Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 654x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Jestli jsem to dobre pochopil tak hrac ktery si da na hrad/pevnost korunu s hvezdickou muze na danem hrade v danem kole provest mustering.... pocet bodu na mustering odpovida vsem bodum vsech pevnosti a hradu hracovi rise a nebo jen toho hradu/pevnosti kde hrac korunu s hvezdickou hraje?
1.1.2012 15:12:03

brukev
O jedno pole, ta čísla neoznačují číslo pole, ale sílu útoku Divokých.

12.1.2013 09:46:10

poražené jednotky
Když je zautočeno na region kde se nachází pouze poražené jednotky. Dojde k boji (mají sice sílu 0 ale platí obraný rozkaz a karta rodu), nebo jsou ihned odstraněny?

21.1.2013 19:28:54

Tharr
Dojde k boji. Jsou odstraněny pokud prohrají.

21.1.2013 19:48:45

beholder
Ok dik. Tak jsme to hrali dobře.

21.1.2013 21:46:00

Lode
Muzu naverbovat lode do uzemi, kde neni pristav, ale oblast sousedi s morem?
Ja myslim, ze jo. Teda tak to aspon vyzniva z pravidel. Muze me to nekdo potvrdit nebo me vyvest z omylu?

30.1.2013 14:09:50 | Upraveno autorem (porovnej)

Jumbo
Jasně, můžeš...

30.1.2013 14:33:00

Ústup a karty vůdců
Zdravím. Mám pár dotazů. Když je armáda poražena a ustoupí na neutrální území ve je které pevnost, zabere jí tím a může v ní verbovat hned další kolo? (Na kartách Verbování?) Jednotky, které ustoupily mají přece sílu 0, tudíž, je možné, aby při ústupu z boje obsadily území? Pokud si tam naverbují, značně to může útočníkovi stížit další postup.

A druhý dotaz. Měl jsem první edici, kde rozkaz "Raid" nemohl rušit žeton obrany. Není to vůči starkovské Catelyn Stark trochu moc silné? Místo, kam hráč umístí obranu je většinou snadno odhadnutelné, tudíž nevím jestli její karta není až příliš slabá. Oproti Strakošovi nebo Doranu Martellovi. zatím sjem hru ještě nestačil hrát, mám jí od včera, ale z mých zkušeností z první edice a s postavami z Clash of kings mi karty připadají dost slabé.

30.1.2013 18:10:01

jumbo a andy
jumbo: jak píše beholder. jen nesmíš verbovat lodě do može kde má lodě jiný hráč.

andy: Ústupek klidně můžeš obsadit nové území a když je tam pevnost tím líp pro tebe. Klidně si tam pak můžeš naverbovat (kartou nebo korunou*). Jediné omezení pro ustup je že redion kde ustupuješ musí být prázdný
bez nepřátel, neutrálních armád, žetonů erbů).

30.1.2013 22:53:21

hpy

Andy1000
Ještě upřesním, že takovýhle ústup může dělat jen poražený obránce.
Poražený útočník musí ustoupit zpět na území, odkud zaútočil.

31.1.2013 08:33:18

Pohyb
Zdravím. Mám jeden dotaz, který mi vrtá hlavou. Doufám, že dokážu ten problém popsat dostatečně přesně.
V prvé řadě: Jde mi o větu ze strany 15. "Před vyhodnocením bitvy musí být dokončeny všechny pohyby způsobené vyhodnocením rozkazu pochod."

Tedy, v případě, že mám území ve kterém je např. Lannister a zaútočím na něj, vyhodnocuje se rovnou bitva, nebo má Lannister ještě možnost (za předpokladu, že je na stupnici trůnu podemnou) provést pohyb ze sousedního území a posílit tak svoje jednotky v území na které útočím?
Ve zkratce - nejprve každý rod (postupně podle pozice na trůnu) provádí jednotlivé první pochody. V případě, že má dojít k bitvě, nejprve se dokončí pochody patřící rodům co jsou níže na stupnici trůnu? Po vyhodnocení bitev se začnou vyhodnocovat druhé rozkazy pochodů, opět se vyhodnotí bitvy a takhle to probíhá, dokud nejsou pochody vyřešené?

Díky předem za objasnění této jedné nejasnosti.

16.3.2013 19:23:46

Trigorn
Ne, Lannister nemá jinou šanci jak reagovat než podporami.

Pravidla myslí ten jeden konkrétní žeton příkazu, kterým jsi svoje jednotky poslal proti Lannisterovi. Jedním žetonem příkazu totiž můžeš jednotky vyslat do více směrů (ale jen do jedné bitvy), dokončí se tedy všechny tyto pohyby a teprve pak dojde k bitvě.
Další žetony příkazů se vyhodnocují pak.

16.3.2013 22:10:22

ValMor
pokial maš žeton moci s hviezdičkou na uzemní kde je hrad alebo pevnosť možeš to kolo verbovat na tom území jednotky ( pevnost +1 bod , hrad + 2) ale verbuješ len na to uzemie kde máš ten žeton a nemožeš prekročit zásoby

1.4.2013 21:08:02

Žeton moci
Hezký den,
co se děje se žetonem moci, když svou jednotkou vstupuji na území, z kterého jsem někdy předtím stáhl a ovládám ho pomocí žetonu moci. Vyhazuju tento žeton na hromádku žetonů, dávám si ho za zástěnu, nebo zůstává ležet dál na území?

21.4.2013 17:51:33

Atterdag
zůstává dál na území

21.4.2013 18:35:24

Beholder
Díky

21.4.2013 18:47:57

Nejasnost
Mám dotaz...
když jsem v bitvě a soupeř se podporuje 3mi loďmi a vylepšeným žetonem podpory +1... patří tato podpora k síle lodí (celkem 4) ? Přecijen se tato síla přičítá na začátku bitvy, před volením karty...

Snažil jsem se mu tuto sílu vyrušit kartou Salladhor Saan (Pokud v této bitvě některá z oblastí poskytuje podporu je bojová síla lodí všech rodů kromě baratheonů snížena na 0).

Zruším tímpádem i žeton podpory +1? Nebo jen sílu lodí a +1 zůstane? Zatím se rozhodlo stupnicí na královském trůnu... Díky za odpověď

14.8.2013 23:34:29

hpy

Wolfstooth
Podporující oblast se zvláštním rozkazem podpory +1 má prostě vojenskou sílu +1.
Salladhor nijak neruší žádné rozkazy, jen mění sílu cizích lodí na 0 (pokud jsi ty sám v této bitvě podporován).

Tedy na začátku: 3 lodě x 1 + 1 = 4.
A po zahrání Salladhora: 3 lodě x 0 + 1 = 1.

15.8.2013 08:30:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Wolfstooth
Co se rozhodlo stupnicí železného trůnu? Bitvy nemají se železným trůnem nic společného.

Jinak hpyho vysvětlení zní vcelku v pořádku.

15.8.2013 13:12:35

Vyhodnocení karet rodu
Zdravím, jen bych si chtěl potvrdit tři hrané události.
1) útočník používá k útoku pochod -1 a jednoho pěšáka na Tyrellovo rytíře. Počáteční bojová síla je tedy 0 x 2. Tyrell použije k bitvě Mace Tyrella, který ihned ničí útočníkova pěšáka. Přesto ale dochází k bitvě, tentokrát s počáteční silou -1 x 2, je to tak? Pokud i přesto Tyrell prohraje a ustoupí a má v této oblasti již z minulosti žeton dozoru, ten tam zůstává a území je stále Tyrella?
2) Podobná otázka ohledně Arianne Martell. Pokud již má na území žeton moci z minulosti a prohraje bitvu, musí ustoupit, ale útočník nesmí postoupit. Tento dozor zůstává zachován a území je stále Martellů?
3) Královna trnů může odebrat žeton na sousedícím poli. Pokud je bitva na pevnině sousedící s mořem, může odebrat i žeton z moře, je to tak?

Díky za reakce

16.8.2013 07:40:10

Richi
ad 1) Tyrell území ztrácí, ale útočník ho nemůže ovládnout, jelikož mu nezůstala jednotka, žeton moci tam dát nemůže, území není tím pádem nikoho

ad 2) stejně jako prve, Martell o něj přijde a soupeř ho nezíská, i kdyby proti Arianně šel Loras a vyhrál, žeton pochodu se přesune na dobyté území, ale Loras se musí stáhnout, tím pádem se žeton pochodu musí odstranit (jelikož nemá přiřazeny jednotky)

ad 3) Nevidím důvod proč by to dle pravidel nešlo, sice to je sporné s porovnáním rozkazu Raid, ale to je tak vše, směle bych ho odstranil.

16.8.2013 09:43:03

LNF

Zvláštní rozkazy
Ahoj,
v pravidlech na stránce 22 je uvedeno:
Kromě toho, že zvláštní rozkazy jsou jasně lepší než jejich
normální protějšky, mají další rafinovanou výhodu: Mít
přístup k třem verzím stejného typu rozkazů (místo ke
dvěma).
Mohl by mi to prosím někdo osvětlit? V pravidlech jsem nenašel nic o tom, že by byla možnost mít přístup ke dvěma verzím, natož ke 3:-) Díky

8.10.2013 11:52:18

LNF
jde o to, že základní příkazy (bez hvězdičky) máš jen 2 od každého typu. Pokud se dostaneš na stupnici vlivu do pořadí, kdy budeš moct používat vylepšené příkazy tak krom toho, že jsou lepší tak si je můžeš přidat k těm 2 základním, takže můžeš třeba zaútočit až 3x za kolo a ne jen 2x

8.10.2013 16:12:31

LNF

Díky
Díky za osvětlení. O víkendu budeme hrát ve 4, tak už se moc těšíme. Pak přijde na řadu hra v 6:-)

9.10.2013 15:34:12

Black Fish
Zdravím.
Pri hre vznikla taká situácia. Stark zaútočil na Baratheona lodstvom. Baratheonove lodstvo bolo podporovane z černovodého zálivu a tak bolo možné použiť kartu Saladora Saana. Stark použil kartu Black Fish. A tu nastala komplikácia. Karta Black Fish hovorí že neutrpíte žiadne straty zo schopností karty rodu súpera. Je v tomto prípade pre mna strata to že všetky moje lode a takysto lode Martella ktorý ma podporoval mali hodnotu 0? V pravidlách je zrata definovaná len ako strata jednotky ale v tomto prípade by " strata zo schopností rodu " fungovala len proti Maceovi Tyrellovi a teda mi príde trosku zbytočné to tam písat takto presne. To by tam rovno mohlo byť že v bitke neprídem o žiadne jednotky. Ak by sa to vztahovalo aj na Saladora Saana tak by to mohlo potom fungovať napr. aj proti Strakošovi (ztrata karty ) Balonovi Greyjojovi (strata utočnej sily ) atď..Všetko je to pre mna nejaká forma ztraty zo schopností superovej karty.Čo si o tom myslíte?Budem rád za akúkoľvek odpoveď a poprípade sa možte podeliť o podobné sporné situácie.

27.10.2013 17:14:35

re. Larry
Podle mě je to naprosto jasné: Salador Saan ti zruší sílu lodí a Black Fish s tím nic neudělá. Jeho schopnost totiž jenom eliminuje ztráty, tzn. veškeré symboly meče, věží atd. Ale neruší text u protěších karet.

28.10.2013 12:13:32

Vybíráme z Bazaru

Lost Ruins of Arnak + Expedition Leaders + Promo
Lost Ruins of Arnak + Expedition Leaders + Promo
Akt. cena: 1449 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas