nové deckbuilding hry Heroes of Graxia a Ascension

Heroes of Graxia

Tato karetka se opravdu velmi podobá Thunderstone, ale odlišuje se některými zásadními věcmi, které mě zaujaly.

- nabídka karet se skládá ze 3 nákupních balíků (Spells, Units a Equipments) a jednoho balíku monster. Tyto balíky jsou otočeny lícem dolů a je z nich doplňována nabídka vždy do 4 karet. Takže je tam více náhody v tom, že člověk neví co přijde dalšího. Zda se karty opakují nebo jsou unikátní mi není známo, ale počáteční starting deck se skládá z 12 RŮZNÝCH karet

- velmi zásadní rozdíl oproti Thunderstone. Každý hraje za jiného hrdinu, který je "velitelem" legie, která se skládá z nakoupených jednotek v nabídce a co je super, tak legie zůstává vyložená na stole tak dlouho dokud nejsou jejich členové zabiti v souboji (mají určitý počet životů, který lze místo nákupu karty za peníze léčit). Až teprve, když jednotka zemře, jde do discardu.

- každé kolo se bere ze svého balíku 5 karet (když dojde balík, klasicky jako v Thunderstone nebo v Dominionu se zamíchá), ale když hráč není spokojený s tím co nabral, tak může všech 5 karet discardnout a vzít si 4 nové, když ani poté není spokojen, může podruhé a naposledy vše discardnout a vzít si 3 karty se kterými už musí hrát

- V každém kole má hráč k dispozizi 2 akce, které může využít na kteroukoli z různých činností (vzít si kartu navíc, zahrát kouzlo, vyléčit zranění za peníze, které poskytují karty na ruce nebo jednotky v legii, vyložit novou jednotku do legie, ozbrojit jednu ze svých jednotek nějakou equipment kartou - zbroj, zbraň, aura, prohodit z ruky a z legie jednu equipment katru nebo speciální jednotku Henchmen, která může být v legii jen jedna, přezbrojit 2 libovolné jednotky v legii, odebrat jednu kartu z legie (prvni equpmenty a pak až jednotky) a vzít si ji do ruky, zaútočit na monstrum a nebo, a teď pozor, na legii jiného hráče a poslední akce je nákup. Co je skvělé, můžu nakoupit i zaútočit v jednom kole, což v Thunderstone nejde a to mě celkem štve :)

- souboj, je jednoduchý. Sečte se síla legie (+ bonusy za různé equipmenty a kouzla a navíc za žoldáky, což jsou speciální jednotky, které jako jediné nezůstávají v legii, ale jsou ihned po použití do discardu) a porovná se se zdravím Monstra. Pokud je jsou čísla stejná nebo je útok větší, potvora zemře, hráč dostane odměnu a trofej - což je jeden bod a potvora jde na tzv. loot deck, který je oddělen od hráčova dobíracího balíčku. Potvora dává taky zranění, to se porovná s obranou legie, pokud je číslo větší, přebytečná zranění si hráč rozdělí pomocí wounds karet mezi jednotky a hrdinu a popřípadě pokud někdo zemřel, tak jde do discardu.

- kromě trofejí za zabité monstra, což jsou body je zde ještě tzv. prestige, kterou hráč získává za zabití soupeřových jednotek (souboj hrdinů, je podobný jako s mostry, obrana - síla a přebytek je zranění, které si hráči rozdělí sami mezi své jednotky) a ztrácí když mu zabije jednotky kromě hráče i monstrum.

- hra končí buď zabitím všech monster v balíku nebo, když jeden z hráčů dosáhne určitého poštu prestige bodů. pak se spočítají trofeje, kdo má více samozřejmě vyhrává.



Musím říct, že některé věci se mi moc zamlouvají oproti Thunderstone a přitom mi tato hra nepřijde tak silnou kopií Dominionu :). Nejvíce se mi líbí, že jednotky zůstávají ve hře spolu s vybavením dokud nejsou zabity a nemusí je člověk haluzově přibrat z balíku jako v Thunderstone a taky to, že můžu nakoupit i bojovat v jednom kole. Taky ten dvojitý muligan, když se nelíbí ruka je fajn. Takže myslel jsem, že odolám, ale teď si nejsem moc jistý :)
12.8.2010 01:42:28

.klopčík
nejsem sice borec, ale já to rozlišuji takhle (možná že jsem vedle :) )

Karetní hra - např. Jambo, Dobyvatelé vesmíru, Řím atd. V těchto hrách vykládáš karty před sebe a žádný balík netvoříš. Většinou je právě ta společná kupa karet pro všechny hráče a ti si z ní náhodně berou. Tohle osobně vůbec nemusím.

Klasická Deckbuilding karetní - Např. Magic, Pokémon, Warhammer: Invasion, A Game of Thrones a všichni ostatní zástupci CCG a LCG karetek. Hráči si staví svůj vlastní deck před hrou, kupují pravidelná rozšíření (nebo boostery) a balík si postupem času vylepšují nebo staví nové a další. Až mají decky hotové, tak si to mezi sebou rozdají :)

A pak jsou deckbulding "za chodu" karetní :), podle BGG tzv. Card Drafting - defakto novinka - např. Dominion, Thunderstone. Hráči mají k dispozici nabídku karet, ze které si v průběhu hry vybírají (nakupují) karty a staví balík za chodu hry.

A aby toho nebylo málo, tak začínají vznikat takové hybridy (v dobrém slova smyslu :) ) jako jsou Ascension - což je na půl card drafting, tedy deckbuilding za chodu ale je tam kupa karet společná pro všechny, které se právě tvoří ta omezená nabídka. A nebo Heroes of Graxia což je taky card drafting, taky je tam pár kupiček :) karet, které se postupně odhalují do nabídky a navíc to je říznuté CCG a LCG karetkami, protože hrdinové zůstávají na stole dokud je někdo nezabije (čili nejdou po zahrání do discardu jako v Thunderstone)

Tož tak to vidím já :)

24.8.2010 14:29:49

Beholder
vdaka za osvetu! :) ..tak nejak som to (bez tych pojmov) videl aj ja, len mi neslo do hlavy, ze sa porovnava (skrz ten jeden pojem) Dominion ci TS,DV vs ccg/lcg ala W:I a pod. resp. kde medzi tym boli na tom Heroes of Graxia a Ascension..

24.8.2010 14:48:24

HoG v Brně
HoG bych si taky rád zahrál, ale dal jsem si stopku na nákupy :-) Čímž se teda hlásím k tomu, že bych asi taky rád testoval :-)

27.8.2010 15:34:40

Vybíráme z Bazaru

Iwari
Iwari
Akt. cena: 580 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas