Vaše nepopulární deskoherní názory

Chcete se podělit o své nepopulární názory, co se světa deskovek týče?

Nechcete se hned poté hádat s 30 lidmi, kteří se vám budou snažit vysvětlit, že nemáte pravdu, a že se vám špatně vyvinul mozek?

Tohle je ta diskuze, kterou hledáte.

PRAVIDLA:
1. Svůj nepopulární názor vyjádřete slušně.
2. Nesnažte se nikoho přesvědčovat, že nemá pravdu. Jednu poznámku ve vlastním příspěvku si klidně dovolte, ale nechceme, aby se z toho stala debata.

MÁ TROŠKA DO MLÝNA:

1. Zaklínač je jedna z nejnudnějších her, které jsem kdy viděl. Nulová interakce, prakticky jen házení kostek. (Jiné hry, které jsou de facto o házení kostek, zbožňuji.) Je mi smutno, že tak geniální svět byl odbyt takovouhle hrou. Nechápu, proč ji moje skupinka ráda hraje.

2. Betrayal at House on the Hill je skvělá hra (ač je o házení kostek a náhodě). Kdo a kdy se stane antagonistou a jaký si vylosuje scénář je naprosto nevybalancované - někdy nemá šanci on, někdy ostatní. Přesto to zábava naprosto převažuje. (Velká část mé skupinky neumí pořádně anglicky a já nechci knihu Hauntů překládat, abych mohl být sám ještě překvapen... Help.)

3. Nevím, co si myslet o Splendoru. Jako taková mě ta hra po první dvě hry bavila, ale když jsem viděl cenovku, považuji to za urážku veškerého hráčstva. Vždyť je to jedna mechanika!

4. Pandemic je nanejvýš průměrná hra, žádný zázrak.

999. Ano, během posledních tří let jsem se z euraře stal vyznavačem ameritrashe. Jde mi téměř jen o atmosféru a atmosférické hře odpustím ledacos.

(Dlouho jsem tu nebyl, pokud se podobná diskuze konala nedávno, tak mi to jen řekněte a někdo s právy toto téma klidně smažte.)
2.7.2017 12:13:21

Top 10
1 ) hodinove vysvetlovani pravidel s podrobnostmi ktere nastanou s 1% pravdepodobnosti, davam prednokst Komenskemu a skola hrou
2) ne - odvety , nesnasim kdyz se hra odlozi po prvnim zahrani a nikdo nechce zahrat odvetu ( i kdyz nas bavila a je na ni cas)
3) APckari, ok pokud na to mas tak si to spocitej ,ale pokud na to nemas, coz je vetsina tak nezdrzuj a neco zahrej.
4) nehraji a nechni lcg ( to jeste dovedu pochopit ) ccg ( to uz nedovedu pochopit ) hry
5) posedlos pred ponicenim / ohranim hry, uprime ktera hra se docka 20-30 zahrati ??
6) kdy uz se hry lokalizuji tak by to meli byt hry s textem, cz verze krav, nebo marca pola ?? Proc
7) brani ohledu na spoluhrace - tyka se hlavne hernich akci, ale nakladany hermelin u stolu v mistnosti kde je 50 lidi vazne neni nic moc, a tech prikladu by se naslo vic
8) odejit od rozehraneho, obzvlaste u her jako timestories - vim ze s tim clovekem uz si k zadne hre nesednu.
9) neni nutne vstepovat hrani vsem , kdyz vas hrani nebavi tak nehrejte , muzete treba ostatnim ugrilovat neco na jidlo
10 ) solo varianty - omg vsak to ma i v nazvu spolcenske hry - tedy alespon dvai, tak naspiste nekomu z tech 3.842 kamosu na FB at si pride zahrat.

7.7.2017 00:27:39

Neschopnosť
Štve ma, keď si ľudia pri recenziách a dojmoch pletú svoju neschopnosť pochopiť a hrať hru s tým, že je daná hra zlá. Jasne, nemusí každá hra sadnúť každému, ale to neznamená, že hra je zlá. Ja tiež neviem hrať android netrunner, v yedu som permanentne medzi poslednými, ale to nerobí ani jednu z tých hier zlou. Takže, prosím, spamätajte sa a buďte trochu nad vecou :D to, že vám nejaká mechanika nesedí, alebo že ju neviete využiť, neznamená, že hra je zlá... to len vy ste neschopní :P ;)

7.7.2017 10:47:38

:-(
Líbí se mi grafika Orléans.

10.7.2017 09:01:11 | Upraveno autorem (porovnej)

Moje troška
1) Patřím mezi ty, které neoslovil Legacy systém, tak jako nechápu, proč je Pandemic Legacy považován za tak neuvěřitelnou hru.
2) Ve hrách je vedle hratelnosti pro mě důležité, aby hra měla nějaké téma, proto se mi nelíbí další megapecka Terra Mystica, kde to téma prostě nevidím. Ze stejného důvodu jsem zatratil i jiné hry, Terru uvádím jako nejzářnější příklad, kdy navíc nechápu vysoké hodnocení a popularitu dané hry.
3) Zde na Zatrolených hrách se mi nelíbí, když u jakékoliv hry vidím hodnocení jedné hvězdy nebo půlhvězdy, navíc bez jakéhokoliv komentáře. Dát nějaké hře pomalu nulové hodnocení bez vysvětlení pro mě znamená, že dotyčnému se pouze nelíbilo téma, systém nebo hrací doba dané hry, ale já osobně jsem se ještě nesetkal s hrou které bych chtěl dát hodnocení pod 10%. Ano - byly hry, které mě nebavily, čatsto se stalo že jsem na základě hodnocení, komentářů či přečtení pravidel zakoupil hru, která mě lákala, dvakrát ji zahrál a pak ji poslal pryč, protože jsem zjistil, že to není hra pro mě. Přesto jsem těmto hrám nedal nulové hodnocení, protože jsem dokázal rozlišit rozdíl mezi kvalitou a mezi zábavností dané hry pro mě.
4) no... a grafika Orleáns se mi líbí taky :-)

11.7.2017 20:50:54

.
Eklundovy hry jsou tematicky moc pěkné ale herně nic moc. Zatím na základě Origins, Megafauny a Neanderthalu. Pax Renaissance byl o chlup lepší, ale pořád takový divný a ještě navíc nějakým divným způsobem.

Když je ve hře dobrý mechanismus, je mi téma a jeho návaznost na mechanismy úplně ukradené (když sedí, potěší to, ale když ne, neberu to jako argument).

Kickstarter nesleduju, protože 90 % jsou hry, které jsou tam jen kvůli figurkám. Občas přijdu o dobré hry, ale jako celek se mi to opravdu nechce sledovat, design tam vítězí nad hratelností.

Tom Vasel je někdy v recenzích strašně napřesdržku, Dice Tower se už delší dobu vyhýbám.

Než 4 malé hry za sebou, radši jednu pořádnou. A ještě víc to platí, pokud chce někdo hrát tu stejnou pořád dokola.

Exploding Kittens jsou zábava prvních 5 minut (než přečtete názvy všech karet). Karty proti lidskosti ve výsledku to samé :(

Nesnáším házení kostkou nakonec. "Já jsem poslal čtyři jednotky, ty jednu, padla ti šestka a mně jednička, takže jsi vyhrál a já přijdu o všechno". Wow.

Nesnáším typy "to vysvětlíš při hře, pojďme už na to". Ať už jsem vysvětlující, nebo jeden z nováčků.

Nesnáším pití na stole a pokud se hraje moje hra, hučím do ostatních, ať ho dají bokem.

Nemám rád přesoutěživé paralytiky, kteří jsou schopní přemýšlet 10 minut navíc, aby vyždímali 2 body u hry, kde se ve výsledku končí na 100-150.

12.7.2017 19:29:25 | Upraveno autorem (porovnej)

Spíš údiv
1) FFG vyrábí hry (a v nich jsou inserty.) FFG vyrábí obaly na karty (na ty hry, které jste u nich koupili). Spojte to dohromady.... a nefunguje to. Proč sakra v tom insertu neudělají víc místa pro uložení karet? Prostor tam je!

2) Názor eurovkářů, že AT nebudou hrát, protože tam je moc náhody. A pak si dají euro, kde je té náhody neporovnatelně víc. Poslední příklad vychvalovaná megapecka Mars: Teraformace. Nahráno 11 partií, 7 sólo a to jen proto abych zjistil, že to je celé o tom, jaké mám štěstí na karty, co kdo dostane.

13.7.2017 00:13:09

Asi nepopularni
Nemam rad promo a XY-exclusive veci a tuny minirozsireni. Netreba davat priklady.

Jsem alergicky na otevrene piti na stolech s hrami. Mam s tim negativni zkusenosti.

Nemam rad, kdyz se autori hry snazi tak zoufale eliminovat nahodu, az o vysledku casto nerozhoduje strategie, ale prave nahoda (napr. 7 Wonders: Duel).

Dost se vzivam do tematu her, ktere autor zamyslel. Takze mi vadi, pokud jsou tam uplne absurdity, byt je hra mechanismem dobra (napriklad honak krav si kdesi uprostred prerie najme zeleznicare, ktery tam asi prodaval listky indianum).

S tim souvisi - nemam rad deskovky kopirujici filmy/serialy/knihy.

13.7.2017 01:04:22

nemám rád...
...když při hraní hry s kupou flavour textu (Eldritch Horror konkrétně) hráči nečtou doprovodné texty na svých kartách a jen řeknou "tak házím třema kostkama na sílu". Příběh celé hry je tak víme kde.

...ožralství při hře. Jo, většinou u toho lijem a na konci jsme svěží asi jako Čingischánův hrob, ale s rozumem, abychom mohli fungovat. Občas se ale stane, že se někdo zpije jak mlok a proměni pouze ve žvanící pytel masa a kostí. Stalo se mi to jednou dvakrát taky, takže si na to snažím dávat pozor.

13.7.2017 16:19:30

Nepopulární
Nesnáším názor: "Buďte rádi, že ta hra vůbec v češtině vyšla, nevíte, co dnes máte..."
Já ten pravěk zažil, neznamená to ale, že dnes nemůžeme kritizovat způsob vydávání lokalizovaných her..

13.7.2017 18:39:19

Točí mě do ruda
1) mám teď chuť na určitou hru s určitým tématem nebo mechanikou (na mechaniky moc nejsem), ale běžně musím strávit několik týdnů ne-li měsíců sháněním lidí, přemlouváním, domlouváním se kde a kdy. Nakonec mě to otráví natolik, že to hodím za hlavu. Pověsím deskovky na hřebík. Chce to smysluplnější zábavu.

2) každé hraní je nová hra. Ano, jejich moc a zvědavost hráčů je velká. Připadám si jako feťák na koksu...juu, tenhle vzorek určitě bude lepší... sňup.

3) studuju dějiny a miluju hry s historickým pozadím. Umíte si jen představit, kolik lidí má rádo takové hry? Hádám, že 1 z 50 možná, kde ho potkám ? Nabízím Rokoko a Florenza karetní. Nebo lepší s tím neotravovat lidi.

4) hraju hry pro prožitek a zážitek daného tématu. Nehraju hry, abych vyhrál a měl nej bodů. Tohle dokáže pochopit jen hrstka lidí, zbytek vždy nadává, že to hraju chybně, nelogicky, nesmyslně a napomínají mě jako děcko. Ať pojdou na VPčka. Asi jsem RPGčkář, jak to jednou někdo řekl.

5) každý kritizuje každou hru a to je v pořádku, hlavně tady na ZH je několik lidí, kteří se prohlásili za odborníky. Když zkritizuju já něco, tak se o tom mluví roky, že já si něco dovolil zkritizovat. Smutný paradox.

20.7.2017 17:51:20

@Myslibor
Nevím, asi jsem blbý ale tvůj post jsem nějak nepochopil. Ty si stěžuješ nebo se chlubíš? Nějak se v tom nemůžu vyznat.

20.7.2017 19:39:06

Pár možná kontroverzních názorů
1. V současnosti vychází příliš velké množství her. Málokdy se přitom objeví elegantní, středně komplexní euro typu Egizia, Glen More, In the Year of the Dragon apod. Současné hry jsou ve snaze o originalitu často zbytečně komplexní, mají milión komponent, nafouklé mechaniky...

2. Když nepočítám historické hry, který mě zajímají právě proto, že mám rád historii, tak herní světy a příběh v pozadí (lore) jsou obvykle stupidní. Tisíckrát omílaná témata. Úplně nejhorší je taková ta generická fantasy, to už fakt nemůžu ani vystát. Přitom existuje například spousta zajímavých literárních děl nebo filmů, ze kterých by se dalo vycházet.

3. Už to tady bylo zmíněno, ale po šestém sedmém pivu mě spoluhráči začínají štvát - hlavně když já sám nepiju.

21.7.2017 20:10:45

vzduch za příplatek
1)Chtěl bych zmínil prodávání vzduchu některými výrobci. např němečtí Queen Games dokáží krabice nafouknout neuvěřitelným množstvím dederónského vzduchu. Chápu že obal a velikost prodává produkt lépe, nicméně skladné to není a nemám srdce vyhodit ty krabice a nechat to jen v sáčcích.

Víc než všemožné výrobce insertů, bych občas uvítal výrobce alternativních malých krabiček

2)Ještě bych chtěl souhlasit s předchozím názorem, z nových her (Ať už KS nebo normální vývoj) mě zaujalo skutečně jen máloco, a dodnes mi nejde do hlavy proč výrobci Údolí Králů (Egizia) kterou považuji za nejlepší hru vůbec, neudělali už nikdy žádnou hru.

3)Spiel des Jahres 2016 Codenames a v roce 2017 Kingdomino ? Opravdu ? Si děláte prdel...

22.7.2017 14:21:46 | Upraveno autorem (porovnej)

@Satupeka
Za tento názor: "Úplně nejhorší je taková ta generická fantasy, to už fakt nemůžu ani vystát." Máš u mne palec nahoru. ;) Za sebe můžu říct, že fantasy a zombie hry mi lezou už i ušima.

22.7.2017 17:30:58

úderník
jenom k tomu spiel des Jahres: to ocenění je už odjakživa považováno jako ocenění pro nejlepší hry pro co nejširší veřejnost, neboli hry pro všechny. Oba dva kusy, tedy krycí jména a Kingdomino to splňují na jedničku, ocenění si tedy podle mě zaslouží. Spíše nechápu Kenner spiel des jahres, které dává ocenění také kolikrát rodinným hrám.
Abych nebyl OT, tak něco přidám:
Nemám rád optimalizace v tématických hrách. Nepotřebuji je hrát co nejlépe, chci je hrát co nejtématičtěji a to i koop.

22.7.2017 18:24:26

Asi nemám rád ľudí :)
1) Nemám rád ľudí čo zdržujú hru nekonečným prepočítavaním stratégie. Keď neviem tak hrám podľa pocitu a nie aby mi ešte aj pri Dominione trvalo 2 minúty než vytiahnem svoju jedinú akčnú kartu.

2) A priam nenávidím ľudí, čo prídu hrať deskovky, následne hodinu strávia telefonovaním a vybavovaním popri hre a nakoniec v polke hry odídu, s tým, že už musia ísť, že dneska prišli iba na skok.

3) Obalovaniu kariet som nikdy akosi neprišiel na chuť... naviac ako to mám kurnik potom zamiešať?

4) Teraformace Marsu - tá hra má prenádhernú krabicu. Ale ten obsah vnútri je fakt škaredý, je to snáď najškaredšia hra za poslednú dobu. Karty majú nejednotný dizajn a celé to pôsobí hrozne lacno.

5) Port Royal - hral som asi 6-7x a stále mám pocit, že tie karty sú nezmyselne nacenené a že niektoré nemá vôbec zmysel kupovať. Nechápem prečo Mindok tú hru tak strašne tlačí.

6) Ešte Mindok a SK pravidlá. Niektoré hry od Mindoku majú pravidlá v češtine i slovenčine. Každú jednu čo som hral sa nedala podľa slovenských pravidiel rozbehať. Buď tam niečo chýbalo alebo tam bolo niečo významovo úplne opačne než v českých a anglických.

7) Hráči Warhammeru sú divní :)

22.7.2017 23:17:30

Worker Placement
Nemůžu si pomoci, ale worker placement her je už prostě moc. Ve své sbírce vlastním vlastně jenom jeden a úplne stačí, ale her s touto mechanikou vyjde každý rok taková halda, že mě ta mechanika pomalu přestává bavit. Prosím zkuste taky vymyslet jinou mechaniku.

22.7.2017 23:40:02

worker placement
BMAJTZ souhlasím. Této mechanice se taky snažím vyhnout, ale někdy je to těžký protože mě hra láká třeba tématem.

23.7.2017 09:31:35

úderník
Egizia (Údolí králů) je podle mého také nedoceněná hra, určitě patří mezi to nejlepší co jsem hrál. Naprosto ideální kombinace relativně jednoduchých pravidel a strategické hloubky. Tak akorát komponent, pěkný design, dobrá míra herní interakce.
Zdá se mi, že takových her je mezi současnou záplavou novinek málo, ale možná je to jen mylný dojem. Teď zkouším na yucatě Imhotep, ten vypadá z hlediska toho, co od her očekávám a co jsem popsal výše, docela slibně.

23.7.2017 14:26:16

Pravidla při první hře
Opačně než někteří jiní. Vysvětlovat 20 stránkové pravidla u hry do detailu u první hry je dle mého totální zvěrstvo. Člověk je schopen udržet pozornost cca 15 minut, nedělejte si iluze, že si zapamatuje vše, stejně se bude doptávat i na věci co jste už vysvětlili.

U větších her, kdy vysvětlování trvá kolem 25 minut a nejde, co se mechanik týče, jen o prosté házení kostek, praktikuji školu hrou. Vysvětlím základy, rámec ve kterém se pohybujeme a během první hry pomáhám s tahy.

Totální peklo s dopodrobna vysvětlujícím hráčem jsem zažil u Tzolkina. Vysvětlování pravidel i se "strategickými typy" trvalo hodinu a patnáct minut. Samotná hra ve třech trvala hodinu a čtyřicet minut. Díky tomuto zážitku mi trvalo asi další dva roky než jsem měl sílu si Tzolkin zahrát znovu.

23.7.2017 21:07:29

Druhá várka
Ahoj
Navážu na svůj první příspěvek.

4) U her mi vysloveně vadí grafika ve východním stylu. Především ilustrace blížící se manga stylu a "chibi" miniatury. Třeba Krosmaster arena, co se týče vizuálu, opravdu není můj šálek kávy.

5) Vůbec nechápu popularitu a vysoká hodnocení Robinsona Crusoe. Příšerně náhodná hra, repetivnost. Chápu, že pro někoho je výzvou vysoká obtížnost hry a má radost, když se mu povede vyhrát scénář, ale já na ní neshledávám nic moc zábavného.

6) Nevím, jestli někteří přispěvatelé do této diskuze četli její nadpis a popis. Měly by to být NEPOPULÁRNÍ názory. To znamená věci kontroverzní, lišící se od většinového náhledu komunity atd. Když sem někdo napíše, že nemá rád AP hráče / telefonování při hře / předčasný odchod od rozehrané partie / nepřiměřenou konzumaci alkoholu při hraní - to nepovažuji za kontroverzní názory. To prostě nemá rád vůbec nikdo.

24.7.2017 14:11:53

!
Téma je pro malý děcka. Skutečné muže zajímají pouze mechanismy.

24.7.2017 16:40:38

Skvělý téma
Fakt pěkný námět na diskusi.

1. Mám rád Agricolu, fáze krmení mi přijde dobrý herní mechanismus.
2. U kickstarterů mi tuna plastů nevadí.
3. Nemám rád přemýšlení nad tahem 10 minut, i když ty hry rád mám (napadá mě například Tikal)

25.7.2017 14:28:25

RE: Kubivcak
Je to nepopularni nazor minimalne pro ty jsou Apckri, alkoholici, podpantoflaci atd..
docela klidme muzes mit skupinu kde vetsina rada leje a pritom hraje a ty jsi v minorite se svym nazorem. Zalezi jen na skupine ve ktere se pohybujes.





25.7.2017 14:51:47

ot
Ad paladin: to ano, ale zde předpokládám mlivíme o nepopulárních názorech v deskoherní komunitě, jelikož píšeme na komunitní stránku o deskových hrách... to rovnou můžu napsat, že nepopulární názor je, že hraní deskovek je činnost i pro dospělé a nejen pro děti... prostě a jednoduše, to se pak jedná o názory jako takové a ne nepopulární... měli by to být buď to silně kontroverzní názory, nebo názory nepopulární právě v oné deskoherní komunitě... ale to už jsme ot

25.7.2017 20:23:40

Vybíráme z Bazaru

Krycí jména od Mindoku
Krycí jména od Mindoku
Akt. cena: 333 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas