Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Alderac Entertainment Group |
Autoři: | David Gregg |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
O hře
Tak jsem na to koukal a pevne doufam, ze to tentokrat AEG snad uz nepodelaji. Prostredi vlkodladku, upiru a ghulu se mi libi, k tomu docela zajimavy mechanismus retezeni karet, tedy vetvyreni komb. Jen doufam, ze se poucili a udelaji to tentokrat poradne.Snoopyx
no, a muzete byt trochu konkretnejsi? Jak se dostanete ke hre tydny pred oficialnim vydanim. Dragonspire chapu, ale Nightfall by me zajimal :-))
hraní Nightfall
prostě tam byl na vyzkoušení, přivezl ho Pogo ((o:,
tak jsme ho zahráli a jak padlo dříve, nebylo to jednoduché - spíše šlo o špatný výklad a pochopení pravidel (první hru jsme hráli úplně blbě (pozdě v noci) a při druhé jsme do upřesňovali a ladili.
To řetězení je zajímavý princip, ale tím, že se v mém kole mohou zapojit do řetězu i protihráči může být vražedné, k tomu se může připojit někdy až brutální proliz díky diskardu na nákup dalších karet a diskardu Wound karet a ke (vý)hře stačí opravdu jen pár karet.
Ale jak jsem psal dříve, možná nám něco uniklo (nebo toho bylo více), takže se jsem zvědavý na další hry.
Rbx
asi nejezdíte na ty správné akce :-)
Ne, měl to Pogo asi od AEG nejspíš z Norimberku.
Lumirius
"hráč bude mít strach zahrát něco co spustí šílený řetěz reakcí jeho protihráčů a v konečném důsledku si vlastně nepomůže a bude to hra 'na čekanou'"
Proč by tohle měl být problém? Hru jsem samozřejmě ještě nehrál, ale hráči se takhle přece prostřídají všichni, ne? Myslím tím v startování chainu. Já to chápal tak, že pokračování v řetězu je způsob, jak předchozím hráčům "kazit plány" a přišlo mi to jako hodně zajímavá vlastnost hry, aspoň teda na letmý pohled.
Marte
nojo ale v praxi to vypadalo takhle takhle, že kamoš vyložil dvě karty čímž dostal do hry dva upíry, kteří ho budou bránit během kola ostatních hráčů a bude s nima moct zaútočit ve svém dalším kole, ale díky tomu spustíl řetězec kdy jsem zahrál kartu, že dám 3 zranění libovolnému hráči a seberu dvě influance aktivnímu hráči, takže si nekoupí ani kartu a ještě do hry dostanu dva upíry. Aktivní hráč si vůbec nepomohl a pomohl tím jen ostatním hráčům. Mimo to, kartu sebrání těch influancí nemohl ani získat, protože to byla karta z osobní mabídky jiného hráče.
Možná bude stačit přehodit Combat fázi na konec kola a bude to fungovat, stejně jako výměna fázi vylepšení hrdinů v Thunderstonu.
re
Já jsem to na stejné akci taky testoval ve dvou a musím říct, že se mi to líbí moc:
+zapojuje to do deckbuildingové hry principy útočení na hráče (podobné jako v MtG, WH:I, CoC atd.)
+ samočištění balíku od slabých startovních bytostí
+ vyrovnávací a urychlovací systém výměny wound karet za jiné
+ systém řetězení se mi líbí moc, ano je pravda, že můžeš soupeři dovolit zahrát množství karet mimo tah, ale protože vidíš, jaké karty má ve svém archivu, dá se tomu hezky bránit...
Eyron
Souhlasím s prvními třemi plusy.
Řetězení karet je určitě zajímavý nápad, ale nevím co mi pomůže, že vím jaké dvě karty má hráč ve svém archivu, když může má na výběr při nákupu z dalších osmi? karet ze společné zásoby. Takže se málo kdy stane, že soupeř nic nevyloží (kromě případu, že má málo nebo žádné karty), navíc skoro všechny karty (kromě počátečních) mají dvě barvy, což zvyšuje pravděpodobnost řetězení.
testování
Přidám taky svůj názor sic jsem měl možnost s Lumírem a Špionem testovat.
POZOR: Toto je zkušenost hry ve třech!!!
V podstatě jsme přehlédli některá pravidla a proto jsme to hráli dvakrát ne zcela přesně ;)
Souhlasím s "plusy" prezentované Eyronem.
To, že můžete i s woundy jež by v jiné hře "prasily" ruku(Dominion - curse, VP; Thunderstone - disease) hrát a místo nich dobírat je skvělé.
Samočištění je super; stačí si uvědomit jak dlouho vám trvá v Dominionu nebo jiných než se zbavíte plev ;)
Jen to řetězení mi zatím připadne rozporuplné. Opravdu mi přijde, že se to v jistých fázích promění ve vyčkávací hru, kdy nebudete chtít se dvěma kartami nastartovat chain soupeře.
To, že odhodíte nestvůry po boji do discardu vás zanechává zcela bezbranné proti případným útokům z chainu. Navíc si soupeř může nasázet před svým kolem z chainu nestvůry a pěkně vás zasypat zásahy ve svém kole. Jediné vyvažování je zde ve formě zranění do nestvůr, které poslední hráč v chainu - tedy první vyhodnocující nemá teoreticky do koho nacpat, sic soupeři své nestvůry v chainu ještě nevhodnotili. Ale připadá mi to jako slabá náplast.
Čili v konečném důsledku to bude vypadat asi tak, že dokud nebudu mít možnost zahrát 3+ karty do chainu, tak ve svém kole nejspíše "passnu", leda že by hráč přede mnou neměl armádu se kterou mě hezky zasype. Ale pak to může dopadnout téměř stejně (já zahraji 3 nestvůry a on 2 a stejně mě hezky pocuchá).
A pamatovat si barvy karet soupeře, abych mu "nenahrál", tak o tom ani neuvažuji a takovou hru bych ani nehrál :(
Po nějakém neuváženém chainu může hra skončit velmi rychle.
P.S. Ve dvou už to asi bude o něčem jiném a připadne mi, že to bude dlouhá přetahovaná, která se v určitý moment zlomí.
útoky
napadlo mě co by se stalo, kdyby hráč útočil na dalšího hráče na konci svého kola namísto začátku a na začátku dalšího kola by diskartoval všechny své Miniony. Potom by měl hráč důvod hrát ve svém kole nějaké karty, ale zase by nehrál příšery v tahu jiného hráče, protože by je musel diskartovat na začátku svého tahu, jedině žeby je využil jako obranu před útoky ostatních hráčů.
V každé případě hře dám šanci.
Dík za test
Přivezl jsem hru právě proto, aby si ji co nejvíce lidí zahrálo. Takže přivítám jakékoli další ohlasy, doplnění. Dík.
pravidla
Tak pravidla už jsou venku:
http://www.nightfallgame.com/2011/02/14/nightfall-rulebook/
snoopy
Ještě mě zaujala v diskuzi o řetězení tahle věta:"má na výběr při nákupu z dalších osmi? karet ze společné zásoby"
Ve společném archivu je jen jedna karta na každého hráče. Navíc do společného archivu karty vybírají zase hráči a to z posledních dvou draft karet (jedna se pálí, jedna jde na stůl jako společný archiv), tady vidím opět značnou možnost taktizovat a nepustit do hry kartu, kterou můžou soupeři chainovat moje privat archive karty...
pogo
znamena to, ze uvazujete o Nightfallu pro lokalizaci treba misto Thunderstonu, kde chrli jedno rozsireni za druhym, coz byste v nasich kupnich podminkach neustihali?
rbx
myslíš, že Nightfall bude co se týče rozšíření jiný? :))
Eyron
Ano, ve společném archivu je jedna z draftovaných karet od každého hráče, ale následně se z nedraftovaných karet doplní další karty, tak aby jich bylo ve společném archivu (commons) 8.
viz "Take the deck of draft cards set aside earlier and deal additional draft cards into the commons until there are 8 cards total in the commons."
Kromě toho karty vydraftované hráči jsou položeny lícem dolů (všechny 3), takže toho moc nevytaktizuješ, teda když nebudeš pamatovat všechny barvy karet, které si posílal dál.
Beholder
no, to nevim, ale Thunderstone je podle mne trochu extrem. Spis si nejsem jisty, ze se na trh vedle sebe vleze Nightfall a Thunderstone v cestine.
rbx
No já myslím, že ještě větší extrém je Dominion - rok vydání 2008 a venku už je 5 krabic a šestá je za rohem. Thunderstone - rok vydání 2009 a venku jsou "jen" 3 krabice a čtvrtá za rohem.
Spíš bych se bál jestli se vedle sebe vleze Dominion a Thunderstone/Nightfall, protože Dominion se evidentě parádně chytl i s rozšířeními, co se týče CZ verze.
k tomu řetězení
Sice jsem Nightfall nikdy neviděl a jsem shnilý louskat pravidla :D ale tak jako u jiných her si říkám: jestliže jednou se povede v rámci mého tahu soupeři udělat mimořádný zásek na pažbě, tak přece já zas mám stejnou šanci udělat totéž v rámci jeho tahu, ne?
Tedy podle kalsického přísloví: Přej a bude ti přáno, dej a bude ti dáno, kuř a... :D
husak
Přesně tak, proto se mi námitky níže moc nezdály. Ale soudit budu, až si přečtu ta pravidla, třeba jsem jenom něco nepochopil z popisů principů hry.
řetězení
Přej a bude ti přáno je hezká věc, ale... To co jsem popisoval níže vycházelo z těch dvou her, které jsme odehráli v Beskydech, a nemyslím, že úplně správně.
Šanci máš, ale musíš se k ní dostat a mrtvému je ti šance k ničemu. Nevím proč bych měl dopřávat ostatním hráčům, aby do mě v mém kole šili a vykládali si útočníky, kteří mě během jejich kola sejmou. Mě se nezadaří, doberu kraviny, oni nezachainujou a já jsem v pasti a mrtvému je mi ničemu, že jsem jim přál, leda že budu mít dobrý pocit z toho, že jsem jim pomohl k vítězství a sebe zabil.
Jak jsme (Leech, Lumirius) psali níže - odehráli jsme jen dvě hry a ještě ne úplně správně - je asi třeba to chytit za jiný konec, oprostit se od zaběhnutých mechanizmů podobných her a snad to půjde. Když budu mít příležitost určitě si Nightfall zahraju - je třeba jen do hry trochu proniknout
aha...
Tak už je mi to jasnější, pokud moje akce ovlivní i mé postavení v dalších akcích protihráčů, tak to může být nepříjemné po celý zbytek kola. Asi to chce vyzkoušet podrobněji, zda se přizdisráčství vyplácí, nebo ne. Oboje bude někdo brát za plus a jiný za mínus. Jestli se hra zadrhne na nekonečném vyčkávání, tak by to byla škoda. Dík za vysvětlení.
snoopy
Díky, tak to jsme hráli úplně blbě :-)
To je tak, když čte člověk pravidla ve spěchu :-)
Rozšíření
Hra ještě ani nevyšla a AEG už vyslalo do světa zprávu, že první rozšíření jde do tisku a na druhé byla uzavřená smlouva s ilustrátory.
Lumirius
a prý že Thunderstone je extrém :)), Nightfall bude chrlit rozšíření nejvíce :)
Beholder
mno, muj odhad byl, rekneme, mirne nepresny :-))
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Castles of Burgundy
Akt. cena: 38 €
Končí za: 4 dny