ve dvou jsme hru hráli asi 2x (zkušební počáteční hry) a hra nám dala pěkně na budku, tak jsme taky asi ořezávátka. Ona nám dává na budku i ve třech, ale tam mám pocit, že máme šanci (ve třech hráčích máme ze hry nejlepší infarktní zážitky). Takže buď jste božoví nebo hrajete něco špatně :-)

18.8.2011 22:17:50

2 hráči
Ještě jednou jsem si prošel pravidla a konečně jsem našel bug který jsme dělali.
Nehráli jsme pravidlo že brány vymažou stopy. tudíž jsme měli o dost více stop. Teď jsme to zkoušeli a tři hry po sobě jsme prohráli :) ale většinou to bylo protože smě měli harviho a druhou hru marry (obě postavy už nikdy nechci hrát protože tři životy je hodně málo)

19.8.2011 08:32:03

eskel
Marry mi v AH připadá docela slabá. Harvey mi přijde docela dobrý, ale chce ho to trochu nabušit dobrými kouzly a předměty.

Vtipný je, že v Dunwichi je 1 skill, který dělá to, že ti ubere život a dává ti 1 permanentní clue token. A když máš postavu se 3 životy a ještě o jeden takhle "výhodně" přijdeš, tak to je teprve psycho. To si pak pomalu nesmíš ani odřít koleno, aby tě neodvezli do špitálu. :)

19.8.2011 08:49:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Harvey
Tak ted se fakt neshodnem, protoze profesor je moje nejnejoblibenejsi postava. :D On ty zivoty nepotrebuje, staci mit heal a do nemocnice ani nemusi... Profak nabuseny dobryma kouzlama je nejvetsi bijec ve hre. Nikdo jiny proste skoro stabilnich +12 do combatu neudela a sanity taky skoro neztraci.

19.8.2011 09:50:52

to nameless_one
Bacha na to, že Harveyho vlastnost se vztahuje jen na sanity loss a ne sanity cost. To znamená, že za kouzlení kouzel musí stále sanity platit. Takže s tím +12 do combatu vydržíš maximálně tři kola (navíc nemůžeš stejná kouzla použít ve více soubojích v jednom kole, protože se exhaustujou) a pak musíš pelášit do blázince. V tom je právě boží Harveyho plot z Innsmouthu, protože při jeho splnění se jeho vlastnost vztahuje i na kouzlení kouzel. To je pak se správnými kouzly killing machine.

19.8.2011 09:58:14

to all
Jak pise Kadaver, taky se mi zda hra nejvice infarktova ve trech a je naprosto super. Je to takovy balanc, kdy muzes jit neco koupit, ale riskujes, ze se probudi prastary. Ve ctyrech uz je prostor si teoreticky delat cokoli... takze souhlas. :-)

Co se postav tyce, tak sestra Mary je totalne vychabla a nikdo ji nehraje a nikdy imo nebude. Bless je dobry, ale muze o nej prijit a jinak nic v podstate neumi. Bohuzel ma velice nizky fight i lore, takze i zavirani/peceteni bran je s ni dost obtizne. Montra nezabije, takze je totalne outsider.
Oproti tomu Harvey je jak rika Kadaver killing machine, ale je to relativni. Killing machine je v zasade kazda postava, ktera ma predmety. Co je dulezite je pomer stamina/sanita. Jistou vyhodu maji postavy, ktere maji hodne sanity a to kvuli soubojum. Mnohdy vas monstra vystrasi a potom vybava dostatku sanity je nezbytna. Mit 3 mozky a 7 zivotu je fajn, ale z kazdeho si nadelate, takze si ani nevystrelite. Druhy problem je mit s vysokou sanity i fight. Protoze si nenadelate, ale potom monstrum nezabijete a ono vas vykuchti.

19.8.2011 10:42:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Kadaver
Nevim, kdeste to vycetli. Ja sem to pochopil takhle... Asi mate pravdu, ale tezko se mi s tim ted bude smirovat. :)

19.8.2011 11:08:12

to nameless_one
Vyčetli jsme to v oficiálních FAQ k Arkham Horroru:
"Q: Does the Strong Mind ability (reduce all Sanity loss
by 1) of the professor, Harvey Walters, apply to the cast-
ing of spells?
A: No. The professor’s ability works on losses, not costs.
The same distinction applies to the gangster, Michael
McGlen, and his ability to reduce Stamina losses."

19.8.2011 11:17:13

to nameless_one
Na prvni pohled to neni zrejme, ale musis rozlisovat dve veci. Jedno je loss a jedno je pay. Na jeho karte je napsane, ze pokud ztraci sanity (loss), tak tuto ztratu redukuje o jedna. Kdezto ty kdyz kouzlis, tak nic neztracis, ale platis za co. Vedome jdes to kouzlo carovat a vedome riskujes ztratu mozku, ze te to nejak ovlivni.

19.8.2011 12:15:10

...
Ja sem to pochopil... Proto jsem taky psal, ze se mi s tim bude tezko smirovat. :)

19.8.2011 14:31:59

nameless_one
Realita je obcas kruta no. On by byl jinak silene presileny. Jedina postava, ktera to umi je Daisy Walker (doufam, ze to pisu dobre), knihovnice, ktera to ma v zakladu tusim.

EDIT:
Tak to byla Daisy Walker

19.8.2011 14:35:12 | Upraveno autorem (porovnej)

Překlad oficiálních FAQ 1.2 ?
Mohu se zeptat, neplanuje to prosím někdo přeložit ?
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/Arkham_Horror/AHfaq.pdf
Mám CZ verzi a tam se na FAQ v pravidlech nějak pozapomělo. Nebo se pletu ?
V pravidlech se píše, že vycházejí z 2. reedice + errata 1.2,ale často kladené dotazy , jsem nikde nenašel.

30.8.2011 08:55:14

preklad FAQ 1,2
EDIT: české pravidlá vravia toto: Tato pravidla vycházejí z vydaní hry verze 1,1 a oficiálního dokumentu FAQ z ledna 2007.

a to je verzia 1,2

30.8.2011 16:58:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Pohyb..
Čaute, nevím jestli se to tu už řešilo...ale může detektiv ve fázi pohybu projet/proutíkat kolem nestvůry pokud je v jeho dráze? nebo jakmile narazí na pole s nestvůrou tak jeho pohyb končí a musí bojovat?

18.9.2011 14:49:31

ABurn
pokud si ještě správně pamatuju pravidla, tak může i přes několik nestvůr, ale musí je všechny evadnout...

18.9.2011 14:58:09

ABurn
Mas dve moznosti - zastavit a bojovat (tym padom pohyb koncis), alebo urobit "sneak test" a pokusit sa okolo prisery presmyknut (ak uspejes, pokracujes v pohybe; ak neuspejes, musis bojovat).

18.9.2011 15:02:52

Díky
S tím že když neudělám evade test tak mi rovnou udělí nějakou ztrátu mozečků nebo srdíček? :-)

18.9.2011 15:52:04

ABurn
ztráty dostáváš jen v případě neúspěšného horror nebo combat checku... evade test způsobí jen to, že se potvoře nevyhneš, tím pádem se zasekneš na stávající lokaci a musíš bojovat s daným monstrem (případně monstry...)

18.9.2011 16:33:42

díky
Tisíceré díky :-) zase to budeme mít o trochu těžší

18.9.2011 16:58:43

Permonick
Pokud vím, tak při neúspěšném evade checku tě potvora rovnou praští za klasické zranění, ukončí pohyb a následuje normální boj (horror check a combat checky).

18.9.2011 20:24:17

Evade test
Tak v pravidlech je psáno, že pokud neuspěješ v evade test, tak schytáš combat damage a musíš s nestvůrou bojovat. Takže schytáš ránu a ztratíš "srdíčka"... pravidla str 14. :
If the investigator fails the check, the monster immediately deals its combat damage to him and combat with the monster begins (see “Combat,” later in these
rules).

18.9.2011 20:29:35

Vybíráme z Bazaru

Sabotér - Ztracené doly + Sabotér duel
Sabotér - Ztracené doly + Sabotér duel
Akt. cena: 500 Kč
Končí za: 3 dny

Offcanvas