Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Úpravy a vlastní modifikace Space Hulka

Prostor pro seznámení s vlastními úpravami pravidel, modifikací a možných dílčích vylepšení hry.
1.12.2009 17:01:02

Chaplain
Další postavou do SH světa je kaplan, zasazený do terminátoří zbroje a vybavený stormbolterem a speciální zbraní nablízko - crozius.

Díky tomu má v boji nablízko bonus +1 a k tomu ještě jednu zcela unikátní vlastnost. Každému mariňákovi, který se spolu s ním nachází na stejném dílku mapy, garantuje vylepšení pro close combat.

Pokud při souboji tváří v tvář padne na kostce hodnota 1, lze házet znovu (a třeba i opakovaně) - zkrátka hodnota 1 nemá v kaplanově přítomnosti své místo. Uvedené zvýhodnění se vztahuje i na samotného kaplana, ale znovu jen a pouze pro střet nablízko!

29.12.2009 21:31:14

Captain
Další posilou do mariňáckých řad by mohl být Kapitán. Je to vylepšená verze seržanta, vyzbrojená stormbolterem a power swordem.

Navíc má k ruce přidělaný spec. granátomet se šesti granáty, každý dokáže za 1 akční bod (střílet lze i za pohybu) poslat na vzdálenost max. 6 polí. Stejně jako u Frag granátů je následně zasažená celá sekce, přičemž na hodnotu 4 a výše je zlikvidovaný každý stealer a mariňák v power armor (hází se pochopitelně za každý model zvlášť). Na hodnotu 5 a 6 pak odchází z mapy každý terminátor a také dveře, které se v dané sekci nachází. Efekt je přitom okamžitý, po vyhodnocení výsledku výbuchu zůstává oblast normálně prostupná.

Kapitán má díky power swordu schopnost parry a navíc, protože je to opravdu zkušený válečník, pokud je v souboji nablízko remíza, svého protivníka i přesto automaticky porazil (výjimkou je Broodlord, tam platí remíza a pokračování v souboji).

Navrch, na rozdíl do seržantů, si kapitán hned napoprvé vylosuje dva žetony s CP (velitelskými body) a následně si zvolí ten s vyšší hodnotou.

Na každou misi však může být v týmu max. jeden kapitán.

3.1.2010 00:08:04

Bodové zatížení
Ještě aby bylo zřejmé, jak silní jsou jednotliví terminátoři pro eventuálně alternativní nasazení pro tu kterou misi.

Librarian - 10 bodů (s úpravou dosahu bariéry na sekci v dosahu 6 polí, namísto stávajícíh 12) - max. 1

Captain - 5 bodů - max. 1

Heavy Terminator (H. Flamer či Assault Cannon) - 5 bodů

Chaplain - 3 body - max. 1

Seržant (stormbolter a power sword) - 3 body (každý oddíl musí mít svého seržanta, nebo lze všechny muže svěřit kapitánovi)

Seržant (thunder hammer a storm shield) - 2 body

Light Terminator (stormbolter a power fist) - 1 bod

Close Combat Terminator (lightning claws) - 1 bod

Power Armor Marine (bolter) - 0.5 bodu (max. 2 na jeden tým)

3.1.2010 00:21:14

Tyranid Warrior
Na straně stealerů, resp. po jejich boku, se může objevit i Tyranid Warrior:

http://www.dakkadakka.com/s/i/at/2008/5/DPC1_Tyranid_Warrior_by_yakface-03020011.jpg

Nasazuje se jako alternativa namísto blipu s hodnotou 2. Má stejné pohybové dispozice jako stealer, je však silnější a odolnější. Pro útok hází 3k6+1, lze ho zlikvidovat pouze střelbou, při které padne hodnota 6 (sustained fire bonus se tedy nepočítá).

Neunikne však devastujícím účinkům plamenometu a assault cannon ho sestřelí na hodnotu 5 a 6. Což jsou ostatně stejná čísla, která ho odstraní z mapy při výbuchu granátu z granátometu od kapitána. Frag granát od mariňáka v power armor ho nijak nezraní.

Warrior má navíc jednu unikátní vlastnost. Pokud je během své fáze 6 políček od nějakého SM terminátora, automaticky odhaluje počet CP, které má marína k dispozici.

3.1.2010 10:53:14

Tyranid Warrior
...a ještě noticku, jsou odolní vůči Psychic Storm.

3.1.2010 11:07:41

to mart - Bodové zatížení
ako je to s bodovym zatazenim na jednotlive misie (a bolo to otestovane?), lebo predpokladam ze ak maju marinaci bodove hodnotenie, znamena to ze kazda misia ma nejake bodove ohodnotenie a na jeho zaklade si zostavim svoju skvadru

4.1.2010 13:52:10

rasto2
Spočítáš to jednoduše tak, že ohodnotíš tu nastavenou sestavu mariňáků dle těch bodů, jak píše mart. No a potom tam dosadíš opět dle tabulky dole.

Jestli je to otestované nevím, ale určitě to otestuji, protože zvlášť ten kapitán zní hrozně zajímavě.

4.1.2010 13:59:09

Bodové zatížení
Otestované to není, jakkoliv to do značné míry vychází z první edice. Ale bodové zatížení umožňuje zkusit danou misi opakovaně s tím, komu se ji nakonec podaří zvládnout právě s nejnižším bodovým zatížením.

Jinak ještě poznámku ke kapitánovi - má jenom jeden zásobník se 6 granáty, stejně jako Heavy Flamer.

4.1.2010 20:54:20

úpravy misí
dle 2.edice
můžete zkusit co je lepší na hraní:-)
II. EXTERMINATE
SM vítězí ihned po zabití 30 genolupičů, jinak prohrávají.
můžete dát i výzbroj ze 2.ed.: serža s boltrem a mečem, plamenometčík a 3 maríni s boltery

III. RESCUE
Genolupiči dostávají 3 blipy na kolo

IV. CLEANSE AND BURN
můžete zkusit jít se dvěma plamanomety (rotačák bude za plamenomet) přijde mi to těžší

V. DECOY
SM vítězí uteče-li 5 terminátorů
genolupiči vítězí při zabití 6 a více mariňáků

XII. PITFALL
SM vítězí utečou-li alespoň 3 mariňáci
Genolupiči vítězí zabijí-li všechny
jinak remíza

A pro fajnšmekry (tohle by chtělo vyzkoušet marte:-)):
ve "skutečnosti" je to nepravděpodobné, ale na misi je možno teoreticky vyslat až 100 mariňáků v terminátorských zbrojích (plný stav) s tím že kapitán je jen jeden stejně jako psyker a kaplan. Po jejich zabití si s misí musíte poradit bez nich. Tudíž na všechny mise máte jen 100 mužů + kapitán + psyker + kaplan.
Sám jsem zvědav jestli mi bude stačit 100 vojáků:-)

5.1.2010 15:15:08

Kampaň
Pokud bych sebral hozenou rukavici s kampaní (tedy sled několika misí po sobě), pro níž bych měl dejme tomu neomezeně klasických mariňáků, ale unikátní charaktery jako je kapitán jenom jednou, přimlouval bych se za další pravidlo z první edice. Teleport.

Každý terminátor se za 4AP může kdykoliv teleportovat z Hulku do pryč. Podmínkou je ovšem to, že se takhle přemístit do bezpečí může vždy jenom jeden terminátor za kolo.

5.1.2010 17:47:17

Space marine scout
Pokusil jsem se (za pomoci marta ... díky) vytvořit pravidla pro scouty, kteří by doplnily terminátory a klasické power mariňáky. Mrkněte prosím na to a případně otestujte. Děkuji všem za případné postřehy a návrhy:-)

Hlavním motivem je pohyblivost a mířený výstřel přes bolter s hledím (viz. např. http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m1860109_99060101392_40kSMTelionMain_873x627.jpg)

Space marine scout pro Space Hulk:

Počet akčních bodů: 5

Pohyb: Můžou ustoupit i do strany, můžou se natáčet o 90 stupňů v rámci pohybu a můžou se natáčet o 180 stupňů za 1 akční bod (jako GS).

Střelba: 1K6 bolter s hledím

Mířená střelba: stojí 5 akčních bodů, zásah 2+ (bolter s hledím)

Granáty: ne

Overwatch: ano

Guard: ano, ale platí omezení pro boj na blízko (viz. dále)

Boj na blízko: Při boji na blízko nemůže nikdy GS vyřadit, ale může se jeho útoku vyhnout (funguje to trochu jako v případě útoku na terminátora ze strany). Když hodí víc než GS, tak může okamžitě ustoupit o 1 pole (odpoutat se) libovolným směrem (i couvat).

Plamenomet: V případě zapálení sekce palmenometem jsou automaticky vyřazeni.

Granáty mariňáků v power armor: V případě použití tohoto typu granátu jsou vyřazeni při hodu 4+

Granáty kapitána: V případě použití tohoto typu granátu jsou vyřazeni při hodu 3+

Full Auto: V případě použití rotačáku ve full auto režimu jsou vyřazeni při 3+

Hodnota pro alternativní nasazování: 0,5 bodu.

7.1.2010 21:05:01

Overkill
Namísto Full Auto režimu u Assault Cannonu tu je ještě alternativa Overkill z druhé edice.

Pokud na zásahové kostce padne více zásahů, lze z herního plánu odstranit dva další modely stealerů, bezprostředně sousedící s primárně zaměřeným a zasaženým cílem (padnou-li tedy tři zásahy, mohou být zasaženi tři stealeři).

Pokud je bezprostředně sousedícím modelem Terminátor, střelba na něj nemá vliv (pravidlo z druhé edice), power armor mariňák je však zasažen stejně jako stealer. Pakliže má ale assault cannon na výběr - mezi power armor a stealerem, upřednostňuje se odstranění stealera.

14.1.2010 13:31:31

mart - overkill
Nemám to potvrzené hrou, ale takhle na první pročtení se mi více líbí to full auto. U Overkill mi přijde, že je to takové na náhodu. Je pravda, že se musím snažit volit cíle tak, aby tam byl "hlouček" potvoráků, ale pak už jen čekám jestli mi padne víc 5+. U full auto je to prostě rozhodnutí zaplacené AB a municí a je to prostě zoufalá dlouhá dávky do lokace (něco jako, když ten černoch střílí z rotačáku do džungle v Predátorovi 1):-)

14.1.2010 14:21:12

Overkill
Ono jde spíše o to, že stealeři se před assault cannonem už nesmí tolik hromadit. A termiti následně získají zvýhodnění, že stealeři musí zároveň dodržovat určitý odstup...

Takhle docházelo k situacím, že se stealeři seřadili hned za sebou a čekali, až rotačáku dojde cenná munice. A ta mohla dojít velice záhy. Overkill by rotačák měl trochu posílit.

14.1.2010 14:30:27

mart
A nemohlo by to fungovat zároveň? Overkill by odstranil to stackování potvoráků do fronty na maso a full-auto (který stojí 5 munice a 2 AB) bybyl prostě volitelnou variantou střelby, která by se používala opravdu jen v nouzi. Při jeho ceně v munici by ho asi stejně málokdo použil jindy než ve stavu nouze:-)

14.1.2010 14:46:12

Overkill
Já myslím, že to už ztrácí význam. Protože když přijdu s assault cannonem do místnosti plné stealerů, na dva dobré výstřely to tam komplet vyčistím.

Nicméně tohle mé pravidlo je pouze návrh, nikoliv nějaké dogma, je na každém, jak si hru uzpůsobí svým chutím. Předkládám pouze možné tipy, z nichž některé nemusí být ve finále, po lepším vyzkoušení, úplně košer.

14.1.2010 22:22:50

Charge + Blok
Další alternativou je mariňácký close combat. Může nahradit dřívější nápad se zcela ultimátním atakem, který byl navržen u dvou typů termitů (s lightning claws a thunder hammerem).

Jde o to, že pokud jsou to mariňáci, kdo vedou atak nablízko, získávají (všichni) bonus +1. Takže třeba seržant s mečem pak najednou útočí s hodnotou 1K6+2, terminátor s lightning claws s hodnotou 2K6+2, apod.

A pak je tu blok, který má seržant se štítem. Namísto toho, aby stealer při útoku házel dvěma kostkami, háže normálně třemi - nicméně díky bloku serža nebere v potaz jednu kostku, s tím nejvyšším číslem (samozřejmě, pokud padnou dvě shodně vysoká čísla, ztrácí blok svůj efekt, podobně jako u parry). Tahle vlastnost postavu seržanta se štítem v close combat lehce (statisticky) zvýhodňují. Oproti stávajícímu řešení.

14.1.2010 22:33:56

mart
Já chápu, že jsou to jen návrhy, ale celkem mne láká udělat a oddlatit nějakou jednotnout verzi rozšířených pravidel:-)

14.1.2010 22:34:08

Marvin
lákaví to je, ale musí se to vyzkoušet, i když je fakt, že to můžeš sepsat;-)

15.1.2010 07:22:03

rasto2

spisanie alternativnych pravidiel
pridavam sa k boldrikovmu navrhu, aby sa alternativy ktore navrhol mart dali do jedneho , v logickom slede usporiadaneho, dokumentu. Preto ze niektore sa mi zdaju fajn, ale su tu tak nejako rozhadzane (nie su pokope tematicke celky), ze mam problem vzdy najst znovu ten, ktory sa mi pacil a rad by som ho vyskusal

15.1.2010 08:54:12

Boldrick
Jasně, že to beru tak, že se to musí otestovt. Nicméně, když to sepíšeme hromadně a dáme k tomu i nástin pravidel pro kampaň, tak se z toho stane právě ten základ pro testování:-)

15.1.2010 10:04:03

Charge + Blok
jelikož bych spíš upravoval 3.ed pravidla, tak mi zajímavé přišlo tohle: jelikož se může vyskytnout mariňák s mečem a štítem tak bych nechal od štítu blokovanou jednu kostku a od meče reroll.

a začnu to sepisovat, ale znám se, takže mi klidně někdo dělejte konkurenci, jsem hrozně línej

15.1.2010 11:51:59

Boldrick + all
Boldrick: no vidíš, s tím Championem - se štítem a mečem, máš úplnou pravdu. Já to spíše chtěl koncipovat pro stávající palici a štít, což je nyní dost slabé kombo v případě, že bude takto vybaven obyčejný termit a nikoliv seržant. Tak teď nevím:o)

All: dám všechny své modifikace výhledově "na papír" a nabídnu ke stažení, aby se to následně mohlo v praxi testovat a eventuálně ještě dále poladit. Ke stažení a pro lepší testování nabídnu dále i novou kampaň (prvoediční, lehce upravenou) se třemi po sobě jdoucími misemi;o)

15.1.2010 15:27:29

mart
Co se týče kampaně,určitě by jsme měli nějakou vyskoušet.

15.1.2010 18:13:41

Close combat
Měl bych tu ještě jeden tip pro vylepšení dispozic dvou specialistů pro boj na blízko, tedy pro mariňáka s lightning claws a seržu se štítem a thunder hammerem. Jde o schopnost Aim.

Před útokem nablízko na vybraný cíl (stealer nebo dveře) mohou investovat libovolný počet vlastních akčních bodů (nikoliv však velitelských!) do následného zdrcujícího výpadu, v němž získají bonus +1 za každý investovaný akční bod.

Příklad. Před terminátorem s lightning claws stojí stealer, na něhož se mariňák rozhodne zaútočit. Může zvolit klasický atak s hodnotou 2k6+1, nebo atak pomocí Aim. Rozhodne se nejprve investovat 3 akční body do posílení útoku, který díky tomu získá další bonus +3, což tedy dohromady činí 2k6+4! Čtvrtý akční bod je pak potřeba pro samotný útok, který pak skoro jistě zaručuje úspěch.

Každopádně funkci Aim nelze využít v defenzívě...

Dalším nápadem je ten, že pokud se stealer brání a není k útočníkovi otočen čelem, podobně jako terminátor má jistou penalizaci. Nehází klasicky 3k6, ale pouze 2k6.

2.2.2010 16:01:55

Vybíráme z Bazaru

Pán prstenů (NĚMECKÁ VERZE)
Pán prstenů (NĚMECKÁ VERZE)
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Offcanvas