Do omrzení

Můžete říct, že existují hry, které mohou bavit stále a „neohrají“ se? Jaká taková hra musí být?

Za mě:
- Určitě fillery, které jsou zaměřeny na humor a lidský prvek (Fazole) nebo jednoduché mechanismy, kdy vlastně místo strategie jde jen o tipy (Mamma Mia)
- Další skupinu tvoří dlouhotrvající hry (5+ hod), které prostě nelze hrát často a tak se vlastně nemají šanci omrzet
- Jako třetí skupinu mě napadli sběratelské karetky, které fungují jako hýčkaní mazlíčci, které je potřeba neustále vylepšovat.
23.8.2011 10:48:04

to tarnow
prosímtě jak jsi přišel na to, že v Mamma Mia jde jen o typy a dáváš to jako příklad hry, kde neexistuje strategie. Vždyť to není vůbec pravda. Jednak je tam strategie dost a jednak je to hodně hra o paměti. Typování tam podle mne není vůbec.

23.8.2011 10:53:47

tarnow
- "scenarove" hry. Treba ASL a jine valecne hry, kde existuje vetsi mnozstvi scenaru. Kazdy je jiny a tudiz i hra ma nesmirnou variabilitu
- Titan. Protoze to tak je :D
- Hry s nepredpokladanymi udalostmi, ktere mohou zmenit tvar hry behem chvile. Arkham Horror, Pax Romana.

23.8.2011 10:56:41

blog
Počítajúc Tebou založené vlákna ma napadá otázka: Nechceš si založiť blog ? :)

A k téme: pre nás boli takýmito hrami Agricola a Smallworld. U obidvoch sme ale, po takmer 3 hrách za týždeň, skončili cca na čísle 50. U Agricoly trvá prestávka cez 1 rok, Smallworld sme nešahli asi polroka. Mám taký pocit, že sme ich akoby vyšťavili a musí prejsť určitý čas, kým sa k nim vrátime. A u Agricoly možno už taký nepríde :/.

A hocikedy som schopný si zahrať Galaxy Trucker, hoc´ho už som mnou nikto nechce hrať, lebo furt vyhrávam :(.

A ešte môj najmilší Wrath of Ashardalon a.k.a. náhrada za DrD. Proste srdcovka.

to kren: Pri Tvojom komentári mám pocit, že každý musí vnímať hru ako Ty. Za to ten mínus :/
Daj tu radšej nejakú svoju neohrateľnú hru. :)

23.8.2011 10:58:59 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Jestli si ve hře pěti hráčů si schopný pamatovat všechny přísady a hlavně zda bylo vše upečeno tak klobouk dolů, ale obávám se, že to asi těžko :-) Pak už je to jen o tom pocitu jestli to tam je - žádná velká strategie. Na ruce držet 2-3 pizzy, před koncem vysypat z ruky a nabrat suroviny aby se dalo dobírat. Univerzální postup. Nicméně hra je zábavná i přes danou jednoduchost :-)

+ k tématu by tam nějaký postřeh nebyl?

23.8.2011 11:03:40

acedrac
No trochu sem to tady zaneřádil dotazy, to je fakt :-) Mě jen prostě baví poslouchat názory od hráčů, kteří mají určitě nahráno víc než já (a vlástně i od těch co míň). Tak nějak si tříbím názory a kde o deskovkách lépe diskutovat než na zatrolenkách :-)

23.8.2011 11:09:41

to tarnow
K tématu to je, protože tak, jak to hrajete asi vy by mne ta hra nebavila a omrzela by se mi hned. Já si přece nemusím pamatovat všechny přísady, ale ty, které já potřebuju pro splnění svých objednávek. Pak ještě strategicky volím objednávky podle toho, které vyplýtvali soupeři předemnou a ještě musím myslet na suroviny, které si potřebuju nechat v ruce jako doplnění pro mé objednávky.

Takže ohrání her nezáleží jen na hře samotné, ale i na to s kým to hraju a jak to hraju. Takže nemůžu napsat, která hra se mi omrzela. Nehraju už skoro vůbec Carcassonne, protože to mám s rodinou už ohráté, ale kdyby přišel někdo, kdo to ještě nehrál, tak si to s ním rád zahraju. Podobně to mám s několika dalšími hrami.

23.8.2011 11:10:12

re
tady se hodně shodnu se sydem, -
- scénářové hry, konkrétně např. Earth Reborn, Battles of Westeros, Tide of Iron, Space Hulk
- hry s velkou variabilitou herních situací - Arkham, Space Alert, Last Night on Earth
- některé fillery jako Tichu, King of Tokyo, Can't stop, Dobble, Dixit, Yomi, Puzzle Strike
- hry, které mi prostě hodně sedly: Shogun, Twilight Struggle, Labyrinth, Tales of Arabian Nights

23.8.2011 11:10:50

kren
Tak to to hrajeme stejně - nevím v čem se lišíme - suroviny a objednávky si hlídám stejně jak popisuješ :-) Nějak nemůžu najít v čem bychom se lišili.

Carcassone - no tak tady to máte taky stejné.

Omrzení her - no ono je to spíš něco na způsob sinusoidy, která konverguje k nule :-) Hra v nás zanechala pozitivní odezvu, ale protože přichází nové výzvy, často prostě není čas se k těm starší prověřeným vrátit :-)

23.8.2011 11:15:23

to tarnow
tak u mňa je to jednoznačne môj miláčik WoW TBG - s rozšíreniami. Je tam 9 postáv, každá sa dá hrať osobitne vo viacerých smeroch, postavy treba kombinovať vo dvojiciach, trojiciach a je tam aj slušný počet Overlordov na výber. Čiže toto sa nedá obohrať.

ďalej by som povedal MTG, ku ktorému som sa po rokoch opäť vrátil.

no a klasika Šach :)

23.8.2011 11:16:32

to tarnow
Pak nemůžeš napsat Mamma Mia jako "typickou" ukázku hry be z strategie, jen s typováním. Mě se u téhle hry vždycky kouří z hlavy až to bolí. a není to jen o paměti.

23.8.2011 11:19:40

Neomrzení...
Tak já mohu jasně napsat A Most Dangerous Time od MMP, což je hra, která má vždy stejný setup, ale nikdy nebyla ani kousíček stejná. :) Je to pro mě největší maso.. :D

Celkově wargames jsou pro mě hry, které jsou neohratelné, teda, alespon jsem se s žádnou nesetkal... :) Ale taky nejde je hrát třeba 40x..:) Takže asi mám trochu bludné představy..:)

23.8.2011 11:20:24

kren
Nebrojils tu pred nedavnem proti vytrzeni jedne vety z prispevku a uchyceni se na ni? :)

Btw. Hra je typicka, ale ve hre se tipuje. Ja vim ze jsem hnidopich, ale trha to za oci :D

23.8.2011 11:26:10

kren + sydo
kren:
Právě že to napsat můžu, protože tu hru tak vnímám :-) Strategie je tam poskromnu prostě zaběhlý postup, kterého se držíš. Např. surovinu co jsme neměl při odhození pizzi pokud dojde hodím na ruce nejvíc v pravo, abych si ji držel na pečení. Orientačně hlídám soupeře. Strategie nic moc prostě jedna cesta jak něco hlídat. Takže spíš postřehovka.

sydo:
Jo ten postřeh o vytržení věti z kontextu je trefný - taky mě svrběly prsty jestli to sem klepnout :-)

23.8.2011 11:36:31

to Sydo
Není to vytržení věty z kontextu, protože to tarnow uvedl při založení vlákna jako typickou ukázku hry, kdy místo strategie jde jen o typy. Kdyby to nebylo uvedeno jako příklad zástupce takových her, tak bych se o tom nezmiňoval.

Já taky neříkám, že je to kdovíjaká strategie, ale neuváděl bych to jako příklad her bez strategie jen s typováním. Typickým příkladem hry bez strategie jen s typováním je pexeso a jeho variace.

23.8.2011 11:37:19 | Upraveno autorem (porovnej)

kren
Dovolím si rýpnutí. V jiném vlákně jsi uváděl, že se má ctít celkový duch vyjádření. Tudíž já uváděl hlavně druhy her: fillery, dlouhotrvající a sběratelské. Ty jsi se chytil mamma mii. Podívej jak odpověděl Eyron, sydo - jsou tam TYPY her (a u nich příklady). Podstatný je ten typ než konkrétní hra. To je myslím duch vyjádření. Příště asi hodím rovnou odkaz na vlákno, ke konkretní hře - tu Mamma miu jsme mohli diskutovat vlastně tam a né tady :-)

23.8.2011 11:44:11

to tarnow
Máš pravdu.

23.8.2011 11:45:36

ráda zabíjím ostatní - Conquest of Nerath, resident evil
ráda šachy - solitér Ghost stories
ráda škodím - Survive!
občas i ráda přemýšlím - Iliade, TS, dobyvatelé vesmíru, maria apod.
občas si ráda hraju se zvířátkama - Agricola
a mám ráda společnost u her - zatrocony, ozycony, warcony atd.

EDIT: ráda hraju s Eliškou ty její nenáročné hry (lumíky, cvrnkačky, škodičky, rudou planetu(nebo jak se to jmenovalo) atd.)

23.8.2011 11:48:14 | Upraveno autorem (porovnej)

Starcraft
ten muzu porad. Ale jinak je to tezke takto napsat, mohl bych napsat dalsich 10 her a bude to spise dano tim, ze jsem si je jeste neohral tak, abych mohl rici, hral jsem to 100x a pokazde po tom mohu sahnout znova.

23.8.2011 12:13:08

Ella OT
To aby sis někde sehnala můj klon ;)

23.8.2011 12:32:49

K tématu
Můžu skoro cokoli kdykoli ;)
Jen se mi pár her ohrálo (AH v jisté společnosti apod.) a některé mi nesedí tématem, ale jinak opravdu cokoli.
Možná je to tím, že si se mnou nikdo doma nechce hrát ;)

23.8.2011 12:34:09

Elissa
mě stačíš na hraní párkrát do roka :-) (teda to zní blbě .-D)

23.8.2011 12:42:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Ella
Kdyby jsi nebyla u toho hraní tak přísná, tak to cvrnkání uvedu taky! :D

23.8.2011 13:01:28

můžeš
vždyť ses bavil

23.8.2011 13:05:36

Neohratelnost
Hodně různých karet, které hru pokaždé mění a hrají na její atmosferickou notu. Když to má hromadu různých karet, tak je hodně velká pravděpodobnost, že mě hra bude hodně bavit. Mám já to ale jednoduché :-)
Příklady - Arkham Horror, Cosmic Encounter, Betrayal at House on the Hill (nemá ani tak moc karet, jako hodně scénářů), Middle-Earth Quest (chtělo by to ale rozšíření jako sůl), WoW:tBG, ...
A abych nezapomněl, musí to hlavně mít hodně karet ;-)

23.8.2011 14:01:32

Ella
Cože? :D Jsem nemohl ani promluvit a ruce jsem musel mít za zády.. :) Jinak bych dostal pravítkem! :D

23.8.2011 14:25:17 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Root (CZ)
Root (CZ)
Akt. cena: 1100 Kč
Končí za: 22 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas