Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice)

xxxxxxxxxo hodnoceno 654x (Seznam vlastníků)

Hra o Trůny: Desková hra (druhá edice) - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 180 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: strategická, válečná
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: ADC Blackfire Entertainment
Fantasy Flight Games
Galakta
Heidelberger Spieleverlag
Korea Boardgames
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Nejasnosti v pravidlech

Jestli jsem to dobre pochopil tak hrac ktery si da na hrad/pevnost korunu s hvezdickou muze na danem hrade v danem kole provest mustering.... pocet bodu na mustering odpovida vsem bodum vsech pevnosti a hradu hracovi rise a nebo jen toho hradu/pevnosti kde hrac korunu s hvezdickou hraje?
1.1.2012 15:12:03

Ustupujici jednotky
Genialni hra, proste genialni...jedna vec...muze armada ustoupit z bitvy na vice nez jedno pole? respektive, rika pravidlo z rulebooku "The retreating units must retreat to the same area." to, že musí všichni ustoupit do jedné lokace? Myslim že jo, ne?

16.3.2012 12:46:21

Pepsson
nemuze

16.3.2012 12:47:33

re
Myslel jsem si to (...doslo totiz na situaci, kdy jsem soupere donutil ustoupit a resili jsme jestli muze po mori ustoupit dvema jednotkama na dve moje nechranena uzemi s hradem a tak fakticky vyhrat hru (coz nemuze protoze jsem tam mel svoje zetony takze to neni neutralni uzemi)...)

16.3.2012 12:50:54

změna na pořadí vlivů
Pokud hráč při boji zahraje postavu Doran Martel (což okamžitě přesune soupeře na konec zvoleného ukazatele vlivu) a soupeř byl na prvním místě, ihned předává žeton moci?
A pokud by předal žeton moci, tak meč je v jaké pozici, pokud jeho efekt +1 k boji již byl použit předchozím hráčem?

27.3.2012 00:33:10

hpy

to Klopik
Ano, při takové ztrátě první pozice se předává žeton dominance ihned, a ve stejném stavu (tedy nelze např. meč v jednom kole použít dvakrát, byť jiným hráčem).

Viz strana 27 pravidel:
If such a shift would cause a player to lose the “1” position on any track, he must immediately give the corresponding Dominance token (in the same state it was in, used or available) to the new player inhabiting the “1” position.

27.3.2012 08:38:34

Lode a pristavy
Nazdarek, jsem novacek, tak se nezlobte, ale nejsou mi po opakovanem cteni pravidel zcela jasna pravidla o lodich a pristavech. To nejdulezitejsi: Opravdu plati to co je napsano v pravidlech doslovne-ze lod v pristavisti muze pochodovat/poskytnout podporu do sousedniho more (tedy ne do PRILEHLEHO k pristavu-i kdyz tam muze urcite taky, ale az do toho za cervenou carou)? A co se tyka lodni prepravy: lod v pristavu poskytuje prepravu tak jako by byla v PRILEHLEM mori k tomuto pristavu, nebo lode v pristavu neprepravuji? Protoze pak mi (o5pripominam ze hru mam nekolik prvnich dnu:))pripada velmi vyhodna pozice greyjoye vuci lannistterovi, kdy jiz v prvnim kole zautoci jednou lodu a druhou z pristavu bude podporovat (sic nema zadne bonusove rozkazy, ale ma mec) na The Golden Sound, neni moc cest jak by se lannister ubranil (snad krom havrana, kterym muze klidne zmenit rozkaz z podpory na obranu plus2, ale i tak by se porad branil a nikam by se neodvazil po mori). Uff, to je zas textu, prosim vas, zkuste mi vysvetlit podrobne pohyby lodi zejm. ve vztahu k pristavistim, diky

4.4.2012 09:31:29

Lodě a přístavy
Přístav je kousek pevniny (je jakoby součástí pevniny ... pro vyhodnocování sousedních území) na kterém může být umístěna loď (příkaz se ale dává jak na loď v přístavu, tak na vojáky v pevnině).
SOUSEDNÍ moře je tedy to přilehlé k přístavu (nikoliv to za červenou čarou)

Díky tomu loď v přístavu nemůže fungovat jako transport (není na moři přes které by transport dělala) a podporovat může "pouze" moře k přístavu přilehlé, resp. to moře do kterého by z přístavu mohla vyplout (nemůže podporovat ani pevninu, ani moře s kterými přístav nesousedí).

4.4.2012 12:20:05 | Upraveno autorem (porovnej)

hpy

ad MeMoric4
Je to tak, jak říká Merwin.
Prostě obecně pro oblasti platí sousední = přilehlá.

V originále se u přístavů vyskytuje jak termín connected, který jsem překládal jako přilehlý, tak i (pro ostatní oblasti běžný) termín adjacent = sousední.
Nenapadlo mě, že by to někoho mohlo zmást.

4.4.2012 13:15:52

dikes
Diky obema, usetrena sposta bezesnych noci:)

4.4.2012 14:46:24

Nejasnosti
1. Pri opustení domovského územia rodu (s vytlačeným rodovým znakom) je tiež potrebné použiť žetón moci?
2. Po dobytí domovského územia iným rodom sa žetón kasární odstráni z hry? Ak nie, vracia sa potom pri opätovnom získaní? Hrali sme, že sa proste úplne odstráni.
3. Toto ani je nejasnosť v pravidlách. Hrali ste to niekto bez posunu herného kola, teda, že ste hrali, kým niekto nevyhraje dobytím plného počtu hradov/ pevností? Aké by to malo zmeny v pravidlách, keby sme to takto chceli zahrať?

:) Vopred vďaka.

28.5.2012 16:49:15

Santorrinni
1. Ne. Nemusíš umisťovat žeton moci.
2. Ano. Žeton se odstraní a už se do hry nevrací.

3. To jsem nezkoušel, ale většinou u nás stejně někdo vyhrál dřív než v 10. kole.

28.5.2012 17:16:58

Santorrini
1. Ne, není to potřeba. Vytištěný symbol k označení vlády nad územím stačí. (str. 24 vpravo nahoře)

2. Hráli jste dobře. (4. odstavec oddílu Kasárna na str. 26)

3. Nehrál jsem to tak, ale poslední hra v Korunce byla zoufale patová, a všichni jsme po 4 hodinách byli rádi, že omezení počtem kol existuje.
Jinak iniciativě se asi meze nekladou, jediným potřebným pravidlem by asi bylo promíchání balíčků, které neobsahují kartu Zima přichází.

28.5.2012 17:25:32

Ešte jedna otázka...
Ďakujem za odpovede a pri minulom hraní mi napadlo, či platí ten most lodí aj v tom istom mori. Teda ak mám loď v mori XY a to more obklopuje pobrežie rozdelené na viac oblastí, tak môžu jednotky byť presunuté do inej oblasti (aj keď tie oblasti spolu priamo nesusedia, ale využijem transport loďou)? Neviem, či je to jasné, ako to myslím.

30.5.2012 16:10:22

Santorrinni
Jo můžeš.

30.5.2012 17:07:41

Santorrinni
Jo můžeš.

30.5.2012 17:07:43

dotazy
Když se táhne karta Westerosu, která znemoňuje zahrání některých rozkazů, můžou se tyto rozkazy zahrát, ale budou bez efektu, nebo se s nimi v tom kole nesmí hrát vůbec? Občas se nám stane, že na tuto událost ve Westerosu někdo zapomene a umístí nevhodný žeton na desku, tak by mě zajímalo jak se zachovat, řešil jste to někdo? Odstraníte žeton bez náhrady / Necháte hráče si vyměnit žeton / něco jiného? Často v podobných případech ani není dostatek příkazů.

A co příkaz posilování moci umístěný na lodě mimo přístav, může se (bez efektu, ale jde vyrušit nájezdem jinou lodí a ztratit tím moc), nemůže se?

30.5.2012 19:59:53

hpy

to georgeek
Zakázané rozkazy se prostě nesmí zahrát (podobně jako nesmíš zahrát víc zvláštních rozkazů než máš povoleno pozicí na třetím ukazateli vlivu).

Pravidla řeší, co dělat, když máš méně rozkazů než oblastí s jednotkami (viz str. 12), ale neřeší, co dělat, když někdo přiřadit rozkaz zapomene nebo přiřadí neplatný rozkaz.
Taky se nám to občas stává, takže je určitě dobré si předem stanovit nějaké domácí pravidlo. My to řešíme tak, že oblast prostě bude bez rozkazu.

Rozkaz posilování na moře umístit lze (bez efektu) - viz str. 13.

31.5.2012 08:37:04

hpy
díky za vysvětlení.

Ty house rules máme nastaveny asi stejně, ale nelibi se mi to, co když to bude někdo dělat schválně, aby se například vyhnul umístění rozkazu do nevýhodné pozice (např. posilování moci k mořské oblasti / do přední linie, kde je vysoká pst nájezdu od protivníka...). Nejlepší by snad bylo, kdyby mu tam ty žetony dali za trest zlomyslní protihráči :) .

31.5.2012 19:45:01

bitva no moři
Potřebuji poradit, pokud prohraju bitvu na moři a musím ustoupit a nemám, kam můžu ustoupit do přístavu?

15.12.2012 08:00:36

re:
no ja myslim, ze muzes, ale ten pristav musi byt na tvem uzemi.

15.12.2012 10:31:05

javastl
souhlas s agentem, jen ještě dodám, že nesmíš překročit limit 3 lodí v přístavu

15.12.2012 10:45:51

více dotazů
Včera jsme hráli a vyvstali tyto otázky.

1. Mám loď v přístavu, opouštím pozemními jednotkami pevninu která je přidružená k tomuto přístavu, neumístím tam žeton moci. Následně je verbování , je tato pevnina moje , či nikoliv ? Můžu zde verbovat . Hráli jsme to že nikoliv (region mi nepatří , můj je už jen přístav)

2. mám přístav a v něm loď , opustím pozemními jednotkami pevninu přidruženou k tomuto přístavu a nedám tam žeton moci. Na moři které sousedí s přístavem mám lodě které jsou nuceny ustoupit, můžu ustoupit do tohoto přístavu ? (Hráli jsem že ano)

3. Pokud bych ale v tomto přístavu loď neměl , tak bych tam ustoupit nemohl Je to tak ?

4. A teď z jiného soudku. Pokud mám na území věž a jinou pěší jednotku. Byl jsme poražen v bitvě kartou která má na sobě symbol meče (já jsme neměl věž) a musím se tedy stáhnout a zrušit jednu svojí jednotku. Můžu zrušit věž (která by stejně byla zničena-nesmí se stahovat) a stáhnout pěšáka. Nebo věž zničím ihned protože se nemůže stahovat a pěšáka zničím také z důvodu meče na soupeřovi kartě ?

Díky za odpovědi.

9.1.2013 11:17:29 | Upraveno autorem (porovnej)

hpy

re Angi
ad 1. i 2.: všechno špatně :-)
Pokud opustíš pevninu s přístavem, přicházíš i o přístav!
Tvoje lodě se z něj automaticky odstraňují.
Dokonce je může soupeř nahradit svými, pokud by šlo o jeho domovské území (když jako Bartheon opouštíš takto Zimohrad, získává ho automaticky zpět Stark a tvoje lodě v přístavu si Stark může nahradit svými).

ad 3.: správně - do přístavu, který není tvůj, z moře lodí vstoupit nesmíš.

ad 4.: věž (katapult, obléhací stroj) je zničena automaticky ústupem, ztráty utrpěné porážkou musíš pokrýt dalšími jednotkami (čili přijdeš o věž i o pěšce).

Všechny tyhle odpovědi najdeš ve FAQ na straně 3.

9.1.2013 11:37:30

Stupnice Divokých
Jak se posunuje žeton Divokých?
Na plánu jsou pouze sudá čísla (0,2,...,8,10). Při tažení karet se uvádí, že se žeton posunuje o jedno pole.
Takže posunuju z dvojky na čtverku, pak na šestku, nebo posunuju z dvojky na mezipole a la trojku, atd.?
Trochu nás to mate. Plán je dost belký na to, aby se tam vešla i ta lichá čísla :)

12.1.2013 08:50:49

x
Pole je pole takze suda cisla

12.1.2013 08:54:59

Vybíráme z Bazaru

Pán prstenů LCG
Pán prstenů LCG
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 5 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas