Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game

xxxxxxxxoo hodnoceno 63x (Seznam vlastníků)

Dungeons & Dragons: Wrath of Ashardalon Board Game - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 5
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 60 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: není
Vydavatelé: Wizards of the Coast
Autoři: Bill Slavicsek
Mike Mearls
Peter Lee
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dotazy k pravidlům

Zakladám toto vlákno na otázky ohľadom pravidiel.
7.6.2011 13:38:16

zluda
Tak, tak. Sacred Flame to istí :). Klerik je dosť dôležitý. Včera sme dohrali kampaň s klerikom a paladinkou a pamätám si ako ťahal paldinku z bryndy v druhom scenári kampane asi 5-6x.

4.9.2011 19:39:01

Bojovnik
Tak to já mám nejraději trpaslici a prostě vše, co mi přijde pod ruku, mlátit hlava nehlava. Hrát za duchovní postavy mi dělá všeobecně problémy, týká se to i jiných her, jako Gor v Dornu apod.

4.9.2011 21:03:22

pohybo hero faze
mam dotaz, mozna to v pravidlech je ale asi jsem to prehlidnul
kdyz se pohnu s hrdinou k neobjevenemu okraji, tak muj tah konci? takze vytahnu novy dilek umistim monstrum atd, a zbytek pohybu i kdyz jeste nejaky a pripadny boj mi propada?

5.9.2011 09:43:55

cSf.Loser
Vo fáze hrdinu máš k dispozícii 1 z 3 možností: pohyb a potom útok / útok a potom pohyb / 2x pohyb.
Ak urobíš pohyb a potom útok, tak nevadí, ak skončíš aj na nepreskúmanom okraji, môžeš ešte útočiť.
Ak si už útočil a potom si sa pohol na nepreskúmaný okraj, skončil si fázu hrdinu a ide fáza prieskumu a zloduchov.
Ak robíš dva pohyby a nakoniec skončíš na nepreskúmanom okraji, skončil si fázu hrdinu a ide fáza prieskumu a zloduchov.

5.9.2011 09:56:07

cSf.Loser
hraju to tak, že se můžeš hýbat dokud ti zbívají body pohybu, je to na tobě, jestli se u okraje zastavíš, nebo budeš pokračovat dál.

5.9.2011 09:56:26

acedrac a zluda
to chapu ze mam akce ktere predtim vyuziju, ale hypoteticky priklad

vymlatil jsem vsechny monstra v predchozim kole takze ted sem 3 policka od kraje dilku, takze udelam 3 pohyby k neprozkoumanemu okraji, tam se zastavim a konci moje hero faze takze taham novy dilek a pak se uz nemuzu pohybovat ani utocit na nove se objevene monstrum ze? jen se ujistuju jestli jsem to spravne pochopil

5.9.2011 10:02:29

cSf.Loser
tak takhle ano, jakmile se rozhodneš odkrýt další dílek, tak už jsi v exploration fázi a nemůžeš se vrátit do hero faze ve které se pohybuješ.

5.9.2011 10:07:22

cSf.Loser
Áno, správny príklad :).

5.9.2011 10:08:14

diky
dekuji vam obema za vyjasneni

5.9.2011 10:15:54

tilesy a HS
ja mam tiez par veci
v tilesoch mam niektore SPECIAL START TILEs, na ktorych nie je ani sipka. Mam ich vyhodit, alebo mam miesat default stack aj s nimi (samozrejme ked v scenari o om nie je nic napisane)? Ono je to asi jasne ale i tak sa spytam.. ked pouzije 0 HP figurka Healing surge, je to disk ktory vyhealuje vsetkych o svoju surge alebo len ten konkretny jeden? nakolko WOA je dost tazka, nakolko poisoned sme boli skoro v kuse, nevravim este o curse, HP isli dole svetelnou rychlostou. Zlaty CR :-)

7.9.2011 12:11:57 | Upraveno autorem (porovnej)

bakterius
na začátku pravidel máš seznam komponent, které máš dát stranou a použít jen v případě, že ti to ukládá scénář.

Healing surge vyléčí jen ten konkrétní charakter, který má 0 HP.
Jestli ti přijde hra moc těžká, tak si přidej do začátku hry jeden Healin surge, doporučují to i v pravidlech - přidávat/odebírat a tím si upravovat obtížnost. Za sebe musím říct, že jsem to zatím nepotřeboval - mám tak cca 50% úspěšnost, takže tak akorát....

7.9.2011 12:33:39 | Upraveno autorem (porovnej)

teleport
dik za odpovede.. este jedna vec, nikde sa nepise kde mam po teleportovani napriklad encounterom umiestnit hrdinu.. normalne sme si vzdy mysleli ze kde chcem.. ale.. v jednom scenariu je adventurova karta (teraz myslim CR) s textom, po teleportovani hrdinu si zvol square kde umiestnis hrdinu a teraz babo rad. Ta treasure karta nic insie uz nevie akurat toto.. takze ak sa mozem umiestnit kde chcem je tato karta takpovediac na milu...

EDIT: sorry, tak som si pozrel lepsie na tej karte a zistil som ze tam je after teleport can choose any square on ANY tile .. to druhe any som prehliadol

7.9.2011 13:41:24 | Upraveno autorem (porovnej)

trap - rolling boulder
Po dlhej dobe sme nemali expy na zrušenie tejto pasce. Situácia je nasledovná: na dvoch susediacich dieloch podzemia stojíme dvaja hrdinovia (každý na jednom). Potiahol som kartu stretnutia s pascou - valiacim sa balvanom.

Podľa inštrukcií sme ju zahrali takto: umiestnil som žetón pasce na môj diel a vo fáze zloduchov som ho posunul na susedný diel, kde stál spoluhráčov hrdina. Dostane teda dmg len on? A potom v mojom ďalšej fáze zloduchov sa balvan vráti späť ku mne (towards to the closest hero)? Akože sa začarovaný bude medzi nami kotúľať, kým ho nezneškodníme?

Ako hráte túto pascu? Ďakujem za pomoc :).

11.9.2011 22:23:02

acedrac
No, my to hrajeme presne jak pises. Pred balvanem je nejlepsi zdrhat, tak to alespon chapu ja.

12.9.2011 12:01:29

karty encounter - adventure
Hrávate normálne s kartami Ashardalon arrives! Ashardalon breathes! Ceremony progresses! a ešte jedna, na ktorej názov si neviem spomenúť , skrátka tie fialové encounter karty?

Resp. stáva sa vám často, že vám výpravu zaklincuje Ashardalon v strede hry? A dokázali ste ho zabiť a pokračovať ďalej?

13.9.2011 19:15:37 | Upraveno autorem (porovnej)

acedrac
My se zatim ke hre s temito kartami nedostali, takze bohuzel nemuzu slouzit...

13.9.2011 21:47:40

saiwer
To znamená, že podľa vás majú byť použité len pri určitých scenároch alebo normálne v balíčku kariet stretnutia? My ich máme normálne v balíčku, ale niekedy mám pocit, že by sa s nimi nemalo normálne hrať :)

13.9.2011 22:50:03

acedrac
Ano, tyto karty se přidávají pouze ve speciálních scénářích. To je zcela jednoznačné. Odkazuji se na str. 4 pravidel do kapitoly Game Setup:

Set aside the following game pieces. You use these pieces only
if the Adventure you are playing requires them (see the
Adventure Book for details). We recommend that you store
these pieces in a plastic bag to keep them separate until you
need them.
...
4 Adventure cards from the Encounter Deck:
✦ Ashardalon Arrives!
✦ Ashardalon Breathes!
✦ Ceremony Progresses!
✦ The Vast Gate Flares!
...

Sám jsi to moc pěkně přeložil do SK verze :)

Scénáře s použitím těchto karet jsme bohužel ještě nehráli, ale když se jen tak namátkou podívám na Ashardalona, tak bychom ho asi za standardních podmínek nezabili.

14.9.2011 08:29:20

saiwer
Ja blbec. Prekladám to a potom si to musím nechať vysvetľovať :).
My sme ich totiž primiešali do encounter decku a voila sem tam sa vyskytol Ashardalon počas hry a zmastil nás jak žito! Celé som to teraz pochopil :).
Ďakujem.

14.9.2011 09:14:13 | Upraveno autorem (porovnej)

acedrac
"Ja blbec. Prekladám to a potom si to musím nechať vysvetľovať"

Stávají se i horší věci :)

14.9.2011 11:43:41

Dotazy
Zdravím, máme za sebou první scénář a objevilo se několik nejasností:

1) když přiložím nový tile a jsou na jeho okraji dveře - přikládám za ně na nový tile normálně potvoru? Pokud ano, tak když dveře nechci otvírat, dostane se potvora sama přes ně nebo zůstává ve fázi potvor neaktivní?

2) Může se útočit diagonálně ze sousedícího čtverce (ne tilu ale čtverce na tilu na diagonálně sousedící čtverec)?

3) Dveře se otvírají místo útoku nebo místo pohybu nebo bez samostatné akce?

4) Je v této hře něco jako odpoutání? Když jsem adjancent s potvorou, může v hero fázi od ní na plný počet pohybu odběhnout jako akci (nebo dokonce 2x move jako akci)?

9.10.2011 16:17:43

Sihunet
Ahoj, pokusím se odpovědět na tvoje dotazy:

1) potvoru normálně vyvoláš, když hrajete s pravidly na dveře a neotevřeš je, potvora je neaktivní (nevidí hrdiny) v případě, že díl s potvorou není napojen na díl s jakýmkoliv hrdinou jinak, než právě přes zavřené dveře. Toto jsem vyčetl v nějakých FAQ, ale už nevím kde.

2) ano, pokud diagonální spojnice středů těchto polí neprotíná dotykový bod dvou sloupů nebo sloupu a stěny (příklad je uveden na obrázku v pravidlech na str.7 u vysvětlení omezení pohybu).

3) my odemknuté dveře a dveře s pastí otevíráme bez použití samostatné akce (prostě, stojí-li hrdina vedle dveří a chce-li se pokusit je otevřít, pouze to oznámí ostatním a provede - otočí žeton dvěří na rub). Pouze pokus o odemknutí zamčených dveří stojí hrdinu jeho fázi boje (jako kdyby jsi zneškodňoval pasti).

4) sousedící potvora nemá vliv na pohyb hrdiny, viz obrázek na str. 7 pravidel. Pohybovat se můžeš normálně v souladu s pravidly.

Snad ti to pomůže, kdyžtak ať mě někdo (Acedrac?) poopraví :)

9.10.2011 17:10:49 | Upraveno autorem (porovnej)

Dotazy
Děkuji.

Ještě nás trápí výraz move up speed. Je to třeba na kartě potion of speed nebo to má wariorka na chargi. Chápu že to zvyšuje rychlost, ale o kolik nebo jakým způsobem, jsme se zatím nikde nedočetli .....

9.10.2011 17:16:29 | Upraveno autorem (porovnej)

Sinuhet
Toto bereme tak, že máš prostě jednu akci pohybu navíc (tzn., že semůžeš pohnout až o tolik políček znovu, kolik ti povoluje vlastnost příslušného hrdiny).

9.10.2011 18:02:52

Sinuhet
Odpovede na všetky Tvoje otázky sú v pravidlách a FAQ resp. súhlasím so všetkým čo napísal saiwer, sám by som to nenapísal lepšie :). Ja už len doplním, kde tieto veci nájdeš:
1) str. 16, FAQ číslo 20
2) str. 9, odsek Mierenie
3) str. 15, odsek Dvere- uzamknuté
4) str. 7, prvý odsek
5) move up speed znamaná, že sa pohneš podľa svojej rýchlosti, máš akoby 1 extra pohyb

9.10.2011 21:06:10

Vybíráme z Bazaru

Vlci insert
Vlci insert
Akt. cena: 100 Kč
Končí za: 7 dnů

Offcanvas