Legend of the Grimrock

Tak se pochlubte, kdo se do toho pustil? Mě se zatím podařilo projít první čtyři patra celkem bez nějakých větších zákysů, spíš mě dávali zabrat jedovatý pavouci.

Inspirace Dungeon masterem je víc než zřejmá. Teleporty, krátké hádanky apod. skoro jako přes kopírák, ale v něčem se LotG od DM přece jenom liší. Především je to vývoj postavy a povolání. V LotG už to není jako v DM, že by se každá postava rozvíjela ve všech čtyřech oborech: válečník, ninja, kněz a mág, ale každá postava má své povolání a při přestupu na další úroveň dostane 4 body, které může přidělit na zvolenou vlastnost a podle toho kolik bodů vlastnosti přidělí dostává různé bonusy. Čarovat může pouze kouzelník, ostatní povolání nemají šanci. Povolání jsou pouze tři válečník, zloděj a mág. Válečník a zloděj se specializují na určitou zbraň příp. zbraně, mág zase na některý druh magie.

Samozřejmě nechybí propadla, spousta tajných chodeb a různých hlavolamů, které musíte zdolat, abyste se dostali dál. Kdo hrál DM, tak to bude mít snazší, protože některé situace jsou defacto stejné pouze malinko upravené.

Novinkou je mapa, kterou lze vypnout a kreslit si jí ručně na papír. Dále nechybí míchání lektvarů, krmení družiny apod.

Jaké jsou vaše názory zkušenosti?

28.12.2012 12:03:27

Dodatek
Samozrejme, pokud by podobnych pasazi bylo v kazdem patre vice, asi bych uz mrmlal, ale je to fakt spis rarita.

5.1.2013 16:16:35

Richmond
já se těšil, že si v klidu ve zkouškovém prolezu nějakou fajnou kobku v moderním zpracování a nakonec se z toho pro mě vyklube frustrující arkáda :). Kdyby toho bylo více než cca 1 postřehový puzzle na Level, tak už jsem to dávno odinstaloval. Takhle mi to vždycky po nějaké chvíli nedá a zkouším to.

Jak jsem psal, kdyby šlo přepnout na oldschool pohyb, tak je to v pohodě, protože tam je reakce 100% synchronní - zmáčknu směr a v pikosekundě jsem o krok dále. Při tom plynulém pohybu alá Stonekeep + vysoké nároky na hardware je to pro mě moc náročné. Hraju to na medium s tím že se dá jakž takž chodit, u těchto puzzlů musím vše shodit na low, ale stejně mi to moc nepomáhá.

5.1.2013 16:32:54

Beholder
To jsem přesně čekal, že až na ně narazíš, tak se sem přijdeš vyprskat. :-) :-)

Mě tahle pasáž přišla naopak docela vtipná a po pár pokusech, které mi zabraly všehovšudy tak 5 min max. jsem jí dal. Zákysy začaly až po tomhle tanečku. 2x jsem narazil na to, že jsem díky více významům v a AJ nepochopil co mám dělat.

Jedna situace nastala u chcekered room a druhá byla u game's end.

Jinak dneska jsem to dohrál. Konec mě lehce překvapil, ale víc tady říkat nebudu, aby jsi měl motivaci zdolat ty chrliče.

Mimochodem koukal jsem pak ještě na editor a nepřemýšlíte někdo o tom udělat si vlastní dungeon?

5.1.2013 17:33:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Parxel
To by člověk neřekl, že po tolika letech paření na PC+krátce Xbox (různé žánry) zjístím díky dungeonu z roku 2011, že jsem lama :)

EDIT: ad editor: Jo přemýšlím, že bych udělal level, který by byl celý na čas, pěkně klikatý s tlačítky, které by otevíraly samozavírací dveře se spoustou děr a chrličů, jejž by chrlily koule obrovskou rychlostí, které je třeba chytat. O odměně na konci ještě budu muset popřemýšlet :))

EDIT2: Už vím, kompletní sada Mariovského oblečku i s knírem :D

5.1.2013 17:36:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Počkej až to projdeš a budeš dál. Na chrliče budeš ještě s radostí vzpomínat. Ale další věci na rychlost už tam nejsou resp. ani zdaleka ne takhle extrémní.

P.S. Až to dohraješ dej vědět, dáme si pivo hranatého půllitru. :-)

5.1.2013 17:46:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Nejsem Lama !
jen mám slabé PC :D

Snížil jsem na nejmenší rozlišení, shodil všechny grafické věci na disabled nebo low a přepl do okna. Čímž se hra výrazně zrychlila a já to udělal na poprvé :). Před tím nastavením bylo asi 50+ pokusů :))

EDIT: Chytám se za hlavu. Kdybych to byl býval věděl a hrál od začátku v okně a neroztahoval to přes 24" monitor (+5 let starý komp), tak jsem si ušetřil spoustu nervů a času.

5.1.2013 20:44:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Tak co kam jsi mezitím postoupil? Nějaký pokrok nebo zase nad něčím čertíš?

9.1.2013 07:57:23

Parxel
Ne teď už pohoda, co se týče postřehových a sprintovacích puzzlů, od té doby co to hraju v okně se sníženým rozlišením. Ale je fakt, že nad něčím se zase čertím, ale dá se to rozdýchat, protože to je moje vina :).

*Spoiler*

Teď jsem na začátku 10. levelu a snad to dneska nebo zítra dorubu.

9.1.2013 08:20:23 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
*Spoiler*

Docela by mě zajímalo jestli to někdo hrál i jiným stylem než dva rubači ve přeu a vzdau jeden kouzelník a zloděj. Třeba víc zlodějů, který využívají to plížení a napadení zezadu. Nicméně vzhledem k množství situací ve kterých jednoznačně obstojí nejlépe válečník si to moc dobře nedovedu představit.

9.1.2013 09:50:59 | Upraveno autorem (porovnej)

Parxel
*Spoiler*

Co se týče postav, tak jsem šel klasickou cestou. Dva bijci ve předu, to ani jinak nejde (minotaur + člověk), mág je taky jasná volba (specializoval jsem se hlavně na fire a taky na earth) no a zloděj mohl jít cestou vrhač nebo střelec. Šel jsem cestou vrhače, ale ke konci hry jak jsem nacházel ty různé šípy a luky a kuše, tak mě to celkem mrzelo, že jsem nešel cestou střelce.

9.1.2013 10:11:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Já jsem také pár věcí dohledával v návodu, ale u dvou to bylo díky nepochopení přesného významu v aj. resp význam se mi zdál jasný, ale nechápal jsem jak mi to má pomoc při vyřešení puzzle až jsem nakonec zjistil, že jejich význam je jiný. Tajemství jsem si v nápovědě nedohledával a na konci jsem zjistil, že jsem minul 3 poklady a asi 20 tajemství.

Ty luky a kuše mě až tak moc nemrzely, protože nožů, hvězdic a sekerek bylo dost. Spíš jsem si říkal, že šípy lze očarovat a zvýšit tak dodatečně jejich účinnost, kdežto u vrhacích předmětů tohle nešlo.

Zloděj má i vlastnost útočit z druhé řady a to jsem si říkal, že by možná nebylo marné.

*Spoiler*

9.1.2013 10:56:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Parxel
*Spoiler*

Jo sekerky jsou dobré a občas se s nima povede i critical hit za 40-50, ale chtěl jsem si pak i zastřílet, jenže jsem na to neměl skill a nemělo cenu se věnovat obojímu. Tu vlastnost se zlodějem mám, ale vůbec ji nepoužívám, protože nemám skill na dýky, což je tuším jediná zbraň na blízko, kterou zloděj ovládá (myslím se skillem)

9.1.2013 11:05:00 | Upraveno autorem (porovnej)

Parxel
*Spoiler*

9.1.2013 11:07:49 | Upraveno autorem (porovnej)

...
big *Spoiler*

9.1.2013 13:23:05 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Zlodej dokaze pouzivat aj unarmed a ak ho budes mat minotaura plus dobre traity, tak dokaze dat slusny damage. Aj ked minotaur zlodej sa tusim pouziva hlavne kvoli vrhaniu, v tom je najsilnejsi.

9.1.2013 13:42:29

Beholder
big *Spoiler*

9.1.2013 15:16:49 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Veilwraith + rozšíření Absolution
Veilwraith + rozšíření Absolution
Akt. cena: 1850 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas