Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 2 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | ke stažení |
Vydavatelé: | Games Workshop |
Autoři: | Richard Halliwell |
Rok vydání: | 1989 |
Sdílej: |
Richmond
zakladni ekvivalenty euroher jsem hral, usmivat se muzes, ja tomu nerikam obrat, rikam tomu vyvoj a poznani:-) V cem jsou ty hry slozitejsi? Treba v tom, ze kdyz jsme rozjeli PR, byly pravidla jasne do 15 minut, kdyz jsme rozjeli takoveho Hannibala, tak nam vsechny pravidla jasne nejsou ani po trech dnech zkouseni. Proste jsou slozitejsi. Maji v sobe proste zakomponovany vice udalosti ktere je treba sledovat. Samozrejme ne vsecny, je mozna spousta primitivniho AT, ale ja se bavim o tech slozitejsich hrach. Ono to chce ale do nich jen proniknout ,myslim si ze hraci by to zvladli kdyby se nedelaly takove ty demonicke odsudky typu - to je na dlouho, je to anglicky a nikdo byse s takovou hrou nechtel patlat. Proste jednoduse proto, ze jsou slozitejsi.
Richmond
A kdyz uz bych mel brat na nejakou vahu argument "moc euroher jsi nehral", jakoze neberu, protoze to je typicka ucelova argumentace, ktera ma slouzit jen k snizeni a znevazeni nazoru druheho, k nicemu jinemu, tak bych ti mohl rici, ze jsi asi moc AT nehral a nebyl bych daleko od pravdy, kdyz vemu v uvahu, co vsechno z teto kategorie a proc odmitas.
Ringo
Ano jsou složitější, protože jsou složitější :) V tom případě je nejsložitější hra Agricola, protože tam jsem dlouho podle pravidel netušil, jak to hrát :-D Ringo, Ringo...složitost hry nespočívá v délce stránek pravidel, už to pochop. :)
Richmond
Agricola mela pravidla dost blbe a netransparentne napsana, ano, u te jsem netusil jak ji hrat. A to ze slozitost nespociva v delce pravidel, to samozrejme vim, takze konecne pochop, ze to vim:-)
Zpet k Space hulku
postavicky jiz slozene, ztraty jsou mensi nez to vypadalo, Serzantovi se pokusim dolepit ten odlomeny kousek trasne co ma pripnuty u pasu a bile casti zpusobene tlakem zkusim pejet nejaky cervenym lakem. Nalomeny cudlik u mrtveho marinaka pujde slepit a nebude to viditelne , posledni ztratou je ulomeny jeden drapek jednoho aliena, ale ten jsem nasel v krabici, takze jej taky nejak prilepim, s tim budumuset trochu zabojovat, budu to uset zabrousit aby drapek dobre sednul zpatky k ruce.
2 Husak
Pravda, Space Hulk není zrovna typ deskovky, na kterou by se mi podařilo nalákat nějakou holku. Možná je to jenom tím, že v mém univerzu není žádná Vasquezová či G.I.Jane, ale na druhou stranu je to prostě typ hry určený jenom určité herní komunitě.
Popravdě si myslím, co to tak sleduji, že málokdo dokáže z téhle hry vytěžit ono příslovečné maximum, navzdory relativně přístupným a jednoduchým pravidlům. Za nimi se totiž skrývá zajímavá komplexnost a rozvažování, s jistou nadsázkou srovnatelné se šachovou partií.
Šachy se také dají hrát hrozně jednoduše, když se nepřemýšlí moc dopředu a namísto kombinace se rychle vyměňují figurky, aby bylo hraní co nejvíce přehledné a méně složité.
Ve SH je ona složitost v matematickém kalkulu pravděpodobnosti úspěchu a propočítávání možností pro další tahy, což tady zatím nikdo moc v praxi neaplikuje. I když zase bych nechtěl, aby to ve finále vypadalo, že na plnohodnotné hraní SH musí být aspoň MatFyz a nebo nějaké strašné bedny, neboť ve skutečnosti jde skoro o alternativu Go...
Nicméně líbí se mi, že k výsledku či odhadu výsledku se dá nakonec dojít, na rozdíl třeba od Descenta, kde mi těch proměnných přijde tolik, že se to po stránce konfrontace nedá brát příliš vážně.
mart
pro Space Hulk plati presne to, co nize napsal Richmond, slozitost hry nespociva v poctu stran na kterych se rozprostiraji pravidla:-)
mart
Já nezpochybňuju Hulka. To, co jsem zpochybnil, byl nápad na organizované ovlivnění žebříčku na hrajeme.cz se záměrem protlačit tam Hulka vzhůru. Pokud jsem to pochopil blbě, tak se omlouvám. Už bych tu debatu klidně uzavřel.
husak
ja bych se ohradil proti myslence o nejake organizovanosti a manipulaci. Proste jsem jen vyzval k tomu, aby hraci hlasovali pro Space Hulk i na hrajeme a nenechavali s to jen tady pro sebe, protoze hrajeme je Space Hulkem absolutne nedotceno. Nevim jestl i z nevedomosti, nebo z nejakeho jineh duvodu. Urcite jsem nevyzyval k nejake manipulaci typu, protlacme to tam za kazdou cenu. Tak ja kchce nekdo sirit deskovky mezi nehrace, ja chtel proste nejakym zpusobem dat do vedomi hracu, kteri tenhle typ her neznaji, ze nejaky space Hulk existuej a rozhodne stoji za pozornost. Na jednu stranu mi je podsouvano uzavrene elitarstvi, na druhou stranu drz mlc o nejakem Space Hulkovi v souvislosti s danim jej do sirsiho podvedomi, nemame zajem. Tak ja uz fakt nevim:-)
SH je rozbalen
a s radostí jsem shledal, že nic není ulomené, nalomené, ohnuté ani zbělalé. Pravda, některý koridory jsou ze spodní strany celkem poškrábaný (na jednom je celkem přesnej otisk librariana :-)) a rulebook je trochu odrbanej na krajích, ale figurky jsou bez známek poškození. Už se těšim na první partii!
SH na hrajeme.cz
A co třeba napsat redakci? Já je požádal kdysi o Slavkov a taky ho tam zadali. Jak psal kren, je to těžké udržovat v jednom člověku.
Librarian
Nepřijde vám předimenzovaný? Je to taková armáda jednoho muže, který spoustu úkolů zvládne sám - bez spolupráce se zbytkem týmu.
Misi s artefaktem, pro nějž je třeba dojít a odnést, vezme na sebe a není cesta, jak mu v tom zabránit - podle fóra na WarSeer:
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=221378
Což mohu z vlastní zkušesnoti potvrdit a v diskusi objevivší se názor, aby právě Librarian nemohl být tím, kdo nese artefakt, se mi jeví jako schůdná možnost.
Stejně jako v předposlední (jedenácté) misi, kde právě Librarian dle pravidel mise nemůže získat vzorek neznámé formy života a do dané místnosti musí proto dojít obyčejný mariňák. Pak je to rázem obtížnější, poněvadž stejně jako v případě Artefaktu Librariana na jeho cestě k místnosti nic nedokáže zastavit.
Nové mise
Tady se objevují zbyvší mise z druhé edice SH pro hraní aktuální třetí edice:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/255613.page
Tady jsou pak k nahlédnutí nové výtvory od komunity, další scénáře pro třetí edici (vč. obrovské mise složené ze dvou SH:o):
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/46401/item/1043654
A na téhle stránce je k vidění další úsilí, nicméně můj názor na vytvořené mapy je takový, že první tři vypadají docela zajímavě, druhé tři zase naopak dost nezajímavě:
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=220707
Konečně!
Tak i já se konečně dočkal svého Space Hulku, čeká na mě na stole. Přítelkyně ho rozbalila a prý není nic zlomené ani ohlé, tak jí budu věřit :-)
Jedi
Kde koupit
Kde maji jeste Hulka skladem?
Díky
to mart
To je zajímavý, jestli jsem pochopil dobře, co píšeš, tak se ve SH dá dost dobře odhadnout výsledek nebo průběh x tahů dopředu? Dá se fakt takhle jednoduše odhadnout pravděpodobnost akcí? Dá se skutečně hra "spočítat" dopředu? To je totiž věc, která by mě dost odrazovala ... pokud je hra takhle jednoduše spočitatelná, tak se brzy objeví různé vítězné nebo silné strategie a hra ztratí většinu kouzla, aspoň pro mě. Jakmile je na hru nějaká jasná strategie, tak to není pro mě. Třeba právě u Descenta je kouzlo v tom, že naprosto nevíš dopředu, co tě čeká.
to Merlin
Myslím, že mart to trochu s těmi šachy přehnal:-) I kdyžurčitě tu je možnost počítání vždy jsou tu hody kostkou. Samozřejmě si každý profi hráč umí spočítat průměrnou šanci na úspěch a tomu podřídit taktiku, ale tahle hra o tom opravdu není.
Já ostatně nic neplánuji mě baví hrát intuitivně, takže většinou s trochu zkušenějšími lidmi vždy prohrávám. Naštěstí v mám herním okolí nám jde spíš o tu náhodnou atmosféru než o spočítané vítězství:-)
Suicide Mission
Tak první hra je za mnou. Hrál jsem za Genestealery a Mariňáci se dostali na druhou křižovatku.. Jsem zvědavej až se otočí role.
Jinak přišel jsem na první vadu na kráse (a funkčnosti). Zjistil jsem, že některý command point countery mají po vyloupání z plata na rubu bílej proužek, kterej vznikl tím, že byly nepřesně natištěný na šablonu. To bude po pár hrách dost problém, protože hráč za stealery bude snadno odhadovat, kolik command pointů má mariňák k dispozici. Máte někdo stejnej problém? (a jak ho budete řešit?)
Suicide Mission
Hraj to s kostkou - pro stanovení počtu velitelských bodů. A na ukazateli pak hýbej jakým chceš conuterem s tím, že se tento musí zastavit na stejném čísle, jako bude mít ona kostka po svém odkrytí.
Merlin
Inu kostky jsou hodně ošemetná věc. Jednou se díky nim ne a ne trefit, podruhé to jde zase jako na drátkách. Takže jde spíše o to, abys získal co nejvyšší šanci na úspěch, tady také správným obětováním některých mužů pro zpomalení postupu stealerů. Nejlepší bude, když si to zahrajeme, zvu tě:o)
to Boldrick, mart
Tak jste mě přeci jen potěšili, že to nejsou šachy s kostkama :-) Mě se u Arkhamu, Descentu a podobnejch přeci jen líbí taková ta nejistota, že za chvíli přijde karta, která mi celou mojí taktiku obrátí vzhůru nohama ...
to Mart: díky za nabídku, rád přijímám :-)
posledni kusy
Na planete je opet k mani par kusu SH. Nevim z jakeho temneho zakouti vesmiru je vystrachali, ale jsou tam (ja uz mam svuj snad jistej:-). Tak se o ne nepoperte ;-)
:-D
http://www.boardgamegeek.com/image/573914
Richmond
:D Já se teď taky zapotil hrůzou jako ten pán - čistím a lepím figurky, odskočím si pro něco k jídlu a když se vrátím, málem zasednu bratra Scipia. Ještě, že terminátoří zbroj drží...
SH
Tak o vikendu jsem si konecne zahral i ja:D S cizi hrou, protoze nez tu svoji vylamu a slepim, tak to bude trvat veky:) Hra je velice atmosfericka, dost me to mile prekvapilo, cekal jsem, ze to bude spis jen hype:)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Nemesis: rozšíření Predátor
Akt. cena: 810 Kč
Končí za: 6 dnů