Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 5 |
Doporučený věk: | od 13 let |
Herní doba: | 100 min |
Herní svět: | Horror, Zombie, Post-apokalypsa |
Herní kategorie: | kooperativní |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Isaac Vega Jonathan Gilmour |
Rok vydání: | 2014 |
Sdílej: |
Pravidla
jeste tu neni vlakno na obecne dotazy k pravidlum, tak ho zalozim a rovnou se zeptam na jednu zajimavost. Vsimli jste si, ze v casti pravidel se o hraci mluvi jako o nem (he, his) a v casti jako o ni (she, her)? :-)nelogičnosti
Někde jsem četl, že jedno herní kolo je asi týden. Celyle ber to tak, že když postava jde prohledávat lokaci, tak chodí tam a zpátky. Hod červenou kostkou symbolizuje, zda se během výpravy postava dostala do problémů. A při prohledávání nachází drobnosti a mezi nimi je něco vypíchnutého kartou, co je herně důležité. Hodně zvláštní jsou ty přeživší, které máš na ruce a zahraješ je někdy. Nebo je někomu dáš. Tak jsou to lidi, o jejichž existenci víš, ale není vhodný čas (nedostatek jídla, místa), aby byli součástí kolonie. Je to HRA. Všechno nemůže fungovat na sto procent jako ve skutečnosti. A i na tyto drobnosti mi přijde DoW luxusně tématická :)
další dojmy
Rád bych přidal nové dojmy ze hry:
1. Poprvé jsme hráli na tajné úkoly a nějak jsme nabyli dojmu, že ten či onen to má lehčí a že úkoly jsou nevyvážené. Každopádně tím, že hráči nedělají čistou práci, kvůli tomu aby splnili tajný úkol, jsme se začali obviňovat ze zrádcovství :-)
2. Cirkusový pes byl do hry přidán úmyslně, abychom se nasmáli k pláči. Takže jsme byli jednou svědky toho, že pes mluví a podruhé toho, že se pokouší nastartovat náklaďák - naštěstí nedošlo k tomu, že by přenášel cisterny.
3. Čím více se hra blíží ke konci, tím méně mají hráči na výběr co dělat. Bohužel ne vždy poznáme, co to je, takže se nám to při poslední hře rozsypalo a pochcípalo skoro všechno :-). Snad časem budeme rozvážnější.
Celyl
Už se do toho zjevně začínáte dostávat :-). Úkoly opravdu na lékárnických vahách vyvážené nejsou, to i autor otevřeně píše. Já osobně mám pocit, že se to asi nemá brát tak smrtelně vážně, jak sugeruje název. Je to prostě trochu crazy.
nelogičnosti
Trochu jsem uvažoval jak si "obhájit" ty mnohé nelogičnosti v pravidlech a nejlepší odůvodnění mi přijde v podstatě to o kterém píše Karel - hráč nehraje za postavy, ale za sebe jako vůdce těchto postav, který dřepí v kolonii a pouze rozhoduje co se bude dělat (jako ti nemohoucí, ale na rozdíl od nich nežerout jídla - a vida už to zase tak moc logicky nesedí :-)
Odpovídající pravidla:
- když mi všechny postavy hebnou, beru si další (zlanařím dalšího člena do klanu),
- házím vždy kostkou na víc (za postavy + za sebe)
- nový člen týmu na ruce = vůdce dalšího klanu, kterého můžu přijmout ke mně a přivede většinou sebou i nějakého toho nemohoucího (karta na ruce = že o něm vím)
- přidávání jídla do kolonie, řešení krize apod. se pak děle v podstatě na mé úrovni, nikoliv na úrovni postavy (tedy mimo časovou osu třeba ten zmiňovaný týden, kdy postavy pendlují mezi lokací a kolonií a neřeším jak se ke mně jídlo, nebo vybavení fyzicky dostalo)
úmrtí v důsledku krize
Zdravim mám dotaz na situaci kdy v důsledku nesplněné krize ( xxx postav utrpí zraněni..) má postava dostala třetí zranění. Chvíli jsme to řešili a v pravidlech jsem nikde nenašel jasný řešení. V pravidlech je že postava umírá když má tři zranění ale umře až když já vlastník postavy přijdu na řadu v průběhu kola a nebo ta postava umře hned ted při kontrole krize ve fázi kolonie? tudíž před kontrolou hlavního úkolu padne morálka dolu a ja dostanu novou postavu??
Diky
Hned
Když je napsáno, že postava umírá, když má tři zranění, tak si myslím, že není co řešit, jakmile utrpí třetí zranění umírá. Nevidím důvod, proč by se mělo úmrtí někam odkládat.
...
Přesně tak. Postava dostane 3. zranění = je okamžitě tuhá. Na nic dál se nečeká.
Ad nelogicnost
Taky jsme se pri nasi prvni hre nasmali kdyz nam rano k snidani zahral Brok na kytaru, kterou predesly den nasel. :)
Forest Plum
Chtěl bych se zeptat, jak chápete zvláštní schopnost Foresta Plumpa :
KDEKOLIV: Na začátku tahu můžete Foresta vyřadit ze hry, morálka kolonie přitom vzroste o 1 stupeň.
Je tím myšleno zabít? Odstranit ze hry napořád?
Také bych chtěl reagovat na nechtěné léčení. Já bych ho povolil. Jde o škození. V níže uváděném případu dokonce geniální. Když pacienta trochu přidrží a píchnou mu injekci, tak má smůlu.
Plum
Ano, odstranit, trvale vyřadit. Jako zabít, ale neříká se tomu zabít, protože v tomto případě morálka stoupne. V pravidlech je jasně popsán termín "zabití postavy" i to, že někdy se postavy vyřazují i jinak a že je v takovém případě výslovně popsáno, co se děje s morálkou. Forest je krystalickým příkladem tohoto jevu.
žetony hluku
Možná jsem to přehlédl, ale nějak jsem se nedopídil toho, kdo hází kostkou při odstraňování žetonů hluku. Hráč, co má v lokaci postavu? Začínající hráč? Díky za odpověď
Demoness
Ono to je hlavně úplně jedno která pazoura tou kostkou hodí :)
Beholder
Já jsem si říkal, že by mohl házet ten, na něhož by případné nasazení zombie mělo zásadní vliv, aby pak nenadával, že ten či onen mu usmrtil hodem postavu (:
info - žeton prvního hráče
měl bych jednu otázku, nejspíš nejsem první kdo se ptá. Jde o to, že v anglické verzi pravidel se píše, že na konci fáze kolonie se předá žeton prvního hráče, sousedovi po pravici a v českých naopak po levici, který z výkladů je správný.
Díky za odpověď.
Spatny preklad
Zeton prvniho hrace se presouva proti smeru hodinovych rucicek. Uz se to tu resilo a je to v prekladu spatne.
Přidávání bodů
Ahoj, mám dotaz v základním scénáři - Potřebujeme více vzorků, je možné při hodu na to zda je zombie použitelná jako vzorek, použít žeton jídla ke zvýšení hodu, na to zda bude žeton uložen na kartu?
...
Ne. Jídlem můžeš zvýšit jen kostku určenou na "akce".
ok
děkuji
karty postav
ahoj, některé karty postav mají u zvláštní schopnosti číslo v závorce - třeba Edward White má (+1)
k čemu to slouží? nikde v pravidlech jsem nenašel účel,,,
DrW
Hodnota v závorce (např. u Edwarda Whitea 1+, nikoliv +1) je proto, že při využití této akce "spotřebujete" kostku (s jakoukoli hodnotou). U postav, kde není uvedena žádná hodnota, k využití zvláštní schopnosti nepotřebujete kostku žádnou. V pravidlech viz odst. "Použití zvláštní schopnosti postavy" na str. 10.
Morálka
Ahoj zombíbijci, mám dotaz ohledně morálky. Hru jsem hrál zatím jen jednou a skončil jsem na morálce. Přijde mi drsné jak rychle klesá dolů a způsob jak ji navýšit tam vidím jen jeden (odvracení krizí), nebo je ještě nějaký další (kromě Santy)? Díky
Morálka
Myslím, že občas to nabídne i karta osudu.
Moralka
Ano drsne klesa a navysovat ji jde hodne spatne. Takze je treba ji udrzovat za kazdou cenu.
O tom ta hra je. A je to tezke to vyhrat, neni to zadarmo.
Akce predani vybaveni
Po provedeni akce predani vybaveni mohu predat postave v teze lokaci pouze jeden vybaveny predmet a nebo vice?
Archaon
Odpověď nalezneme v pravidlech - viz str. 11, popis akce Předání vybavení. Odstavec je psán v jednotném čísle, tj. jde o jednu kartu. Ovšem je to akce, která nevyžaduje použití hrací kostky, takže těchto akcí můžeš ve svém tahu provést libovolný počet. Tudíž dotaz do značné míry postrádá relevanci, nebo mi unikla...
Překladatel pravidel nejen pro fu Mindok
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Mortum: Středověká detektivka
Akt. cena: 550 Kč
Končí za: 2 dny