Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 45 min |
Herní svět: | Horror |
Herní kategorie: | karetní hra |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Alderac Entertainment Group |
Autoři: | David Gregg |
Rok vydání: | 2011 |
Sdílej: |
O hře
Tak jsem na to koukal a pevne doufam, ze to tentokrat AEG snad uz nepodelaji. Prostredi vlkodladku, upiru a ghulu se mi libi, k tomu docela zajimavy mechanismus retezeni karet, tedy vetvyreni komb. Jen doufam, ze se poucili a udelaji to tentokrat poradne.další deckbuilding?
nee tohle už asi neprojde, ale téma a obrázky jsou suprovní.
aneken
taky jsem na to koukal, ale krute se mi nelibi design karet. Prijde mi, ze se vratili do minuleho stoleti.
rbx
No je pravda, ze ve srovnani s tim, jak maji sikovny grafiky, je celkovej layout karet docela hnusnej...
Wow
No ty obrázky, neskutečný...
http://www.boardgamegeek.com/image/896660/nightfall
Achjo, tuhle asi taky potřebuju :-)
hmm
Obrázky jsou vážně dobrý, takový ála MtG za dob prvních edic, což se mi hrozně líbí a ve srovnání s tou současnou postmodernou je to takové růžolícé a příjemně zdravé. Ale ten design karet je vážně šlápnutí vedle. S tím může konkurovat už jen Earth Reborn, či Zombie state :D
Eyron
A ze sis vybral zrovna tuhle kocicku, Eyronku:D
Aneken
Njn, odhalils mě, jsem na korzety :-)
Havelock
na Zombie State mi nesahej, to je nahodou super oskliva zalezitost.:-) I kdyz jsem prvni hru prohral. Ale tesne.:-)
No, obrazky jsou nadherne, ale proc z nich neukazou trochu vic a zaobali to do toho predpotopniho designu? No, snad se to bude hrat hezky.
slina
tak, šup s tím do wishlistu ;) mé oblíbené téma zpracováno do deckbuildovací karetky...jen doufám, že se jim povede hru udělat a že bude vysoce hratelná :)
jinak, obrázky jsou moc hezké, takové poctivé..a na vizáž karet si zvykneme ;)
vlk
Tak udelat se jim ji urcite podari, nekdy v breznu to ma byt venku;)
Nighfall
Dlouho, předlouho jsem toužil po karetce s atmosférou White Wolfího World of Darkness, nechápu, jak mi tohle mohlo uniknout. V:tES se mi líbí hodně, ale ten sběratelský prvek mně prostě odrazuje.
No až dneska jsem náhodou narazil na několik obrázků Nightfall na BGG a po přečtení přepisu rozhovoru s vydavatelem hry šel Nightfall okamžitě do wishlistu. Tady je odkaz, pokud by to někoho zajímalo: http://boardgamegeek.com/article/6116802#6116802
Cca do týdne by údajně měla být zveřejněna pravidla, to jsem tedy opravdu zvědav...
no
do atmosféry V:tES to má hodně daleko - karty jsou dost komiksové, beze špetky tajemna a gotična, které V:tES měl. Navíc design těch karet moc atmosféry také nepřidává, spíš z toho mám dojem těch twilightovských gay-upírů než moderního hororu :(
AEG
Od téhle společnosti patří dvě karetní hry, Legend of the Five Rings a Warlord: Saga of the Storm, do mých top tří karetní her, který jsem kdy hrál a že jich bylo, takže bych se nebál, že by to mohlo mít něco do sebe.
Co se artworků týče, tak AEG měli spíš takové animované omalovánky. Velmi často si najímali kreslíře z MtG. Jinak, co se mi moc nelíbí je, že používají obrázky z jejich starších her v dalších. Takže jsem viděl pár obrázků karet, které jsem znal z Legendy nebo Warlordů, ale to bylo myslím v jiné hře.
Jinak srovnávat artwork s vtes je zcestné... vtes je surový, nahatý a krvavý.
oprava
Nahradil bych slovo "atmosféra" za "prostředí". Však víme, temnota, upíři, vlkodlaci...
Z provedení do kolen nejdu, grafika V:tES je minimálně o třídu výše, i když to žádná hrůza to taky není. Ale tohle je holt nejblíž, jak se prostě dneska můžu přiblížit prostředí RPG World of Darkness nebo zmíněnému V:tES a zároveň se vyhnout CCG formátu. Nebo bys měl jiný tip, sydo? Fakt bych něco v takovém duchu uvítal. Podobnou hru hledám už opravdu dlouho od doby, co mě ještě zajímaly RPG papírové hry.
Stručně: upíří a vlkodlačí tématika, zajímavé mechanismy (počáteční draftování, řetězení karet...), spousta interakce a konfliktů mezi hráči, hratelné i v pěti hráčích => pokud něco hodně nepodělají, tak je to u mě tutovka.
marte
Napadá mi ještě velmi stará karetní hra s názvem "Rage". Od WW ale s tématikou vlkodlaků. Prý byla hodně dobrá, ale k nám se toho moc nedostalo a myslím, že celkově tolik edic nevyšlo a pak hra skončila. Pokud se nebráníš ebay, tak by se možná dala sehnat tam a nemusel by ses bát, že ti ještě něco dalšího vyjde. Ale takové řešení sis asi nepředstavoval...
Nightfall video
http://www.boardgamegeek.com/video/5381/nightfall/enthusiastic-video-review-in-hd
Sjone
Dík za informaci, ale máš pravdu, nepředstavoval. Mně se ta hra zamlouvá přesně tak, jak je (a ještě víc po shlédnutí toho videa, díky miso!), jen tu grafiku bych si dovedl představit lepší. :) Ale co už, to opravdu není něco, co by mě v tomhle případě dokázalo odradit. :)
nightfall video drakkenstrike
http://www.youtube.com/user/drakkenstrike#p/a/u/0/pmh7z6YzCXU
marte: nie je za co, rado sa stalo
paráda
Super recenze, osobně už víc přesvědčování nepotřebuju. :) Klasické deckbuilding hry mě doteď dost míjely, nezaujala mě snad ani jedna. Tohle je první hra, která tenhle princip KONEČNĚ dovedla tam, kde jsem ho celou dobu chtěl mít:
Konflikt! Interakce! Vrážení kudly do zad! :D
Souhlasím s názorem na konci, karet je trochu málo. Ale jelikož má hned v zápětí vyjít rozšíření (rozšířující tuším hlavně počet lidských Hunterů, ale i dalších ras + má dát jednotlivých rasám více unikátních možností), tak se toho nebojím. Celkově mají snad během roku vyjít tři.
Kdo moc nevládne angličtinou a raději čte, než poslouchá, tady je jiná recenze v psané podobě:
http://opinionatedgamers.com/2011/02/12/first-impressions-of-nightfall-aeg/
hmm
vypadá to zajímavě, ale obávám se zase nějakého AEG bugu :). A asi to nebude moc dobré ve 2 hráčích.
Beholder
Co myslíte tím AEG bugem? :D Už o tom psal tuším aneken, já žádnou jejich hru nehrál, tak nevím. Nestrašte. ;)
Ve všech recenzích byla hra ve dvou zmíněna, nikdo si nestěžoval. Určitě to bude víc o čistém boji, protože přirozeně zmizí možnost spiklenectví. Ve více hráčích prostě přesně nevíš, jak na tom kdo je s počtem "wounds", ve dvou prostě budeš všechno prát do tvého soupeře. Nevidím to jako velký problém, celá mechanika řetězení karet zůstane nezměněna. Myslím teď rozhodnutí, jestli určitě karty zahrát už ve svém chainu nebo si raději počkat, co zahraje soupeř a zareagovat, což vypadá na hodně důležitou součást hry.
Tipnul bych si, že to ve dvou bude podobné Magicu: řetězení karet, vykládání potvor a vzájemné mydlení se. Jen to holt bude nesběratelská deckbuilding s konfliktem mezi hráči (konečně :)). Osobně mě ji budu chtít i na hraní ve dvou (i když primárně budu mít více hráčů).
marte
tím bugem jsem myslel buď pravidlové bugy (viz. co psal již několikrát Merlin o pravidlech do Tomb nebo nedořešená pravidla prvního Thunderstone, které mají verzi 1.4 a je nutné si je stáhnout z webu AEG a vytisknout) nebo herní bugy (hrál jsem akorát první Thunderstone a přišlo mi, že to prostě celé dohromady nefunguje tak jak by mělo - v rámci deckbuldingu)
EDIT: Ale třeba si u této hře dali více záležet při psaní pravidel a testování mechanismů a karet, nechci strašit, ale opodstatněné pochybnosti jsou :)
Co se týče té hry ve 2, třeba máš pravdu...
včera jsem zkoušel
nehrál jsem více než první seznamovací hru, několik věcí tam nemaj uplně intuitivních a navíc si uplně nejsem jist jestli se hra nesekne na tom, že hráč bude mít strach zahrát něco co spustí šílený řetěz reakcí jeho protihráčů a v konečném důsledku si vlastně nepomůže a bude to hra "na čekanou".
Může se stát, že jsme hru hráli špatně, ale ten pocit tam byl a několikrát se stalo, že hráč zahrál dvě karty, aby jakože něco ve svém tahu udělal, ale soupeř zahrál takové kombo, že totálně zmasil celý stůl a ještě podělal aktivního hráče v nakupující fázi. V tehle hře se vyplatí spíše parazitovat na tahu ostatních hráčů.
Plusy co vidím jsou dvě vlastní kupky karet, které si můžeš koupit jen ty a žádný jiný hráč a moc se mi libil system shazování Wound karet, které říkaly že pokud je v Clean fazi odhodis do diskartu vezmeš si za každou tuto kartu 2 další karty, čímž zajistili svižnost hry v pozdější fázi kdy máte balíky narvané zraněníma. Prozatím mám z hry rozporuplný pocit.
Karty byly lesklé ale na můj vkus moc tenké.
Lumirius
jak ses k tomu dostal? Vzdyt to jeste neni v prodeji.
Hraní Nightfall
Účastnil se jedné skvělé akce v Beskydech ((o:.
Hrál jsem s Lumírem a mám podobný pocit, určitě hru nechci zavrhovat - to řetězení karet ostatních hráčů v mém kole, je fakt někdy vražedné (já dvě - tři karty a protihráč šest, fakt nepotěší. Určitě ji dám ještě šanci, když budu mít zase příležitost.
Hodně příjemný byl i Thunderstone: Dragonspire, ale o tom někde jinde.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Kronika zločinu 2400
Akt. cena: 450 Kč
Končí za: 14 dnů