Legend of the Grimrock

Tak se pochlubte, kdo se do toho pustil? Mě se zatím podařilo projít první čtyři patra celkem bez nějakých větších zákysů, spíš mě dávali zabrat jedovatý pavouci.

Inspirace Dungeon masterem je víc než zřejmá. Teleporty, krátké hádanky apod. skoro jako přes kopírák, ale v něčem se LotG od DM přece jenom liší. Především je to vývoj postavy a povolání. V LotG už to není jako v DM, že by se každá postava rozvíjela ve všech čtyřech oborech: válečník, ninja, kněz a mág, ale každá postava má své povolání a při přestupu na další úroveň dostane 4 body, které může přidělit na zvolenou vlastnost a podle toho kolik bodů vlastnosti přidělí dostává různé bonusy. Čarovat může pouze kouzelník, ostatní povolání nemají šanci. Povolání jsou pouze tři válečník, zloděj a mág. Válečník a zloděj se specializují na určitou zbraň příp. zbraně, mág zase na některý druh magie.

Samozřejmě nechybí propadla, spousta tajných chodeb a různých hlavolamů, které musíte zdolat, abyste se dostali dál. Kdo hrál DM, tak to bude mít snazší, protože některé situace jsou defacto stejné pouze malinko upravené.

Novinkou je mapa, kterou lze vypnout a kreslit si jí ručně na papír. Dále nechybí míchání lektvarů, krmení družiny apod.

Jaké jsou vaše názory zkušenosti?

28.12.2012 12:03:27

.
Když byla hra novinka, tak jsem u toho strávil fakt hodně času. Skončil jsem někde hned po tom minotaurovi. Skvělé vylepšení by byla průhledná automapa jako v Diablu. Po chvíli mě přestalo bavit furt koukat do mapy a otrávilo mě to natolik, že jsem to nakonec přestal hrát. Celkově je hra spíš takový pokus o oživení retro her, ale už to nějak není ono. Nemá to takové kouzlo a postavy mi přišli totálně jalové. Hrát se to dá, ale brzo to zmizí z paměti.

28.12.2012 12:24:55

kazdy dungeon dobry
rikam si, ale pravda je, ze ty stare dobre klasiky uz dnes nic nenahradi. Grimrock je pekny, je i dobre udelany, jednou jej urcite dohraji, zakoupil jsem jej na GoGu. Problem s tou hrou mam akorat v jedne veci, ta grafika je tak klasicky moderne nalestena, ze to kapku postrada atmosferu. Kdyz si vzpomenu na stare dobre Dungeon Mastery, Beholdery, Ishary, Lands of Lore, Ultimy Underworld, krokovaci Might and Magicy, Wizardry 6 a 7, Black Crypt atd., tak na ty Grimrock bohuzel nema. Spise jej beru jako takove ucelove opraseni zanru podobne jako byl sveho casu Arx Fatalis. Hrat se to da, fajn hra, ale klasiku nenahradi.

28.12.2012 17:04:36

I like it
Mě se LoG líbí, jenom nemám dost času se mu pořádně věnovat. Došel jsem někam do 4. patra, jak jsou ty teleporty a propasti, od té doby jsem se k tomu nedostal (už asi 1/2 roku).

28.12.2012 18:02:02

Micc
Mě to přijde také docela slušné. Jenom musím trochu souhlasit s recenzí v tom, že když ti na hru vyjde cca tolik bodů dovedností, aby jsi dotáhl na max. 1 vlastnost, tak kouzelník má trochu smůlu, protože, když chceš být mistrem v jedné magii, tak ti na ostatní moc nevyjdou body a na konec to znamená, že s kouzelníkem používáš 2-3 kozla pořád dokola, což je trochu hloupé.

28.12.2012 19:37:27

Dohrano
Ja Grimrock rozehral relativne brzy po zakoupeni na Gogu. Samozrejme jsem dal max obtiznost (ovsme se zapnutym mapovanim). Hru jsem dohral i prestoze souboje byly docela obtizne. Musim ocenit paradni puzzly, skvele hadanky. Priser bylo tak akorat, aby z toho nebylo zoufale Diablo. Zaver taky zajimavy. Celkove za me 8/10, coz je na hrace, ktery novinkami opovrhuje, docela slusne cislo :) Pridal bych tam trochu vetsi rozmanitost prostredi, mozna nejakou tu NPC (ale zase ne moc). Rozhodne poctivy dungeon, byt za temi nejlepsimi zaostava.

28.12.2012 23:01:13

Richmond
Díky,
přesně tohle jsem potřeboval slyšet,abych se do toho pustil :-)

29.12.2012 03:01:40

Ringo
Na druhej strane zasa ked hra ucelovo pouzije grafiku prave ako bola v starych hrach, tak sa zasa mnohym nepaci ze ju pouzili pretoze "hurr posadnutost oldskoolom sux" a podobne.

Inak ja som s LoG spokojny, akurat som hru na par tyzdnov odlozil (prave som v Ancient Vaults alebo ako sa to vola) lebo som mal trochu nervy na otvorenie tych zeleznych dveri, tak to skusim niekedy nabuduce.

29.12.2012 09:44:33

re: klaymen
No ja treba mam radsi kreslenou 2d grafiku v dungeonech (vyjimkou je treba Ultima Underworld). Ta se mi libi vic nez cokoliv nalesteneho v dnesnich rpg hrach. Grafiku v Isharech, Black Crypt tezko prekona cokoliv z dnesni produkce.

29.12.2012 09:49:50 | Upraveno autorem (porovnej)

klaymen
jasne, je pochopitelne, ze nepouziji poctive rucne kreslenou grafiku v 640*480, to by v dnesni dobe nproslo. Jenm nechapu, proc je ta dnesni grafika tak nalestena, jak kdybych prochazel kulisami v nejakem ledovem palaci. Ja proste tu novodoou 3D grafiku nemam rad . Na druhou stranu, kdyby sehnal nekdo schopneho kreslire, mohl by udelak krasne prokresleny dungeon treba v grafickem stylu jako jsou delany nektere nove adventury. Zadne 3D, zadny chladny sterilni render.

29.12.2012 09:51:46

mno
Richmond: ja ju mam tiez radsej, no len som tym chcel poukazat na to ze tak ci onak, beztak sa najde niekto komu sa to nebude pacit.

Ringo: a co tak toto?

http://www.indiegogo.com/grimoireforever?c=home

Na druhej strane autor na tom "pracuje" uz cca 17 rokov vacsinou sam, je notoricky znamy neplnenim vlastnych slubov a vacsina ludi ho povazuje skor za trolla (a k tomu sa este kolkokrat chova ako uplny debil). Udajne to ma vydat aj keby tato kampan zlyhala - podla doterajsieho priebehu na to ocividne nema - vyzbierane peniaze maju udajne len pokryt cast jeho doterajsich nakladov atd.

29.12.2012 11:17:02

klaymen
Grimoire sleduju uz od roku 1996, hral jsem i dosovske demo. Myslim, ze jsem zazil uz snad 20 definitivnich terminu vydani :-) Moc neverim, ze to nekdy vyjde.

29.12.2012 11:22:19

klaymen
Grimoire je podle me fake, mozna to kdysi melo vyjit, ale vykaslali se na to. A nekoho stale bavi delat, ze na tom stale pracuje. Je to takove cekani na Godota.

29.12.2012 14:23:40

Legend of the Grimrock
Jsem na konci 6 levelu a začínají mě sr*t ty sprintovací puzzly. Dokud se jednalo jen o jedno tlačítko + sprint do zavírajících se dveří nebo sprint na poklop, který se za pár vteřin otevře s dalším tlačítkem, které se má zmáčnout (vrchol byl běh z tohoto poklopu do mizícího teleportu), tak jsem to ještě po několika neuspěších snášel, ale to co je v 6 levelu s těmi dírami a tlačítky už mě znechutilo úplně. Největší problém totiž je, že se mi to nehýbe 100% tak jak by asi mělo (je tam nepatrné spoždění mezi stiskem kláves a pohybem, které je ale při těchto puzzlech znát) + "moderní" plynulý pohyb narozdíl od klasického krokování.

3.1.2013 23:29:41 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Taky jsem se tam chvilku zaseknul, ale ja to naopak na hre ocenil :) Se zpodenim jsem tedy nikdy nemel problem a to mam docela herni sunku. Ale jestli te to otravuje, tak s tim sekni, protoze logickejch puzzlu je tam dost.

4.1.2013 07:44:39

Beholder
Jo tenhle sprint mě taky docela točil, ale dá se to. Já jsem se zasekl až mnohem dál.
Mimochodem dá se namíchat lektvar rychlosti. Nevím jestli ti to pomůže, ale v jiné situaci jsem o něm vážně uvažoval.

spoiler

První zásek jsem měl na konci 7 levelu resp. přechodu do 8, kde je na zdi tlačítko, které na několik vteřin otevře dveře ve zdi. Tlačítko jsem objevil nápovědu v osmém levelu sice taky, ale už jsem nějak nebyl schopný najít, kde se mi odkryje zeď. Obzvlášť když se po pár sekundách znovu zavřela.

Druhý zásek byl na začátku 9. patra v tzv. Checkered room. Tady mám dojem, že jsem narazil hlavně díky nepřesnému pochopení anglického slova "checkered".

Třetí zákys mi vznikl ke konci devátého patra poté co jsem prošel Pillared Hallway. V těch chodbách, které následují jsem totiž nenašel východ. Našel jsem sice tlačítko na zdi, které mi otevřeli dveře, ale když jsem sebral knihu nekonečné moudrosti, tak nic. Několikrát jsem ty chodby prošel a zkontroloval všechno možné, až jsem sáhl po nápovědě a zjistil jsem, že po sebrání knihy moudrosti, by se údajně měla zvednout zeď a umožnit průchod dál, což se bohužel nestalo. Tak teď nevím jestli je to nějaký bug ve hře nebo jestli mi přece jenom něco neuniklo.

4.1.2013 08:15:33 | Upraveno autorem (porovnej)

dodatek
Nejvíc mě bavěj ty nasr..ý trolíci. Jejich nejsilnější zbraň zbraň je vlastně jejich největší slabina.

4.1.2013 08:18:20

Parxel
Lektvar rychlosti pomuze zcela urcite. Checkered room jsem (docela prekvapive, protoze jinak nejsem zadnej expert na puzzly) pochopil pomerne rychle, vyznam toho slova mi nejakou nahodou prisel na mysl hned :)

4.1.2013 09:08:35

Richmond
To jsi mě asi špatně pochopil. Já nemám nic proti logice, ale proti postřehu a orientaci, který je stížen plynulým pohybem (ve starých dungeonech, kde se krokovalo jsem s postřehovými puzzly neměl takové problémy)

btw ten speed potion pak ale musí vypít všichni ne?

4.1.2013 10:23:45

Beholder
Nemusi ho vypit vsichni.
Fakt to ale neni o extra postrehu, ja dokonce zvladnul krom samotneho vyreseni i neco navic (nechci spoilovat) :)

4.1.2013 10:43:39

Richmond
No však o to navíc se právě snažím :) (bez návodu bych na to sice nepřišel, ale stejně to asi nedám)

4.1.2013 10:48:02

Richmond
A co to 9. patro, jak to tam probíhalo? Sebral jsi knihu moudrosti a otevřela se cesta nebo dělám něco špatně?

4.1.2013 11:08:15

Parxel
Hmm, tak to uz si nevzpomenu :( Mam pocit, ze se cesta otevira v dalsim patre?

4.1.2013 20:22:28

Richmond
Tak už jsem na to přišel. To byla, ale doba a nakonec mě to napadlo spíš náhodou.

4.1.2013 21:02:42

...
No musím říct, že mě v životě nevytáčel žádný dungeon až ten z roku 2011 :) (určitě jsem jich nehrál nějak strašně moc, ale ty zásadní klasiky ano). Nasposledy jsem byl takhle frustrovaný a naštvaný jak nestíhám z některých FPS na Xboxu. U dungeonu bych tyhle pocity nečekal :). Sotva jsem zvládl sprint mezi dírami kolem sloupu s tlačítky, tak už zase kysnu u 3 vystřelujících chrličů jejichž střely musím chytat. Připadám si jak kdybych hrál nějakou arkádu.

5.1.2013 14:51:34 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Jsi divny :) FPSka nesnasim, ale tahle pasaze v Grimrocku se mi libila. Nedal jsem to na prvni pokus, ale rozhodne to je v lidskych silach, kdyz jsem to i takovej starec jako ja dal :)

5.1.2013 16:15:44

Vybíráme z Bazaru

Prodej Marco Polo česky včetně insertu
Prodej Marco Polo česky včetně insertu
Akt. cena: 650 Kč
Končí za: 1 den

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas