Toľko šikovných ľudí - čo tak vlastnú hru

Verím, že je tu dosť šikovných ľudí, čo sa týka grafických prác, ale aj oruginálnych nápadov. Neviem či to tu už nebolo rozoberané, ale čo tak spoločne navrhnúť nejakú hru s trolom v hlavnej úlohe. Nech to má vtip a nápad. Ja osobne mám rád kocky a veľa kariet, ktoré sú plné prekvapení nečakaných zvratov, vytvoria vtipnú situáciu s peknými obrázkami. Ale možnosti sú veľké a otvorené, možno niečo lahšie ala systém talisman, kde by každý mohol dať za hrsť nápadov, alebo niečo úplne iné.záleži na dohode a nakoniec to hodiť do pdf - iek ako vystrihnutelnu zalezitost a testovat. Co vy nato? navrhnite system, temu atd. atd.
13.8.2009 10:06:41

ad hrací plán
Hrací plán je až to poslední. Napřed je třeba vymyslet a odladit mechanismus hry.

13.8.2009 13:44:35

kren
ved hej ja viem. len som vychadzal z mojej vlastnej neurcitej predstavy a napadov tu uverejnenych a stvoril to moje cudo. Mozno ze to niekoho nakopne a zacne sa v tom viacej vrtat. predsa je to tazsie ked je nieco abstraktne ako ked existuje navrh a ten sa potom meni. tak ako na tom mojom obrazku mas tam styri mosty styroch hracov kazdy ma troch trolov mesto z 9 budovami a co s tym teraz.

13.8.2009 13:49:23

Kardo
Kardo: Vůbec se toho neboj a pokračuj. Každý má vlastní neurčitou představu, jak by to mohlo dopadnout a určitě mají všichni jinou. Myslím, že vůbec není podstatné, kdo má jaké zkušenosti s hrami. Naopak nezatížená hlava spíš vymyslí něco originálního, než protřelí hráči, kteří už znají stovky herních mechanismů.
Možná bude rozumnější, když to každý uchopí nějak dle svého a představí třeba rukou načmáraný prototyp. Předpokládám že nápady z dnešního brainstormu si každý může vypůjčit a upravit dle libosti.
Grafika ala tvůj hrací plán je úplně OK, nejdřív se musí doladit princip hry a když bude zábavný, tak se udělá finální verze.

13.8.2009 14:12:47

moje troška
a gobliny jednoho trola, vracející se třeba právě z lupu, by mohli místo vlastního loupení, které je riskantnější, přepadnou goblini druhého
ať tam je to wargames:-)

13.8.2009 14:36:16

a moje troška
Co kdyby pro zjednodušení byl ve hře od každé deskovky jen jeden kus, nějak bodově ohodnocený, vlastnictví rozšíření by pak zvyšovalo hodnotu základu, ostatní trolové by pak měli důvod "škodit" a krást rozšíření, která by jim sice nepřinesla body, ale uškodili by tak soupeři a navíc by se s tím dalo i obchodovat...
Jinak myšlenka je to fakt dobrá, byla by škoda kdyby zapadla. Sydovo téma zapojení deskovek do hry je ojedinělé a hodně zajímavé. Dovedu si živě představit, jak se probírám žetony či kartami představující mé milášky...

13.8.2009 22:10:22

Zatrolená hra
The Hammere, omlouvám se za ukradení názvu Zatrolená hra. Ještě jsem si jednou procházel první příspěvky a zjistil jsem, žes na to kápnul přede mnou. Takže s omluvou vracím. :-)

13.8.2009 22:37:20

husak
zatrolená čili naše :-)

13.8.2009 22:40:35

Mechanismy versus forma
Naveden na toto vlákno dovolím si přispět i já svou troškou do mlýna (ačkoli nevím, co je troll ;-) ). Takže:

kren: "Hrací plán je až to poslední. Napřed je třeba vymyslet a odladit mechanismus hry."

Ačkoli si vážím toho, cos udělal pro zdejší komunitu, dovolím si zde nesouhlasit. A to nikoli málo, ale celkem hodně, protože to mám z vlastní zkušenosti! Mechanismus a forma musí jít nutně ruku v ruce! Můžeš mít dobrou hru, s dobrými mechanismy, ale pokud to bude po stránce komponent, jejich velikosti, tvarů a barev jaksi "neuchopitelné a nepřehledné, neřku-li z fyzických důvodů neobsáhnutelné", tak to prostě nebude fungovat! Vlastní zkušenost - moje hra Starbiz by potřebovala k těm herním přincipům, které fungují, plochu herního plánu tak 1,5m × 1,5m . A taky spoustu různěbarevných komponent, protože už při testech jsem zjistil, že se hráči ztrácí, když mají modrou raketou naložit modré zboží na modré planetě a překvapivě ani jedna modrá neměla nic společného s tou druhou modrou. Matoucí, zavádějící, ve fázi testů možná očekávané a omluvitelné, ale ke kladným názorům a soustředění na herní principy to moc nepřispělo. Nebo z hotových her je značně ochuzena/nepřehledná Alhambra v neněmeckém/neanglickém vydání. Díky vypuštění názvů budov a peněz se tak hra zvrhává v nakupování zelené osmičky modrou devítkou, místo aby hráč vnímal tu atmosféru, kdy devíti denáry kupuje krásnou zelenou zahradu. I v cizích prototypech mám příklad. Yuri (kdo ho zná, tak ví) a jeho několikaletý a vousatý prototyp STYXu. Krásná myšlenka otočného nástupiště vnáší do hry příliš mnoho prvků abstrakce a hráč se musí moc soustředit, jak se nástupiště otočí, než aby se mohl soustředit, jak dušičky dostane přes řeku. Ale jinak je to krásná herní komponenta, ale v mých očích hráče moc "zatěžuje" a odvádí od hlavního cíle. Takže já tvrdím, že už při návrhu mechanismů je třeba mít na mysli, jakými herními prvnky se bude ten mechanismus realizovat a zda to vůbec realizovatelné je.

Elenistar: "přeci jenom by se to asi mělo už nějak utřídit."

Naprostý souhlas. Já zatím nemám představu, zda to bude karetní hra, desková hra, abstraktní hra. Chce to udělat nějakou konkretizaci a sumarizaci nápadů alespoň jednou za čas.

sydo: "Kdepak, áť si eura krade Richmond, já beru jen AT/wargemes :)"

To je dost zásadní rozpor. Těžko budu roubovat svoje naučené "německé" principy na AT řežbu ;-) Takže se opravdu bude muset stanovit ten směr a ubírání se...

Elissa: "bez škození a trollí škodolibosti by to nešlo"

...a tím navazuju, že je třeba si ještě říct, jestli to bude hra budovatelská, válečná, prasící, a nebo taková, kterou budete chtít prostě rozbrečet vlastní děcka ;-)

Petr V.

14.8.2009 12:50:13

to Acer1968
Samozřejmě s tebou souhlasím, že všechno musí jít ruku v ruce. Já tím herním plánem spíš myslel konečnou grafickou podobu, kterou přeci jen dává hře až na závěr výtvarník. Jinak samozřejmě hrací plán musí být promyšlený, ale není třeba aby se hned ze začátku vymýšlela konečná grafická podoba. stačí se podívat na některé obrázky prvních prototypů nějakých úspěšnějších her. Jsou to většinou jen hrubé schematické náčrtky třeba na čtverečkovaném papíru. Ale opravdu trvám na tom, že mechanismus a princip hry musí být první. Jinak tě chápu s tím tvým příkladem toho modrého zboží a modrých raketek. Ono třeba, když si odmyslíš grafiku u Vláďovi hry Space Alert a očešeš to jen na herní princip a mechanismy, že z jedné oblasti do druhé šoupeš figurky, které ovládají písmenka ABC a sunou se na tebe někde nějaké žetonky po nějaké stupnici, tak si dovedu představit, že jen tak načrtnuté by se v tom ani sviňa nevyznala.

14.8.2009 13:12:34

Acer1968
no, tu mou tebou citovanou větu jsi očividně špatně pochopil, týkala se oblíbených her, které budou trollové krást - ti Richmondovi by šli po eurech, ti moji po AT. S herními mechanismy to nemělo nic společného. Čistě flavor věc.

14.8.2009 13:21:52

Další postup
Hele, myslím že nápadů bylo dost. Teď přichází doba kdy někdo vyhlásí soutěž o jejich zpracování do podoby základního herního mechanismu bez detailů typu kulaté/hranaté žetonky a přesných popisů jednotlivých karet. Tohle zvládne jednotlivec samostatně i bez jakéhokoli technckého zázemí. A hlavně je třeba stanovit rozumný termín, kdy hodíme návrhy na hromadu a vyberem 1-2 vítěze, na kterých by se dalo pracovat dál směrem k alfa verzi na čtverečkovaném papíře.

14.8.2009 13:38:45

husak
no, pokud má někdo tolik času nazbyt, bránit mu nebudeme :)

14.8.2009 13:42:21

rbx

sleduju...
to tu peclive a hrozne rad bych vam nabidl sve graficke schopnosti, ale trochu se bojim, protoze mam rodinu, firmu a tedy spoustu starosti a toho casu neni mnoho.

14.8.2009 13:49:20

To platí
asi pro všechny, kteří se tu vyskytují - pokud chceme něco splácat, asi na to nějaký ten volný čas padne. Já se nabízím jakožto češtinář na jakékoli zpracování textů, pravidel, nápisů na kartičkách apod. =)

14.8.2009 13:52:33

to: rbx
Řeknu ti to asi takhle... Pokud teď řekneš ano, tak za dva roky budeš odpovídat na podobný přípěvek takhle:

"sleduju to tu peclive a hrozne rad bych vam nabidl sve graficke schopnosti, ale trochu se bojim, protoze mam rodinu, JSEM SPOLUMAJITELEM VYDAVATELSKE FIRMY NA HRY a tedy spoustu starosti a toho casu neni mnoho."

:-)

14.8.2009 14:38:13

Acer1968
hmm, sebevědomí ti rozhodně nechybí...

14.8.2009 15:04:54

Neberme to od konce
No skutečně si myslím, že to vydání samo o sobě je až někde hooodně vzadu. Tomu by musel předcházet smysluplný byznysplán a vše s tím související. Myslím že začínáme od nejtěžšího bodu (pokud bys jej chtěl řešit vlastní silou) a zároveň bodu, který lze snadno obejít spoluprací s výše jemnovanými velkovydavateli. Většina lidí zde má své povolání a nevím, kdo by se vydal na tak tenký led. Já tedy těžko...
To ovšem neznamená, že se zříkám stránky autorské, betatestovací atd. Právě naopak, tady se rád zapojím.
Něco se mi už v hlavě líhne, ale jestli to nakonec bude dávat smysl, netuším. Každopádně moje soukromé zadání je: humorná rychlá hra s motivem trollů kradoucích hry a nepříliš náročná na výrobu (ala Cheapass Games).

14.8.2009 17:27:44

rbx

Husak
Tak to já jsem protipol. Vyrobit v Cine par tisíc figurek z plastu stojí pakatel a není to zádný problém. Myslím, ze vyrobit kvalitni hru není problém, je to jen o napadu. Zpracování se nebojím vůbec. Problém spis je obchod, tedy v dostatečném množství ji prodat distributorum. Což znamená, ze tam nemůže byt humor ala Cimrman či Sverak, který po prekladu totálně zanikne. Možna si řeknete, proč se nedrzim trochu zpět, ale proč? Jsme maly trh, takže když už něco dělat, tak poradne a se vsi paradou. Na prikladu Vlaaadi je vidět, ze to jde. On své hry také nemá graficky buhvijake, ale prodává mu to prezentace a hratelnost.

14.8.2009 17:46:07

Troll - jak ho chápat pro hru?
Takže možná máte všichni jasno, jaká je to vlastně postava, ale já ne. Proto se chci zeptat, jestli mám chápat našeho hlavního hrdinu Zatrolené hry ve smyslu trollů z warCraftu, kdy jsou to celkem krvežíznivé, zlé a škodolibé mrchy, nebo jestli si můžu dovolit takový luxus, že bych trolla vnímal jako zlobra typu dobráčisko Shrek???

14.8.2009 18:01:45

rbx

Acer
Dobrák. Hlavní postava nemůže byt zlo.

14.8.2009 20:40:50

rbx
Ale jo, já netvrdím, že to nejde.
Začínám si připadat jako kmet, který už vše zažil, ale je to asi 2 roky zpět, kdy jsem pro jednoho zákazníka dělal kalkulaci tuším 10.000ks reklamní hry. Ještě bych někde v MSNku vyštrachal kontakty na číňany, co přímo vyrábějí hry a jejich komponenty. S čínou obchoduju už dlouho, takže něco tam sehnat pro mě není problém.
Úplně za babku to tenkrát nebylo, hlavně pokud chceš mít své vlastní tvary figur (zákazník chtěl zvířátka) a pokud by se musely vyrábět mouldy, tak to je celkem paleta několika tisíc USD. To už možná i dřevo vyjde levnějc (to jsem ale tenkrát nezkoumal).
Vím že mi nabízeli standardizované hrací desky skládané na 2 nebo 4 díly, to bylo i s potiskem a plnobarevnou krabicí za slušnou cenu.
Jenže zafinancovat 10.000 kusů i při pitomé stovce za kus znamená vykutálet melouna. A k tomu propagace, recenze, nějaké ty Esseny a další promo, skladování takové haldy krabic atd. No prostě tisícovka prodaných kusů to těžko zaplatí.
Neber mě jako kverulanta. Jen se snažím předem upozorňovat na rizika, ke kterým se časem stejně dojde.

14.8.2009 23:02:59

rbx

Husak
Vezmi si, ze třeba snow tails si svépomocí vydali v nákladu 1000 kusu a pak to od nich koupili asmodee. Takže toto je také cesta.

15.8.2009 01:17:19

husak a rbx
já tedy nevím, ale připadá mi, že s tím míříte nějak vysoko. Měla jsem dojem, že by šlo o drobnou fandovskou hru pro členy těchto stránek, kterou by šla udělat tak maximálně jejich propagace. Pár papírových karet (nebo plán), který by šel doma vytisknout a hned použít. Něco a la hry v ABC (ale samozřejmě s lepším mechanismem...=)) A vy tady s Essenem...?

15.8.2009 09:08:16

Netřeba si dávat malých cílů...
...protože slevit ze svých představ se dá vždycky. Když už se tím chceme zaobírat, tak bych to pojal velkoryse, protože slůvko "jenom" je slovo zpátečníků ;-)

Jak říkal Jasánek v Černých baronech nebo kdo to byl a v čem to bylo: "Není malých cílů, ale malý je ten, kdo si ty malé cíle dává..." sakra, takovej hezkej citát a já to tady takhle celý domrším, páč si to už vůbec nepamatuju...

15.8.2009 12:54:50

rbx
Jenze Fragor uz je aspon trosku zavedenej se jmenem:) A Snow Tails se jim podarilo vetsinu rozprodat pres web uz pred Essenem. Cimz ovsem svepomoc nijak nesnizuju, nejak se zacit musi:)

17.8.2009 06:37:38

Vybíráme z Bazaru

Ve stínu pyramid
Ve stínu pyramid
Akt. cena: 999 Kč
Končí za: 1 den

Offcanvas