Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 1 - 6 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 60 min |
Herní svět: | Sci-fi, Zombie |
Herní kategorie: | desková hra, kooperativní |
Čeština: | undefined |
Vydavatelé: | CMON Limited Guillotine Games |
Autoři: | Jean-Baptiste Lullien Nicolas Raoult Raphaël Guiton |
Rok vydání: | 2018 |
Sdílej: |
balancování obtížnosti
Za mě je to rozhodně nejlepší díl Zombicide série a zároveň také první, ke kterému mám KS edici, takže hromady dodatečného obsahu. Jenže společně s novým obsahem nastává i zásadní problém: Jak vybalancovat obtížnost?obtížnost
Tahle věc (balanc obtížnosti) je problém napříč všemi verzemi Zombicide a pomyslné nůžky se ještě více rozevírají s dalším herním obsahem.
Já bych určitě začal tím, že pokud je příchod Abo natolik fatální, rozhodně bych jej neponechal náhodě. Neboli karty s Abo bych do balíčku umístil podle nějakého daného vzorce, třeba na každé tři Xenos karty jednu Abo kartu.
BGG
Na BGG jsou ke stažení jakési charracter randomizery, Xeno spawn deck creator atp. Doporučuji skouknout, možná tam najdeš něco zajímavého.
Obtíížnost
Obtížnost se zde nastavuje velmi obtížně. Záleží na misi, složení přeživších a pak na náhodě. Když ti vyleze spoilerka ve špatném místě, je hned mold plný barák a to je pak velký problém. Nastavení spawn je hold potřeba zkoušet. Za mě je asi dobré odebrat nějaké karty, když tam nějaké chcu přidat. Já mám rád vyšší obtížnost u Zombicide. Přidával bych jen jeden typ xeno navíc a jednu abominaci (třeba druhou spoilerku, nebo jinou). Přišlo mi totiž, z předchozího hraní, že je to příliš jednoduché jen se základním spawn balíčkem.
Co teď hráváme Misi 8 z Invadera, tak z balíčku odeberu karty 1-20 a přidám všechny karty Seekerů a Shadow Ab. V některých pokusech sme měli i druhou spoilerku, ale to už je moc. Zatím sme to nedali, ale myslím, že je to krásně hard obtížnost, která se dá zvládnout. Hráváme většinou ve dvou či třech hráčích (s třema či dvěmi hrdiny).
druhá spoiler abom.
Myslel jsem, že hrát se dvěma spoiler abominacemi je standard, když jsou dvě v krabici. :)
(začne to být peklo až v Black Ops, kde je stůl moldů plný už od začátku)
Je otázka, nakolik tu obtížnost skutečně vybalancoval lze, když průběh hry řídí z větší části náhoda. Posledně se nám to zdálo moc lehké, tak jsme místo Black Ops bota a turretu použili klasické stroje ze základu, a pak nás ve druhém kole pro změnu podělalo prohledávání, kdy ze čtyř karet tři spawnovaly xenos na moldy (takže 27 xenos za kolo, se kterejma nešlo už nic moc dělat) a v zápěti přišla abominace.
2x Spoiler
Od toho, co sme šáhli na obtížnost, jsme vždy měli dvě spoilerky, ale při posledním pokusu už nechtěli. I když tam nás hlavně, podle mě, vždy zničil první spawn spoilerky v nejvzdálenějším koutě. Já bych klidně hrál s 2x spoilerka a shadow, ale na obtížnosti je nutno se shodnout s kolegy. 8)
K Black Ops sem se ještě nedostal. Jedem to postupně. 8) Ale už sem tu četl, že je to dost obtížné, a těším se na to.
Jak říkáš, je těžké tu obtížnost nastavit. Náhoda udělá své.
Mold spawn je peklo, to už nás párkrát zařízlo i na základní obtížnost. 8D Chce to správné postavy, nebo být daleko od mold. 8D
Black Ops
S tou obtížností právě nevím. Taky jsem to četl, ale zatím 3/3 misí (a to měly být medium a hard) byly s prstem v nose - a to jsme hráli jen v pěti a jen dva z toho byly postavy z Black Ops. Nové zbraně a roboti jsou hrozně over-powered, zatímco na obtížnosti hry se změní jen startovní počet moldů.
2 Dansemacabre
Jenom se v souvislosti s Black Ops zeptám, předpokládám, že bez ohledu na počet hrdinů to hrajete tak, že všichni mají rank Soldier, tzn. že nemohou hledat v místnostech (tedy vyjma "Security Room") ?
Black ops
To je dobré vědět, že si máme obtížnost trošku zvednout. Je pravda, že ta jejich SG je fakt dobrá, ale zase na druhou stranu, na Abominaci z BO to je potřeba. 8)
Black Ops a obtížnost
Hrajeme to podle postav: Black Ops postavy (vojáci) hledají v červených, civilisti kdekoli. Při vyšším počtu B.O. postav vyfasujou jednoho hledacího drona. Hru se šesti B.O. sme vůbec nezkoušeli.
ad B.O. abominace: jo, ta může být docela pekelně těžká v klasické hře, ale právě v těch B.O. misích zas tak ne, protože padne na jeden výstřel Meteor turreru, který nemusí vidět a pokryje čtvrtinu mapy. Případně ji stačí nalákat na pod zónu a odpálit.
Další pravidlo, co doporučuju změnit: v B.O. misích dávají fialový a zelený ovladač na roboty hned na startovní pole a dle pravidel je za jeho zvednutí 5 exp. Znamená to tedy, že postava dostane 5 exp ještě než vůbec začne hrát. Tohle je myslím lepší zrušit a exp za to nedávat.
Black Ops
No vidíš, ty pod zóny mě hned nenapadly. Zatím nevím jak to bude fungovat, ale přeci jen už se musí s tou abominací blbnout (když si vzpomenu na Černý mor, kde sme někdy Abominaci popotahovali po mapě od brzkých kol 8D ).
S těma ovladačema pro SG a bota je to určitě věc ke zvážení. Dík za radu. ;-) Ale uvidím, kdy se k BO dostaneme. Po Invaderovy chceme hrát Wulfsburg.
2 Dansemacabre
Pak si to vyzkoušej (nejenom v Black Ops scénářích) jenom s vojáky, co hledají věci pouze v červených místnostech. Dej ale jednotce do začátku jeden ten speciální předmět, jehož držení umožňuje vojákovi hledat všude, aby to zase nebyl až takový masochismus :)
A mimochodem, dodržujete při hraní pořadí hrdinů? Tzn. ten, kdo jde v daném kole jako první, musí jít v kole následujícím jako poslední? Tohle obvykle opomíjené pravidlo nastavení obtížnosti také trochu posune.
A naposled, své si k dění na mapě řekne i způsob, kterým umisťujete (nasazujete) Xenos do "kokonů" v okamžiku, kdy je jich nedostatečný počet. Začnete nejbližšími nebo naopak těmi nejvzdálenějšími kokony?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Glory: A Game of Knights (CZ)
Akt. cena: 560 Kč
Končí za: 12 hodin