Konfliktní strategie pro variabilní počet hráčů

Zdravím, byl by někdo tak hodný a mohl mi poradit nějakou konfliktní strategii vyváženou pro různý počet hráčů? Našel jsem si Smallworld, ale pravidla jsou na můj vkus až moc jednoduchá. Na druhou stranu se mi líbí ta vyváženost pro jakákoli počet hráčů v rozmezí 2-5. Kdyby někdo věděl o něčem podobném, ale trochu těžším, myšleno hlavně ve strategických, blafovacích a konfliktních věcech, byl bych strašně vděčen.
16.1.2012 15:59:41

...
Podle me nejlepsi strategii na stole je Starcraft, ale ten uz nesezenes.

16.1.2012 16:01:04

nameless_one
Vypada zajimave, ale jelikoz se neda koupit tak asi nic. Kazdopadne si zapisuji.

16.1.2012 16:03:44

BMAJTZ
V ČR se ještě někde koupit dá, ale připrav si tak cca 2500 Kč

16.1.2012 16:07:13

Beholder
Ok pripoustim, ze 2,5k je na me trochu moc. Nejaky jiny napad?

16.1.2012 16:11:07

BMAJTZ
Já osobně asi o ničem nevím...záleží na tom co myslíš tou strategií. Jestli strategii válečnou nebo kombinovanou - budování/boj. Protože SW je strategie čistě válečná (extra light válečná :) ). SC je kombinace budování, expandování a boje. S tím, že ten boj je primární, protože vše co buduješ je čistě pro boj (budovy, technologie...), suroviny těžíš z planet. Konfliktní je, tam bez konfliktu nevyhraješ. Co se týče vyváženosti v jakémkoliv počtu hráčů, tak tam vidím kámen úrazu, taková hra se těžko hledá :). U SC někteří říkají, že to je ve dvou dobré, jiní ne. Já osobně nevím (hrál jsem jen 1x ve 4).

Mě třeba napadá Wilsonova Civka. Já jsem ji hrál ve všech počtech (2,3,4) a vždy se luxusně bavil. Strategie to je, konfliktní je taky, ale není vždy nutné být konfliktní abys vyhrál :). Takže další věc je co si představuješ pod tou konfliktností. Každopádně Civka je u mě nej strategie (právě kvůli dobré hratelnosti i ve dvou)

16.1.2012 16:20:21 | Upraveno autorem (porovnej)

Beholder
Jsem si vedom ze ten pocet hracu je dost omezujici u kazde hry. Jako uprimne neni nutne aby to bylo vyvazene a zabavne pro vsechny hrace z toho rozsahu, jenom mi vadi, ze vetsina her co udava treba 2-5 hracu je skutecne zabavna az v 5 a prinejhorsim ve 4. Osobne bych radeji uvital hry bez tohoto rozsahu hracu kdyby autor primo specifikoval hratelne jenom pro 4, nebo jenom pro 5.

Co se te konfliktnosti tyce. Mam rad hry, ktere jsou zalozeny na vzajemne interakci bezi hraci, at uz jde o nejake vojsko nebo cokoli jineho. Taky mam na hrach rad ruzne intriky vrazeni kudly do zad a vseobecne napeti mezi hraci, kdy si nikdo nemuze byt stoprocentne jist zda ho nekdo nepodrazi. Neni nic lepsiho nez nastvat protihrace.

Co se strategie tyce, tak spise asi valecne strategicke, s moznosti budovani jednotek (takze takovy mix :-D). Ted jsme hrali treba Game of Thrones 2nd edition a muzu rict, ze vicemene odpovida pozadavku. Prave ten nejvetsi problem u ni je ten, ze je skutecne zabavna az pri velkem poctu hracu tedy v 6 ti kdy je cely plan proste plny.

16.1.2012 16:32:10

BMAJTZ
"Osobne bych radeji uvital hry bez tohoto rozsahu hracu kdyby autor primo specifikoval hratelne jenom pro 4, nebo jenom pro 5."

To by se asi líbilo všem taková přesná specifikace, ale výrobce by tak prodal daleko méně her, což by se naopak nelíbilo mu.

Ten AGOT mě právě napadl, ale ten třeba ve 2 nehrozí vůbec, a ve 3-5 je třeba asi nějaké úpravy aby to bylo vyvážené...

Co se týče té jiné interakce než přímo pomocí vojenské síly, tedy intriky, vražení kudly do zad a všeobecného napětí. Tohle vše zažiješ i u té civky, mrkni na ni. Ve hře jsou karty událostí, kterýma můžeš hezky vrážet kudly do zad :), klidně můžou hráči zapojit do hry diplomacii a výměnu surovin (ale my to neděláme, ve dvou to samozřejmě nejde a ani ve více když jsme hráli, tak se nikdo nespojoval, spíše se jen klasicky škodí tomu kdo je na tom lépe). S rozšíření přijdou do hry další karty se speciálními schopnostmi. Takže je tam hodně vlivů, které vytváří napětí, kdo co zahraje a kdo co komu provede + je tam prvek budování, což je takový relax a uvolnění od napětí (pokud člověk teda nebuduje armádu, to zase napětí stoupá :) ). Ale jak říkám, té konfliktnosti v podobě různých jednotek (jsou jen 4 druhy), hafo figurek a boj jaký je třeba ve SC tam zase tolik není.

Pokud ale hledáš strategii spíče válečnou, kde nestavíš třeba budovy pro produkci různých surovin, ale stavíš jen jednotky, popřípadě budovy pro produkci jednotek (SC), tak to asi neporadím. Možná se zkus podívat na Nexus Ops, který teď výjde v reprintu u FFG. Je to čistě bojovka, ale kostková (takže dice fest)

16.1.2012 16:48:33 | Upraveno autorem (porovnej)

Návrhy
No v brzké době by měly od FFG vyjít dvě nové hry: Nexus ops a Rex. Obě jsou předělávky starých, dobrých her a o konfliktovost by v nich nemělo být nouze. Tak se na ně podívej a uvidíš, jestli by ti nějaká sedla...

16.1.2012 16:52:37

Hra
Diky, na tu civilizaci kouknu a na ty veci od FFG taky. Zkusim neja popremyslet. Kdybyste prisli na neco dalsiho tak klidne sem s tim.

16.1.2012 17:21:49

PJ

Cyclades...
...sice to není typická strategie a náhoda tam má větší podíl, ale vyvážená je relativně dobře (zvlášť s rozšířením). Ale konfliktu je tam víc než dost ;-) a dá se to hrát v pohodě ve dvou i v pěti.

A jinak bych doporučil se podívat na Olympos (zatím jsem bohužel jen nafotil a nehrál, takže osobní dojmy nemohu připojit).

16.1.2012 17:39:50

BMAJTZ
Jak tak ctu, co po te hre chces, napadla me Verona. Spousta intrik, pry ruzny styl hry pro ruzny pocet hracu. Navic puvodni ceska hra.
Jen nazory na ni jsou tady na ZH rozporuplne, ja sam ji nehral, takze procti, co pujde a zvaz :)

EDIT: samozrejme to neni valecna strategie, ale strategie snad ano :)

16.1.2012 17:51:10 | Upraveno autorem (porovnej)

SmallWorld
Já bych ten SW zase až tak nezatracoval, ta hra je pravidlově určitě jednoduchá, ale určitě není hloupá a hlavně je ohromně zábavná. A o konflikt v ní opravdu není nouze(vlastně ta hra je JEN o konfliktu:)). Ve verzi Underground navíc přibylo pár možností navíc, ale už původní verze toho nabízí víc než se zdá.

Jinak se připojím k PJovi - Cyclady jsou opravdu vynikající - více strategií/cest k vítězství, krásně zpracovaná, hratelná v jakémkoliv počtu hráčů a konfliktu taky dost. jediné s čím nesouhlasím je, že náhoda hraje větší roli - náhoda tam sice je, ale její podíl na vítězství je podle mě naprosto minimální.

Edit: A ještě bych doporučil kouknout na Eclipse, pokud tedy nemáš problém se sci-fi tématikou - mám ji teď nově doma, ale ještě jsem nehrál. Nicméně mělo by to být také velmi dobře hratelné od 2 do 6 hráčů, strategické to bude také dost, konflikt/boj není sice nutný, ale je odměňován vítěznými body a podle reportů z BGG kdo nebojuje, nevyhraje:)

16.1.2012 18:00:24 | Upraveno autorem (porovnej)

...
Nechci mluvit za BMAJTZe, ale tak nějak jsem vypozoroval, že shání něco jako AGOT, ale hratelné v různých počtech hráčů. Podle mě nic takového neexistuje a je to logické. AGOT je založen na diplomacii, kudlodozadvrážení, expandování území a samozřejmě boj. A to ve 2 hráčích hrát samozřejmě nejde.

Cyclades a SW jsou určitě dobré hry, ale imho tohle BMAJTZ nehledá, alespoň jsem to nějak odvodil z toho co píše. Civka, kterou jsem navrhoval taky moc nevyhovuje, je to více civilizační a budovací hra než diplomatická, kudlodozadvrážedná a váleřná. Ale ty prvky tam jsou (ve více než 2 se dá obchodovat a klidně tvořit aliance) a karty událostí, technologií a další můžou způsobit ono vražení kudly do zad :) (i ve dvou hráčích) či prostě jen interakci a škození. Tohle v Cyclades a SW prostě není. Ve SW vůbec ne, protože málokdy se staně něco co by člověk nečekal, v Cyclades se dají nalézt prvky překvapení a blafování.

16.1.2012 18:11:45

Beholder
Vím, že jsi velký zastánce civky v libovolném počtu hráčů, ale i přestože, že civku mam fakt hodně moc rád a po rozšíření bych si už nedovolil křivěho slova, tak si myslím, že i tak ta hra nesplňuje požadavky konfliktnosti. Na ty dojde až v poslední fázi hry, kdy se všichni snaží překazit vedoucímu hráči, aby vyhrál, ale jinak je to spíš takový kroužení kolem sebe v ringu.

EDIT: Možná bych se mrknul na Britannia. Je to podle mě (!) hodně podobný Smallwordlu, ale zároveň z toho sálá historie, protože principy a pravidla jdou docela ruku v ruce s tamními dějinami. Upřímně hrál jsem to jednou a je to dicefest. 5, 6 zásah s drobounkými DRM. Když to nepadá je to k vzteku, ale nepadá to většinou všem. VĚTŠINOU. Upřímně, hrál jsem to jednou a ta provázanost je dost zajímavá, ale je to jen o kostkách a schopnosti tvořit aliance. Další konfliktní hra o aliancích a kostkách je opomíjená hra Conquest of empire, ale je to jen pro 4, nebo 6. Nic víc ani míň. Neni to žádná Megapecka, která nedá spát, ale hodně mile překvapí. A ty plastové figurky jsou dobré i na hraní s dětmi na úrovni :D

16.1.2012 18:18:34 | Upraveno autorem (porovnej)

BMAJTZ
Pokud nevadi omezeni pro max. 4 hrace, doporucuji Cave Evil. V nem je variability, konfliktu i blafovani dost a dost.

16.1.2012 18:23:19

Havelock
Ale tady není řeč jen o konfliktnosti v podobě válčení. Hrát eventy, které škodí můžeš od začátku hry.

Ale uznávám, že to kroužení v ringu je docela trefné a souhlasím. Proto jsem psal, že to je více civilizační a budovací hra než válečná a konfliktní a ty nejtvrdší a nejzásadnější konflikty se odehrávají až ke konci. Ale mě osobně nenapadl jiný návrh než ta civka.

16.1.2012 18:32:40

Hm
Ok borci diky za spoustu navrhu, zatim se mi nejvice zamlouvaji ty Cyclady a ta Verona vypada taky zajimave. U te Civilizace si nejsem moc jist temi intrikami a vyvolani u spoluhracu pocitu ze nevi co se muze v dalsim kole odehrat. Jinak ten Cave Evil vypada dost drsne. Zkusim si to zatim procist.

16.1.2012 19:12:18

Cave Evil
hlasuju pro něj, sice to není hra pro slečinky, ale člověk od ní vstává "zocelen", páč má pocit, že právě něco dokázal :-)

16.1.2012 19:19:27

BMAJTZ
Pridavam se k ode na Cyclady, patri k mym nejoblibenejsim hram a tve naroky by mohly splnovat;)

16.1.2012 19:24:14

Neprecetl
jsem celou diskusi a vsechny tvoje namitky a pozadavky, ale co takovy Eclipse? Hral jsem ve ctyrech, super, vypada to, ze i ve dvou bude ok, 3 je dobre cislo.... kduly se do zad vrazi bezne, prozkomoumavas galxii, kolonizujes planety, kupujes technologie, stavis vesmirnou flotilu a valcis se souperi. Hra je trivialni, prumerna doba cca 3 hodky. :-)

16.1.2012 19:39:22 | Upraveno autorem (porovnej)

BMAJTZ
Ale v těch Cyclades nejsou intriky už vůbec (alespoň jsem je teda nějak nezaregistroval :) ) a pokud v Cyclades dostaneš pocit, že nevíš co se může příští kolo odehrát, tak se stáváš kandidátem na prohru :))

Nevím, možná jsem tě úplně nepochopil co vlastně hledáš. Já myslel, že ty AGOT mají být indície.

Nicméně Cyclades jsou dobrá volba co se týče hratelnosti s jakýmkoliv počtem hráčů (náročnost pravidel je možná o malinko vyšší než u Smal World). Ale intriky, zradu a diplomacii bych tam určitě nehledal

16.1.2012 19:40:10

Senji?
onehda tu nad tim nekteri diplomaticti zradci chrochtali blahem

16.1.2012 19:45:40

Beholder
Jako mas pravdu, holt budu muset sahnout po kompromisu. Neocekavam ze bych dostal AGOT trochu vylepseny. Az si proctu vsechny hry dle padlych navrhu dam vedec co jsem si vybral.

16.1.2012 19:54:06

BMAJTZ
nevím, jestli to tu už někdo nezmiňoval, ale napadnul mě Titan, to by mohlo být přesně to, co hledáš :-)

16.1.2012 20:45:36

ozzy79
Tam se bojim, ze neni zadne intrikanstvi, proste jedes na zivot a na smrt. Co se strategie ale tyce, tak ta tam je imo dost velika a ackoli hra je dost "nahodna", da se s tim nejak pracovat. Ale ta herni doba? To by rekl velky Sydo, jak to s tim je, ale podle me ve ctyrech to musi byt peklo.

16.1.2012 20:48:41

Vybíráme z Bazaru

Mars: Teraformace
Mars: Teraformace
Akt. cena: 700 Kč
Končí za: 10 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas