Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 10 let |
Herní doba: | 120 min |
Herní svět: | Sci-fi |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, budovatelská, diplomacie, ekonomická |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | White Wolf |
Autoři: | neuvedeno |
Rok vydání: | 2009 |
Sdílej: |
halbarad
četl jsem to v recenzi, že nejlepší je to ve 2 nebo ve 4, čili sudý počet. Ve 3 nastává nepříjemné - 2 se perou a třetí se směje. Jsem taky zvědav na ohlasy Parxela, snad to brzo zahraje (i ve dvou) :)
Beholder
Tento týden, mám v práci šéfovou za zády, ale v pátek odjíždí na dovolenou a to překlad výrazně urychlý. Jinak ta agličtina v pravidlech je poměrně jednoduchá.
Jak jsem řekl, pod stromečkem chci hrát a ne číst pravidla.
:)
ach jo
urychlí ne urychlý
Parxel
budeš překládat i karty?
Beholder
Tak nad tím jsem neuvažoval. Zatím mám v plánu pravidla. Mě totiž obecně nevadí udělat překlad textu, ale moc mě nebaví patlat se s grafikou. Takže jestli budu překládat karty tak maximálně do nějakého textového dokumentu jako seznam, ale určitě nemám chuť dělat polepky karet. Mimoto tak jak jsem na ty karty koukal, tak mi to nepřišlo tak těžké, ale uvidím až to zahrajem.
Parxel
jasně ve formě seznamu by to bohatě stačilo ;). Opět bych se opakoval, že pro mě by ten překlad nesloužil :). Ale když bych se rozhodl si EVE pořídit, tak bych ten překlad karet do seznamu udělal sám, já se jen tak ptám jestli jsi to náhodou neměl v plánu překládat spolu s pravidly..
ma tahle hru smysl kupovat
kdyz jsem si nedavno koupil sci-fi takticky Starcraft? Nebo je Eve natolik odlisna ze se vyplati?
Ringo
Obávám se, že na tohle si budeš muset odpovědět sám. Jak to půjde tak sem hned hodím popis nebo nějaké bližší info.
Mugvaj
...
pokud ses z brna a budes hledat spoluhrace rad to jakozto fanousek a dlouholety hrac EVE skusim :)
láká
Můžu někoho poprosit o lehké srovnání s Twilight imperium a Starcraftem?
Eyron
Teď dodělávám hrubý překlad pravidel. Večer bude testovací hra, pak napíšu info, ale srovnávat bohužel nemohu, protože ostatní hry znám pouze z popisu.
Parxel
beru tě za slovo, jsem hrozně zvědavý :)
info
Hru jsme nakonec nedali, protože přítelkyně je nemocná a tak jsem jí radši nechal odpočívat.
Nicméně hrubý překlad pravidel je hotový a vypadá to tako:
Na začátku se udělá příprava, to jest připraví se politická mapa, rozloží se plán atd. Každý hráč dostane kartu Impéria.
Plán obsahuje hvěznou mapu rozdělenou do regionů, politickou mapu a kalendář, bodovací stupnici atd.
Politická mapa je důležitá. Je to 9 polí 3x3 a na každé pole se položí 7 karet regionů a některé se otočí. Pokud hráč v průběhu hry dobije dva regiony, které jsou na politické mapě v jednom sloupci nebo řádku, tak si je může v kole rozvoje vzít a přináší mu vítězné body. Jinak řečeno, politická mapa určuje kde je horká půda a o které regiony se bojuje.
Hvězná mapa zobrazuje propojení regionů.
Kalendář je rozdělený na 12 měsíců, tak jak to známe. Každý hráč má tři pečeti, každá má jinou barvu a reprezentují kolo rozvoje, produkce a pohybu.
Na kartě impéria si hráči rozdělují zdroje a přidělují je jednotlivým oblastem tj. opět rozvoj, produkce a pohyb. Každá oblast má tři levely. Pokud máte rozvoj tak to vypadá asi takhle: 1.úroveň 1 akce, 2 měsíce dokončení; 2.úroveň 3 akce, 4 měsíce dokončení. Čili úroveň udává kolik akcí máte k dispozici a za jak dlouho. To znamená že při nulté úrovni máte 1 akci za dva měsíce a při druhé úrovni 3 akce za 4 měsíce.
Na kalendář pak umísťujete pečetě národa podle toho jak máte přidělené zdroje na kartě impéria.
Hra pak probíhá v kolech a to tak, že se vždy vyhodnotí aktuální měsíc, tj. všechny akce, které hráči umístili do daného měsíce a pak se postupně jde na další měsíc atd. Pokaždé když hráč odehraje kolo, tak si může upravit rozvrh a podle toho pak opět umístí pečeť na kalendář.
Kolo jsou tři:
Rozvoj - dobití nového regionu, nasazení agenta
Produkce- výroba nových jednotek
Pohyb - tahání karet projektů, přesun jednotek a boj
Při souboji spolu bojují vždy dva regiony. Spouboje probíhají takto:
Hráči si sečtou počet jednotek v regionu a pak počet agentů. Počet jednotek udává bojovou sílu a určuje počet kostek, které má hráč v tomto souboji k dispozici
Pak jsi hráči vyberou libovolnou kombinaci bojových kostek a hodí. Kostky jsou trojího druhu (bojové, obranné a taktické). ´
1 bod na útočné kostce = 1 zničená jednotka
1 bod na obranné kostce = 1 bod na útočné kostce odvrácen
1 bod na taktické kostce = hráč si zvolí podle výsledku souboje 1 akci (má taktickou výhodu)
Vliv agenta: má-li hráč v regionu víc agentů než protivník, počká až si protiháč vybere kostky a pak se ho smí jednou zeptat např. kolik bojových kostek sis vzal a na základě odpovědi si pak zvolí svou kombinaci kostek.
Pokud bude někoho něco zajímat tak rád vysvětlím.
mugvaj
pravidla
budes ty prelozeny pravidla posilat do prekladu tady?
mugvaj
Budu, ale ještě chci udělat úpravu a korekci textu. Protože teď je to doopravdy hodně hrubý překlad. Řekl bych, že mám za sebou tak třetinu práce.
hmm
to vypadá dobře ne? :)
Beholder
Právě jsme rozehráli první hru a líbí se nám to.
1. rok ve hře probíhá tak, že se rozšiřuje hlavně území a ve 2. roce už se začalo bojovat. Hra poměrně rychle odsýpá a souboje mi zatím nepřišli tak fatální, vzhledem k tomu, že jsou založené kostkách. A to co je u mě co říct.
jaká je?
Tak napište už někdo trochu podrobněji jaké to je. Dle fotek to máte aspoň 3! Tak sem s tím, na rozhodování zda ano či ne je už málo času :-)
Parada
uz nekolik dni jsem kolem toho chodil a dnes jsem to nevydrzel a rozbalil to. Je to paradni, predcilo to veskera ma ocekavani. Jestlize Parxel v recenzi pochvalil herni plan, tak ja s nim musim vic nez souhlasit. White Wolf opet nezklamal a uz druha deskovka, co od nej mam, disponuje naprosto neuveritelnym hernim planem. Je krasne obrovsky, detailni, na asi 4mm kartonu takze neco vydrzi.
Fakt se omlouvam, jestli budou tyhle nadsene vykriky nekomu vadit, ale tohle je po vsech strankach designove vychytana hra. Sice tu nejsou zadne figurky, ale to vubec nevadi, uz se tesim, jak budu po vzoru slavnych pokerovych hracu cvakat zetony o sebe :-) Musime to co nejrychleji zahrat!
rbx
Tak dej pak vědět jaký to je. Parxelova recenze vyznívá vcelku pozitivně, ale na geeku moc nadšených ohlasů nebylo, spíš naopak. Mě to láká už dlouho, po designový stránce to je určitě bomba, ale nevim jak hratelnost. Chtěl bych nějakou "hardcore" sci-fi hru, na kterou ale nepotřebuju minimálně 5 dalších spoluhráčů (TI3), což nikdy neseženu... A ta atmosféra temnýho odosbnělýho vesmíru :) No, jsem zvědav.
rbx
hlasim se na prvni partii :) Preferuju minmatar nebo caldari :-)
to Halbarad
Pořiď si Starcraft. Podle ohlasů Ringa kvalitně hratelné i ve dvou a podle mých ohlasů ve čtyřech naprosto vynikající hra. Sci-fi jako řemen.
Kadaver
jj, vsichni rikaji ze je Starcraft super, ale Eve je proste Eve. Tady neni na barvy misto, zadne cervene, zlute a zelene lodicky... ajestli je ten system casoveho kola stejne povedeny, jako v Exalted, tak se na to moc tesim. Tam je to resene tak, ze kdo chce dojit hodne daleko, tak tam dojde, ale trva mu to dlouho, tudiz musi na svuj dalsi tah cekat dele, nez se v case vsichni posunou k nemu. Hodne zajimavy princip, ktery navic dost dobre funguje.
rbx
To časové kolo funguje přesně tak jak píšeš. A musím říct, že se mi to na EVE hodně líbí.
Kadaver
O Starcraftu jsem taky uvažoval, ale hrou ve dvou si nejsem uplně jistej. Bohužel i ty 4 seženu málokdy. Navíc je to odvozený od PC hry, což moc nemusim i když to apriori nezavrhuju. Co se týče Eve, tak mě hrozně láká ta temná atmosféra (jako je tušim u většiny Whitewolfích her), ktera čiší z karet :)
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Euphoria
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 3 dny