Space Hulk - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 2
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 45 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Games Workshop
Autoři: Richard Halliwell
Rok vydání: 1989
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Úpravy a vlastní modifikace Space Hulka

Prostor pro seznámení s vlastními úpravami pravidel, modifikací a možných dílčích vylepšení hry.
1.12.2009 17:01:02

Mariňáci pro Close Assault & Heavy Flamer; Ambush blip Genestealerů
Osobně bych ponechal stávající bonusy specialistů pro atak tváří v tvář (lightning claws a thunder hammer) a přidal jim speciální útok za 2AP, který by garantoval automatickou likvidaci cíle (vyjma Broodlorda).

Terminátor s Heavy Flamerem by měl též garanci automatického zásahu a plamen, resp. ohnivou hráz, by nebylo možné proběhnout.

Naopak stealeři by mohli využít Ambush blipu z pravidel první edice, což je eventualita nasazení speciálního blipu namísto standardního - a to rovnou za záda mariňáků. Pravidla pro jeho užití jsou následující:

Dává se na mapu na konci fáze stealerů.

Musí být minimálně 6 polí od nejbližšího mariňáka a mimo LOS.

Má 6AP a pohybuje se stejně, co blip.

Odhaluje se jenom tehdy, když vstoupí do LOS mariňáků nebo na bezprostředně sousedící pole.

Následně se hází jednou šestistěnnou kostkou, hodnoty 5 a 6 znamenají, že se namísto blipu objevuje stealer.

Tento může následně využít všechny zbývající body pro další aktivity.

Každopádně mariňák v Overwatch režimu musí na blip vypálit i přesto, že se nakonec ukáže, že tam nic a nikdo není.

1.12.2009 17:20:35

doplnění
A ještě je důležité, že najednou mohou být na mapě pouze dva Ambush blipy!

1.12.2009 18:11:11

Hormagaunts
Další "domácí úpravou" pravidel je nasazení agilních Hormagauntů. Pro bližší představu, jak vypadá, tady mám ilustrační obrázek:

http://images.dakkadakka.com/gallery/2009/1/21/16634_sm-Hormagaunts,%20Tyranids,%20Warhammer%2040,000,%20Warhammer%20Fantasy.jpg

Hormagaunti mají stejnou pohyblivost jako Genestealeři, ale nejsou tak silní a odolní. Každý blip s hodnotou 1 (pouze ten) se může přetransformovat do 2 Hormagauntů (nebo klasicky na jednoho stealera).

Hormagaunti mají pro útok pouze 1K6 a při střelbě je lze zasáhnout už hodnotou shodnou se sustained fire bonusem - takže stormbolter je napoprvé trefí a zlikviduje na 5 a assault cannon na 4.

Přesto je tu jedna hodně pozoruhodná vlastnost, pro kterou se Hormagaunti hodí využít. Nazývá s Leap:

A Hormagaunt can pay 2 APs to Leap over its forward facing square. It can not Leap over an enemy model
or section effect, but it can Leap over another Genestealer or Tyranid model, including blips, and also crates and rubble. The square the Hormagaunt lands in must be empty, otherwise it can not perform the Leap.

A Hormagaunt can Leap over a square that would normally be in LOS for overwatch without being targeted. Marine who is on overwatch can not take an overwatch shot at the Hormagaunt while it is leaping in the air, he can only shoot when the Hormagaunt lands.

Každopádně Leap lze provést pouze jednou za kolo.

7.12.2009 14:36:33

Heavy Flamer
Mariňák s plamenometem má schopnost self-destruct (sebedestrukce) dle pravidel první edice. Pokud mu zbývá ve zbrani ještě nějaká munice, může se za jeden akční bod (klidně i CP) vyhodit do vzduchu s tím, že veškeré objekty a modely, nacházející se na stejném dílu herního plánu (vč. dveří a předmětů), jsou nenávratně zničené.

14.12.2009 10:43:15

Assault Cannon
Schopnost Full Auto, speciální palebný režim dle pravidel první edice:

Assault cannon can be set to fire on full auto, releasing a deadly hail of fire in one continuous burst. It costs 2AP to do so. When firing on full auto, roll three dice for each damageable target (Stealer, Marine or door) in the Marine’s LOS and arc of fire; if any of the dice score 4 or more, the target is destroyed. If the LOS to a target is blocked
by a model or a door, but the blocking object is destroyed by the assault cannon, then the newly-revealed target can be affected by this attack, and so on until a blocking object survives.

Dlužno poznamenat, že vedle 2 akčních bodů tahle střelba zkonzumuje ještě pět dílků munice.

14.12.2009 10:46:57

Skupinový pohyb se stealery
Na BGG fóru se objevil docela zajímavý tip korigující pravidla pro pohyb stealerů a souboje nablízko. Určitě by to stálo za to vyzkoušet:

http://www.boardgamegeek.com/thread/473336/swarm-and-stun-rule-variant

17.12.2009 12:14:50

mart
S Hormagaunty to určitě musíme někdy vyskoušet.

17.12.2009 20:37:26

Další mapy
Pokud máte zájem o mapy z druhé edice Space Hulku, převedené do podoby a podmínek edice třetí, můžete navštívit tyhle stránky:

http://www.mikedaro.com/space_hulk.htm

Ještě předtím si lze pročíst breefing k jednotlivým misím na tomhle fóru:

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/255613.page

18.12.2009 21:49:49

Sumář vydaných map
Každopádně je co hrát, i když spousta dřívějších map vyžaduje jisté úpravy:

http://www.dakkadakka.com/wiki/en/Space%20Hulk%20Mission%20Summary#Talons_of_Death_Campaign:_%282nd_edition%29_CJ_%2336

18.12.2009 21:53:02

Librarian
Úprava vlivu Libariana. Týká se především vlastnosti vyvolání psychické bariéry za 2 Psi body. Namísto ní získává (za 2 Psi body) schopnost Control, díky níž dokáže ovládnout vybraný nepřátelský model, nacházející se v sekci mapy, jejíž aspoň jedno pole je v dosahu 6 políček od Librariana.

Je potřeba zmínit, že lze ovládnout pouze model Genestealera (tedy nikoliv blip a nikoliv Broodlorda) a že s ním během fáze Space Marines lze provést jenom jednu vybranou akci, jako je třeba posun po mapě či otevření/ zavření dveří. Ovšem model může stejně tak dobře jenom zůstat stát na místě - tam, kde momentálně je. Co hlavně - ovládnutý model nemůže zaútočit na jiného Genestealera.

Nicméně hlavní pointou téhle schopnosti je skutečnost, že model se pak již nemůže hýbat během následující fáze stealerů a eventuálně tak může blokovat jejich další postup. Jeho ovládnutí končí na konci fáze stealerů, resp. na začátku fáze maríny.


Dílčí zvýhodnění Librariana přichází naopak u vlastnosti Psychic Storm za 3 Psi body, kde se při útoku na jeden model či blip v dosahu již nemusí házet kostkou (s hodnotou 2+ pro jeho likvidaci), zacílený subjekt je po investici psychických bodů automaticky mrtev.

Vyzkoušeno v praxi nicméně jenom dvakrát...

24.12.2009 12:33:08

Mariňáci v Power Armor
Vedle terminátorů lze nasadit do SH i lehké mariňáky v power armor, ale pouze jako doprovod, s limitem dvou mariňáků na jeden oddíl. Nasazení probíhá dle vzorce - dva mariňáci namísto jednoho terminátora.

Mariňáci mají přitom 5 akčních bodů na hlavu, jsou tedy pohyblivější, ovšem také zranitelnější. Pro atak nablízko mají postih -1 (tedy 1K6-1) a nemohou využít funkce Guard.

Disponují bolterem, se kterým mohou za stejných podmínek jako terminátoři aktivovat overwatch. Díky bolteru ovšem hází pouze jednou zásahovou kostkou - zbraň se tedy nemůže nikdy zaseknout, na druhou stranu je radikálně zmenšená šance na zásah (byť samozřejmě platí sustained fire bonus).

Výhodou mariňáků je neomezené množství granátů v jejich držení, které lze za 2 akční body (nelze současně jít a házet granát) hodit do vzdálenosti až 6 políček, nacházejících se v LOS daného mariňáka. Granát má podobně co plamenomet efekt na celou zasaženou sekci, ale na rozdíl od plamenů je efekt okamžitý a ihned po jeho vyhodnocení zmizí.

Každý Genestealer, nacházející se v granátem zasažené sekci, je okamžitě zabitý na hodnotu 6 hozenou na jedné zásahové kostce (1K6). Pokud zde použijete dříve zmíněné Hormagaunty, tito odcházejí do věčných lovišť na hodnotu 5, stejně jako eventuálně přítomní mariňáci v power armor. Terminátorům a dveřím tenhle typ granátu ale nijak neublíží.

24.12.2009 13:00:51

Náboje a zaseknutí zbraně - JAM
Další kapitolou v tomhle miniseriálu je motiv, který se objevil na zahraničních diskusních fórech.

Ponejprv náboje - každý mariňák se stormbolterem by měl zásobník na deset nábojů, přičemž po vystřílení munice, nebo v jiný příhodný moment, by bylo třeba za 1 akční bod dobít či přebít (zásobníků je neomezeně). Motiv je to prima, akorát je problém s neustálým hlídáním munice (desetistěnná kostka se hodí asi nejlépe)...

A pak je tu JAM - zaseknutí zbraně v Overwatch režimu. Změna spočívá ve skutečnosti, že zbraň se nyní automaticky - na začátku tahu maríny, nezprovozní, je tedy pokaždé třeba 1 akčního bodu pro změnu (unjammed) jejího statusu, aby se z ní dalo střílet.

28.12.2009 12:29:27

mart
s tou municí bych to zkusil,
jinak storm bolter má 60 nábojů v klasickém zásobníku. Dají se přidělat i větší tuším 100 a 150 nábojů. podívej se na figurky, W40kové mají různé varianty zásobníku.
což by mohlo odpovídat 10 dávkám (těch 60 ran)

28.12.2009 14:39:54

P.S.
marte, já osobně jsem pro hraní 2.ed s ůpravami dle 3. co ty na to?

28.12.2009 14:45:53

:-D
samozřejmě ú

28.12.2009 14:46:17

Druhá edice
Tak já jsem obeznámen s tím, že preferuješ druhoediční Heavy Flamer. Nemám s tím problém, můžeme to někdy příště vyzkoušet. Teď ještě co bys tam chtěl mít dalšího z druhé edice?:o) Assault Cannon s neomezenou municí, ale mnohem horší efektivitou?

28.12.2009 15:46:28

a co 1. edice?
ja jsem zvykly na 1. edicni pravidla, slo by to aplikovat?

28.12.2009 15:59:53

ringo
figurky a plán jsou furt stejný, jen záleží které preeferuješ

28.12.2009 16:22:01

mart
3.ed rotačák je dle mne lepší, jinak bych nechal kostky 2.ed i s JAM kostkou.
zbraně (kromě plamenometu) jsou asi lepší ve 3.ed, ale oni se moc neliší od 1. či 2. v dodatku, že?

takže: plamenomet 2.ed
s. bolter 2.ed (+ munice?)
rotačák 3.ed
ostatní 3.ed
knihovník 3.ed

28.12.2009 16:28:59

ringo
pravidla preferuješ :-)

28.12.2009 16:29:24

Druhá edice
OK. Jinak druhoediční zásahové kostky jsou přeci plně kompatibilní s třetí edicí (stále jen hodnota 6 a 5), akorát se nepočítá s hodně speciálním druhoedičním Overkill bonusem.

Munici bych určo aspoň vyzkoušel...

28.12.2009 17:05:30

mart
při munici bych tam overkill nechal

28.12.2009 17:09:52

Overkill
Nooo, nezapomeň, že munice (resp. zásobníků) je při tomhle pravidle stále neomezeně. Jediné minus pro mariňáky je občasná a lehce zdržující investice jednoho akčního bodu. Overkill je naproti tomu strašně silný.


Navíc se s overkillem vážou některé problémy, protože jako sousedící cíl mohou být vyhodnoceny jak dveře (proč ne), tak terminátor (nebo ten se bát logicky nemusí?).

Overkill byl osobně zachoval v momentě, kdy by mariňáci měli jenom určitý počet zásobníků pro své stormboltery na misi, což pak skoro nahrává další pravidlové implementaci speciálního mariňáka - Techmarine.

28.12.2009 17:39:37

Overkill podruhé
A to nemluvím o Assault Cannonu, který sice tuhle schopnost měl i ve druhé edici (v rozšíření), ovšem tady už je to se zasažením termita dle mého dost problematické, nemluvě o případné účasti power armor mariňáků na place, kteří by pak mohli být rychle "uklizení" mimo herní plán.

28.12.2009 17:54:27

overkill
to je fakt. S bolterem se terminátor zabít sice dá, ale overkill to až moc zjednodušuje. No a před rotačákem si ani terminátor nemůže být jistý. S tím, že o sobě ví tak by to kontrolovali, tudíž asi overkill nebude.

28.12.2009 17:57:42

Vybíráme z Bazaru

Jak se trollí princezny (CZ)
Jak se trollí princezny (CZ)
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 11 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas