Twilight Imperium 3rd Edition

xxxxxxxxxo hodnoceno 62x (Seznam vlastníků)

Twilight Imperium 3rd Edition - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 3 - 6
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra, strategická, válečná, diplomacie
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Fantasy Flight Games
Autoři: Christian T. Petersen
Rok vydání: 2005
Sdílej: Facebook

Roztříštěná říše se dává dohromady

Autor: laredo | 8 hodin 0 minut | 7.8.2010 | 4

Hra: Twilight Imperium 3rd Edition + Twilight Imperium: Shattered Empire

Hráči: laredo a 3 neregistrovaní

Tato partie TI měla za cíl seznámení s novými prvky (jeho) rozšíření Shattered empire. To konkrétně znamenalo použití nové (kompletní) sady karet strategií, nových karet veřejných úkolů, dále poměrně logické rozšíření politických karet, karet akcí, nových planet a začlenění 4 nových ras. Bonbónky na dortu byly takové jemnůstky jako technologie specifické pro danou rasu, obchodní stanice, artefakty, jednotky úderných sil, planety s refresh schopností, apod. Přesto jsme v ní vyzkoušeli jen asi 2/3 z nových možností tohoto rozšíření.

Podoba galaxie nebyla vytvářena hráči standardním způsobem, ale byl použit mustr podle předpřipravených (preset) map pro X hráčů ze stránek FFG. Takže bylo dáno vyvážené rozložení systémů (počtu planet, prázdných i zvláštních systémů) ve výseči každého hráče. Hrálo se na 9 vítězných bodů (VB), kvůli kartě Byrokracie. Použily se doménové žetony (Distant suns) i žetony Vůdců. V galaxii se nacházela planeta Hope’s end, jedna obchodní stanice a také 2 artefakty v systémech sousedících s Mecatol Rexem (MR). Bohužel jsem si pořádně nepřečetl pokyny k tvorbě mapy, a tak jsem 2 použité artefakty vybral náhodně. Ve skutečnosti se měly použít 2 skutečné artefakty, už odkryté. Ale zase to bylo o něco napínavější:-)

Rozlosování ras proběhlo následovně: Z rozšíření SE to byli Saarové (mající pohyblivé vesmírné loděnice) a Yinové (mohou prohodit hodnoty vlivu a zdrojů u planety a mají také pár zajímavých bojových schopností). Ze základní hry jim dělali společnost hmyzí válečníci Sardakové (mající bonusy při bojích) a vesmírní piráti Mentakové (kteří v omezené míře mohou krást ostatním žetony obchodního artiklu a mohou, opět v omezené míře, zaútočit na nepřátelskou flotilu ještě před bojem). Mně připadla rasa Saarů. Moc velké šance jsem jim nedával, ale během hry mě příjemně překvapili.

Následující report budu dělat z popisu vševědoucícho neutrálního pozorovatele, který má k dispozici skryté informace i uvažování hráčů (pochopitelně zkonstruované retrospektivně až po konci hry :-)). S výjimkou názvů technologií a několika známých zkratek (jako PDS, MR, apod.) budu používat českou terminologii.

Nejprve, jaké kdo dostal tajné úkoly (secret  objectives), abyste mohli lépe sledovat jeho uvažování během hry:

Sardakové museli mít postavené 3 loděnice, 5 dreadnoughtů a navíc ovládat  MR.

Yinovi stačilo ovládat 6 různých planet s technologickou specializací.

Saarové museli obsadit všechny planety v domovském systému některého soupeře.

Mentakové museli ovládat MR, mít tam postavené vesmírné loděnice a ještě 6 jednotek pozemních sil.

 Žeton Mluvčího si vylosoval (během přípravy) Yin a hra mohla začít.

 

1. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Utrať 3 vlivy, 3 zdroje a 4 žetony obchodního artiklu a získáš 1 vítězný bod.

Zamítnut zákon protěžující hráče s nejméně žetony velení v oblasti Zásobování flotily (to byla v tu dobu polovina hráčů).

Vyzkoumané technologie: Saarové (Floating factory, specifická rasová technologie, která dále vylepšuje jejich pohyblivé vesmírné loděnice).

Průběh prvního kola je u všech hráčů víceméně stejný. Obsazení sousedního systému se 2 planetami a výroba nových jednotek v domovských systémech. Mentakové uzavírají – díky vybrané kartěu Obchodu II – lukrativní obchodní dohody (dvojkové) se Sardaky a Saary. Yinové získávají 5 žetonů velení přes primárku karty Vedení (Leadership) a využitím své vlivné rodné planety. Vítězné body se pochopitelně zatím žádné neudělovaly. Saarové kupují – díky primárce karty Technologie II – technologii specifickou jejich rase (viz výše), jen za její pořizovací cenu..

 

2. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Obsaď během jednoho kola 3 (různé) planety a získáš 1 vítězný bod.

Schválen zákon, že za splnění tajného úkolu dostane hráč další vítězný bod (tj. 3 body místo 2).

Vyzkoumané technologie: Sardakové (Graviton laser system), Saar (Maneuvering jets), Yin (Deep space cannon).

Už během Strategické fáze si Yin se Sardakem navzájem zamykají dva systémy přes karty akce Signal Jamming, a tak částečně zpomalují akceschopnost soupeře.

Hráči pomalu expandují na sousední planety. Použité doménové žetony jsou vesměs pohodové (tzv. nízkorizikové, varianta v SE) – buď Mírumilovné připojení, pár Biohazardů, Rukojmí či jedna domorodá nepřátelská pozemní jednotka. Karta Diplomacie II při této expanzi také odvádí svůj díl práce (neboť doménový žeton  se na zabírané planetě odebere bez vyhodnocení).

Mentakové obsazují planetu Hope’s End, která dokáže vyrábět jednotky úderných sil (Shock troops), a mimo jiné  se na ní nachází doménový žeton Průmyslová společnost. Takže po vylodění (zde) Mentak staví loděnice zdarma. Další loděnice staví v systému zabraném v prvním kole.

Sardak ničí přes kartu akce Mentakovi loděnice na Hope’s End, obsazuje druhý systém a díky primárce karty Válka II se dostává až do sousedství MR, kde obsazuje další planetu spolu s obchodní stanicí. V domácím přístavu staví svůj první dreadnought.

Saar zkouší obsadit systém se 2 planetami. Jednu obsazuje díky sekundárce karty Diplomacie II, na druhou se zkouší vylodit s jedním pěšákem a generálem (pro jistotu). Doménový žeton odhalí jednu domorodou nepřátelskou jednotku. Obě jednotky se během prvního kola invaze zabijí, a proto bohužel hyne i generál a planeta i nadále zůstává neutrální. Zvažuje invazi na další 2 planety v dosahu Mentaků, ale jelikož tito ještě nevyráběli a víceméně nepohnuli svými flotilami, zůstává tam, kde je.

Yin také pomalu expanduje a přesouvá se blíž ke hranicím se Sardaky.

Rodnou planetu Mentaků i Yinů hlídají před nepřátelskou invazí diplomaté, zatímco Saarové to nepotřebují (mohou splnit úkoly, nehledě na ovládání domovského systému).

Toto kolo pouze Mentak splnil jeden veřejný úkol, a tak získává svůj 1. vítězný bod.

 

3. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Pokud ovládáš planety s větším množstvím vlivu než soused po tvé pravici a levici, tak získáš 1 vítězný bod.

Schválen zákon, že planety s technologickou specializací poskytují slevu na zkoumané technologie (nehledě na jejich typ). To Yin skrytě zajásal (vzhledem ke svému tajnému úkolu).

Vyzkoumané technologie: Sardakové (Enviro compensator), Mentak (Stasis capsules), Yin (Graviton laser system), Saarové (Cybernetics).

Odkryt první artefakt: jednalo se Vrak starobylé lodě.

Ještě ve Strategické fázi hraje Saar kartu akce Kulturní krize na Mentaky, aby jim ořezal rasové schopnosti (tj. kradení žetonů obchodního artiklu a preventivní úder před bitvou).

Saarové obsazují během tohoto kola 3 planety (a tak splní svůj první veřejný úkol). Jednou z těchto planet je i planeta s artefaktem Vraku starobylé lodi. K jejímu zabrání došlo přes sekundárku karty Diplomacie II, takže se tam žádná jednotka Saarů  nevylodila. Sardak se usmívá a těší se na brzké převzetí oné planety s artefaktem (má to při cestě k MR).

Sardakové ruší díky kartě Obchod II obě dvojkové obchodní smlouvy u Mentaků a uzavírají pro sebe dohody výhodnější. Staví své třetí loděnice a druhý dreadnought. 

Mentak ještě ve Stavové fázi minulého kola vyrobil na Hope’s end 2 jednotky úderných sil (Shock troops). Přesouvá flotily a staví ve dvou systémech po jednom dreadnoughtu. Dále posiluje své flotily o křižníky a jednotky pozemních sil. Kvůli blízké flotile Yinů i Saarů, které dosud nereagovaly, zatím nedělí své síly pro útok a vyčkává.

Yin se nyní opožděně vyloďuje na 2 planetách v systému, který mu minulé kolo Sardak zamknul. Díky vlastnosti své rasy může prohodit hodnoty vlivu u jedné planety (1/kolo).  Např. jeho rodná planeta se 2 zdroji a 4 body vlivu se k tomu výborně hodí (navíc poskytne po prohození i vyšší výrobní kapacity loděnic). Při pokusu o zabrání další planety s technologickou specializací jsou jeho vylodivší se jednotky zabity Radiací. Třebaže přes sekundárku Diplomacie II zabírá další planetu s technologickou specializací, pořád jich má jen 5 (škoda té Radiace). Saar hraje proti Yinovi kartu akce Local unrest na planetu s PDSkem, ale Yin obětuje raději svého agenta, a tak PDS přežívá a planeta zůstává i nadále Yinova.

Při bodování dostává Yin 2 body (jelikož i při primárce Byrokracie splnil jeden veřejný úkol) a Saar jeden bod.

 

4. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Pokud (v tomto) okamžiku utratíš 10 zdrojů nebo 10 bodů vlivu, tak získáš 1 vítězný bod.

Schválen zákon, že při invazi na neutrální planetu musí útočník utratit alespoň tolik zdrojů, kolik činí hodnota zdrojů dané planety (v tomto kole už jich moc neutrálních opravdu na mapě nebylo).

Vyzkoumané technologie: Mentak (Cybernetics), Yin (Antimass deflectors + XRD Transporters), Saarové (Gen synthesis).

Sardak se chystal na obsazení systému se 2 planetami, vedle MR,  kde jedna  z nich obsahovala odkrytý žeton artefaktu Vraku lodě. Hodilo by se mu to ke splnění veřejného úkolu, který požadoval zabrání 3 planet během jednoho kola. Vedlejší planeta ještě obsahovala doménový žeton. Planetu s artefaktem obsadil, tu druhou chtěl pro sichr vyplenit s pomocí dreadnoughtu (razing), ale byli to jako na potvoru Přeživší Lazaxové! Fakt klika!  Takže všechny Sardakovy planety byly vyčerpány, musel zahodit všechny své karty akcí a nemohl hlasovat při příštím politickém klání. Přesto ony 2 planety obsadil a získal tak artefakt a 1 VB. Dále se mu podařilo vyfouknout jednu planetu s technologickou specializací Yinům. Bohužel později během daného kola mu onen systém se 2 planetami (a artefaktem) neuvěřitelným štěstím vyfoukla kvalitativně slabší, ale kvantitativně silnější saarská flotila.

Saarové (mající 2 oddělené flotily) vyčkávali, zda udeřit na Sardaky na západě nebo na Mentaky na severu. Nakonec napadli sardackou flotilu v systému s artefaktem (viz výše) a s neuvěřitelným štěstí na hodech kostkami, obsadili obě planety, a vytvořili tak částečnou hradbu mezi Sardaky a MR. (Jen pro zajímavost: Sardakové měli v daném systému křižník, dreadnought, torpédoborec a 3 pěšáky, Saarové měli 2 nosiče, 2 křižníky, 4 stíhačky, 5 pěšáků a svoje pohyblivé loděnice. Díky technologii Gen synthesis, a úspěšným hodům kostkou, obě padlé pěší jednotky Saarů ožily v jejich domovském systému:-)).  

Mentak zvažoval útok na flotilu Yinů na západě, ale zároveň chtěl provést útok na MR (chráněný 2 žetony Strážců MR, tj. 3 stíhačky a 2 jednotky pozemních sil). Nakonec na MR zaútočil s drednoughtem, nosičem, křižníkem, 2 torpédoborci, spolu se 2 jednotkami údernými sil a 1 obyčejnou jednotkou pozemních sil. Útok se povedl. Mentak přišel o obě jednotky úderných sil, jeden torpédoborec a měl poškozený dreadnought. Následoval útok na slabší flotilu Yinů nedaleko a posílení obrany o 2 PDSka.

Yin měl díky vybrané kartě Technologie II možnost vyzkoumat 2 technologie zaráz, a proto vyzkoumal první dvě pohybové (modré) technologie (hlavně kvůli vyšší pohyblivosti nosičů). Přes sekundárku karty Diplomacie II zjistil (po zabrání dotyčné planety), že druhý artefakt na mapě je falešný (čili neposkytuje žádné VB). Přemýšlí, jak obsadit zbývající 2 planety s technologickou specializací (čtyři už ovládá). Jednu v dosahu mu vyfoukli Sardakové, další v regionu Sardaků by byla dosažitelná, ale po cestě by byl vystaven  palbě 2 PDS s delším dostřelem (které mohou znovu vystřelit, pokud minou). Tolik stíhaček (k obětování) neměl k dispozici. Obsazení planety v mentackém regionu také neriskoval, neboť většina jejich flotil ještě vůbec nereagovala. Takže se vydal na odvrácený kraj galaxie, kde díky doménovému žetonu Osadníci (a dobrému hodu kostkou), obsadil planetu a ještě na ní zadarmo získal 2 jednotky pozemních sil.

Při bodování získává toto kolo body pouze Saar (pokud pomineme VB za artefakt) za další splněný veřejný úkol. Změny bodování se u artefaktu řeší okamžitě, ne až ve Stavové fázi.

 

5. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Pokud (v tomto) okamžiku utratíš 3 vládní žetony ze své oblasti Strategické rezevy a/nebo Banku velení, tak získáš 1 vítězný bod.

Schválen zákon: Vyberte některý veřejný úkol. Každý hráč dostane za jeho splnění o 1 vítězný bod navíc (i zpětně).

Vyzkoumané technologie: Mentak (Antimass deflectors + XRD Transporters), Yin (Maneuvring jets), Saarové (Hyper metabolism).

Už ve Strategické fázi zahrál Yin kartu akce, že se toto kolo nesmí hrát žádné karty akcí (dalo se to zrušit, pokud by někdo kdykoliv během kola zahodil 3 karty akcí). Každý jhráč měl ale většinou jen jednu až tři, takže se opravdu toto kolo hrálo bez nějakých akčních ex tempore.

Sardak (s dosavadním skore 0 vítězných bodů) zahájil kolo zahraním Byrokracie. Hned splnil jeden cíl a připravoval si prostředky na splnění druhého (ve Stavové fázi). Vzhledem k menšímu množství planet které držel, byl docela finančně svázán a musel hrát spíše defenzívně. Postavil druhý dreadnought, ale mezi ním a MR jsou vklínění Saarové a na samotném MR už jsou Mentakové. Splnění jeho tajného úkolu zatím vypadá bledě. Posuny flotil Yinů ani Saarů nedokázala jeho PDSka zpomalit (i přes technologii Graviton laser system), neboť obě strany už měly vyzkoumánu technologii Maneuvring jets.

Mentak zopakoval nákup stejných (pohybových) technologií jako Yin v minulém kole. Má toto kolo našlápnuto na splnění až 3 úkolů (včetně tajného), ale nemá kartu Byrokracie. Proto postupuje opatrně a doufá, že splní svůj tajný úkol, neboť vedle MR se nachází flotily Yinů i Saarů. Další flotila Saarů se blíží k jeho domovské planetě.

Postaví na Hope’s end 6 jednotek pozemních sil (přes primárku kartu Výroba) a povede se mu je úspěšně přesunout na MR a ještě tam postavit loděnice. Ani Yinové ani Saarové ho tam nenapadnou.

Saarové mají své flotily (spolu s pohyblivými vesmírnými loděnicemi) umístěné na 2 místech: Jedna je hned vedle MR – mezi Mentaky a Sardaky, drží systém s artefaktem, a druhá směřuje k domovské planetě Mentaků či Yinů (dle potřeby), aby splnila tajný úkol Saarů (probití k planetě Sardaků by bylo problematické, neboť se drží v její blízkosti a Saarové ještě nemají dost sil na udržení planety s artefaktem a ještě k úderu na Sardaky). Flotila vedle MR posiluje svou obranu, staví 3 PDSka a nějaké stíhačky. Bohužel Saar ještě nemá technologii Deep space cannon, aby mohl z PDSek vystřelit na sousedního Mentaka na MR, nebo na Sardaka.

Yin velmi dobře zainvestoval do technologie Maneuvring jets, která přinesla hojné plody při operacích v dostřelu sardackých PDSek a zachránila při přesunech nejednu loď. Konzoliduje své síly a hledá posledního kandidáta na splnění svého tajného úkolu (tj. šestou planetu s technologickou specializací). Přesto ještě nemá k dispozici dostatečné síly na rozhodný úder do oblasti Sardaků či Mentaků (nechává to na další kolo).

Na konci 5. kola je stav vítězných bodů následující: Sardak i Yin mají shodně po 3 bodech, zatímco Mentak se Saarem mají po 5 bodech. Mentak splnil toto kolo (jako první) svůj tajný úkol.

 

6. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Pokud jsi v tomto kolo ve vesmírné bitvě porazil 3 nepřátelské lodě, tak získáš 1 vítězný bod.

Schválena agenda: Vyberte jeden veřejný úkol. Každý  hráč ho může splnit podruhé a získat za něj vítězné body.

Vyzkoumané technologie: Mentak (Salvage operations, specifická rasová), Yin (Fanaticism, specifická rasová), Saarové (Hylar assault laser).

Saar poněkud déle otálel se svou menší flotilou u mentackých hranic a než stihl přes sekundárku karty Produkce posílit flotilu a přesunout ji do vedlejší mlhoviny, Mentak mu rostřílel jeho lodě na hadry (poměr sil 2:5), třebaže neprováděl invazi na planetu samotnou. Saar zahrál kartu akce, která mu na všech jím ovládaných planetách urodila po jedné jednotce pozemních sil (čili cca 8 kousků :-)). Přes primárku karty Diplomacie II zamyká soupeřům systém planet s artefaktem, kde staví ještě čtvrté PDSko Doma staví další loděnice. Větší část své druhé flotily přesunuje do mlhoviny nedaleko sardackého domovského systému (zbytek brání systém s artefaktem).

Mentak vydatně posiluje obranu svého území. Díky primárce karty Byrokracie plní toto kolo 2 veřejné cíle. Přes primárku karty Technologie II si kupuje svou rasovou technologii, kterou hned využívá při střetu se saarskou flotilou, blížící se k jeho domovské planetě, kterou rozpráší. Dále posiluje obranu na hranicích s Yiny, kteří se přesouvají blíž k MR. Přesto Mentak i nadále drží kontrolu nad MR.

Sardak posiluje obranu ve svých systémech kolem domovské planety, ale technologický skluz oproti ostatním hráčům je znát.

Yin si v tomto kole, stejně jako Mentak, kupuje svou rasovou technologii a hned ji využívá při obsazení planet s technologickou specializací na hranicích se Sardaky i Mentaky. Na konci Akční fáze kontroluje 7 planet s technologickou specializací, takže splnění tajného úkolu má jisté.

Na konci 6. kola je stav vítězných bodů následující: Sardak má 3 body, zatímco Yin se Saarem mají po 6 bodech. Mentak má 7 bodů. Yin splnil toto kolo (jako druhý) svůj tajný úkol. Podle všeho to vypadá, že v příštím kole se rozhodne o vítězi (hraje se na 9 VB).

 

Závěrečné 7. kolo

Odkryta karta (veřejného) úkolu: Pokud teď utratíš 20 zdrojů nebo 20 bodů vlivu, tak získáš 2 vítězné body.

Zamítnuta agenda prosazující zdvojnásobení ceny za výrobu jednotek pozemních sil

Vyzkoumané technologie: Mentak (Maneuvring jets), Yin (Magen defense grid), Saarové (Graviton laser system + Deep space cannon),  Sardak (Stasis capsules).

Toto poslední kolo se pokusím popsat více chronologicky, ne podle činnosti jednotlivých hráčů.

Už ve Strategické fázi Yin (s žetonem Mluvčího) zvažoval, jakou kartu vybrat, aby zabránil Mentakovi vyhrát (toto kolo už přijde do hry úkol za 2 vítězné body). Nakonec vybral Byrokracii a doufal, že to nějak zaonačí tak, aby ho Mentak ve Stavové fázi nepředběhl díky nižšímu číslu na kartě strategie. Mentak si bere kartu Vedení (Leadership, s číslem 1), neboť sází na to, že splní nějaký cíl za 2 body a díky nejnižšímu číslu na své kartě strategie dostane vítězné body nejdřív, a tak vyhraje. Protože měl Byrokracii minulé kolo, ví, jaký veřejný úkol může být vybrán (a na jeho splnění dosáhne). Rozebere se i zbytek karet strategií.

Začíná Akční fáze. Yin hraje Byrokracii, a z balíčku karet veřejných úkolů vybírá trochu náročnější úkol za 2 VB (viz výše), aby to Mentakovi zkomplikoval (druhá možnost byla útrata 6 žetonů velení z oblasti Strategické rezervy či Banku velení, což by Mentak bez problémů zvládl, díky kartě Vedení). Poté hned  plní jeden úkol za 2 VB (zvýšená cena díky jednomu schválenému zákonu) a je na 8 VB.

Mentak hraje kartu Výroba a vyrábí na MR stíhačky (jako kanonen-futter pro nepřátelská PDSka v okolí). Obdobně reagují i ostatní hráči (přes sekundárku téže karty). Sardak zamyká ostatním hráčům přes primárku Diplomacie II svůj systém v sousedství se systémem s artefaktem (kvůli střelbě saarských PDSek a jejich flotily v mlhovině vedle).

Saar hraje kartu Technologie II, a posiluje tak efektivitu svých PDSek. Toto kolo už se přidají ke koupi technologií i všichni ostatní hráči..

Proběhne pár menších střetů, kdy Mentakové zlikvidují slabší flotilu Yinů vedle MR (a přitom splní podmínky veřejného úkolu, požadujícího zničení 3 nepřátelských lodí v bitvě, který ale stojí jen 1 VB). Obětovaný torpédoborec Yinů sice ničí mentacký nosič, ale Mentak nemá v úmyslu provádět invazi na planety.

Saardak hraje kartu akce Local unrest na planetu s artefkatem (kde Saar neprozíravě nechal jen jednoho pěšáka), Saar nemá čím kontrovat, a tak přichází o 2 PDSka, planetu, artefakt i 1 VB.

Krátce poté Saar v tomto systému převeze nosičem zbylé dvě PDSka i pěšáka z druhé planety na planetu s artefaktem, a tak vrací stav zpátky.

Yin přes sekundárku karty Výroba posílí flotilu ve svém domovském přístavu a hraje primárku karty Válka II a umísťuje žeton Zvýšené pohotovosti právě do svého domovského systému.

Saar nemůže napadnout Sardaka kvůli zamčenému systému a jelikož potřebuje splnit svůj tajný úkol, přesunuje se z Mlhoviny do vedlejšího systému s červí dírou.  V příštím kolo by se tato flotila mohla pokusit o invazi, třebaže se bude nacházet v dostřelu 5 sardackých PDSek.

Sardaak poté úspěšně obsazuje planetu i s artefaktem (a ničí tak zbylé 2 saarské PDS v tomto systému).

Yin najednou s hrůzou zjišťuje, že Mentak může provést z MR invazi na planetu s artefaktem a zabrat ho, a tak získat chybějí VB k vítězství. Proto yinská flotila vyráží z domovského systému a útočí na MR, aby zničila mentacké transportní sily – nosič a křižník (kvůli technologii Stasis capsules). Bohužel 3 mentacká PDSka v dosahu hodila neuvěřitelné 3 desítky, takže ani technologie Maneuvring jets Yinovi nepomohla. Yinské PDSka zasáhla jen jednou. Zbylý yinský křižník se střetl s mentackým nosičem a křižníkem. Oba křižníky se v prvním kole zničily, ale Mentak si ho opravil díky své rasové technologii. Poté Mentak provádí úspěšnou invazi na Sardakem slabě bráněnou planetu s artefaktem a získává  okamžitě další VB (osmý).

 

Ve Stavové fázi začíná s nárokováním úkolů Mentak (díky kartě Vedení) a díky splněnému úkolu, ohledně likvidace 3 nepřátelských lodí v jedné bitvě, získává svůj 9. VB a stává se vítězem. Sardak také plní jeden úkol (má 4 VB), Saar tentokrát nic (má jen 5 VB, kvůli ztrátě artefaktu) a Yin plní další úkol za 1 VB a také získává svůj 9. bod (bohužel ale o něco později), takže mu těsně uteče vítězství. Pokud by měl větší štěstí při útoku na mentackou flotilu na MR, tak by vyhrál, neboť Mentak by nezabral planetu s artefaktem.

 

Tato partie nám přišla mnohem lepší než původní hra. Napínavá byla opravdu až do poslední chvíle. Nové komponenty jsme kvitovali jako velmi přínosné, hlavně novou sadu karet strategií .Už se těšíme na další partii, kdy vyzkoušíme i zbylé 2 rasy z SE (Muaaty a Winnu), spolu se zbývajícími volitelnými možnostmi SE (vesmírné miny, vybavení (facilities), funkci Hlasu rady, taktické ústupy, atd...).

 

Pax magnifica, bellum gloriosum!

Odehráno v: Dolní Dobrouč (Okres: Ústí nad Orlicí)

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Nerozbalený Karak 2
Nerozbalený Karak 2
Akt. cena: 1390 Kč
Končí za: 18 hodin

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas