bojový systém pro novou hru

Ahoj,

obracím se na Vás s žádostí o radu, jak vyřešit bojový systém u hry, kterou aktuálně zkouším vyrobit. Aby to zapadlo do celkového konceptu, mělo by se jednat o řešení bojových testů 1 "hrdiny" vs 1 "monstrum". Souboj by měl být řešen pomocí K6 kostek (protože hrdina bude získávat předměty, které různě modifikují počet bojových kostek).

5 a 6 bude znamenat zásah (podobně jako Arkham, nebo Touch of Evil).

Podmínkou je, aby hráč dokázal bojový systém vyhodnotit sám, bez přispění spoluhráče(tzn. nechci, aby za monstrum házel spoluhráč, nebo tak něco).

V tuto chvíli jsem zatím zvažoval něco ve stylu Arkham Horror (tzn. využití modifikátorů), ale to by zejména v začátcích hry mohl být problém, protože hrdina začíná s prázdnýma rukama (narozdíl od Arkhamu). Druhou variantou by mohlo být řešení boje ve stylu Tide of Iron (tzn. vezmu hrst kostek za hrdinu např. bílých a to samé za monstrum např. černých a všemi zároveň hodím - poté vyhodnotím 5 a 6 jako zásahy a podle barvy přidělím buď hrdinovi, nebo monstru), ale je to příliš kostek a osobně tomuto řešení moc nefandím.

Proto pokud byste měl někdo zajímavý nápad, jak souboje řešit, budu rád. Předem díky.

13.7.2011 15:15:24

není lepší modifikovat už nějaký stávající systém?
Je to mimo tvoje podmínky, ale zvážil bych, zda není lepší použít již existující systém. Např. AD&D je dělaný na hrdina vs. monstrum (respektive jednotky kusů vs. jednotky kusů). Magic Realm má také pěkný bojový systém simulující směry uhýbání, pokud jde o 1 vs. 1 tak je i velice jednoduchý a dá se řešit jednou D6 kostkou (ale bylo by třeba přehodnotit to „předměty přidávají bojové kostky“).

Ale možná to není dobrá rada - osobně se mi moc nelíbí souboje typu: hod kostkou, přičíst modifikátor a zjistit, zda jsi vyhrál nebo ne (když to nemůžeš nijak zajímavě ovlivnit i v průběhu souboje). Chci si ten souboj prostě vychutnat, 1 hod kostkou mi nestačí :-)

13.7.2011 15:52:26

kostkový systém
Poměrně hezký kostkový systém byl v Shadowrunu: Každá vlastnost a dovednost říkala, kolika kostkama házíš (síla 6 = hod 6 kostkami). Každá akce měla nějaké cílové číslo a počet úspěchu... například skok přes propast Síla (5) [1] -> hodím 6 kostkami (síla 6) a padne mi 1, 1, 2, 4, 5, 6,. Cílového čísla dosahují 2 hody -> 2 úspěchy, k přeskočení mi ale stačí pouze jeden úspěch, takže v pohodě.
Předměty a dovednosti mohou modifikovat jak počet kostek, tak i cílové číslo nebo počet potřebných úspěchů.

13.7.2011 16:46:22

nedávno se to řešilo
viz

http://www.zatrolene-hry.cz/diskuse/koutek-kutilu-5/bojovy-system-pre-takticku-homemade-hru-3889/

13.7.2011 17:24:42

All
Morthe & Anderson: Díky moc, pomohli jste mi. Vyzkouším, co lépe zapasuje.

Haveloc: Ano, název diskuze může vést k domněnce, že se řeší stejná věc, ale já nehledám bojový systém pro taktickou hru. Možné jsem to nesprávně nazval. Moje chyba-promiň.

13.7.2011 18:02:49

Deskovec
Není to chyba tvoje ani moje. Stačí si to pročíst a uvidíš. Psal jsem tam různé teoretické postřehy nejen k taktickým hrám.

13.7.2011 19:48:59

Systém
Tak ako pisal havelock nebolo by od veci prečítať si diskusiu ktorú som založil ja. Je to síce pre taktickú hru ale využiť sa dá všetko. Podobný systém ako využíva Tide of Iron by som neodporúčal. Velké množstvo kociek-príliš o náhode.... skôr by som využil systémi ktoré využívaju skôr menší počet kociek, ale namiesto toho je tam viac modifikátorov(zdá sa mi to lepšie než zbierať veci ktoré ti budu pridávať iba kocky) . Už o nedlho tu na fórum hodim moju print and play hru ktorú som vymyslel a kde som vytvoril bojový systém ktorý využíva hody 2XD6(ak hádžeš dvoma 6stennými kockami tak najviac bude padať číslo 7-čiže to môžeš využiť ako najhorší možný výsledok-dá sa tu využiť mnoho modifikátorov) tento systém som použil vo svojej homemade print and play hre ktorá už na ďalší týžden bude tu na stiahnutie. Skús sa pozrieť na runebound- tam síce používa D20 ale môžeš to nejak upraviť. http://www.zatrolene-hry.cz/diskuse/koutek-kutilu-5/bojovy-system-pre-takticku-homemade-hru-3889/ je tam odkaz na tránku kde ti vypíše aká je napr. pravdepodobnosť že na 2XD6 padne číslo napr 10-môžeš sa tak pohrať s percentami.... ale určite by som nepoúžival systém typu : hodím 10XD6 a budem čakať že padnú čo najviac pätiek a šestiek. Ak chceš môžeš si počkať kým hodím svoju hru tu-budú tam pravidla a tam je to vysvetlené ako využívam 2XD6 a aj D10 systém, alebo ti ich môžem poslať nedokončené-tento systém súbojov tam už je rozobratý

13.7.2011 20:10:18

Cwoki
Dovolím si zareagovat: (ehm a runebound používá 2D10 systém, nikoli D20 O=))

Já bych systém XD6 (a počet úspěchů) tak úplně nezavrhoval - on se totiž mnohem líp hodí do atmosféricky zaměřených her než klasické 2D6 a její variace (různé události při různém počtu úspěchů) a je vůbec takový emotivnější ("podaří se mi tou poslední kostkou hodit ten poslední úspěch, nebo bídně zhynu ve vápně?"). Klasické 2D6 naopak sedí na "taktické hry" protože nabízejí přesné rozložení pravděpodobností, s kterou tak můžeš počítat.

13.7.2011 20:23:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Morthe
Ten runebound-nedke som cital D20 a nedke 2xD10, ale nvm co je lepsie pretoze na D20 mas na vsetko 5%, pricom na 2xD10 mas 10% sancu ze ti padne 11 a potom sa to od 11 hore aj dole znizuje, ale to je jedno. Ono ten XD6 je naozaj emotívnejší(pri tide of iron som nerazl tak začal nadávať...) pri nejakych tých hrách na hrdinov možno. Ja osobne mam radšej keď tie kocky sa daju trochu predvídať a nie je to až tak o šťastí- ale to už záleži od deskovca, že čo vlastne od tej hry očakáva. Ale možno by som skúsil niečo na štýl Runeboundu kde napr tie monstra budú mať určité množstvo síli, obratnosť alebo armor.... a ty budeš musieť hodiť x počtom kociek tak aby si napr prevýšil ich obranu aby si im spôsobil zranenie. Ak človek proste nemá šťastie na kocky tak môže hádzať tymi kockami a občas nie a nie padnúť 5 a 6.

14.7.2011 07:41:21

Vybíráme z Bazaru

Karak - věž na kartičky
Karak - věž na kartičky
Akt. cena: 250 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas