Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Rozšíření pro hru: |
War of the Ring (first edition) |
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | Fantasy |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, válečná |
Čeština: | není |
Vydavatelé: | Devir Fantasy Flight Games Nexus PHALANX |
Autoři: | Francesco Nepitello Marco Maggi Roberto Di Meglio |
Rok vydání: | 2006 |
Sdílej: |
dojmy ze hry
Podělte se někdo o dojmy z rošíření?system
Taky by me zajimaly dojmy majitelu.
Ty dva scenare se hraji nezavisle na puvodni hre? Jen se vezmou urcite prvky z puvodni hry a dodaji se do rozsireni, kde se hraje rekonstrukce tech dvou bitev?
rozšíření
Ty dva scénáře se opravdu dají hrát nezávisle na původní hře. Jen se používají komponenty ze základu. A co se týče hratelnosti. Základní hra se nezmění nijak výrazazně. Přibudou nové jednotky, obléhací stroje a pár hrdinů. Dle mého, ta část co rozšiřuje základní hru je dobrá. Hodně to posune hru směrem ke knížce. Oba hráči mají trochu víc možností, jak ovlivnit hru.
Co se týče těch dvou scénářů, musím se přiznat, zatím je nám moc nahráté. Každopádně je tu dobrá a oproti základní hře i rychlá záležitost. Vhodné na večery, kdy na plnou hru není čas a přece si chce hráč užít Tolkienův svět.
Napadá mě ještě jedno šílené využití, kdy by se během hraní základní hry odskočilo na jednotlivé bitvy, ve chvíli, jak na ně dojde řada, ale zatím jsem to nezkoušela :)
Kopíruji svůj příspěvek z "faktor o-hratelnosti"
... A k tomu rozšíření. Asi by bylo fér napsat, že mne rozšíření nebaví jako rozšíření původní hry (ani jsem jí vlastně s rozšířením nehrál), ale kdykoliv jsem připraven si zahrát obě mini-kampaně (Rohan a Pole Peleonoru).
Obě dvě mne baví a považuji je za velmi povedené a svižné válečné hry, navíc postavené na silné knižní předloze. Vyřádím se tam jak takticky, tak strategicky. Užívám si propracovanější model bitev (jiné umisťování ztrát) a doplnění oblíbených terénů a speciálních vlastností jednotek. Žeru Enty a obléhací stroje:-) ...
Jinak právě píšu recenzi bitvy o Rohan, kterou jsem hrál vícekrát a tak se cítím na to, abych ji popsal. Nicméně znáte to, času je málo:-)
sappho
Já si mylím, že to odskočení by asi nešlo:-( Jsou tam jiné Jednotky (navíc), jiná území, jiné postavy a hlavně to obsahuje jiný systém rekrutování.
to Marvin
Ako si natom s recenziou? Celkom by som si ju precital :)
rozšíření mě nenatchlo
Teď jsem dohrál, hru i z rozšířením (bez bitev o MT a HŽ) a musím říct, že mě to moc neuchvátilo. ¨
Rozšíření přidá do hry některé prvky, které jsou sice na pohled pěkné (galadriel, balrog, korzáři, ...), ale zbytečně prodlužují hru, a nemyslím, že by jí nějak zlepšili.
Spíš mi přijde, že jí trochu ubírají, nové prvky hodně blokují využitelnost těch starých.
Věřím že samostatné bitvy jsou dobré, ale původní hru (která patří do mích top 3) budu hrát pouze bez rozšíření.
lamkal
Já ten pocit měla ze začátku, protože je to dost věcí co najednou člověk nemá začité. Některé nové prvky asi opravdu moc význam nemají, ale dle mého, některé hru ještě více přiblíží knize. Třeba nová postava Witch Kinga oživí dost výrazně lov na prsten a dá hráči za stín více možnosti se rozhodovat na co bude klást důraz.
re:
stejne tak galadriel nenuti hrace spolecenstva hnat gandalfa bicem, dokud nepadne :)
lamkal
Podle mě tomu po čase přijdeš na chuť. Já měla Wotra hodně nahraného, než jsem šla do rozšíření a to mi tu hru hodně zpestřilo a umožnilo více kombinovat.
sappho
Já jsem wotrem začínal a přišel mi tenkrát dost složitý a náhodný, tak jsem ho odložil s tím, že se k němu po čase vrátím.
Teď si myslím, že se ten pomalu blíží, ale chtěl bych se zeptat na jednu věc. Dají se hrát scénáře Rohan a Minas Tirith bez znalosti základu?
Já totiž přemýšlím, že bych si rozšíření koupil, právě kvůli těm kratším scénářům s tím, že wotra bych si dal až někdy po tom. Případně kolik toho je potřeba znát ze základní hry?
sappho
A ještě jeden dotaz. Je tam pohyb jednotek a najímání také řešen přes akční kostky nebo je to nějak jinak(zajímájí mě spíš principy, než podrobný popis).
parxel
ty bitvy maji vlastni pravidla, jinak nez tematicky se zakladem nesouvisi :)
Add najimani ... ehm, no, akcni kostky trochu hraji porad roli, ale jeste k tomu jsi vazany na rectruitment countery ktere na mape zacinaji a obcas do mapy prichazeji pres ruzne karty ... tj kostka samotna ti nestaci, a posily jsou dost omezene co do poctu, tak co do lokace kde je muzes nasadit .... v helms deep si treba nenarekrutujes 10 lucistniku, protoze proste tam mas ubohe 1-2 recruitment countery. (samozrejme skreti se zase mnozi az doaleluja)
Siaron
Dík. To jsem chtěl vědět. Do pravidel jsem letmo koukal, ale nějak jsem z toho nebyl úplně moudrý.
parxel
Přesně jak píše Siaron. Užívám si poslední dny dovolené, tak se tu moc nepohybuji. Kdyby ti ještě něco nebylo jistné, ptej se.
sappho a Siaron
Jestli to představuju správně. Na začátku máš klasické počáteční rozmístění jednotek jako ve wotr. Co pak, jak probíhá kolo? Hodím akčníma kostkama, vykonám akce přesun, recruit, zabojuji a jede se dál? Využvají se nějak akční karty? A pak jsem ještě viděl na nějakém tracku countery postav, znamenají že po určitých kolech se přidávají tyto postavy do hry?
Parxel
Chápeš to dobře. Karty se využívají hodně. Je tam víc druhů karet než v základní hře. A jak si řekl, některé důležité osobnosti nastupují do hry až se náplní určité podmínky, které představuje ona stezka. Jinak pokud se diváš do pravidel, tak ti stačí jen ta část se pro jednotlivé scénáře. Ještě jsou v sekci je stažení jedny ale ty se týkají úprav původní základní hry.
pravidla upřesnění
Potřebuješ ty co mají název Bitvy obecná část + bitvy Rohan a bitvy Gondor
sappho
Díky moc. Tohle mi chybělo. Potřeboval jsem si udělat představu o tom, jak bude vypadat průběh hry. I když musím říct, že bych si to koupil asi i bez toho.
první dojmy ze čtení pravidel
Pořídil jsem si konečně tohle rozšíření a musím říct, že první dojem je velmi dobrý. Čtu zatím pouze obecnou část pravidel pro bitvy, ale musím říct, že se mi to na první pohled zamlouvá víc, než základní hra. Je to samozřejmě první dojem, ale i tak.
Těším se na hru.
Parxel
Dle mého názoru je toto tozšíření pro základní hru nadbytečné. Ještě více to komplikuje již tak komplikovaná pravidla.
Na druhou strnu jsou obě bitvy EXCELENTNÍ!!!! Nádherné taktické orgie ve světě s příběhem. Škoda, že se nedá toto rozšíření koupit jako kompletní hra se dvěma scénáři:-(
Marvin
Tak nějak to na mne působí asi podobně.
Líbí se mi třeba to přesouvání commander in chief. Sarumana pošleš k palantíru, na věž nebo kobek a podle toho ti pak jde určitý kostek do poolu, které pak dál nějak vyžíváš. Vliv térenu, rozdělení jednotek. Max 5 jednotek na region považuji, taktéž za klad, alespoň nebudou vznikat takové chumly na mapě.
Prostě ta bojová část mi přijde víc promakaná.
Parxel
Super je systém přidělování zásahů. Jak prostě armáda bojuje a ztrát si nevšímá (její bojová hodnota neklesá). Pak se to na jednou zlomí a musíš zásahy přidělit. Krásně středověké:-)
Marvin
Tak tam jsem se ještě nedostal.
první dojmy
Tak máme za sebou první partii Bitvy o Rohan. Hru jsme si sice nedokončili, protože se zbláznily kostky, ale jinak dojmy velmi dobré.
Celkově mi připadá, že je v bitvách plno věcí vyřešeno mnohem zajímavěji. V boji se uplatňuje vliv terénu, spec. vlastnosti postav, karty jsou podle mě také vyřešeny trochu lepším způsobem.
Navíc souboj probíhá trochu podobným způsobem jako třeba volba akcí v Castle for all season, vybíráte si z akčních žetonů a v daném okamžiku jeden současně odkryjete. Podle toho pak buď hrajete kartu nebo si berete akční kostky pro zvolený typ jednotek a při úspěšném hodu se uplatňuje spec. vlastnot zvolené jednotky.
Prostě z mého pohledu moc povedéná záležitost. Až se divím, že se tady o tom nediskutovalo trochu víc.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Batavia
Akt. cena: 800 Kč
Končí za: 5 dnů