Twilight Imperium - megakonverze

Poslední dobou dost studuju různá house rule k Twilight Imperiu a napadlo mě, že by nemuselo být od věci udělat si v 6-8 lidech (ať je to pořádně epické :) ) sraz a zároveň play-test někde na chatě třeba přes víkend a tam si společně zahrát.
Účely tohoto vlákna by měly být dva, za prvé budu rád když se tu ozvou lidi, kteří by se chtěli zúčastnit (výhledově nejdříve podzim/zima, nechci to hrotit nějak narychlo).
Za druhé sem postupně budu nahazovat zajímavá house rules, která bych rád použil a samozřejmě totéž uvítám i od potenciálních spoluhráčů, stejně jako diskusi k tomuto tématu obecně.
Najde se dostatečný počet nadšenců ochotných obětovat některý budoucí víkend této geniální hře? :)
9.8.2011 21:28:02

Permonick
Tak tomu říkám opravdová výzva. Do toho bych šel. Jenom doufám, že mě někdo po 2. kolech nevyklepne a nebudu tam na Vás zbytek víkendu koukat. :)

10.8.2011 12:21:58

Permonick
Když budu mít vybraný víkend čas, tak bych přijel, tohle zní velmi dobře. ;-)

10.8.2011 14:29:20

Parxel
O vyklepnutí v prvních pár kolech by Permon po Warconu lecos zajímavého povyprávět, není-liž pravda? :-D
Šel bych do toho, když budu mít volný víkend...

10.8.2011 15:25:04

..
Eyron> hehe mozno chce tymi houserulez vymaknut, ako prezit aspon tie 3 kola! :P
Permon> prve plusko v titulke bolo vcera odomna, takze stale cakam, ze das datum do plena!! :)
..a daj aj tie house-rulez, som na ne zvedavy;) (ked som ich posledne spomenul pred Sydom v TI suvislosti, skoro som bol prekliaty na 10 pokoleni;)

10.8.2011 16:21:32 | Upraveno autorem (porovnej)

Muhaha
Do toho bych šel :)

10.8.2011 16:51:58

all
no vida a hned by nás bylo šest :)

pravidla nahážu asi během zítřka, to budu mít čas to všechno sesumarizovat do nějakého rozumného celku a pak můžeme zahájit fundovanou diskusi ;-)

co se týče termínu, viděl bych to výhledově na listopad a nebo potom únor... vyhnul bych se prosinci (vánoční nesmysle) i lednu (Zatrocon)... především ale musím nejdřív vymyslet nějaký rozumný prostor kam se vejdem a budeme tam moct rozumně existovat ("hledám chatu pro 8 lidí, zn. velký stůl" :-D ). Návrhy na místo konání samozřejmě vítány...

10.8.2011 17:02:29

ano
Taky bych do toho šel. A dokonce i tu chatu mám... v Posázaví... tak pro těch osm lidí ideální :) Budu to tu průběžně sledovat :)

11.8.2011 22:25:31

hmm
Skoda ze se mnou permonic uz nic hrat nechce :-D

11.8.2011 22:34:42

siaron
:D ..no to veru nezvlada kazdy:P ...ale daj mu este sancu,co;))
ja som napriklad Tvojej koncentrovanej pravnickej priprave moc fandil a to hodinove studium balika 100 karat zakonov koli vyberu jedinej sa zapisalo nie len do analov TI, ale aj do tych nasich:D:D

11.8.2011 22:45:23

opcik
To byla tak pulhodina, spojena s technickou pauzou :) a nevrhnout se na me 4 naraz a nechat me v poklidu vyhrat misto snahy me totalne vyhladit, tak bych se s tim nezatezoval :)

11.8.2011 23:08:02

siaron
hehe no proste epika!!..
Ale s tym fandenim som to myslel uprimne; keby moja rasa bola na pokraji genocidy a nejaky zakon by to mohol zvratit, urcite by som najal cely tim pravnikov a hladal legalne riesenia klido aj do dalsieho svitania;))

(:a na druhej strane, nechat vyhrat Siarona, ved to ja ako prehrat v kooperativke:D ;)

11.8.2011 23:31:51

....
Siaron: ale to víš, že si s náma můžeš zahrát :D :D

all: nestihl jsem ty pravidla nahodit včera, protože to ještě nemám komplet, ale většinu už toho mám sepsanou, takže počítám, že dnes odpoledne to tu bude...

12.8.2011 06:55:03

Konání
Modrá u Velehradu cca 4 km od Uherského Hradiště. K dispozici jsou prostory školy, 1 místnost postele a matrace a druhá místnost vééélká a jsou k dispozici aj stoly,které bychom si spojili. Cena 50kč/osoba noc. cca 10min chůze 2 restaurace. V rámci ubytování je dále k dispozici kuchyně, WC a sprchy. Spacák s sebou (peřiny tam fakt nejsou).

Co vy na to?

12.8.2011 09:19:30 | Upraveno autorem (porovnej)

Jarwiks
To je pro nás co nemáme auto kapku z ruky. :)

12.8.2011 09:48:46

Parxel
tak to ono to asi bude pokaždé pro někoho kapku z ruky. Teda pochopil jsem že se někteří znáte a někteří ne? Jestli se nevtírám někam do uzavřené společnosti, já nikoho neznám :D

12.8.2011 15:31:16

filip
to neres .. neznas, poznas .. kdyby to bylo neco elitarskeho, jde to postou :)

12.8.2011 15:41:04

Jarwiks
zní to v pohodě, ale jestli tam není přistávací plocha pro vrtulníky, tak pražáci nedojedou, znáš to, ne? :D :D :D

12.8.2011 18:11:04

misto
Ja jsem kladenak, me staci betonovy dok pro ponorku :-D

12.8.2011 18:24:41

rules
tak tady je první nástřel... jako první je uvedený výčet, která optional rules jsou použita z oficiálních pravidel, dále v "House rules" jsou uvedená pravidla, která bych určitě hrál... v "To be played or not to be played" jsou uvedená zajímavá pravidla, u kterých si ale nejsem jistý, jestli ano nebo ne...

http://www.uloz.to/9962928/ti3-megakonverze-doc

čekám na vaše názory :)

14.8.2011 00:12:01

Permonic
Kryso! :)

14.8.2011 00:26:44

Permonic
prvni rychly prulet pravidly (mam trochu upito, ale i tak) ve me vyvolal jeden velky otaznik na bodem fazoveho boje flotil ... chapu co si tim chtel docilit, ale pokud zaroven neco neudelas s "fleet supply" a "plastic supply" bude to mit spise opacny kontraproduktivni effekt .. tj, flotily budou jedna jako druha .... v normalni hre prvnich tak 4-6 kol neni zrovna 2x moc command counteru na fleet suply ... obecne tak 3-4, maximalne 5 lodi per sector.
Vicemene jsem nevidel ve hrach s prvnim rozsirenim nejakym problem s monotonnosti flotil, prevahu stihacek, docela slucne dorovnaly obrane turrety, a nektere akcni karty ...v posledni trech hrach na warconu jsem videl spise rozmanite flotily, nez jeden universalni typ ... fleet supply a pocet plastovych figur je pro cloveka uz tak dost svazujici, abys ho nutil, sledovat nejaky 3 stupnovy boj ... abychom nakonec vsichni nestaveli flotily 1-2 dreadnougty, 1-2 krizniky, 1 destroyer, a 1 carrier .... v pokrocile fazy nahrazujice 1 lod warsunem. Navic me prijde ze to vyrazne zvyhodni cloveka ve vedeni (zdrojovem), ktery si pri stejne velkem fleet supply bude moci dovolit nasazovat tier 1 lode jak na bezicim pase, a ten bez zdroju se bude jen modlit aby se k hodum vubec dostal.

PS: technologicka pyramida se mi nelibi ... v TI3 jsou rasy hodne unikatni, kazda ma sve silne a slabe stranky, jine startovni sily a technologie, jine zamereni , jinou startovni planetu... beeline na potrebnou technologii ktera zesili moje vyhody nebo odstrani me nevyhody je jednou z dulezitych strategii ... nutit me abych vyzkoumal 5 lvl 1 techu, 4 lvl 2 techy, 3 lvl 3 techy a 2 lvl 4 techy, abych se dostal na vytouzenou lvl 5 tech me nepripada moc koser .. nemluve o tom ze 15 techu (rekneme 12, se 3 se prumerne zacina) ve vetsine her ani nestihnu, pokud nejsem jolnar

14.8.2011 00:41:52 | Upraveno autorem (porovnej)

časově omezené tahy
proč tomu raději neříkat "proti-siaronovské pravidlo" ? :))

14.8.2011 09:11:05

Siaron
Podle mě tímhle pravidlem hlavně docílíme toho, že se změní "váha" jednotlivých lodí v soubojích, protože momentálně mi to většinou přijde tak, že automaticky vyhrává flotila s větším počtem fighterů... co se týče fleet a "plastic" supply, nemyslím si, že je to problém, protože pokud vezmeš v úvahu některá další pravidla, tak některé další lodě mají nové schopnosti (např. Destroyer - explorer, Dreadnought - advanced bombardment) a tak se imho vyplatí stavět flotily podle jejich účelu. Např. průzkumná flotila bude obsahovat jeden dva destroyery, které budou rychle prozkoumávat systémy, a za nimi poletí carriery s pěchotou a stíhačkami aby prozkoumávaly a obsazovaly planety. Stejně tak válečné flotily můžeš skládat podle toho jaký očekáváš odpor, chystáš-li se bojovat proti flotilám protivníka, pak pošleš spíš těžké lodě s podporou fighterů a destroyerů, ale pokud neočekáváš odpor ve vesmíru a letíš obsazovat jen málo bráněné planety, tak se ti vyplatí spíš nasadit lodě, které umí bombardovat spolu s carriery s pěchotou a stíhaček přihodit jen pár pro preventování případných zásahů od PDS...

Co se týče tvé námitky ohledně zvýhodnění hráče s většími zdroji, ten bude právě ale zase limitován tebou zmiňovaným "plastic" suply, jasně může si postavit jednu flotilu jen z Dreadnoughtů, jenže druhou takovou už si nepostaví a ty Dreadnoughty mu později můžou chybět úplně jinde... Dreadnoughty sice budou v souboji střílet jako první, ale zase pokud bude mít v souboji 5 Dreadnoughtů, tak už nejspíš žádné jiné lodě do bitvy nedostane (fleet supply), tím pádem soupeř klidně může nasadit méně silné lodě (např. Cruisery) a zbytek své flotily doplnit carriery s fightery aby měl kam dávat zásahy...

14.8.2011 10:41:50

permonic
Strizliv a s odstupem me vyhrady jeste sili. Chapu ze branis sve dusevni ditko, ale tve argumenty me vubec nepresvedcili .. naopak .. vsechny se daji pouzit i proti tobe a stale vice me to prijde jako nedomyslena zmena pro zmenu, bez jakekoliv analyzy priciny a nasledku, zasahujici do rovnovahy ras a resici navic velmi malo, pokud vubec neco.

Pisu to uz podruhy (poprvy z telefonu me to neslo odeslat, tak doufam ze na nic nezapomenu) ... na zacatku bych chtel podotknout ze me 'nestrizlive' argumenty nemely ani tak rozporovat jestli je lepsi tvuj navrh nebo stavajici pravidla, jako to, ze je to zmena naprosto zbytecna, dalsi pravidlo navic ktere bude nutne sledovat. Jako hlavni duvod pro zmenu (jestli sem to pochopil dobre) udavas svuj dojem, ze bitvy vyhravaly hlavne flotily s vetsim mnozstvim stihacek ... tva zmena v tomto nic nezmeni, pokud neco, naopak jejich potrebu jeste posili ... sam pises ze kazdy bude vozit sebou do bitvy carrier narvany stihackami coby zasahove body ... neni to totiz bojova sila stihacek, co by ty bitvy vyhravala, ale moznost do nich narvat prvni zasahy .. a to tve pravidlo opravdu nezmeni ... spise bude jeste vetsi potreba ty prvni hity nekam levne narvat. Mimochodem, na to jak by mely byt stihacky nevyvazene jsem nejak nepostrehl ze by proti nim nekdo vynalezal defence turrety a flotily az na vyjimky moc destroyeru nemely.

Variabilita flotil nevychazi z toho kdy ktera lod vystreli, ale jakou plni funkci ... destroyery se treba budou vyrabet bez ohledu na to jestli vystreli pred cariery pro jejich baraz abilitu, scout abilitu, velky dolet a cenu ...kazda lod ma svoje pouziti a nemel jsem dojem v tech trech hrach na warconu, ze by byla nejaka lod opomijena (jedine ceho jsem si moc neuzil ja byly flagshipy a slunicka, protoze jsem na ne nemel), omezujici jsou spis zdroje,kapacita doku a plastic suply. Ani jsi nejsem vedom toho ze by po planu litaly flotily stihacek nicici vse v dosahu ... pokud me pamet neklame za cele 3 hry se jen jednou ocitly na planu 4 carriery u jednoho hrace, a to u me za terrany v historickem scenari, kdy jsem mel 6 kol cas pomalu je budovat, v podstate jsem nemel moc jinych lodi a jeste pulka z nich byla obsazena invaznimi silami ... po jednom kole me z nich nezbylo prakticky nic, a nemusim asi rikat jaky logisticky problem je diky limitu docku postavit flotilu stihacek, nemluve o jejim doplnovani a jak narocne to je na spotrebu command counteru. Doplnit flotilu stihackama na druhem konci mapy je 2x tak narocne, jako doplnit treba ztraty krizniku a destroyeru. Krome toho kdyz z nich udelam jednu supercarrier flotilu, budou me stejne nakonec chybet nekde jinde, jak si sam rekl.

Pokud chces menit "vahu" jednotlivych lodi, ocekaval bych nejaky rozbor pred a po zmene a ne jen takovyyhle vystrel od boku na slepo ... kdyz se nad tim trosku vic zamyslis, zjistis par veci ... zaprve suplujes neco co uz ve hre zvetsi casti je .... dreadnougty jiz ted strileji prvni s technologii assaault cannon - k cemu bude po zmene ? cim se nahradi ? Nebranil bych se naopak (prestoze sila jednotlivych flag shipu je uplne v necem jinem) kdyby assault cannon fungoval i na flag shipy, stejne tak jako je uvedene v erratech u Type IV Drive (tim mas pokryty cely svuj tier 1, aniz by si jakkoliv zasahoval do jednotlivych ras, pokud dotycna rasa je ochotna do teto technologie investovat). Z tier dva destroyer strili stejne vzdycky prvni svoji barazi proti stihackam .. nic vic imho potreba neni .. pokud jede nepritel na stihacky, holt pridam defence turrety a dalsi destroer(y) .. udelaji toho mnohem vic nex extra dreadnought za petinovou cenu. (PS: jak bys resil baraz vs zasah do destroyeru ... znici dreadnought destroyer jeste pred barazi, bude baraz pred bitvou ? ) Zbyl uz jen cruiser, jeho sila opravdu spociva v necem jinem nez v tom ze vystreli driv nez stihacka a rozhodne ho nepovazuju za duvod pro dalsi pravidlo na ktere clovek musi myslet. Tematicky cely ten fazovy system boje ma stejne smysl jen v prvnim kole pri priblizovani flotil (stejne jako jen v prvnim kole funguje treba baraz) .. ve chvili kdy jsou flotily v sobe a stihacky v kontaktni vzdalenosti neni nijak ospravedlnitelne aby strilely az uplne posledni.

Zadruhe ... uz jsem psal o tom, ze stihacky jsou levne zasahove body, na cemz tvoje zmena nic neresi. Co naopak zmeni je rozlozeni sil pro rasy, pro ktere jsou stihacky klicove i jako bojova sila (Terrani, Naalu, asi i dalsi), ktere na ne maji bonusy, racial techy, flag shipu atd ... jak bys jim chtel tohle oslabeni "bojove sily" kompenzovat, aby neprisli o podstatnou cast svych vyhod ? Jake postihy si naopak pripravil pro ty rasy, ktera zmena posili oproti ostatnim ? (tj rasy ktere zacinaji tezkymi lodemi, maji na ne vynalezene techy, maji slevy na nakup atd ? ) Nemuzes proste vypalit od boku pravidlo ktere viditelne zasahne do rozlozeni pocatecni (a nekdy i celkove) sily ras, aniz zanalyzujes dusledky, ktere to plosne zpusobi.


Abych jen nekritizoval, scout abilita destroyeru me prijde diky zakryte mape zajimava a tematicka .. cilene bombardovani pds dreadnoughty spise s otaznikem. Nemyslim ze by se uplatnovalo moc casto, ale proc ne. Otazka je spis s nacasovanim, jestli vystrel bude v ramci invazniho boje (pds zaroven strili na pechotu), pred bojem (bude si pak pds moc prasknout na dreadnought), ci nejak jinak

PS: nemel jsem ani tak namysli ze by si hrac postavil flotilu 5ti dreadnoughtu, jako ze hrac ktere bude mit na to aby si v kazde flotile postavil 2 drednoughty ziska jeste vetsi vyhodu proti hraci ktery na ne nema a na jejich misto pouzije "jen" krizniky
PS2: nejde ted nejak stahnout ten dokument.

15.8.2011 16:04:07

Siaron i ostatní
k tomu dusevnimu ditku, zrovna tohle pravidlo jsem uplne proste prevzal z geeku, protoze se mi libilo a nijak zvlast jsem ho nedomyslel, ale jeste k tomu tedy:

To nerfnuti stihacek vidim prave v tom, ze do nich stale muzes "uklizet" zasahy, ale uz v tom pripade nevystreli... to je podle me totiz hlavni problem stihacek, jsou levny, takze jich muzes vozit relativne dost jako zivy stit, a zaroven (i kdyz maji utok v zakladu na 9+) jsou ne uplne nezanedbatelnou silou v boji, protoze uz pri poctu 4-6 stihacek vetsinou alespon jeden dva zasahy padnou...

Dreadnought - Assault cannon - to je "before Space battle" abilita, takze v podstate není nijak ovlivněna, Dreadnoughty s assault cannon vlastne v prvnim kole vystreli dvakrat...

... a stejne tak i Advanced Bombardment, ktery by pro zmenu probehl "before Invasion combat", cimz by Dreadnoughtem bylo mozne znicit PDSku predtim nez by mohla strilet na pristavajici pechotu...

Kazdopadne nechal bych k tomu vyjadrit i ostatni, at tu neflamujeme sami :D beztak to nebudem hrat ve dvou, takze by mela panovat nejaka obecna shoda aby to vsechny bavilo... jak jsem psal je to jen prvni nastrel, takze to neni zadne dogma a pokud jsou proti i ostatni, neni problem ty house rules upravit nebo nektera uplne zrusit...

16.8.2011 17:22:27 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Archipelago DE
Archipelago DE
Akt. cena: 21 €
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas