Vládce Tokia - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2–6
Doporučený věk: od 8 let
Herní doba: 30 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: karetní hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Egmont Polska
Heidelberger Spieleverlag
IELLO
Portal Games
Autoři: Richard Garfield
Rok vydání: 2010
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

retheme Příšerky ze skříně - zjednodušená pravidla pro dva hráče

Zdravím,

snažil jsem se vytvořit zjednodušenou variantu Vládce Tokia pro svoji čtyřletou dceru, primárně zaměrěnou na hru dvou hráčů. Z příšerek ze skříně již krapet vyrostla, ale téma příšerek se ji líbí a tak jsem jej snažil zachovat a herní materiál využít. Níže přikládám stručná pravidla, budu rád když to zkusíte a uvítám jakékoliv návrhy na zlepšení. Trochu jsem se již inspiroval příspěvky v diskuzi, nicnéně myslím, že je tu stále prostor pro narovnání šancí obou hráčů.

Předem díky.

 

Příběh: 
Slunce zapadlo, což je pro příšerky signál, aby začaly strašit. Každá z příšerek se snaží působit co nejděsivěji, což se vůbec nejlépe dělá ze staré skříně v rohu pokoje. Mezi příšerkami tak dochází k třenicím o to, která z příšerek místo ve skříni zaujme. Ostatní příšerky se ji naopak snaží ze skříně vyhnat pomocí nejrůznějších hraček. Každá z příšerek se totiž bojí nějaké z hraček a ze strachu z ní se zmenšuje a zmenšuje, dokud není tak slabá, že již ten den nemůže dále strašit.

Zadání:
Každý z hráčů si zvolí jednu z příšerek, za kterou bude hrát. Cílem je bud strašením získat 20 vítězných bodů na počítadle strachu a nebo hračkami vyděsit druhou příšerku natolik, že zeslábne a nebude dalšího strašení schopna (její síla klesne na nulu).

Propriety:
* Hra Příšerky ze skříně, jež dodá vizuálně atraktivní kartu skříně a příšerek.
* 6 + 2 šestistenných hracích kostek. Pokud máte obyčejné kostky, použijte následující mapováni
   1 - jeden bubák
   2 - dva bubáci
   3 - tři bubáci
   4 - sebedůvěra
   5 - hračka
   6 - síla
* kameny či žetony síly, 8 pro každého hráče
* 12 kamenů či žetonů sebedůvěry
* počítadlo strachu pro každého z hřáčů

Setup:
* Na hrací stůl se položí obrázek skříně.
* Každý z hráčů si zvolí jednu z příšerek. 
* Začínající hřáč (ten nejmladší) umístí svoji příšerku do skříně, druhý hráč položí svoji příšerku vedle skříně.
* Oba hráči obdrží 8 kamenů síly.
* Oba hráči nastaví svě počítadlo strachu na 0.

Herní kolo:
1. Na začátku kola může hráč, který je na tahu, svoji příšerku umístit do skříně, je-li prázdná.
Pokud hráč na tahu má příšerku ve skříni již z předcházejícího kola, získává 2 body strachu.
2. Hráč na tahu hází 6 kostkami. Navíc kdykoliv během svého tahu hráč může vyměnit své 3 kameny sebedůvěry za jednu dodatečnou hrací kostku, kterou lze však použít jen do konce jeho tahu. Libovolný počet kostek je možné dvakrát přehodit.

Kostky se vyhodnotí následovně.
3x jeden bubák = jeden bod strachu, ža každý dalšího symbol jednoho bubáka získá další bod strachu
3x dva bubáci = dva body strachu, ža každý další symbol dvou bubáků získá další bod strachu
3x tři bubáci = tři body strachu, ža každý další symbol tří bubáků získá další bod strachu
sebedůvěra = za každý symbol sebedůvěry získá hráč kámen sebedůvěry. 
hračka = za každý symbol hračky odebere jeden kámen síly příšerce soupeře, pokud je tato právě ve skříni
síla = za každý symbol síly získá zpět jeden kámen síly (až do do max. počtu), pokud však není právě ve skříni.

Kdykoliv příšerka ve skříni ztratí kámen síly, může se rozhodnout skříň opustit.

Konec hry:
Hráč, který jako první nasbírá 20 bodů strachu vyhrál. Případně prohrává hráč, jehož počet kamenů síly klesne na nulu.

 

Nad čím jsem uvažoval:

 * Zda nějak nelimitovat délku pobytu ve skříni, když soupeři kostky nepřejí. Třeba by za pobyt v něm v každém dalším kole bylo třeba zaplatit jeden kámen sebedůvěry.

 * Zda je počet životů a možnosti bodování vyvážené a zda motivují dostatečně hráče pro pobyt ve skříni.

26.5.2021 20:48:06 | Upraveno autorem (porovnej)

Aby bylo počítání bodů a životů méně abstraktní, vytvořil jsem jednoduchý herní plán, kde je mimo skříně samotné i 21 poli pro počítání bodů (0=start, 20=cil) a 9 polí pro počítání životů. 

Nově na kostkách životy (6) reprezentuji hlavou Chvostozubky, zatímco jejich ztrátu (5) obrázkem průšvihu. Dle první reakce náhrada kamenů herní deskou  dceři výrazně pomohla se zorientovat, jak si ve hře vede. 

9.6.2021 23:22:52

Vybíráme z Bazaru

Laborigines danger
Akt. cena: 1 Kč
Končí za: 12 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas