Vydavatelé: Corfix
Piatnik
Queen Games
Autoři: Peter Prinz

Théby - archeologie v klidu domova.

Autor: The Hammer | 7.6.2009 | 14

Zábavná rodinná hra, ve které se přenesete do počátku 20. století, do doby velkých archeologických vykopávek a objevů. Kdo by netoužil objevit hrobku Tutanchamona, vlastníma rukama vyhrabat z písku pozůstatky řecké kultury, provádět vykopávky v Mezopotámii, Palestině a na Krétě a to vše v bezpečí a klidu domova?

Připravená hra

Herní materiál je velmi kvalitně a pěkně zpracovaný. Od nádherné a funkční krabice s přihrádkami na herní materiál, přes hrací desku, znázorňující důležitá města Evropy a samozřejmě místa vykopávek, velice pěkně zpracované akční karty bez textu, kde vše je jasně a srozumitelně vysvětleno obrázky, až po originálně vyřešený ukazatel týdnů strávených na vykopávkách a tomu odpovídající počet možných nálezů.

Nejdůležitějším faktorem v této hře je čas.

Časové kotoučky

Hráči za své akce neplatí penězi, ale časem. Neboť čas je to, co rozhoduje o tom, jestli tím slavným objevitelem budete vy, nebo někdo z vašich soupeřů. Hráči, coby archeologové cestují po Evropě, získávají znalosti, zkušenosti, pomocníky a další výhody, které jim posléze umožní odcestovat na vybrané naleziště a pokusit se objevit dosud světu skryté artefakty. Samotné objevování je nejzábavnější částí hry. (Ovšem asi ne pro ty, co nemají rádi při hraní náhodu). Pro každé naleziště je zvláštní plátěný pytlík a v něm žetony s obrázky artefaktů různé bodové hodnoty, ale taky žetony prázdné, znamenající smůlu. Pokud si vytáhnete žeton s artefaktem, je váš a s ním i jeho body. Prázdné žetony se vrací zpět do pytlíku, čímž se při dalších vykopávkách snižuje naděje na objevení dalších historických pokladů.

Pytlík a žetony pro vykopávky v Řecku

Ovšem další body můžete získat pořádáním vědeckých kongresů a výstav, na kterých se po celé Evropě podělíte o své úspěchy při vykopávkách. Hra končí po spotřebování veškerého času, který jste měli k dispozici, a ten, kdo nastřádal nejvíc bodů, stává se vítězem a nejslavnějším archeologem historie.

Skvělá rodinná hra pro milovníky historie, ale zdaleka ne jen pro ně, při které se budete dobře bavit. Jednoduchá a jasná pravidla, umožňují hru i menším dětem, díky prvku náhody může vyhrát každý, i méně zkušený hráč. Nejkrásnější na hře je právě to napětí, jestli se mi podaří objevit – vylovit z pytlíku nějaký cenný artefakt, nebo moje snaha přišla nazmar a musím to zkusit jindy a jinde. Navíc na přiloženém seznamu a popisu všech artefaktů si můžete hned přečíst, cože jste to vlastně objevili. Vhodná i pro učitele dějepisu, jako zábavná učební pomůcka. Zarputilí odpůrci náhody se u této hry asi příliš nepobaví, ale pro ty, kterým náhoda a emoce které k ní patří, nevadí, je tato hra skvělou volbou.