Temné Znamení - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

Dotazy na zkušené hráče

Ahoj, teď jsem se pustil doma sólo do této hry. Je to super na večer. Jen mi tam vznikli nějaké nejasnosti, u kterých si nejsem jistý, jestli je dělám dobře. Proto prosím o rady.

A) Když se chci soustředit, tak po neúspěšném hodu spálím kostku a jednu si dám na svou postavu, a na tu se soustředím. Jak je to ale se znamením? Tam hodím kostkami a vyberu si nějakou, kterou použiji na vyvolání znamení a schovám si ji na potom? Co když hodím neúspěšný hod? Při tomto také pálím?

B) Když má první detektiv možnost použít červenou či žlutou kostku a dá jí při hře na znamení, může pak tuto kostku v dalším kole použít i jiný agent, který neměl právo na červenou či žlutou kostku? 

C) Na dobrodružství je nestvůra, na ní zamčená kostka a 2 symboly, potom pod tím další cíle. U nestvůry mi ty symboly padnuly, ostatní věci se nepovedli. Dobrodružství jsem nesplnil, ale nestvůru porazil a kostku uvolnil?

14.6.2023 09:43:47

Předpokládám, že došlo ke zmatení pojmů - asi nemáš na mysli znamení, ale zaklínadla, je to tak?

A) Tady dle mého motáš dvě věci dohromady. Seslání zaklínadla je jedna věc, odhození kostky za neúspěšný hod druhá.

B) Ano.

C) Ano

--------------------------
IN HOC SIGNO VINCES

14.6.2023 10:43:46 | Upraveno autorem (porovnej)

A) Vždy keď sa po hode (aj s možnými prehodmi) nedokáže splniť úloha, jedna kocka musí ísť preč z dostupného dice poolu. Ak máš k dispozícii jedno alebo viac kúziel, môžeš si na ne zabezpečiť kocky a potom sa rozhodnúť, ktorú zo zvyšných v dice poole odstrániš. 

B) Pravidlá k základnej hre neupravujú, že by používanie žltej a červenej kocky zabezpečenej na kúzlach inými hráčmi bolo iné ako v prípade zelených, v príklade zobrazujú iba používanie zelených kociek inými hráčmi (buď použiť použiť stranu aká je na kúzle, alebo na nový roll). Avšak v poslednom Elder Sign FAQ 2.0, str. 2, sa upresňuje:

"Spells and Secured Dice (…)

A die secured on a spell can either be removed from the spell to be rolled in the dice pool along with the other dice, or it can be used for its effect after rolling. In the first case, a player may remove some or all of the dice secured on spells as long as they are eligible of using those dice. This means that:
• A player is always allowed to remove a green die from a spell and roll it
along with their pool of dice.
• A player that wishes to reroll a red or a yellow die that is secured on a
spell must discard an item or resolve an effect enabling them to do so.
• When using the Unseen Forces expansion components, a player wishing
to reroll a white die secured on a spell must be Blessed.
In the second case, after rolling, a player can use some or all of the dice
secured on spells for their results, without the need to be eligible of using
those dice. This means that a player can use a Blessed die result secured on
a spell even if they are not Blessed, and so on. (…)"

Jednoducho, na použitie strany kocky (žltej, červenej, požehnanej) zabezpečenej na kúzle nepotrebuješ oprávnenie, ale na ich hodenie áno. 

C) Áno, porazenú príšeru dostaneš na konci Resolution fázy, teda najpr musíš utrpieť postihy za nevyriešenú Adventure kartu. 

14.6.2023 13:39:47 | Upraveno autorem (porovnej)

Díky. Vše tedy v pořádku a objasněno. Večer mohu jít zachraňovat svět :D

14.6.2023 14:19:14

Ještě mě napadla jedna věc co jsem nedohledal. 

Mohu použít při dobrodružství i 2 červené kostky? Ve hře je jedna, ale použil bych 2 předměty, takže bych si s ní hodil 2x.

V Cthulhu i smrt může zemřít se může takto házet co si pamatuji. 

14.6.2023 19:12:51

Môže nastať situácia, že vyšetrovateľ má dva či viac predmetov a každý z nich pridáva červenú. Červená kocka vyradená z dice poolu po neúspešnom hode sa dá vrátiť do poolu spotrebovaním ďalšieho takého predmetu. To by malo byť legitímne.

14.6.2023 21:00:43 | Upraveno autorem (porovnej)

@SombreDanny ne, tohle udělat nelze, teď si přesně nevzpomenu, ale je to někde v pravidlech. Nelze házet 2x červenou nebo jinou, prostě nemůžeš zvětšit dicepool víc, než máš reálně kostek. Pouze v rozšíření Prokletí faraona jsou karty předmětů - relikvie, které umožňují vrátit již vyřazené kostky zpět do dicepoolu…

* * * * *
Board games klub, Trenčín

14.6.2023 23:17:40

Aha, ano, vulcano má pravdu!

FAQ:

Q: Can a player add the red or yellow die to their dice pool more than once per adventure?
A: No. There is only one red die and one yellow die. After a player uses an item to get the yellow die (for instance), they roll the yellow die with their dice pool for the rest of that Resolution Phase until it is either used to complete a task, discarded after failing to complete a task, or the 
adventure is successfully completed.


Q: Can a player discard the red or yellow die after failing a task and then use an item to get the die back?
A: No. When a die is discarded after failing to complete a task, it is gone for the rest of that player’s Resolution phase and cannot be reacquired with another item or ability until the next turn. The sole exception to this rule is the use of Relics in the Omens of the Pharaoh expansion.

 

15.6.2023 00:40:21

Ještě k těm kostkám? Tu červenou a žlutou přidávám před hodem kostkami nebo mohu hodit, vidím že první hod nevyšel a použiji samopal a přidám si kostky potom? 

A jedna mimo. Které rozšíření je podle vás nej. Nebo každé má něco do sebe? 

Díky 

15.6.2023 09:06:28

kostky si můžeš přidat na začátku plnění úkolu nebo kdykoliv před novým hodem kostkami, ale ne po hodu - teda ne že hodíš kostkami, nepadlo co jsi potřeboval, tak si nějaké přidáš a dohodíš jen ty - takto ne.

 

Úplně esenciální je rozšíření Neviděné síly, které přidává požehnání/prokletí a další kostku do poolu (nelze mít současně obě), nové předměty, pomocníky, vyšetřovatelé a úkoly. Pak by to bylo Brány Arkhamu nebo Prokletí faraona. Tam už je to celkem jedno, protože měníš lokaci (tedy namísto Muzea jsi v ulicích Arkhamu nebo v Egypte - tím se mění balíček karet úkolů a taky karet mýtů). Úkoly už jsou, řekl bych, náročnější na splnění (ani ne na samotné hody, spíš v kombinaci s nestvůrami a různými postihy), tady tě už hra dokáže pěkně pojet - ale je to taky o štěstí, jak komu padají kostky… :) Každopádně zase rozšiřují zásobu karet vyšetřovatelů, předmětů, nestvůr atd. které lze používat se vším ostatním (až na pár speciálních). Každopádně v ulicích Arkhamu jsou super ty brány a taky členství, a v Egyptě je zajímavá ta expedice, karty relikvii, hrobky. Myslím že prastaří v Egyptě byli asi nejtěžší, ale v každém rozšíření jsou někteří lehčí a někteří těžší…

Další rozšíření nebyly lokalizovány. Omens of Ice a Omens of the Deep jsou podobné - mění lokaci za expedici do severské tundry nebo plavbu oceánem. Celkem zajímavé je rozšíření Grave Consequences, které přidává karty fobie - vyšetřovatel se hned nezblázní, pouze utrpí trvalý postih (může max.3x), náhrobků (po smrti vyšetřovatele ostatní něco získají nebo ztratí) a soubojů s prastarým (různé modifikace závěrečného souboje). Překlad tu na ZH myslím je.

* * * * *
Board games klub, Trenčín

15.6.2023 16:36:18 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Nebe V Plamenech
Nebe V Plamenech
Akt. cena: 261 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas