Moderování.....

Chtěl jsem tu napsat opravdu dlouhý a naštvaný text, ale copak to má smysl? Dostal bych jen napomenutí.. :D Osobně si myslím, že funkce moderátor nefunguje. A zamikání místností je podle mě jen nouzový krok, který se má objevit vyjímečně a né pokaždé, kdy se diskuse netýká jasně tématu.
Moderátor má být funkce, která má hlídat a dávat pozor aby se lidi chovali slušně. Jasný příklad kdy tohle selhalo je diskuse k AH, kde se nejen dovolilo aby Michal_BF smazal to co napsal ale místnost se i zamkla. Hergot, proč?????
24.12.2010 23:48:10

jéé.. :D
Zamykat... , Nojo, nedával jsem pozor.. :)

24.12.2010 23:49:47

ty si mas uzivat vanoc
a ne tu neco placat na trolovi, nikdo to tu ted necte :)))

24.12.2010 23:56:50

SSZGSA
zamceni diskuse u AH podle me bylo z duvodu, ze jedine co uz bylo mozne, bylo opravnene pranyrovani Michala BF a Merlina (ani jeden z nich nepochopil, co to znamena Edit prispevku a jaky je jeho smysl, pokud v tom nebyl ucel). Podle me i moderator v tu chvili usoudil, ze s temito dvemi chlapky nema cenu se dale o tomto zahazovat a jedine v co by to vedlo by bylo neslusne a opravnene rozhorceni slusnych uzivatelu ZH, kteri by byli diky sve rozhorcenosti zbytecne trestani za nevhodne prispevky:-)

25.12.2010 00:13:04

SSZGSA
Jo, me se to taky nelibi, a neni to proto, ze jsem v te diskuzi dostal jeden trestnej bod;) Zamykani diskuzi mi prijde uplne zbytecne... Bych to chapal, kdyby Zeus vratil puvodni prispevky zastupce BF a zamkl to, aby se s tim nesibovalo a kazdy si to mohl cerne na bilem precist. Takto mi to prijde takove pokrytecke...

25.12.2010 09:16:03

zástupný problém
Ta diskuse nikam nevedla, nedivím se jejímu zamčení.

Jestliže distributor nejprve nezvládne lokalizaci hry do češtiny a následně ještě na.se.re suverénně nejpočetnější komunitu lidí, kteří tuto hru mají rádi a kupovali si ji i přesto, že už mají EN originál (aby ji zpřístupnili dalším potenciálním kupcům), tak co dále chcete řešit?

A přitom stačilo tak málo. Oficiální vyjádření stylem: "Díky za upozornění na problém. Naštěstí většina chyb nemá významný vliv na hratelnost, užívejte si hru prozatím tak, jak je. Pokusíme se učinit nápravná opatření, ale dejte nám na ně trochu času. Připravíme alespoň Errata, protože tohle můžeme udělat okamžitě. O dalších krocích jednání s FFG Vás budeme informovat. Teď nic neuděláme, páč jsou vánoce."

No a bylo po problému, nikdo by nic nevracel (vyjma japonských desek). Ještě by lidé, kteří si dali práci s hledáním chyb měli pocit, že přispěli své oblíbené hře k tomu, aby se jí v Čechách lépe bydlelo.

25.12.2010 10:05:11

...a po měsíci
A po měsíci stačilo napsat druhý díl: "FFG nám opravené karty nechce vytisknout samostatně. My to udělat nemůžeme kvůli autorským právům. Jsme domluveni, že opravené karty budou přibaleny k prvnímu rozšíření XXX, které plánujeme vydat ještě letos."

Lidé tady by se nažhavili a měli by o důvod navíc koupit si rozšíření. :)

25.12.2010 10:16:12

husak
Naprostý souhlas. Něco podobného jsem říkal doma přítelkyni. I když mě česká verze AH nechává poměrně chladným, tak mě diskuse, která okolo chyb v AH vznikla poměrně zaskočila, protože přístu BF byl takový, že se mu povedlo nas... i lidi, kteří se jinak chovají slušně a za tu dobu co sem chodím (cca 1,5-2 roky) jsem nezažil, že by se s někým pohádali.

25.12.2010 14:36:51

husak
Souhlasím... a stejně jak napsal Aneken, měl se vrátit ty úpravy od Michala_BF. A je mi úplně jedno, že to poškozuje nějakou firmu.. Je to jejich zaměstnanec...
Ale nemá to smysl už rozepisovat....
Vadí mi zamykání místností.. nevidím důvod a to i kdyby diskuse nikam nevedla.. pokud lidi chtějí kecat tak ať kecají.. at se dohlíží jen na slušnost...

25.12.2010 14:52:49

SSZGSA a Aneken
Připravuju funkci, kterou bude možné srovnat upravený příspěvek s tím úplně původním. Bude dostupná u všech upravených příspěvků.

Jen jsou prostě Vánoce a holt se věnuji jiným věcem, než programování webu :-(

Podle mého zamykání místností smysl má a IMHO se ta místnosti AH měla zamknout ještě dříve :-)

25.12.2010 15:20:24

SSZGSA
v te diskusi to ovsem zacalo hranicit s tim, ze se o nejakou slusnost nadale bude jednat, protoze co tam BF predvedli, k tomu uz se slusne vyjadrovat ani nedalo:-) Co se tyce editace prispvku, kterou proti vsem pravidlum provedl Michal-BF, tak ty prispevky mely samo sebou byt navraceny do puvodni podoby, protoze pokud vim, tak editace byla povolena s tim, ze si Di doslapne na to, aby nebyl pozmenovan ucelove puvodni duch tech prispevku, coz se bohuzel v inkriminovane diskusi stalo tim nejnehoraznejsim zpusobem.

Mimochodem docela nechapu negativni znamky na muj post ve vlakne o erratech, kde se strasne dekuje jednomu z BF za to, ze verejne zverejnil errata, na ktere upozornili a fakticky je vypracovali, Zatrolenci, ktere jsem jmenoval, cimz jsem proste zduraznil, ze nikomu z BF nemam za co dekovat, protoze ti se do posledni chvile snazili problem bagatelizovat a zesmesnovat zdejsi komunitu prave za to, ze ty chyby hnidopissky odhaluje.

EDIT: tak nez jsem to dopsal, napsal tu vyjadreni Zeus, takze ok, ted vime, proc k navraceni tech editovane smazanych prispevku nedoslo, dana funkce jeste neni v provozu, takze ok.

25.12.2010 15:21:26 | Upraveno autorem (porovnej)

PJ

Vyjádření moderátora
Diskuzi jsem uzamkl já a i jsem napsal z jakého důvodu tak činím. Aneken dostal po čuni taky ode mě, zrovna jeho jsem banánoval dost nerad, ale funguje to stylem padni komu padni a bylo porušení pravidel diskuze. Že se mělo moderátorsky zasáhnout dřív je nejpíš pravda, ale i když tomu někteří možná nebudou věřit, nesedím u zatrolenek 24/7 a nestíhám všechno pořád sledovat.
Michalovi bych smazal účet, ale na to nemám oprávnění a bohužel v pravidlech diskuzí není implicitně řečeno, že se zakazuje editace příspěvků v míře, kdy se mění význam původního sdělení.

27.12.2010 02:12:35

to PJ
Smazat účet za co? Čím se provinil proti pravidlům diskuzí?

27.12.2010 14:50:08

Merlin
tim, ze jeho argumentem na to, ze se nesouhlasilo s jeho vyjadrenimi, bylo smazani tech postu, kolem kterych se rozebehla sahodlouha diskuse. To jako fakt nechapes ze tohleto se proste nedela a ze je to vrchol bezpaternosti? Ty kdybys nekomu sahodlouze oponoval, tak bys byl spokojeny s tim, ze oponent smazne vse, co pred tim napsal? Mimochodem jsem liny to dohledat, ale moc dobre si pamatuji, ze Zeus povolil editaci s tim, ze se budou opravovat preklepy (zdalo se mi, ze se mu do toho moc nechtelo) s dodatkem, ktery v jedne diskusi napsal,, ze si bude hlidat, aby se nestavalo, ze nekdo bude z diskusi vycouvavat menenim obsahu tech prispevku.

27.12.2010 14:57:55

Smázání účtu
Příspěvky jsem nečetl, už byly smazané, ale v pravidlech se skutečně nepíše nic o zákazu smazání svého příspěvku. Tady souhlasím s Merlinem, ať se nám provedené úpravy líbí nebo ne, nijak tím neporušil pravidla a není tedy za co trestat.

Neříkám tady, aby se z pravidel diskuzí stal x-stránkový elaborát, ve kterém se ani právník nevyzná, ale nechme tohle na úvaze každého uživatele. Můžeme s ním nesouhlasit, můžeme mu poslat zprávu, že by takhle mazat příspěvky nemusel, ale mazat mu za to účet? To je trochu mimo mísu, nemyslíte? Je to otázka úvahy každého a jestli se to setká s ohlasem nebo naopak s nesouhlasem, to je dle mého dostatečná zpětná vazba, protože ten člověk bude v komunitě chápán podle svých komentářů a činů. Netřeba to dál řešit.

27.12.2010 15:00:14

jistě, klasika...
co není zakázáno to je povoleno a na morálku s**e pes, že :)

27.12.2010 15:02:56

Thales
ja myslim, ze to vyplyva z pravidel diskuse tak nejak obecne. Co je v diskusi psano to je dano, ne? Mazani postu z diskuse se proste nedela nidkde a kdekoliv to v internetove diskusi udelas, tak te za to zacnou kamenovat. Predstav si, ze ti tu ted vynadam temi nejsprotsimi vulgarismy, pockam az nato zareagujes a ja to hned potom smazu a budu delat ze ja nic, ja muzikant.

27.12.2010 15:03:16 | Upraveno autorem (porovnej)

PJ
Nic se nestalo, ja si to asi i zaslouzil, ale byl jsem do bela rozpalenej a slo to holt ven;) - o tom, ze to bylo od srdce a promluvil jsem z duse i ostatnim, svedci pozitivni body, co jsem za par minut stihl nasbirat;). A to jsem se dve hodiny predtim snazil prijit s konstruktivnim resenim pro BF...

27.12.2010 15:08:46

Ringo
Ano, to je uzus. Ale na druhou stranu ma Thales pravdu v tom, ze o tom v pravidlech diskuzi nic neni. Ackoliv to porusuje ducha standardni komunikace na forech, na cemz se shodnem.

27.12.2010 15:10:42

Ringo
Ale ke kamenování už v diskuzi o chybách došlo a já myslím, že kdo chtěl, ten si na to názor udělal a podle toho bude uživatele hodnotit i dál. Chápu smazání za spamování reklamou, za nadmíru zbytečných vulgarismů, silné urážky apod. Nevím co psal, ale jestli něco ve smyslu, že návštěvníci zatrolenek jsou geekovští šťourové (jak jsem pochopil), naštval tím jistě dost lidí, aby se mu to do budoucna vracelo jako bumerang. Ano, souhlasím - smazání příspěvku se mi také nelíbí, ale nevidím to jako důvod ke smazání účtu. Kdyby se to stávalo opakovaně, možná bych o tom uvažoval.

Edit: Napadlo mě, nemá někdo screenprint té diskuze před promazáním? Já to občas dělám u větších diskuzí, ze kterých si tak vytáhnu podstatné věci bez nutnosti to později sáhodlouze hledat. Docela bych si ty komentáře přečetl.

27.12.2010 15:10:43 | Upraveno autorem (porovnej)

Thales
Bohuzel ne, ja tak nejak nepredpokladam, ze pak po sobe nekdo posty smaze;)

27.12.2010 15:18:14

Anaken
souhlas, a jeste by se melo doladit znamkovani, aby slo vzit zpet, protoze jsem ti chtel kliknout souhlasa ujela mi mys, takze tam mas ted ode me omylem -1:-)

27.12.2010 15:18:33

hodnocení příspěvku
a nešlo by nějak udělat, aby se post dal rozkliknout a zjistilo se, od koho jsou pluska a mínuska? takhle je to takové anonymní...

27.12.2010 15:33:29

ad moderování
osobně si myslím, že moderování diskuzí spíše přililo do ohně, než aby to vedlo k nějakému zklidnění diskuzí. Flames podle mě neubylo, lidi si stejně napíšou svoje, akorát za to dostanou možná trošku později přes ťafku, ale to už si to stejně všichni přečetli. O účelnosti mazání příspěvků se tu pak vedou další zbytečné diskuze a vede to k dalším a dalším flames. Můj názor je, že rozumní lidé si umí udělat vlastní úsudek a není třeba jim tedy předkládat, co si přečíst mohou a co už ne. Exoti se vyšachují sami a nevidím jediný důvod, proč mazat příspěvky, které nejsou sprosté a urážlivé a korelují se současným zákonem o svobodném projevu. Moderování do diskutźních fór nikoho nepřilákalo, spíš si myslím, že je tomu naopak. Negativní označování příspěvků mi také přijde jako zbytečné ostrakizování a ukazování na nezbedníka... Toť můj dojem vypozorovaný z doposavadního průběhu moderování....

27.12.2010 15:57:51

to Ringo
Já to samozřejmě chápu, ovšem pokud tu budeme mazat příspěvky a uživatele na základě nevyjádřených "mravních principů" a podobných věcí, pak netuším, co tu ještě dělá spousta tvých příspěvků a celý tvůj účet...

27.12.2010 16:05:07

Merlin
kdybys tak raději nahrál přelepky do AH a neobhajoval tady člověka, který si to nezaslouží, protože proti sobě poštval herní komunitu tím nejhorším možným způsobem - vyselektoval ji z množiny všech zákazníků a defakto dal najevo, že pro něj je tato komunita jen jakási šťouravá menšina geeků a jeho hlavní prioritou jsou rodiny co nakupují předražené deskovky v hračkářstvích a o deskovkách vědí kulové. Aby se náhodou v BF pak nedivili, že my jsme ta většina zákazníků co bude mít o AH CZ zájem ;)

27.12.2010 16:18:47

Vybíráme z Bazaru

Sid Meier's Civilization - nová, rozbalená (CZ)
Sid Meier's Civilization - nová, rozbalená (CZ)
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 5 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas