Tikal - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 10 let
Herní doba: 90 min
Herní svět: Současnost
Herní kategorie: desková hra, strategická
Čeština: ke stažení
Vydavatelé: Ravensburger
Rio Grande Games
Super Meeple
Autoři: Michael Kiesling
Wolfgang Kramer
Rok vydání: 1999
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Poklady

Chci se zeptat jestli jdou menit dvojice a trojice pokladu. Např. pokud mam dvojici stejnych pokladu a protihrac dva ruzne poklady muze je vymenit za moji dvojici ? Nebo jakmile ma nekdo dvojici ci trojici stejnych pokladu uz o ne menuze prijit. V pravidlech jsem tuto moznoct nikde nenasel, je tam pouze psane, ze dvojice a trojice nesmi byt rozdeleny.
5.7.2009 14:15:43

kren
já ještě jednou přidám offtopic abych taky zareagoval...Taky už Car. nehrajem, zbavili jsme se ho, protože máme doma spoustu her, které bych si zahrál raději než Car. Ale začátky s ním byly hezké :), po Proroctví a Osadnících, které jsem si koupil, jakožto moje první vlastní deskovky, jsem s přítelkyní chtěli nějakou změnu a nabízelo se Carcassonne...postupně jsme koupili všechna rozšíření a s příjemné rychlovky se stal zuřivý boj na 2 hodiny. Takže osobně doporučuji Car. + 1. a 2. rozšíření. 3. a 4. pouze pokud někdo snese škodění soupeři (my to nesli těžce a občas jsem spolu pár minut po hře nemluvili :-D ). Navíc drak ve dvou je taky celkem o ničem, takže draka spíše ve více lidech. 5. a 6. rozšíření je podle mě už zbytečné, nic moc nového do hry nepřináší a to co přináší mě se osobně ani nelíbílo (třeba hrabě). No a katapult...no comment :)

7.7.2009 13:00:13

Kedrigern
to neni o neuplnosti, pokud ve hre nechces mit totalni anarchii, tak proste delej jen to, co pravidla rikaji, ne to co nerikaj ia je to:-)

7.7.2009 14:45:02

Ringo
To není o tom uměle vytvářet pravidla, ale pouze řízení se pravidlem "Co není zakázáno, je povoleno". Z čehož taky vychází náš právní řád... ;-)
Asi je to deformace z Magicku a snaha využít maximální potenciál...
Ale jak jsem řekl - ne za každou cenu něco uměle roubovat. Myslím, že u Tikala situace vyplynula ze špatné formulace v českém překladu; z AJ je patrný záměr autora a je to bez diskuzí...

7.7.2009 16:22:32

české pravidlo
Tak my to taky hrajeme podle těch českých pravidel, dvojici či trojici už nelze sebrat, tak nějak nám to i vyhovuje a zvykli jsme si na to a měnit to už nebudeme a zůstaneme už po těch letech hraní Tikalu u těchto pravidel. Jinak jsme si dnes po delší době dali další partii této hry a opět se nám potvrdilo, že je to opravdu výborná hra.

7.7.2009 20:30:45

The Hammer
tak to hrajete spravne a dle anglickych pravicel, v ceskych je to uvedeno nejednoznacne, alepravdepodobne jako vetsina hracu jste se ridili logickym instinktem, ze proste dvojice a trojice jsou jiz nedotknutelne:-)

7.7.2009 20:34:58

Ringo
logikou bych neargumentoval ;-) To je docela sporné ;-). Ale uznávám, že jsme to hráli v tomto ohledu špatně...

7.7.2009 20:36:55

Kedrigern
ja tim jako nechci nikoho urazet, proste mi to fakt prislo automaticke a vesmes logicke. Jaky by melo smysl si nasyslit 3 stejne poklady, kdyz mi je kde kdo muze changnout za tri ruzne - tedy bezcenne? Nehlede na to, ze sebrani pokladu za 3 AP je jedna akce - takze jak bys tou jednou akci, i kdyz ji udelas 2x za sebou, nekomu sebral dva stejne poklady, kdyz se poklady nesmi z dvojic a trojic rozdelovat?

7.7.2009 21:33:41

Ringo
já to chápu - je mi to jasný. Když zapátrám dozadu, když jsme hráli naposledy, tak k výměnám hotových dvojic docházelo za předpokladu, že jsi měl ještě jeden žeton a získal trojici... Jinak myslím ne (trojice se asi neměnila). Jde o to, jestli to bereš sekvenčně nebo simultálně. Samozřejmě ve hře je sekvenční volba v rámci kola a tímpádem by došlo technicky k rozdělení pokladu...
Dá se to tématicky chápat tak, že se vkradeš do stanu a zaměníš v bedně za jiný :-D.
Jinak v poho, já si to osobně neberu ;-)

7.7.2009 21:49:18

...
U nás to hráme tak, že dvojice a trojice už sa nedajú vymeniť medzi hráčmi. Ale podľa mňa neni zakázané (podľa pravidiel) meniť tie spárované poklady.

1.7.2010 21:54:33

super
Odteraz to tak budem hrať.Asi to tak je lepšie.

1.7.2010 21:55:48

A co obrácená výměna
Hrajeme to tak, že dvojice a trojice nesmím protihráči rozdělit (tedy jsou nedotknutelné), ale mám dotaz k druhé variantě. Co když má protihráč tři různé poklady a já mám tři dvojice? Můžu mu jednu svoji dvojici dát (čímž mu vznikne trojička) a vzít si od něho dva zbývající, které mi udělají dvě trojice? Platí pravidlo na dělení dvojic i pro mě samotného - tedy pro můj vlastní poklad?

30.12.2011 21:13:50

mysak...
ano.
Nesmím dělit, jak je psáno.
Ale můžu měnit svoje dvě dvojice za trojici a jeden...třeba. Můžeš měnit jak chceš, ale nedělíš.
A ta dvojice nebo trojice neni nedotknutelná.
Tady máš tři moje samostatné a naval trojičku. Nedělím, jen si to vemu....
Ale jak koukám, jen se opakuju....snad je to jasný....:o)

30.12.2011 21:38:03 | Upraveno autorem (porovnej)

pravidla
Ja si myslim, ze je jasne, ze nekomu vzit dvojici ci trojici uz nejde. Jednotlive akce se delaji postupne. Cili pokud menim poklad, delam akci za tri body a vymenuji jeden poklad za jiny. Kdybych si chtel vzit tedy neci dvojici, tak to jiz nejde, protoze bych porusil pravidlo. Cili za 6 AB vymenit dva moje ruzne poklady za souperovy stejne poklady podle me nelze. Krom toho se mi to nezda efektivni. Rekneme, ze mam 3 ruzne poklady, ktere smenim za trojici = 9 AB. Tim si polepsim ze tri viteznych bodu na 6. To je lepsi za 6 AB povysit tri nejake chramy. Takze uz i z tohoto logickeho hlediska to podle me neni tak mysleno.

30.12.2011 22:41:34

No vidis...
Hrajeme to leta, a jak jsem kouknul do pravidel,tak mas pravdu. Je tam jen 1 zeton a 3 ab. Vyznelo nám to časem tak, že 3 poklady, 9 bodů a nedělím.
No nic. Boj o poklady u nás bude méně nas....í. :o)

31.12.2011 09:53:59

trochu po funuse
Po zaplacení 3 AB může hráč vyměnit jeden svůj poklad s některým z
protivníků. K tomu si vybere žeton s pokladem protivníka, vyloží ho před sebe a
protivníkovi dá místo něj jeden ze svých pokladů. Protivník se výměně nemůže bránit. Dvojice a trojice
pokladů nesmí být výměnou rozděleny, a to ani z vůle hráče, kterému patří. Je však možné vyměnit v
jednom tahu dva nebo i tři samostatné poklady (stojí to pak ale 6, resp. 9 AB), přičemž protivníkovi
nabídneme různé poklady a sami získáme dvojici či trojici.

13.5.2013 12:52:25

DC

všem
Hrajete to ještě někdy někdo?

22.12.2016 17:46:16

DC
Už ne tolik, ale občas ještě jo. Je to geniální v tom, jak málo to má pravidel :)

22.12.2016 19:02:19

to DC
No samozřejmě Tikal, přestože je to hodně stará hra, tak je to evergreen a jedna z nejlepších her, co kdy vyšla.

22.12.2016 19:03:04

DC
Jojo, je fakt, že na stůl už se dlouho nedostal, ale to jen kvůli tomu, že je taková spousta nových her, že to člověk chce všechno odehrát.:-) Kdyby ale někdo řekl: Jdeme hrát Tikal, jsem okamžitě pro.;-)

22.12.2016 21:39:26

DC

všem
jo, jo, vzpomínám na ty doby, kdy her bylo k dostání pomálu a dokola jsme hráli právě Tikal, Puerto Rico, El Grande, Knížata Florenská, Tadsch Mahal, Raja apod :-)
Pak přišel |Caylus, A|gricola a pak už to jelo :-) :-)

23.12.2016 15:28:32

Takže jak to je, chlapi?
Přiznám se, že jsem se úplně v tom ztratil. Česká pravidla píší, že dvojice a trojice se nesmí dělit, ale tady zase píšete, že anglická mluví jinak. A pak zase, že syslit něco, aby mi to ostatní vzali, je proti logice. Takže jak?
Já to hraju tak, že výměna jakéhokoli jednoho pokladu (i kdyby pocházel z páru nebo z trojice, pokud to dává hráči smysl) za jiný jakýkoli poklad spoluhráče (opět i kdyby pocházel z páru nebo z trojice) prostě stojí 3AB. Ano, můžu tak prasit a ničit ostatním páry a trojice. Ano, můžu rozebrat svojí trojici či pár, pokud mi to dává smysl.

31.7.2019 19:30:45

Acer1968
Nejde to dělit. Tady ta diskuze vynikla kvůli tomu, že v původních českých pravidlech to explicitně zmíněno nebylo. Teď už je to upraveno. A podle pravidel nemůžeš rozebírat ani svoje dvojice/trojice, většinou to stejně nedává smysl.

1.8.2019 07:21:25

Vybíráme z Bazaru

frostpunk cz
frostpunk cz
Akt. cena: 1750 Kč
Končí za: 10 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas