Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Asmodée Editions Devir Fantasy Flight Games Nexus PHALANX Tilsit |
Autoři: | Francesco Nepitello Marco Maggi Roberto Di Meglio |
Rok vydání: | 2004 |
Sdílej: |
Otázka k pravidlům
Chci se zeptat jak je to se znovuzajímáním ztracených území? V návodu jsem sice někde našel,že lze ztracená území znovu zajmout,ale není tam už zmínka o tom,jak. Podle mého názoru lze takové území zajmout buď vybojováním vítězné bitvy a nebo jen pouhým vjetím na ono území, pokud protihráč toto území opustí.to loselfos
Je to přesně tak jak píšete. Ani mě nenapadá jiná možnost jak by to šlo udělat.
to sappho
mě taky nenapadá jiná možnost, logicky mi to tak prostě vyplývá ze situace, nicméně manželka v pátek přišla s tím,že když dobité území opustí,tak jí ho nemůžu obsadit, protože tam ona není a nemůžu s ní tudíž svést bitvu o to území :-) Chtěl jsem hlavně znát názor někoho zkušenějšího,abych jí to mohl dokázat :-)
to Loselfos
Manželka je kulišák - já bych spíš řekla, že pokud člověk opustí území bez boje ho získá ten, kdo na něj první příjde ... ale to je pouze logická úvaha
to Ella
Kulišák ona určitě je, proto se mě snažila o takové věci přesvědčit :-) Nechtěl jsem se s ní hádat, tak jsem jí kulišácky uklidnil,že se ji na to zeptám tady a tak to bude mít aspoň černé na bílém :-)
Ella
Když území opustí, stále jí náleží (počítá se do podmínek vítězství), až do té doby, než na něj vstoupí protihráč... ;-)
to Kedrigern
tohle je přesně ten výklad, který jsem měl na mysli :-)
Nicméně tak jako tak mi to není moc platné, protože ve všech třech prozatím odehraných hrách mě manželka vdycky porazila :-)
Loselfos
Tak to přeju, aby se vývoj v příštích hrách obrátil ;-)
to Kedrigern
Tak se mi konečně podařilo manželku porazit :-)
Byla to sice spíš její zásluha,protože už byla unavená,takže moc nad posledním tahem nepřemýšlela,ale podařilo se mi ji za Svobodné národy obsadit dvě dvoubodové sídla a bylo vymalováno :-) Byla to ale neskutečná řež, protože jsme se docela dlouho přetahovali o Minas Tirith, ale nakonec jsem to nějak ustál:-)
Jen si myslím,že hra za svobodné národy je hrozně těžká, pokud protihráč neudělá výraznou chybu, tak nemám skoro šanci ho porazit.My se celou hru soustředili jen na bitvy vojsk a se společenstvem jsem se posunul jen o tři pole, hned v začátku a pak jsem už jen rekrutoval jednotky a bojoval.
Loselfos
Za svobodné národy se v podstatě nedá spoléhat na military victory. Musíš postupovat Společenstvem a snažit se Stín dostatečně zdržet, aby jsi mohl zničit prsten. V tomto to vychází s literární předlohy, kdy Svobodné národy neměly šanci konkurovat Mordoru vojenskou silou ;-).
Doporučuju přehodnotit strategii a pak by to mělo jít o něco líp ;-).
loselfos
Souhlasím z Kedrigernem. Za svobodné to není těžké ale máš špatnou strategii. Je jasné že nemůžeš bojovat ale musíš jít jít a jít a to rychle. Pak nemá stín dost času na obsazení dostatečného množství pevností. A hooodně důležité je k tomu využívat správně karty. Ale na to prostě dojdeš časem.
Svobodne narody
Muzou vyhrat vojensky jen pri neuveritelnem stesti pri hazeni kostek, a nebo kdyz hrac druhe strany takove vitezstvi umozni (udela chybu) ... zejmena pozor na karty "Cely den a celou noc" ... ale to se da docela slusne pohlidat, protoze u takove armady musi byt spolecnik... mnohem zakernejsi je ale bojovy efekt "Skouti" ktery umozni bez hodu ustoupit s armadou ... zejmena pozor v oblasti Osgiliathu, pokud na nej utocite armadou s z jednoho Ithilienu a druhy mate prazdny .. bitva .. scouti .. ustup do volneho ithilienu .. hrac svobodnych narodu hraje .. presun .. a pokud je minas morgul prazdny, tak prave ziskal pevnost a minimalne vas velmi neprijemne zrbdil. ;) A vic tipu prozrazovat nebudu :-P
to all
Vím že moje strategie je špatná,ale mám tuhle hru sotva týden,tak to zatím s ženou plácáme tak trochu bez rozmyslu :-) Postupem doby se do toho ale dostaneme a celá hra nabere ještě větší grády než teď :-)
Tahle hra je pro nás první válečná,takže se musíme naučit všechny principy a pak to určitě budeme mrskat jedna báseň :-)
kostky
proc maji svobodne narody na kostkach 2x mec a zadny prapor ??
kdyz i v pravidlech je primo obrazek praporu ktery ma byt na kostce..
faq
uz sem si to nasel v FAQ na geeku :x
dotaz
1) v pravidlech je psano -> moving characters -> character die result CAN be used for -> to move ALL nazghul..
.... (mohu si vzit napr jen dva nazghuly, kazdy je v jinem regionu a kazdeho taky zvlast presunu do jineho regionu ?)
2) stejny pripad se spolecnikama.. mimo spolecenstvo mam rekneme tri (gimli, gandalf, boromir) a kazdy spolecnik je v jinem regionu.. mohu tahnout se vsemi spolecniky ? nebo se mi hodí jet pouze se dvema., tak pojedu jen se dvema s kazdym jinam ?
3) spolecenstvo je ukryto a je v regionu obsahujici tvrz. ono se da lecit tak, ze pokazde kdyz hodim kostku s MECEM, mohu si vylecit bod korupce? v jednom kole mohu pouzit napr tri kostky a vylecit si tri body ?
emv
ad 1) ano
ad 2) ano .. v podstate bud posunes libovolny pocet spolecniku (jiz oddelenych) po mape, nebo libovolny pocet oddelis ... jedn
ad 3) ne .. jeden bod korupce si vylecis na zacatku kazdeho kola, kdy deklarujes pozici spolecenstva v danne tvrzi ... efektivne tedy pokud si behem minuleho kola udelal nejake presuny, je opet odmazes a nastavis ukazatel prosle vzdalenosti na 0 .. vetsinou pokud lecis vice kol, tak se radeji nehybes vubec ... protoze pri odhaleni by ses musel odhalit mimo tu tvrz/mesto a uz by sis nic nevylecil
siaron
dekuji, treti bod sem vycetl v pruvodci ktereho jsem stahl na foru na geeku. co se kterou kostkou muzes delat. u mece bylo leceni spolecenstva /takze bud spatny pruvodce, nebo se mi to zdalo/ ;]
emv
Mozna ten kdo to psal byl zmateny z rozsireni, tam totiz Smeagol (ne glum) kdyz je pruvodcem spolecenstva, umoznuje pomoci mece Spolecenstvo deklarovat (tako jako to normalne muzes udelat pouze na zacatku tahu) .. v tom pripade je tam ale vyslovne zmineno, ze bod korupce se neleci. (Navic se Smeagol v zapeti odpoji, takze by to stejne neslo opakovane)
chyba v cz pravidlech
objevil jsem v pravidlech zde na ZH chybu (kromě spousty drobných chyb ve skloňování, větné stavbě apod. - což mi občas způsobilo potíže v "překladu" české verze :) a taky různé názvosloví stejných věcí...)
10.2.4. Index škody lovu
... - Když kartička ukazuje Oko, účinek Lovu je roven číslu na kostce, kterou hráč (Stín) ihned hodí
správně má být, že účinek lovu je roven počtu úspěšných hodů na lov
docela zásadní chyba, kdybych se řídil podle první verze a padla by třeba šestka :). Zatím v tom hodně plaveme (spíše se topíme), ale tohle mi přišlo divné...
chyba v cz pravidlech
tak se taky pridam,,
12.1 podminky pro vitezstvi spojene s prstenem
1) korupce nositelu prstenu - pokud maji frodo a sam 12 korupcnich bodu¨, neuspeli v ukolu..
V cz prekladu je napsano ze je potreba 20bodu.. myslim ze to tam je psano jeste jednou v jine casti..
re beholder
ruzne nazvoslovi stejnych veci -> to byl ze zacatku asi muj nejvetsi problem v pochopeni nekterych veci. Ja ze zacatku stridal pravidla ze ZH a ceske pravidla prilozena v krabici. V obou se stejnym vecerm rikalo jinak :] To mi hlava nebrala..
Az sem mel oboje pravidla nekolikrat prectene, sel sem na anglickou verzi a kdyz sme zacali hrat, uz sem pouzival jen anglickou.. tam by melo byt vse psano stejnym nazvoslovim.
emv
jj, ta 20 je tam uvedena mockrát...chtělo by to ještě jednu korekturu někoho zkušeného a opravu těch pravidel, protože pro nováčky je WoR fakt záhul a konzultovat český překlad s každou věcí co se mi zdá podezřelá ještě s anglickým překladem jednoduchosti moc nepřidá :). Jasně, měl bych být rád, že tu vůbec nějaký cz překlad je a já jsem rád a vážím si toho, protože studium pravidel v angličtině by délce učení hodně hodin přidalo, ale na druhou stranu když už ten překlad tady je tak by měl být bez chybný aby nováčci neměli problém. Ještě jednou se sám sebe "okřiknu". Chyba se může vždycky stát (sám jsem byl na jednu před chvílí upozorněn u překladu Titana), ale na titulní straně překladu je uvedeno, že je překlad po korektuře ;)...
emv
no já mám do toho všeho ještě německou verzi, takže než jsem se zrientoval ve všech těch "krabičkách", boxech a poolech, tak to taky trvalo :)
nejlespi je
si dycky projit nejdrive anglicka pravidla a ceska pouzivat jen v pripadech, ze narazim na nejky odstavec v originale, v kterem fakt plavu a potrebuji takrikajic nakopnout v cerstine pro pochopeni dane veci. ale ruzne detaily, kde se cestina snazi byt nesmyslne kosata a mnohoznacna je lepsi si precist v anglictine, tam je to obvykle pekne shrnuto strucne a jasne jednim souvetim, ktere nepripousti zadny kompromis.
to beholder
Už jsme se pokoušely jednou korekturu dělat. Asi nám ještě pár věcí uniklo. A Co se týče názvosloví, na to jsme se vyklašlaly, protože to byl opravdu záhul:) Když to tak čtu, možná se pokusíme zrevidovat celý původní překlad. Když už jsme dělaly překlad pro rozšíření, alespon to bude sedět s ním.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Noc upírů
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 12 dnů