Korektura

Ahoj,
tímto nabízím všem, kdo by chtěli opravit nějakou recenzi nebo popisek, své služby:-)
Často tu vidím i dost děsivé chyby, takže budu ráda, když přispěji k jejich odstranění.
Nebojte se psát, myslím to vážně :-)
Studuju češtinu, trvá mi to jen chvilinku a vypadá to pak mnohem lépe.
14.2.2011 19:02:51

Jewane

A nechtěla bys napsat stručnou češtinářskou kuchařku - podobnou kuchařce pro překladatele od Caulyho? Původně jsem si říkala, že se k tomu někdy dostanu, ale asi ne.

Prostě chyby typu "aby jste", "2-dílný", velká písmena, čárky oddělující vložené vedlejší věty, nepravé skladebné dvojice, kolize vazeb, hromadění předložek, svůj X váš, složená přídavná jména.... A hlavně příklady: A je dobře, B je špatně.

Osazenstvo je zde učenlivé, akorát je mu třeba připomenout jistá pravidla. Jinak budeš z 90% upozorňovat stále na stejné chyby.

14.2.2011 19:52:22

PJ

Super
Děkuji, tleskám a podporuji.
S jednou korekturou se patlám už od podzimu :-(

Za ten článek se přimlouvám, inspiraci lze hledat zde: http://lelkoun.cz/naucte-se-spravne-cesky-s-silenymi-korektory

14.2.2011 19:58:12

článek
to je dobrý nápad, je to pro mě sice mnohem složitější než něco opravit, ale rozhodně to není od věci
Zkusím to:-)

PJ: pokud se s ní patláš a už tě to nebaví, pošli ji mně:-)

14.2.2011 20:02:20

Jewane
Téda, to bych si nelajsnul takhle na internetu napsat. :) Teď po tobě všichni pujdou a budou tě upozorňovat na malinkaté chybičky v každém příspěvku. :)
Kde to vůbec studuješ? V Praze na pedf?

PJ: Na téhle stránce jsem ještě tedy nebyl, ale mám pujčenou moc zajímavou knížku, která nese název "pište správně česky - poradna šílených korektorů" takže se patrně jedná o stejné autory... doporučuji!

14.2.2011 21:38:41

Elenistar