Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 654x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Jestli jsem to dobre pochopil tak hrac ktery si da na hrad/pevnost korunu s hvezdickou muze na danem hrade v danem kole provest mustering.... pocet bodu na mustering odpovida vsem bodum vsech pevnosti a hradu hracovi rise a nebo jen toho hradu/pevnosti kde hrac korunu s hvezdickou hraje?
1.1.2012 15:12:03

Oficiální FAQ
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/agot-bg-2nd-ed/support/faq/VA65_AGoT2_FAQ_v1_4.pdf

15.2.2012 13:41:08

Ze včerejšího hraní vyvstaly 2 nejasnosti
V bitvě jdou proti sobě vojska Bryndena "Černé ryby" Tullyho a Tyriona "Skřeta" Lannistera, zajímalo by mne, čí schopnost se uplatní dříve (popřípadě neuplatní vůbec díky Bryndenově scopnosti).

A za druhé ... mohu při zahrání pohybu po boji s jiným hráčem ještě dobývat území neutrálních armád? Pokud ano, mám na území vícečlennou armádu s pochodem +1, počítá se mi bonus na oba útoky, nebo si mám vybrat jeden? Logicky se dá argumentovat oboje, ale byl jsem trochu za debila, když jsem chtěl spoluhráče přesvědčit, že armáda má dobrou morálku a tudíž nevím, proč bych měl mít bonus jen k jedné figurce. Když navíc oba tyto útoky vedu přes podporující flotilu, tam už asi logicky získám bonusy jen k vybrané armádě.

díky za úvahy a komentáře

23.2.2012 18:04:36

Nejasnosti
1)Bohužel zrovna nemám oba po ruce, ale mám pocit, že Bryndenův efekt se řeší dříve páč tam má immune nebo cancel character ability (tedka presne nevim) a to má přednost. Poté se řeší wording immediately, následně if you win, případně if you lose, které se řeší ve chvíli kdy je vyhodnocen vysledek. Polsední věcí je after combat a to by mělo jít jako poslední. viz níže errata a FAQ. Pokud mají oba wording abilitu s immnune/cancel tak rozhoduje mám takový pocit pořadí na trůně.
2) V druhém případě záleží jestli se dobýtí území s neutrální armádou bere jako útok. Sice se při tom nevykladají house karty ale to podle mě nerozhoduje. Jeden rozkaz může vést k více přesunům, avšak může vyvolat pouze jeden útok. Nad touhle situací jsem už hodně přemýšlel, ale nikdy při našem hraní nenastala. Podle me se přesun k neutrální armádě považuje za regulérní útok a ne jen za přesun.
3) Lodě posyktují podporu po celou dobu vyhodnocování march tokenů, čili tam žádné vybírání není.

23.2.2012 18:41:40

Alne
Tak aspoň jsem odhalil jednu věc, co jsem ani netušil, že hrajeme blbě, my totiž po bitvě odstraňovali i žetony podpor armád, které se podílely na boji. Aspoň můžem přemýšlet nad novou taktikou, kde bude Raid daleko důležitější :-) dík

23.2.2012 19:35:55

Alne
Ještě k bodu 2)
můžeš vyprovokovat pouze jednu bitvu (konfrontace s protihráčem) a když čerpám z přeložených pravidel prvního vydání:

"Povšimněte si, že pochod do neutrální oblasti není považován za bitvu a tudíž nejsou hrány žádné karty..."

tudíž je dle mého povoleno zaútočit jak na neutrály, tak na soupeře. Otázka jestli do obou útoků mohu použít bonus +1 z žetonu

23.2.2012 20:57:35

Alne
The Blackfish má schopnost, že v boji nebudeš mít žádné ztráty na figurkách.
Pokud ti Tyrion vrátí jakoukoliv House card do ruky můžeš místo ní z ruky vytáhnout jinou. Působí pak ale schopnosti a hodnota té nově vytažené House card. (v tvém případě ti nevyzahuje figurku ale kartu Blackfishe, jehož schopnost pak nebude působit).

Pomocí jednoho March order můžeš vyvolat jen jeden boj (nastává, pokud vtrhneš na území, kde má soupeř figurku nebo Garrisons token), ale jinak můžeš vtrhnout do libovolného dalšího množství neutrálních území (i když tam je token neutrální jednotky). Bonus nebo postih z March order pak mají všechny tvoje jednotky.
(v tvém případě můžeš vtrhnout na obě území, počítá se ti bonus na oba útoky a flotila může oba dva útoky podporovat)

23.2.2012 22:53:49

hpy

Elnie
Tyrion má v textu karty "cancel" (jako jediný a slovo "ignore" nemá nikdo), takže se vždy řeší první, čili vrácená karta se vůbec nevyhodnotí, viz strana 19 pravidel:
"Any “Ignore” or “Cancel” text abilities are first resolved in the player order of the Iron Throne track."

NELZE jedním pochodem útočit vícekrát, byť na neturální síly, viz strana 26 pravidel:
"Marching against a Neutral Force counts as the March Order’s one allowed attack."

24.2.2012 09:56:18

hpy
čerpal jsem z přeložených pravidel první edice, hned jak tu bude překlad, nastuduji ho ... a s neutrály budeme tedy bojovat, ne jim jen zabírat území :-)

24.2.2012 17:10:33

Tak ještě jedna otázka
... když rod přijde o všechny hrady a pevnosti (a na počitadle vítězství se najednou dostane mimo hrací plán), jsou jeho zbylé figurky odstraněny, nebo hraje normálně dál, s mizivou šancí na cokoliv?
V pátek k tomu došlo, a byla to výjimečně dobývací hra, v 6ti hráčích a padly domácí hrady Baratheonům, Starkům, Martellům a Lannisterům :-D

Došlo také k situaci, kdy spolu bojovali 2 rody o hrad a já chtěl obránce podpořit. Může obránce (nebo útočník) odmítnout podporu?

26.2.2012 14:39:21

Elnie
hraje normalne dal :)

26.2.2012 14:56:53

Elnie
jak píše ValMor - rod bez domácího hradu zůstává dál ve hře

a podpora se odmítnout může, pokud se nepletu:)

26.2.2012 17:29:07

Seils
špatně pochopeno, rod bez jakéhokoliv hradu jsem myslel, na počítadle pro to ani není kolonka. Ale i tak to má pak ten rod hoodně těžké :-) hlavně když padne verbování :-)

26.2.2012 20:06:36

hpy

Elnie
Podle zveřejněných FAQ rod pokračuje ve hře i když nemá nejen žádné území s hradem/pevností, ale dokonce i bez jednotek na plánu (asi protože teoreticky se mu může uvolnit domovské území, pak nastat verbování atd).

Podporu lze odmítnout - viz strana 18 pravidel:
"Attacking or defending players may refuse support."

Český překlad pravidel i FAQ bych měl nahrát dnes nebo zítra (mám hotovo a čekám už jen na připomínky od Kubise).

27.2.2012 08:29:30

Pevnosti
zdravím. Nejedná se o nejasnost, pravidla jsou napsaná srozumitelne a jasne, ale zajimalo by me, jak se divate na pevnosti(hrady). Prijde mi ze kdyz ma nekdo na poli s hradem armadu tak by mel mit nejake bonusy v obrane. Potom by podle me mel smysl bonus dobyvacich stroju. Hrajete nekdo s podobnym "houseruleů nebo by podle vas bylo zbytecne?

27.2.2012 17:05:21

Pepsson
naprosto zbytecne ... nekoukej na to jako na simulaci reality...tahle hra je o rychlosti a utoceni a veze ti zarucuji ze nejake kempeni v hradech ti nehrozi protoze je to nejlepsi cesta jak prohrat... proste clovek musi sledovat kde v okoli jsou veze a kdy mu hrozi utok a je vhodne provest takticky protiutok :)

27.2.2012 17:15:32

Pepsson
Nesmíš to brát jako klasický amér, protože je to spíše euro s diplomacií. Věže tam symbolizují vybavení armády na obléhání a jsou dle mého názoru vyvážené. Pokud jde o realitu, tak by se musel zpochybnit i konec, kdy jeden hráč dobude rychlým manévrem sedmý hrad a stane se králem a přitom nemá vůbec převahu, která by donutila ostatní hráče kapitulovat a uznat ho:-)

27.2.2012 17:53:35

hidden information
Jsem lehce zmatený. Podle pravidel na straně 27 jsou karty hráčů na ruce a v odhazovacím balíčku otevřené informace. Můžu tedy kdykoliv jakéhokoliv hráče požádat aby mi ukázal, jaké karty má na ruce a jaké odhozené (podobně jako Leadři v Duně). Chápu to správně?

Ve FAQ je ale na první straně v Rules Clarifications zmínka jen o odhozených kartách (že jsou vždy otevřená informace). Platí tedy pořád, že můžu kdykoliv vidět jaké mají hráči karty na ruce (samozřejmě kromě momentu, kdy si vybírají skrytě kartu při souboji)?

5.3.2012 21:11:33

Beholder
ano, můžeš se na ně kdykoliv podívat (krom toho momentu, kdy se vybírají do boje):) - aspoň tak to hrajeme:)

5.3.2012 22:06:28

hpy

Beholder
V pravidlech je, že karty na ruce i ty odhozené jsou veřejná informace, kromě kroku bitvy Výběr a odhalení karet rodu.
Okolo toho vznikly diskuse na BGG, někteří si to vykládali tak, že v tom kroku už obojí není veřejné a hráč si musí pamatovat, co měl soupeř odhozené.
Proto je ve FAQ upřesněno, že odhozené karty jsou veřejné vždy - i při tomto kroku (tj. pochopitelně je tajné, co soupeř vybral, ale není tajné, z čeho předtím vybíral, ani si to hráči nemusí průběžně zapamatovávat).

6.3.2012 00:11:56

hpy, Seils
Ok, díky chlapi...takže ještě jednou polopaticky, ať si jsem naprosto jistý...:)

Začne bitva a ve 3. kroku bitvy řeknu protihráči ukaž mi karty (podívám se na všechny, můžu si i přečíst schopnosti), on může udělat to samé. Poté si je každý schováme a jednu skrytě vybereme. Po zahrání karet, si opět můžeme říct o ukázání. Je to tak?

6.3.2012 07:46:10

hpy

Beholder
Ano, je to tak.

Čistě technicky to vlastně děláte v kroku 2, tedy těsně před krokem 3. Pravidla říkají, že ukázat karty si můžete vždy, kromě kroku 3. FAQ navíc dodávají, že si kdykoli (i během toho kroku 3 výběru karty) můžete navzájem prohlížet odhozené karty.

My používáme tahák se seznamem všech karet rodů - docela to urychluje hru, protože odpadly ty výměny a zkoumání karet. Čili mám pořád seznam všech karet včetně popisu a pořád vidím odhozené karty soupeřů.

6.3.2012 08:01:05

hpy
jj, ten tvůj tahák je super, každý hráč ho dostane, jak budeme hrát :)

Ale pořád nerozumím jedné věci. K čemu mi je to prohlížení odhozených karet? Vždyť mi bohatě stačí prohlédnutí karet na ruce ne? Už vůbec nechápu k čemu tato věc byla "oFAQována", že si můžu prohlížet odhozené karty i během toho 3. kroku boje? K čemu to je dobré? :). Stačí mi, že vím (před 3. krokem boje) co má hráč na ruce (a z toho vyplývá co má odhozeného)

6.3.2012 09:11:51

to Beholder
Tam jsou některé karty které umožňují použít i již zahozené hrdiny ne? Nevím jestli teda i v druhé edici ale v některých sadách pro tu první tam byly. Tak možná proto.
A nebo je někdy rychlejší projít vyhozené karty než ty na ruce. Pokud zahodil jedinou kartu, tak jen kouknu na ni a nemusím to tak dlouze studovat (za předpokladu že už karty znám a mám o nich dobrý přehled)

6.3.2012 09:24:37

hpy

Beholder
Dík, plánuju jeho upgrade, abych ho sesouladil s aktuální terminologií.

Jasně, máš pravdu, s normálními hráči a běžným výkladem pravidel to tak je.

Já jsem se jen pokoušel vysvětlit, jak a proč ten FAQ vznikl:
Jak jsem pochopil z diskuze na BGG, tak se našli tací, kteří si po vyhodnocení podpory a oznámení své síly rychle schovali odhazovací balíček a nechtěli pak už říct soupeři, co měli v ruce a co už mají odhozeno, a točili se na tom pravidlu o neveřejných kartách v kroku 3 (a když si to soupeř nestihl prohlédnout a zapamatovat před bitvou, měl jakoby smůlu). Čili ten FAQ je čistě proti takovýmhle "hráčům".

6.3.2012 13:18:47

hpy
aha, tak tohle by mě teda nenapadlo :). Já jsem si to pravidlo vykládal tak, že můžu vidět všechny soupeřovy karty na ruce až do poslední vteřiny (ta poslední vteřina je moment, kdy už má kartu nachystanou na zahrání).

Takže jsem to intuitivně pochopil správně a ani ve snu by mě nenapadlp, že by to chtěl někdo takhle podivně ocheatovat :). A ten FAQ mě pak totálně zmátl :)

Každopádně díky za vysvětlení.

6.3.2012 13:33:22

Vybíráme z Bazaru

Lords of Hellas / KS Terrain expansion SUNDROP
Lords of Hellas / KS Terrain expansion SUNDROP
Akt. cena: 910 Kč
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas