Rune Age - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Galakta
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Frakcie a scenare

Za koho nardšej hrate v ktorom scenari.Aka je vaša strategia,krore rasa je podla vas najsilnejšia a ktora najslabšia?
19.2.2012 08:06:24 | Upraveno autorem (porovnej)

Frakcie
Mne sa hra najlepšie za orkov (ja ich tak volam),pačia sa mi elfovia ale neviem snimi hrať zdaju sa mi oproti ostatnim strašne slabí.

19.2.2012 09:46:32 | Upraveno autorem (porovnej)

rasy
Orkové

Nejvíc vhodní na monument skrz rippery pres které si polížeš karty. Takže když si postupně vyčištíš deck od bordelu a budeš mít v decku jen rippery a samé goldy v hodnotě, kterou potřebuješ na monument v jednom kole si to seš schopný dolízat a zavřít hru. Jde to udělat za cca 5-6 kol.

Pvp(hráč proti hráči) scenáře už je to slabší, jelikož nemají žádnou levnou jednotku co ničí nepřáteleské, tak se to tam musí řešit hodně přes warlocky, ripper + berserk. Toho chaos lorda jsem skoro nikdy nestavěl , protože je strašně drahý a nic neumí a lehce ti ho zničí.

Na cataclysm je taky dost silný. Berserky na odpis a zbytek warlocky( jistá síla do dalšího kola)

Lidi

Na pvp rozhodně nejsilnější. protože mají footmany. Footman obírá protihráče o tahy(pokud je footman, tak si ho lízneš na ruku) a donutíš ho dřív vytáhnout silnější jednotky do boje, které mu pokosíš bowmany. Takže vícemeně deck stačí mít všechny footmany, 1-3 bowmany, 2 knighty + neutrály a s tímto seš schopný pokosit na 1v1 cokoliv. Pokud se hraje ve více lidech a člověk je takhle rozjetý, musí všeci do něho jinak to neustojí.

Na monument je to horší, protože nemají žádnou kartu, která jim dovoluje kartu lízat. Takže to musí umlátit přes armádu a ničit všechny enemy eventy a dostávat rewardy.(můj pohled) a dostat se rychle k vlivu na neutrální karty.

Na cataclysm to docela jde. Přes footmany dokáže rychle zničit pár eventů, ale ke koncí se s nima hrát už nedá a je třeba se co nejrychleji dostat k siegům.

Necráči

Druhá nejsilnější na PvP. Silní archeři, kteří jsou schopní zničit až 8čkovou jednotku, pokud máš tři vyložené a nic je to nestojí, oproti lidským bowmanům, co musí vyhazovat kartu z ruky. Něco málo reanimáků na odpis a jet archery+necry.

Na monument se to taky dá, protože mají rychlý rozjezd na vliv a to platí víceméné pro každý scénář, protože když ti dojdou 3 reanimáci hned na ruku, jsi schopný dobýt 5kový město nebo všechny tři svoje strongholdy:) a to se v prvním tahu fakt vyplatí:), protože v druhým tahu jsi už schopný si koupit kartu za 4 vlivy.

Na catáč takový průměr. Ze startu jak člověk může pokosit rychle základní eventy, ale pak musí rychle do death knighta. Deck cca 2 knighty a 4 reanimáky.Je dobré nevykupovat všechny reanimáky, protože si je ve svém tahu můžeš koupit do discardu. tudíž pak použit hned v boji.

Elfové

Za ně to moc ještě nemám nahrané. Ale od pvp to je ucházející skrz Darnathy, ale musíš si hlídat vliv. Musí se tam hodně šmelit přes tu sorceresku a na města. Ale tak nějak obecně se s tím dají dělat čachry, protože když už máš víc měst, můžeš nakoupit za vliv a za archery si to znova untap a nakoupit znova. Což je docela svinstvo-:) Tady za ně mi přijde jednotná strategie šmelení přes ten vliv a co scénář, to různý balík.

Ale v cataclysm scnénáři, když ho někdo měl, tak jsme skoro nikdy nevyhráli.


Je to jen můj pohled za těch 50+ her co mám nahráno, takže bych to nebral jako jasnou věc. Někteři to budou vidět jinak:)

19.2.2012 11:45:26 | Upraveno autorem (porovnej)

Elfovia
JJ Cataclysm som skušal solo niekolko krat za elfou.Ani ras sa mi nepodarilo vyhrať parkrat s 2-ma 3-ma životmi som sa dostal k trojkovym udalostiam ale to nestačilo. :-)

19.2.2012 12:11:07

cataclysm
No teď jsem to zkoušel za všechyn rasy cca 8x a bilance u všech stejná. Cca 2 výhry z 8 +-. Tenhle scénář je z 70 procent jen o štěstí jak napadají karty. Docela mne vytáčelo, že z decku, kde mám 3 goldy a dvě jednotky si pokaždé přes pillage líznu dvě jednotky místo jednotky a goldu, který bych pak zničil. To stejné v případě, kdy nemam na ruce jednotky ale goldy, dojdou útočící eventy.

Tohle se podle mne dá vyhrát jen díky tomu, že to vše kvalitně dojde, než na nějaké strategii:)

19.2.2012 13:54:11

cataclysm
Aj za elfou si to vyhral? 2x z 8 ?

19.2.2012 18:08:33

elf
Za ně jen jednou:)

19.2.2012 20:01:57

Runewars - Nemrtvi vs. Elfovia
Dari sa niekomu vyhrat v Runewars scenari za elfov proti nemrtvym?

Ak ano, dajte tipy ako na to.

Skusal som uz niekolko hier a Nemrtvi Elfov pokazde velmi rychlo rozdrtili.

Nemrtvi mali runu Death and Decay a Elfovia Sacrifice.

15.5.2012 12:52:24

2 Jarrok
No, popravdě, ono se vůbec dá za elfy vyhrát? :-) Jako v „Resurrection ....“ se mi to 2x ze 4 pokusů podařilo, ale jen proto, že soupeř byl extrémně pasivní a měl jsem štěstí - hned v dalším kole bych byl mrtvý - v obou případech. Hrát za ně proti čemukoliv je očistec. :-) Rád si nechám ukázat, jak za ně hrát jak v „Resurrection ....“, tak v „Runewars“. Podle mě je to jednoznačně nejslabší rasa.

15.5.2012 14:23:49

elfové
Oni jsou spíš na ekonomiku. J8 v nich cestu viděl vždycky v rychlém vykoupení neutral pile přes sorcres a pak i nějaký to město a obnovovat si je archerama. Je to pain, ale dá se to:) Jejich strašná nevýhoda je, že první dvě jednotky nemají ability do boje a to dělá docela dost. Darnath má výhodu , že krom many nemá žádne omezení (archer se musí nastackova, bowman potřebuje kartu), ale je drahý.

15.5.2012 15:56:48

2 Lapcis - Elfové
Lapcis: „Já v nich cestu viděl vždycky v rychlém vykoupení neutral pile přes sorcres a pak i nějaký to město a obnovovat si je archerama.“

Když jsem za ně hrál já, tak každý měl rychlejší rozjezd než elfové. Influence, co mi dá sorcres jednorázově, umím s nekromantem získat v tom samém kole trvale (opevnění, města). Útok na město jsem vždycky dělal jako poslední. Když už jsem se dostal ke zdroji influence, tak byl neutral pile probraný. Hlavní jejich nevýhodou je, podle mě, tragická práce s balíčkem - dolízávání má až jednotka z 5 zlata a dostat se k ní je umění.

Nevím, ostatní rasy mi přijdou vyrovnané, ale Elfové jsou, podle mě, jeden velký omyl. Možná existuje nějaká speciální strategie, ale já jí tedy zatím neobjevil. Ale jinak je ta hra super ... když nehrajete za elfy :-D

16.5.2012 08:42:51

tip na pracu s carodejkou
na zaciatku brat prednostne carodejku a vylozit ju ako reward

pouzit jej 2 infuence

opatovne ju nabit cez archer (archer utoci na hocico - na priklad aj na mesto, ktore nemoze sam dobit)

opat vyuzit carodejku na 2 influence

opatovne ju nabit cez archer (archer utoci na hocico/ hocikoho dalsieho)

...

a na konci kola carodejku destroy


takto sa daju vyzbierat neutralne karty za 2 influence celkom rychlo

ak sa to podari s dvoma carodejkami, tak aj 4 influence (pripadne ak uz je vylozeny nejaky stronghold)

neskor sa treba snazit co najskor zbavit vacsiny archerov, nechat si len 2-3 na opatovne dobijanie influence kariet

umoznuju to niektore neutral + nastvati protihraci ak do nic len tak strielate archermi a vyhadzujete im karty tak "zbytocne" bojove karty z ruky, ktore necheli pouzivat na obranu

17.5.2012 07:06:32

to Jarrok
Akorát je škoda, že to nejde tak udělat, protože Deepwood Archer může refreshnout jen město nebo stronghold, což čarodějka není. Elfíci se musí co nejrychleji dostat k nějakému městu a pak takhle fičet s archerama a přicmrndávat influence s vyloženými čarodějkami na získání dražších neutrálních karet.

17.5.2012 08:33:16

2 Jarrok
Což by byla bezva strategie, kdyby na kartičce Deepwood Archera nebylo napsáno: „Refresh 1 of your cities or strongholds“. Jenže, vyložená Storm Sorceress je „Reward“.

Ještě by dávala ta kartička „Storm Sorceress“ smysl, kdyby šla v jednom kole vyložit jako Reward a zničila se až po použití na generování influence. Ale podle mě nejde ani to, protože je tam napsáno:
„Action: Claim this card as a Reward. (Exhaust this card to generate 2 influence). Destroy this card at the end of your turn.“

Mimo to, tohle všechno se dá udělat až ve druhém kole, pokud přijde na ruku (což zas tak jisté není). Jako necromancer mám nejhůř 1 stronhold už v prvním kole a jednotku za 3 zlatky. Ve druhém kole mám třetí stronghold, případně první město. Jako člověk nemám jistotu, že ty 3 strongholdy ve druhém kole mít budu, ale šance tu je a můžu si připravit jednu kartu do následujícího kola. Oba ty národy ale v té chvíli mají v balíčku spoustu jednotek a můžou útočit na města. Elf má balíček jak v prvním kole, protože Sorcererku musel zničit.

Edit: Aha, byl jsem až druhý. No co, v diskuzích to nevadí. :-)

17.5.2012 08:38:38 | Upraveno autorem (porovnej)

to Anderson
Sorceress můžeš v jednom kole vyložit a použít v jiném kole. Zahodí se až na konci kola, ve kterém ji použiješ na získání influence. Je to oficiální errata, pokud si dobře vzpomínám.

17.5.2012 10:26:39 | Upraveno autorem (porovnej)

2 Kadaver
Aha, děkuji, to částečně mění situaci. Vyzkouším a uvidím, jestli to můj názor na elfy změní.

Sice dost dobře nechápu, jak jde takovou klíčovou záležitost na kartě nezmínit :-) a neobjevit při testování, ale budu se s tím muset nějak poprat. Mohli by alespoň dát opravené karty do rozšíření, když už tedy.

17.5.2012 12:46:42

oficiální errata ? posli prosim link, neviem to najst
skor som narazail na zopar diskusii, kde na zaver popreli moznost nechat vylozenu Storm sorceress aj po ukonceni tahu

inak podarilo sa mi porazit s Elfami Nemrtvych vdaka ultratenkemu balicku - mal som v nom ku koncu len 8 kariet

17.5.2012 13:28:37

Jarrok
Errata byly přibaleny už v originálním balení hry.

17.5.2012 13:54:51

to Jarrok
Mno, trochu jsem to hledal a dočetl jsem se, že nikdo neví, jak to vlastně je... V krabici společně se hrou byly přidány oficiální vytištěné erraty, které říkají, že Sorceresska se zničí jen na konci kola, kdy použila svou akční abilitu. To se dá bohužel vyložit dvěmi způsoby, kde ten druhý mě ani nenapadl. Já jsem předpokládal, že její akční abilita je právě tapnutí pro získání 2 influence, ale může to být taky bráno jako to, že ji vyložíš jako reward. Oficiální odpověď od Konieczky není k mání, tak si to vyložte podle sebe.

Já upřednostňuju to zničení až po získání influence a elfy to alespoň trochu posílí, protože si o nich obecně lidi myslí, že jsou slabí (a to právem).

17.5.2012 13:58:25

A co bolo este dalsie v erratach?
Mohli by ste sem prosim zavesit presny text?

17.5.2012 15:16:27

Errata
Já tedy Errata v krabici neměl, ale to mi nevadí, kus papíru si můžu vytisknou vždycky. Zato tam byl seznam betatesterů, kterým tímto přeji, aby se jejich stolice změnila v ježka. :-)

Rozdělit použití Sorceress na akci - vyložení a exhaust - generování many by jít mělo, ale provést obojí v jiném kole už, podle textu na kartičce, nejde. Pokud tedy errata uvádějí „Sorceresska se zničí jen na konci kola, kdy použila svou akční abilitu“, tak to moc nepomůže, protože akce je jednoznačně to vyložení. Tapnutí (exhaust) již akcí být nemůže, protože kdyby bylo, tak Sorceress nejde použít pro generování influence v boji (např. pro Pegase). Boj je akcí sám o sobě a použít jednu akci v rámci druhé nelze.

Mimo to, i kdyby to tedy změnili erraty tak, že jde rozdělit Akci a Tapnutí (exhaust) do jiného kola, tak vyvstává otázka, co s událostí „Dragonlord Tzeitz: This card attacks the Home Realm of each player who has at least 1 Reward (excluding „Rally Support“). Podle mě ta událost má hru vyvažovat a zvýhodnit ty, co nestihli na Rewadry zaútočit včas, takhle by zasadila Elfovi ránu z milosti. :-)

Podle mě jsou elfové navrženi špatně celkově a hotfix v podobě změny jedné karty to nevyřeší. Že Konieczky dělá mrtvého brouka také něco nasvědčuje. Asi to budu hrát na rozdělení akce a tapnutí do jiných kol a Dragonlord Tzeitz to bude také ignorovat.

Budu to brát jako plus hry - je tam dokonce i rasa, která se dá nacpat hráči, který je moc dobrý (always look on the bright side of life). :-) Ostatní rasy jsou bezva, s těmi nemám problém.

18.5.2012 08:48:37

Chlopci
tož nevím co v tom zase hledáte za finty.
Sorceress může být vyložena buď kvůli své síle při útoku na město nebo stronghold a nebo ji vykládáš z ruky "jen tak" jako Reward, který zůstává ve hře tak dlouho, dokud není použita pro získání influance.

18.5.2012 09:09:09

souhlas
Jak říká Lumi. Moc v tom hledáte:D

Ta action fráze na té kartě podle mne znamená jen to, že se to může hrát v action fázi, tj kdykoliv mimo boj. Takže za tu akci tu kartu uděláš jako reward a dáš ke strongholdům. Kdy ji použiješ je na tobě.Tak jsem to teda pochopil z těch errat. Na té kartě je to spíš nešikovně napsané:( Bohužel jsem to někde ztratil, abych si to přečet znova:(

Tak jsem pogooglil a v těch erratech údajně je tohle:

Box errata: Destroy this card at the end of this turn only if you used her ability.

Teď otázkou jak si to vyložit. POkud to vezmu logicky, tak proč by tam psali takový hokus pokus věty, když stačilo dát větu "použij a dostaneš dva vlivy".

Takže si stále myslím, že si jí tam můžeš nechat smrdět jako reward a použit kdykoliv.

18.5.2012 19:25:03 | Upraveno autorem (porovnej)

Oficialne stanovisko FFG
Dnes mi prisla od FFG odpoved na otazku ako spravne hrat Storm sorceress:

If the Storm Sorceress is claimed as a Reward by playing her as an Action, she must be destroyed at the end of the same turn. She is destroyed even if you didn't exhaust her to generate influence.

If the Storm Sorceress is played into a combat, she is not destroyed at the end of the turn.

Preklad:

Ak je Storm sorceress zahrana ako "REWARD", musi sa na konci toho isteho kola znicit. Je znicena aj vtedy ak ju nevyuzijete na generovanie "influence".

Ak je Storm sorceress zahrana v ramci boja, tak na konci kola nie je znicena.



Nuz hra za elfov je naozaj len pre pokrocilych hracov s pevnymi nervami :)

19.5.2012 21:35:53

jarrok
Tak to je pěkný shit :) Ale teda nevím proč tam dávali teda vůbec ten systém jako reward, když to mohli dát rovnou bez toho:)

19.5.2012 22:43:34

Lapcis
Tak protože jinak by visela jen tak ve vzduchu. Ničí se až na konci kola, takže si ji navíc ani nemůžeš koupit.

20.5.2012 10:20:46

Vybíráme z Bazaru

Exit: Lodní deník 1907
Exit: Lodní deník 1907
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 7 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas