Toľko šikovných ľudí - čo tak vlastnú hru

Verím, že je tu dosť šikovných ľudí, čo sa týka grafických prác, ale aj oruginálnych nápadov. Neviem či to tu už nebolo rozoberané, ale čo tak spoločne navrhnúť nejakú hru s trolom v hlavnej úlohe. Nech to má vtip a nápad. Ja osobne mám rád kocky a veľa kariet, ktoré sú plné prekvapení nečakaných zvratov, vytvoria vtipnú situáciu s peknými obrázkami. Ale možnosti sú veľké a otvorené, možno niečo lahšie ala systém talisman, kde by každý mohol dať za hrsť nápadov, alebo niečo úplne iné.záleži na dohode a nakoniec to hodiť do pdf - iek ako vystrihnutelnu zalezitost a testovat. Co vy nato? navrhnite system, temu atd. atd.
13.8.2009 10:06:41

rbx

Aneken
To já vím:-) ale lepší příklad mě nenapadl. :-)

17.8.2009 09:54:33

Joe

Build, test...
Hehe, pekné nápady!
Ja by som k vývoju povedal toľko:

build, build, build, build
test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test
build, build, build
test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test, test

(sell?)

:)

17.8.2009 11:02:22

Forma hry
Zdravím.

Mně napadlo o víkend toto (a taky jsem to trošičku otestoval).

Matice 8×8 polí jako šachovnice. Na každém poli na sobě 2 kartičky s hrou lícem dolů, takže nikdo nevidí, jaké hry jsou naskládané na kterém políčku. Ta horní, to je jakoby ta neschovaná hra doma "na stole", ta pod ní, to je ta hra jakoby "pod postelí".

Každý hráč má tři troldy. Trolové se pohybují podle pohybových bodů z kostky (vysvětlím níže) na průsečících políček (čili jako v osadníkach se hraje na hranách, ne jako v šachách na polích).

První nic neunese, ale může se podívat na 2 kartičky s hrama na políčkách, které sousedí s jeho pozicí na průsečíku. Tzn. že se tedy může podívat buď na dvě vrchní karty na dvou různých polích sousedících s průsečíkem, kde stojí (tzn. vidí jen ty hry "na stole", ale zato vidí na dvou různých místech), nebo se může podívat na obě kartičky na jednom poli (jsou-li tam ještě dvě a ne už jen jedna, tzn. že vidí tu "na stole" i "pod postelí", ale jen na jednom místě/políčku).

Druhý je ten tupý bijec, který unese jen jednu hru, kterou umí ukrást (aniž by se ale na ní díval, ten průzkum mu buď udělá ten první, nebo si vezme hru bez rozmyslu), zato ale umí zablokovat průsečík cizím trolům, aby se přes tu křižovatku nedostali dále (čili je to taková strategicky využitelná figura).

Třetí unese dvě hry současně, ale je prostě opět hloupej, tzn. neumí se na ně dopředu podívat (takže buďto průzkum pomocí prvního, nebo na slepo vzít dvě hry).

Pohyb podle bodových kostek a to tak, že před tahem hodí všichni hráči najednou každý třema kostkama! Tím je jasné, jaké má k dispozici pohybové body a jen na něm a na situaci na desce záleží, jakou kostku přiřadí jakému svému trolovi a kam tedy dojde. Protože se musí jít jen v přímém směru (nesmí se zatáčet) a o plný počet hozených bodů (vyjímkou je, když mně zastaví cizí blokař), musí hráč plánovat, kterou kostku dá jakému trolovi a v jakém pořadí troly zahraje.

Začne tedy hráč na tahu, vezme kostku a řekne, s jakým trolem bude hrát ten plný počet bodů, který na ní je. Když na to políčko dojde, udělá akci (První prozkoumá dvě kostičky, Druhý vezme jednu a/nebo jenom blokuje, Třetí vezme až dvě kostičky - První, Druhý a Třetí jsou pracovní jména těch trolů, prosím, nemyslete si tedy teď, že v tom pořadí i musí chodit).

Pak se hra posune na dalšího hráče a ten zahraje úplně stejně. Až každý hráč vyčerpá svoje tři kostky na pohyb třemi troly, tak končí tah a první začínající místo se posune na dalšího hráče.

Cílem je shromáždit kompletní množinu her od jistého dodavatele, něco ve smyslu BigBoxu od Alea apod.

Navíc políčka na plánu nejsou jen nějaká obyčejná políčka. Tvoří takové obytné čtvrtě a trolové v těch barácích/na těch políčkách zakládají svoje obchody, kde můžou vystavovat hry, které se jim nehodí do kolekce. Ale nemůže si zabrat libovolný barák, musí si zabrat prostě barák, který patří do stejné čtvrti, ve které už nějakou výlohu má. Ty čtvrtě jsou barevně odlišené mají různý počet políček (4-7) a různé tvary - L, čtvereček, oddélník, nudle apod. - a jsou do těch tvarů ty políčka naskládaný náhodně na začátku hry podle pravidla, že políčka stejné barvy musí na sebe navazovat a tudíž tvořit čtvrť. Nemůže se tedy stát, že např. čtyři červená políčka jsou vpravo dole a páté červené na ně nenavazuje a je vlevo nahoře.

Zbytek je na ladění a tak. Tohle je nahození, aby se to tu zase trochu rozhýbalo. Každopádně pokud by se Vám to nelíbilo, tak já si ten námět zpracuju sám na něco jinýho. Z trolů udělám třeba mandelinku bramborovou a z her sbírku bumerangů a mechanismy si nějak doladím a tak... Takže se vyjádřete, jestli něco takového byste chtěli použít či ne...

Mějte se.

17.8.2009 16:03:11

rbx

acer
me se to libi :-) Na to se nabalit spousty vychytavek. Jen mi prijde matice 8x8 mala na to, ze by tam mely byt ctvrte s obchody.

17.8.2009 16:32:30

Zajímavé
Acer: Zajímavý nápad a dosti neotřelý herní mechanizmus. Mně se to líbí dost. Až uděláš alfa verzi bez grafiky, jen kartičky (klidně jen s písmeny) tak to určitě vyzkouším. Nakonec, ono by to šlo hrát i bez desky, prostě se vyskládá plocha ala pexeso, ale s uličkami mezi kartami. O to jednodušší bude tisk alfa verze.

Ještě by bylo dobré zvážit, zda pro každý námět hry nezaložit samostatné vlákno, páč více her s trollama a deskovkama se zaručeně domotá. Tento Acerův námět by si své vlákno bezesporu zasloužil!
---
Já jsem v pátek taky udělal základní info o svém námětu, jenže jsem ho nechal uležet tak dokonale, že ho teď nemůžu najít. :-D Jde o zcela odlišný herní systém, karetní aukčně/zlodějskou hru. Ale cíl je podobný, sesbírat ty správné série her s největší sběratelskou hodnotou a získat za ně největší počet trollarů. Snad ten papír brzo najdu...

17.8.2009 16:59:26

Mimochodem
Napadlo mě, že pokud by se vážně šlo až do fáze komerčního vydání, bylo by zajímavým obchodním argumentem vydat v jedné krabici třeba 2-3 různé hry s podobnou tématikou za jednu cenu.

V zásadě, jestli se má tisknout 100 nebo 200 kartiček, to v nákladech vyjde skoro nastejno. Ale pro zákazníka tam bude mnohem vyšší hodnota. A navíc to lze daleko lépe hypovat v různých komunitách, protože tohle zatím ještě nikdo (pokud vím) neudělal.

17.8.2009 17:24:45

http://www.upg.cz/html/752/herniplocha.htm
tady najdete rychle vytvorenou predstavu toho herniho planu a o jednotlivých poličcích herního plánu tak, aby mohl být pokaždé modulárně sestaven jiný herní plán a tím zabezpečena větší variabilita hry.

http://www.upg.cz/html/752/herniplocha.htm

Nepochopil jsem, jak se tady do diskuze dávají klikací odkazy, takže musíte Ctrl+C a Ctrl+V

Acer

17.8.2009 18:25:07

Takže tady už to asi umřelo...
...nebo snad ještě někdo na tomhle nápadu intenzívně pracuje?

8.9.2009 09:03:31

trollové
Jen takový nápad - co škodící/veselá hra, kdy každý hráč si na počátku volí postavu svého trolla se kterým pak hraje? Byly by tam obvyklé archetypy - velkej silnej pomalej, malej rychlej obratnej (stoupa :-)), hubenej slabej chytrej, atd.. Škodili by si podle svých možností (karet v hráčově ruce) velkej by mohl ostatní mlátit kyjem, malej by ostatním zavázal tkaničky, chytrej by ostatním položil hádanku a než by na ní přišli, byl by v trapu a tak.
Grafika figurek - našel jsem na netu celkem hezký obrázek http://dynamicpatents.com/blog/wp-content/uploads/patent_troll.jpg

8.9.2009 09:39:00

Diablo 2+Strange Eons=make your own rpg slash game;)
Tak jsem konečně našel ty obrázky co jsem kdysi načnul v programu Strange Eons.
http://img179.imageshack.us/gal.php?g=amazonkafrontside.png
Pro ty kdo neví co to je: je to program ve kterém se dá vytvořit jakákoliv komponenta do hry Arkham Horror. Po spuštění ale zjístíte že se pomocí toho dají vytvořit komponenty do většiny ostatních her nebo úplně zcela nové hry. Mě napadlo RPG typu Diablo a tak jsem si jen zkusmo zkusil vyrobit nějaké karty jak by to asi vypadalo. Koukněte není to nic extra, ale když by se upravila grafika a trochu se na tom zapracovalo tak máme super hru na světě. Samozřejmě to nemusí být zrovna diablo;)
A jak by hra vypadala?? V podstatě jak by vás napadlo já vám tu jen popíšu jaké by byly možné možnosti.
Navrhl bych podobný koncept kooperativní hry jako Arkham horror jen by jsme ho mohli více prohloubit. Na začátku by jste si vybrali charakter a dostali vybavení, objevili by jste se na mapě a začli hrát. Ukolem by bylo zabít jednoho z hlavních pekelných démonů než se dostane ven na svět nebo posbírat 5 svatých relikvíí na zapečetění jeho vězení na několik dalších let. Hra by šla hrát jednorázově jako arkham, tedy vyberete si náhodně jednoho demona a hrajete. Nebo by existovala možnost kampaně, že hrací plán by obsahoval Terror tracky jednotlivých 5 hlavních bosů hry. Začínalo by se od nejslabšího po nejsilnější. Jakmile by se zabil prvni boss začla by se hrát hra znova se silnějšíma příšerama, lepším vybavením atd. Postavy by získavaly v pruběhu hry lepší vybavení a po zabití bosse by se jim zvedly některé schopnosti. Diblo je pro tohle krásně dělané ptže AH obsahuje karty které lze použít i pro tuhle hru: obyčejné zbraně,magické,kouzla, skilly postav z Diabla atd. a jak by probíhala hra podobně jako arkham->tedy všech 5 fází..1.vybavení hrdiny pro nasledujici tah. 2. pohyb po mapě 3. boj s monstry,plnění ukolu 4, stejně jako v arhamu je jina dimenze zde by to byly jednotlivé dimenze pekla. 5 táhnutí karty věků..objevila by se pekelná brána, vylezli by monstra, objevily by se questy a události! samozřejmě podle počtu hráču by se objevilo monster a všeho více. Ptže je diablo hlavně o zabíjení stovek nepřátel i zde by byly hlavní boje. Tentokrát by nebylo důležíté projít branou a zapečetit ji. Kdyby jste na ni vstoupili mohli by jste si vybrat jestli ji projdete a získate na konci nejakou magickou věc nebo ji prostě zničíte..hlavní by tu byly souboje získávání nového vybavení, plnění questů atd. Hra by byla rychlá stejně tak i souboje. Přidáváním dalších napádu by vedlo hru ke větší komplexnosti takže by záleželo na vás jak složitou ji udělat popříkladě udělat 2 odlišné verze.
Verdikt aneb co by hra obsahovala:
výběr z mnoha charekterů rozdílných schopností
tuny monster
epické boje s bossy se speciálními mapami
plnění questů a najímání žoldáku
získávání a kupování předmětů
kupování kouzel,skillu
velký hrací plán mapující všechny akty diabla s možností dalších rozšíření
lehké rpg prvky
prostě řežba jako diablo;) co vy na to

9.9.2009 16:10:21

Hezké, hezké
Jen nejsem v takových hrách zběhlý, takže vývoj rád přenechám na zkušenějších a popř. přispěju svojí malou troškou do mlýna, pokud najdu nějaké "vědomostní obilí", které budu moci semlít... Já jsem pro, i když nejsem v tomhle typu her zběhlý...

22.9.2009 10:18:44

Úpadek Zatrolené hry
No jak tak vidím, tahle diskuze hodně upadla, tak s jí pokusím vynést znovu na světlo. Na začátku takové nadšení, rok uplynul a hra nikde. Mě osobně se ten nápad na naší hru moc líbí, jde o to, jestli je tady někdo, kdo by tomu chtěl věnovat svůj osobní čas. Já bych tomu klidně něco obětoval, pokud by se tady našel někdo, kdo by do toho šel se mnou a pomáhal mi (pokud se teda na tom už nepracuje někde v soukromí ;)). Dík za pozornost a jsem zvědavej na příspěvky :)

31.8.2010 11:50:04

Vlaada

The BoardGameGeek Game
Doporučuju podívat se na http://www.boardgamegeek.com/boardgame/43249/the-boardgamegeek-game

Je to námětem dost podobné tomu, co jste tu psali, akorát místo trollů jsou tam pochopitelně geekové. Hráči jsou zároveň vydavatelé, kteří chtějí prodat své hry co nejlépe, a zároveň geekové postávající před výlohami obchodů, kteří chtějí nasbírat co nejlepší hry do sbírky (případně dostat bonus za speciální kolekce).

Vydali to k desátému výročí bgg... takže máte ještě čas :)

3.9.2010 19:17:42

Takže už to chcíplo úplně...
To je hrozná škoda. Dneska jsem hledal, co se za ten rok, co jsem na zatrolenky chodil jen sporadicky, událo a zjistil, že tohle vlákno úplně umřelo. Čili už nikdo nechce vlastní zatrolenou hru :-(

13.12.2010 23:09:02

Vybíráme z Bazaru

Steampunk Rally Fusion
Steampunk Rally Fusion
Akt. cena: 720 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas