návrhy

1. O přidávání her tady již diskuse byla - chtělo by to aspoň formulář, kde bych mohl napsat, které hry chci přidat - po schválení by se tu pak ty hry objevily.

2. Pokud má uživatel prázdný seznam her, které vlastní, při zobrazení stránky Moje hry to hlásí chybu.

3. Rád bych viděl u seznamu svých her (a her, které chci) hodnocení, které jsem jim dal (a případně i průměrné hodnocení ostatních) v přehledné tabulce.

4. Chválím pokus o vytvoření databáze her, ale stejná či podobná databáze je už na hrajeme.cz a samozřejmě na BGG. Co takhle domluvit s Hrajeme.cz možnost zkopírování databáze her (možná by to prošlo, když je toto nekomerční)...

5. Přivítal bych, kdyby existoval program či webová stránka, kde by byla databáze her, případně i s recenzemi, a já bych si mohl evidovat, které hry mám, které chci koupit (to už tady je), které mám půjčené či jsem je půjčil atd. Prostě evidence deskových her, které by mohl použít jednotlivec, skupina lidí, herní klub, případně i další spolky či organizace.

6. Jak opravit, případně smazat svůj inzerát v Bazaru?
25.6.2008 10:45:20

Ringo: Memoir a vynikajici takticka hra
A teď si vezmi, že popisek napíše člověk, který má rád takové ty taktické hry, které zohledňují i vliv atmosférického tlaku na střelbu (teď trochu přeháním :-). Ten napíše, že je Memoir naprosto tragická taktická hra, která je pro malé prcky...

26.3.2009 11:22:54

Kedrigern
ad subjektiva - samozrejme souhlasim, jen nejsem uplnestiktne proti na zaklade treba vseobecneho vnimani popsat hru jako vynikajici, ja bych s tim problem nemel, ale souhlasim ze to tam nepatri. Spor je hlavne o tom, jak popis vest kolik informaci o hernim mechanismu se tam ma uvest. Subjektiva byach neresil, to jsem proste placnul v jednom prikladu, jak by mela byt hra popsana a omylem tam vlozil subjektivum, byt pointa se tyka sporu - zda strucne a o cem, nebo obsahleji a jak.

26.3.2009 11:23:56

2 ZEUS
tak samozrejme, vsak jsem to psal ze se muze stat ze dojde ke stretu tech, kterym se to libi nebo nelibi. Proto by v pripadnych subjektivech mely prevladat objektivni prvky (treba na zaklade vseobecneho vnimani, hodnoceni na BGG a pod.) ale to je uz debata o necem jinem. Zustal bych u zakladu diskuse - tedy jak ma popis vypadat po strance obsahove ve smyslu - popsat jako povrchni strucny orientacni popis a nebo se hnipat v hernich mechanismech.

26.3.2009 11:26:01

Ad Ringo: popis Eufratu
Tady s tebou naprosto souhlasím... A kdyby se třeba jen krátce dodalo, že to hráči mohou v průběhu tahu provést pomocí 2 z následujících akcí: vybudovat město (+ 1 věta, jak to hráč udělá), vynést karet vynálezů (+ 1 věta co to obnáší), přesunout svou armádu (třeba bez popisu), zaútočit na protivníka (+ v krátkosti - 1,2 věty jak se bitva vyhodnotí). Tak je průběh hry popsán podle mě úplně perfektně (krom jejího konce tedy :-). A já mám výbornou představu, co ta hra obnáší a jestli mám zkoumat dál recenze nebo to není můj "šálek čaje".

26.3.2009 11:28:02

Ringo
Jasný... Ono popisek by podlě mě měl být stručný a obsahovat jak úvod do děje/popis atmosféry, tak i popis ZÁKLADNÍCH herních mechanizmů (z mého dřívějšího přízpěvku to moc nevyplývalo, jak to myslím...). Ale tento popis se dá opravdu uvést ve třech větách max. a obsáhlejší popisy pravidel se hodí do recenze... Přeci jen popis ke hře slouží jako jakýsi úvod a základní informace pro případné zájemce a určitě si člověk nečte hned recenze, ke všem hrám, kolem kterých se ochomejtne...

26.3.2009 11:28:08

Ty brďo, hodinu se tu nepodívám a přibude 20 příspěvků:-)

Tak se nějak rozumně dohodněte a hlavně pište, ať to tady žije.

26.3.2009 11:28:59

Vkládám tedy kopii toho z formuláře
Popis hry by se v ideálním případě měl skládat z:

1. Flavor text - pár vět navozujících atmosféru hry
2. Úvod do hry a role hráčů - Krátké představení tématu hry, koho představují hráči, o co se snaží (tématicky ve hře)
3. Hrubý průběh hry - jak hra probíhá, zda je na tahy, jak se hráči střídají, jak probíhá zhruba tah hráče (nemá smysl vysvětlovat speciální situace, které nastanou jednou za hru).
4. Konec hry a určení vítěze - Kdy hra končí (pevný počet tahů, určitá situace ve hře atd.) a jak se určí vítěz.

26.3.2009 11:28:59

A dodatek k tomu "návodu"
Máte naprostou pravdu v tom, že to není vhodné pro rozšíření (jak říkal sydo), které přináší pouze nové herní prvky (tam může mít smysl krátký flavor text + popis obsahu - jako jsou ta 2 rozšíření Arkhamu nebo Galaxy Truckeru).

26.3.2009 11:31:07

2 Zeus
no me je prave ta pasaz, kde se budu rozepisovat o tom jak a pomoci ceho se to provadi proti srsti, protoze uz v te recenzi by mela byt svym zpusobem takova procedura popsana strucne a spise navozovat atmosferu toho jak ten mechanismus co simuluje, nez abych pretukal pomalu cele pasaze pravidel. Pokud to udelam v popisu, jiz nenapisu recenzi a pokud napisu recenzi, jiz nenapisu popis. Podle me se tohle proste vylucuje.

Uz na prikladu Eufratu je to krasne videt. Konflikt je v eufratu totiz opravdu docela slozitou procedurou a byt jsem tam urcite mechanismy uvedl, tak sam vidis, ze jsou spise zavadejici a musel bych je rozepsat dopodrobna. Predstavujes si tam nejake pohyby armad a pod. a ony tam zadne pohyby armad nejsou. Pokladas karticky o ctyrech barvach, pokud se v dane oblasti stretnou vudci stejne barvy, je to konflikt, pocitaji se karticky dane barvy pokud jde o vnejsi konflikt, u vnitrniho se pocitaji jen cervene karticky znazronujici chramy a kdo jich ma vice, vyhrava konflikt, rozbije souperovo kralovstvi tim, ze karticky te dane barvy z jeho sfery vlivu odebere....proste tohle je skutecne tak slozite, ze z popisku by byly nejmene dvadocela tucne odstavce.

26.3.2009 11:33:54

K tomu mému "popisu" Eufratu
Sorry, nedopsal jsem, že jsem to střelil naprosto od boku bez znalosti hry... Stejně dobře jsem to mohl nastřelit jako popis Galaxy Truckeru :-)

Myšlel jsem to tak, že kdyby se to v té hře dělalo, tak asi v takové podobě bych si popis představovat :-)

26.3.2009 11:41:53

2 Zeus
podle me je to ale spise matouci nez popisujici, protoze tam proste nemuzes popsat vsechno a castecne to popsat treba nelze. Takze kdyz napisu jen cast (coz jsem u popisu Eufratu udelal), tak stejne nebudes vedet jak se to hraje ani priblizne. Ja jsem treba nevedel, jak se Eufrat hraje do momentu, nez jsem si jej sam ztahral a to jsem precetl snad desitku recenzi ktery se o jakysi popis mechanismu pokousely. Takze nemam predstavu jak bych tohle udelal v popisku.

26.3.2009 11:45:52

Cituji popisek agricoly:
"17. století ve Střední Evropě. Mor, který zuřil od roku 1348 je konečně na ústupu a civilizovaný svět se uzdravuje. Pole musí být obdělávána a sklízena. Hladomor předchozích let je postupně překonáván a lidé na zemědělských usedlostech si musí zaopatřovat své živobytí. Nemáme nic jiného než malé hospodářství a dřevěnou chýši se dvěma místnostmi, kde žijeme jako manželé těžký život zemědělců. Čeká nás nejen pěstování zemědělských plodin, chov zvířat ale i různé profese, které jsou na takové farmě potřeba. Musí se postavit ohrady pro dobytek a také chýše potřebuje zvelebit. A najednou do našeho života přijdou děti, o které se musíme postarat a hned je víc hladových krků, které je třeba nakrmit. Chýše přestává naší rozrůstající se farmářské rodině stačit, a musíme budovat nový domov. Je třeba, ale dobře uvažovat, jak každý rok hospodařit, jak naložit s úrodou a s dobytkem, aby bylo dost potravin pro všechny a ještě zbylo něco, za co by šlo zvelebit hospodářství...."

taklhe to podle me ma vypadat a takhle jsem se pokousel dle tohoto vzoru koncipovat popisky ktere jsem psal ja. A kdyz se podivam na kriteria, tak tenhle popisek Agricoly defakto splnuje jen bod jedna.

26.3.2009 11:47:52

to Zeus ad Vkládám tedy kopii toho z formuláře
To se mi zdá do popisu opravdu příliš.

26.3.2009 11:48:09

ad Ringo
Opět souhlasím s Ringem

26.3.2009 11:49:29

2 Kren
me se uz jen ten seznam kriterii zda delsi nez by mel byt popis samotny:-D

26.3.2009 11:50:01

A neřešíme to tu věci zbytečně?
A není to zbytečné tu řešit? Popis Agricoly tu je, takže i tohle projde... Pořád říkám, že ten návod je pro IDEÁLNÍ popis :-)

A ten Eufrat jsem neuveřejnil hlavně s ohledem na subjektivnost textu (kdyby to byla recenze, tak by to bylo naprosto OK)...

26.3.2009 11:56:35

re: RIngo
"nastin hernich mechanismu je - takticka hra, strategicka hra, kooperativni hra, budovatelska hra, popripade jeste s nejakym jedno az dvouslovnym privlasteckem."

To je přece strašlivě málo! Takový popis odpovídá na 50 her :) Já tohle vidět jako potencionální zájemce, tak si odplivnu a budu hledat na jiném webu (protože recenze zde třeba nebude) :)

26.3.2009 12:02:29

to Richmond
Však si odplivne a jde jinam no a co. Další tři si neodplivnou ale u 10. věty popisující herní mechanismy nedočtou až do konce a půjdou na popis další hry - to zas dělám já. Až si ze stručného popisu více her vyberu co chci podrobněji poznat, po tom se pídím.

26.3.2009 12:20:06

popisky
Tady se to teda rozjelo. Já si pod popiskem představuju zhruba to, co bývá napsané na krabici s hrou - což se teda u jednotlivých her může dost lišit, ale většinout to spíš navozuje atmosféru, než by popisovalo herní mechanismus.

26.3.2009 12:24:53

re: kren
No tak pokud budou herní mechanismy a podmínky výhry sepsaný až na konci, zjistí přece zájemce už v půlce jestli to je ono či ne. A pokud to je ono, určitě si to rád přečte celé :) Z krátkého popisu si tak maximálně řekne, že tohle by mohlo být dobré, ale stejně musí jinam, protože těch informací je zoufale málo :)

26.3.2009 12:28:51

IDLE
naprosto presne, uz jsem to tu chtel napsat, ze popis je vlastne to, co clovek najde v zadu na krabici s hrou

26.3.2009 12:40:51

2 Richmond
a presne o tohle by popisku melo jit - rici si, tohle by mohlo byt dobre a zacit se pidit po hlubsich informacich, ktere vsak samozrejme uz nebudou v popisku, ale v recenzich a diskusich pod danou hrou.

26.3.2009 12:41:59

to Richmond ad stručnost
No já většinou když potřebuju něco vyhledávat a narazím u něčeho na sáhodlouhé traktáty, tak to ani nezačnu číst a automaticky to přeskakuju s tím, že se k tomu někdy později vrátím a většinou už se nevrátím. Možná je to zlozvyk, ale z důvodu nedostatku času to tak praktikuju běžně. Například stejným způsobem čtu noviny. Nejdřív je prolistuju a jdu jen po titulcích. Pak začnu od první stranu znovu a jdu po nejkratších článcích. No a večer když je čas, tak si sednu do křesla a pročtu si i to nejdelší o co mám zájem. Z 99% to takhle praktikuju i u vyhledávání her, takže stručnost je pro mne velkým přínosem. Raději prohledám 10 stručných položek než 2 kde si musím vzít dovolenou abych se s tím seznámil. Až už mám takovou selekcí něco vytipováno, tak jdu dál do užšího výběru. Prostě a jednoduše už jenom když vizuelně vidím dlouhý text, tak ho přeskakuju.

26.3.2009 12:49:25

re: kren (stručnost)
Ale jo, každej preferuje asi něco jinýho :) Já třeba mám PDAčko narvaný recenzema z BGG a pokud je příležitost, tak si je čtu. A samozřejmě úplně opačně než Ty vyžaduju hodně dlouhé recenze :)

26.3.2009 12:56:15

stručnost
No, když chci o nějaké hře něco zjistit, tak si ji najdu na BGG a tam si přečtu pár review a sessions - pěkně dlouhých, abych se o tom aspoň něco dozvěděla. U základních recenzí mě zajímá počet hráčů, možná tak autor a vydavatelství...

26.3.2009 13:18:07

Vybíráme z Bazaru

Na křídlech draků
Na křídlech draků
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas