MINDOK: Psí parťáci a rozšíření Plyšové hlídky Bráškovy patálie v prodeji!

Autor: Ondřej Podavka | 3.4.2023 | 0

Od 3. dubna je v prodeji rodinná hra vydaná nakladatelstvím MindOK Psí parťáci Davida Shorta s ilustracemi Kali Fitzgerald.

Pravidla hry jsou podobná jiné hře od MindOKu, Kočičímu klubu, některé herní prvky však fungují jinak nebo jsou zde navíc. Hráči si ve svém tahu z nabídky devíti karet ve třech řadách po třech vezmou několik karet, a to podle vzorů na kartách povelů (od začátku hry mají hráči jednu kartu, další lze pořizovat během hry). Následně hráči přemístí na místo vedle nabídky, určené opět na kartě povelu, figurku hlídacího psa; z řádku či sloupce, u nějž je umístěna figurka, lze dobrat pouze jednu kartu. Kromě toho hráči mohou kdykoli ve svém tahu vyložit z ruky karty. Těch je ve hře několik druhů:

  • Karty psů hráči ihned vykládají před sebe. Každý pes má uvedeno, čím se krmí, za každého nakrmeného psa se na konci hry uděluje uvedený počet bodů, za nenakrmeného se dva body odečítají.
  • Karty jídla hráči odhazují a místo nich si berou odpovídající dřevěné kostičky jídla, které na konci hry rozdělí mezi jednotlivé psy.
  • Karty adopce: po zahrání dvojice těchto karet si lze pořídit kartu psa z útulku.
  • Karty výcviku lze buď odhodit a pořídit za ně další karty povelů, nebo zasunout pod karty psů (na konci hry přináší jeden bod).
  • Karty procházky lze zasunout pod karty psů (na konci hry přináší dva body).
  • Karty kostí a karty oblíbených předmětů, které přinášejí vítězné body na konci hry.
  • Karty povahy, které lze při splnění podmínek přiložit ke kartám psů (na konci hry přináší uvedený počet bodů).
  • Karta aportu, umožňující vyměnit jednu kartu v nabídce.

Konec hry se spouští poté, co je odhalena karta konce hry. Hráči poté spočítají body a určí vítěze. Hra je určena dvěma až čtyřem hráčům od 10 let, herní doba je 30 minut.

 

 

Dále MindOK dotiskl kooperativní příběhovou hru Jerryho Hawthornea Plyšová hlídka, v níž hráči hrají za plyšové hračky střežící malou dívku před Králem nočních můr Hrůzimorem a dalšími nepříteli.

Jako herní plán zde slouží levá část dvoustrany v otevřené Knize příběhů, text na pravé straně hráče provází hrou. Ve svém tahu hráči použijí pět kostek, jež vytáhnou z pytlíku s kostkami celkem sedmi barev:

  • bílé kostky v případě úspěšného hodu přidají plyšákovi žeton vaty (tj. zdraví),
  • černé kostky se umísťují na stupnici ohrožení a mohou spustit tah nepřátel nebo pohromu,
  • kostky zbylých pěti barev lze využít na množství akcí, např. pro pohyb, hledání předmětů nebo do souboje.

Cíle hry a podmínky vítězství (popř. prohry) v daném scénáři jsou uvedeny v Knize příběhů, prohrou končí scénář také v případě, že všichni plyšáci přijdou o veškerou vatu.

Spolu s dotiskem základní hry vychází poprvé také rozšíření Bráškovy patálie, které obsahuje dvě další postavy a pět nových příběhů, v nichž navíc figuruje také mladší bratr. Hra i její rozšíření jsou určeny pro dva až čtyři hráče od 7 let, herní doba jednoho scénáře je kolem 90 minut.

Seznam připravovaných novinek v češtině

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas