Existuje nějaká taková desková hra?

Zajímalo by mě, zda existuje nějaká desková hra s válečnou tématikou, která by simulovala akci malé bojové jednotky (do 6 mužů), přičemž by byl dán prostor pro nejrůznější vybavení, zbraně (i technologie z budoucnosti) a výstroj. Nezáleží zda by byla ze současnosti či budoucnosti.

Něco jako desková varianta počítačových her typu Fallout tactics či Commandos.

Nemělo by jít o figurkovou hru typu Warhammer 40k, do které se musí investovat moc peněz.

Nemělo by jít ani o Role-play-game ve stylu Dračího doupěte, kdy se postavy pohybují ve "fiktivním světě", ale spíše na reálné herní ploše, klidně i sestavitelné.
1.9.2009 10:50:23

rbx

Duel of Ages
zkus...

1.9.2009 10:51:42

HeroScape
By taky mohlo odpovidat, ne?

1.9.2009 10:54:12

Lost Patrol
Lost Patrol je starší hra pro 2 hráče. Jeden ovládá džungli a příšery schované v ní, druhý má skupinku 5 mužů (různě ozbrojených), kteří musí tou buší projít až najdou cílový modul. Hra byla uvolněna k volnému šíření, nedávno jsem si ze zdrojů na BGG udělal print-and-play verzi. Ještě dělám na CZ pravidlech, pak ji sem šoupnu k volnému stažení.

Líbí se mi systém průběžného přidávání a odebírání hexů buše, které po přesunu vojáka už nejsou na dohled. Může se tak (stejně jako v reálu) stát, že se voják beznadějě ztratí a umírá.

Dokonce je na BGG našel kromě originálních hexů buše i redesign ve stylu Space Hulka.

Akorát v té hře není žádný progres zbraní, každý má od začátku do konce tu svou pistolku a basta.

1.9.2009 11:00:36

to husak
Super, s těma hexama, jak se přidávají a zase odebírají, mi to připomíná můj pokus o takovou kobku z hexů, kde šli od okraje ke středu skupinky objevitelů (figurky řízené hráči) a postupně si otáčeli hexy ve směru, kterých chtěli jít. Hexy za nima se zase pak otáčeli zpátky. Protože jsem si ale nějak "morálně" nebyl schopen zdůvodnit, proč by se měl/mohl hex, který se už jednou obrátil zpátky, opět otočit v jiné pozici/otočení (tzn. jakoby se mohly ty jednotlivé místnosti změnit, otáčet kolem osy), tak jsem to odložil k ledu a dlouho na tom nezamakal.

Jinak na hexy jsem magor od svých 12ti let, až mi někdy připadá, že jsem je snad vymyslel. I moje první firma se jmenovala Sextagon (jako že šest a úhelník) a přemýšlím, že jí kvůli vydávání her oživím :-)

Na hexy prostě ulítávám, což je vidět i na Khazad-dumu, viz. např. tady http://www.boardgamegeek.com/images/user/176031

Umím namalovat hex v Corelu i ve Photoshopu, jsem fascinovanej tím tvarem a jeho možnostma, prostě super. Je to vlastně útvar s nejvyšším počtem stěn, který lze ještě beze zbytku a bez mezer složit do plochy. Ale jednou vymyslím nějakou 3D hru, kde bude herní deska sestavená do prostorové koule z nějakých 12ti stěnů :-) Ale to až budu dospělej :-D

1.9.2009 11:29:23

Acer
No právě to se mi líbilo na Lost Patrol, že se buš průběžně mění. Tam to i celkem dává smysl. A jelikož těch hexů je jen asi 30, tak moje vyráběcí mánie zvítězila. :D

Khazad Dûm vypadá mňamkózně, s potěšením bych ho obetatestoval. Ale to už jsem zas offtopic, když tak na SZ.

1.9.2009 11:38:16

Tannhäuser
Možná by mohl zapadat do tvých představ!
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/tannhauser-68/

1.9.2009 11:44:10

to husak
No pokud se tady objeví od tebe ta print-and-play verze, tak si to určitě taky udělám a zahraju, páč na řezání hexů se ze mně už stal od"p"orník ... Za svůj život jsem jich už nařezal něco k tisícovce... Takže 30 bude pro mně zábava mezi obědem a svačinou :-)

1.9.2009 11:45:44

rbx

Acer
Tak Khazad Dum fakt bomba! Nevim jak se to hraje, ale na to, ze je to betatest, tak vypada super.

1.9.2009 12:01:01

Necromunda / Mordheim
Myslím, že Tannhauser není úplně nejlepší volba, pokud člověk čeká něco taktického (viz moje recenze).
Doporučuju aspoň mrknout na pravidla her Necromunda (sci-fi) a Mordheim (fantasy) od GW. Jedná se sice o hry figurkové, ale investice není nijak závratná, stačí jen cca 10 figurek pro jeden gang. Hrál jsem několikrát Mordheim a pravidla mi přišla jako dobrý mix mezi komplexností, pochopitelností a taktickými možnostmi.

1.9.2009 12:02:59

Khazad Dum
Též mě to zaujalo, nechceš o tom povědět něco víc? Třeba v novém vláknu? Jen se nám pěkně pochlub :)

1.9.2009 12:27:03

Khazad Dum v tomhle vlákně snad naposledy
Děkuji za přízeň, podařilo se mi vytvořit diskuzi na téma Khazad Dum, kam se nelze (zatím) prokliknout, ale je třeba použít tento link:

http://www.zatrolene-hry.cz/diskuse/koutek-kutilu-5/khazad-dum-14376/

Je to v koutku kutilů, protože tam to asi i patří, ostatně i jako naše zapomenutá a dlouhou dobu námi všemi opomíjená Zatrolená hra :-( Vrátíme se k tomu vůbec někdy?

Přeji hezký den.

1.9.2009 13:15:58

Už je to OK...
Již jsem si toho všiml, opravil, takže již do diskuse můžete vstupovat klasicky :-)

1.9.2009 13:21:45

všem...
Díky vám všem za jejich tipy.

Bohužel ani jeden z nich mi "nesedl". Jsem asi moc náročný a vybíravý.

Potřeboval bych vytvořit nějakou směsici TOI (z hlediska taktičnosti), Starcraftu (rozmnitosti ras a jejich vyváženosti) a WoW:tBg (rozvoje postav + výbava). Nešel by do toho někdo se mnou? :-)

Vytvořili bychom "jenom" modulární jádro (jako to udělal pan Borg nebo Berg ?), podle kterého později vznikla spousta zajímavých her (battlelore, memoir...) :-)

2.9.2009 07:09:25

jádro
Já bych šel do čehokoli, akorát budu muset nastudovat ty systémy, o kterých se zmiňuješ.

Popravdě, myslím si, že vytvořit opravdu vyváženou hru, to je úkol pro matematika. Jasně, můžeš mít to štěstí, že Tě něco napadne, uděláš testy a ono to "bude fungovat", ale to je stejná šance jako vyhrát ve sportce. Podle mně je nutný nějaký popisný matematický model a spusta spousta generických testů.

2.9.2009 09:33:05

laredo
A co takhle Battletech? Je to sice o robotech, ale jinak to přesně odpovídá.

2.9.2009 10:30:11

sydo a acer1968
to sydo:

To máš pravdu. Battletech dokonce mám doma a dřív jsem ho hrával.
Ale u něj byl víceméně základ pořád stejný - navrhl sis scénář, (příp i falangu robotů) a šel do boje. Ale bylo na něm moc fajn, že se daly navrhovat všechny možné scénáře i roboti nejrůznějších druhů. Já bych ale chtěl něco víc :-).

to acer1968

No, já bych to tak tragicky neviděl. Nejdřív bychom si museli ujasnit základní rysy, co by hra měla nebo neměla zachycovat, zohledňovat. Od toho se budou odvíjet další úvahy.

S matematikou by neměl být problém, studoval jsem ji :-)

Další věci už bych spíše řešil komunikací přes osobní schránky na zatrolenkách, jestli nejsi proti :-)

2.9.2009 11:10:29

laredo
Nejen scénáře, ale i kampaně - přenášení poškození, oprava jen z apeníze, doplňování součástek a zbraní z poražených robotů... Nicméně, pokud budete něco vymýšlet, držím place a na reporty z vývoje.

2.9.2009 11:14:39

oprava
těším se na reporty z vývoje.

2.9.2009 11:40:45

laredo
Tak jsem se prokousal některými materiály k TOI a mám doplňující dotaz. Pokud ten herní systém je tak kvalitní, jak tam všichni píšete, proč se zabývat kompletním vymýšlením něčeho nového? Ono to "nové" stejně bude vycházet podvědomě z toho, co znáš a co máš zažité a i komunita to snáze přijme. Kdybych měl použít terminologii ze světa PC her, tak proč vymýšlet celý engine, proč se nezabývat jen vytvářením modu??? Na enginu od Quaka běží spousta skvělých her a ten kdo se o to nezajímá do hloubky, tak stejně nepozná, že je to stejný engine, protože atmosféra i téma mohou být úplně rozdílné!

Co tedy vzít z těch Tvých oblíbených to správné a dobré, dopilovat to ve funkční celek, poupravit a naroubovat nějaké nové mechanismy a jít prostě cestou "předělávky". U takhle komplexně pojatých her už někdo za Tebe tu pionýrskou práci, co funguje a co ne, už udělal a těžko najdeš jiný, neotřelý herní mechanismus.

A nebo ho najdeš, ale to, co funguje v hlavě ve chvíli, kdy se převaluješ v bezesné noci s myšlenkami na superkomplexní hru, potom nemusí fungovat na papíře (vlastní zkušenost, mockrát jsem musel zjednodušovat, a to dost silně, až jsem se nakonec pokorně vrátil k principům, které fungují).

2.9.2009 12:33:35

acer1968
Víš, problém je v tom, že nechci dělat, jak říkáš, "předělávku" jednoho systému, ale kombinaci (toho pro mně nejlepšího) ze 3 her (možná i 4 - zvažuji, že po vyzkoušení TI3 by se i z něj dalo něco použít). Tzn. spousta věcí se musí "vymyslet" jinak, aby zapadly dohromady.

Ale rozhodně máš pravdu z tou složitostí (komplexností) versus jednuduchostí (hratelností).

Ostatně nečekám, že to vymyslím za měsíc. Bude to běh na delší trať a možná ho ani nedoběhnu. Ale zkusím se do toho dát, klidně i sám na vlastní pěst.

Ale zase na druhou stranu, když D. Knuthovi nevyhovoval žádný existující textový procesor, sám si vymyslel TeX, který dodnes platí za špičkový sázecí systém (zdarma). I když je fakt, že Knuth byl a je fakt programátorská "bedna".

2.9.2009 14:50:49

laredo
Rozumím tomu, ale připomínám notoricky známou pohádku o pejskovi a kočičce, jak vařili dort. Taky tam dali jen ty nejlepší věci a ono to pak nechutnalo. Zde je stejné nebezpečí! Opět mluvím ze své vlastní zkušenosti. Kdybys měl v šuplíku tolik prototypů, jako já, které v představách a ve snech fungují úžasně a v testech ti to hráči strhají až na kost, tak bys věděl.

Každopádně chápu-li správně, tak tohle fórum Tebou založené by mohlo určitě fungovat jako takový katalyzátor představ. Takže pokud sem budeme navzájem přispívat svými nápady, může se z toho něco ujmou. I když na jednom vlákně už byl pokus udělat nějakou společnou hru a nějak to tam usnulo (asi jsem dal blbej návrh herního mechanismu a ostatním je teď hloupé napsat tam, že je to k ničemu :-) )

Já osobně bych byl pro hexa tahovou strategii, nejlépe s tématem ufonků. Takový Roswell mně láká už hrozně dlouho, ale pořád jsem nějak nepochopil, jak to téma uchopit a zpracovat. Něco ve stylu tahové UFO jedničky, co byla kdysi na PC, to je přece super... Výzkum a vývoj, přitom velká taktika.

Taky úžasné téma jsou indiáni a kovbojové, jenže tohle téma se díky nevyváženosti arzenálu na obou stranách špatně zpracovává. Ale hra na téma boje indiánů s kovbojema by se asi chytla, asi jich moc není (nebo já mám úzké rozhledy).

Další v mých očích výborné téma je záchrana rukojmích. Taková taktická akce by se podle mně také mohla líbit. Navíc variabilita baráků (zvláštní, že málo kdy někdo někoho zajme uprostřed roviny jako mlat vedle Kolína) je to, co by mohlo dělat každou hru jinou.

Tak se pokus popsat základní principy, co bys rád tam měl a já bych byl pro, aby se to tady veřejně diskutovalo, víc hlav - víc rozumu.

2.9.2009 17:11:35

to Acer
Taky jsem párkrát zkoušel něco vymyslet, ale do týdne to vždy skončilo:-)
S tím divokým západem to není špatný nápad. Bílý muži dostali párkrát slušnou nakládačku. Jde o vyváženost kvalita-kvantita. A o prostředí ve kterém se bojovalo. a minimálně z počátku byl luk (do jisté míry) lepší než puška. ale nejsem historik takže o tom zas tak moc nevím.

a ke komplexní hrře: jako milovník W40k se snažím kombinovat bitvy (bitvy lodí Gothic, velké bitvy Epic, klasický figurky a RPG. Stím, že než něco vymyslím tak radši připravím nějaký scénář.

2.9.2009 20:43:48

Vývoj hry
Pánové, myslím že u každé hry musí být jeden autor, který to celé táhne. Nedovedu si představit, že z brainstormingu vypadne ucelená hra. Proto to taky v předchozím vlákně usnulo, nikdo z nás doposud nepředložil alfaverzi.

Acer: ten tvůj zatrolený nápad se mi líbil, pokud to dotáhneš do trestovatelné alfy (bez grafiky), tak to zas může ožít.

Ještě k testování - nevím kolika různým skupinkám jsi to dával testovat. Může se stát, že konkrétní skupinka nepřijme výbornou hru, protože na to zrovna není nálada. Zde máš slušnou zásobárnu různých reprezentativních hráčských skupin.

Jak už jsem říkal dříve, pokud máš nějaké alfy, rád se do testování zapojím. Z toho, co jsem zatím od tebe viděl, mám pocit, že umíš udělat smysluplný koncept.

2.9.2009 21:39:00

Vybíráme z Bazaru

Blood Rage EN
Blood Rage EN
Akt. cena: 1651 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas