Temné Znamení - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 8
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Horror
Herní kategorie: karetní hra, kooperativní
Čeština: ke stažení
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Kevin Wilson
Richard Launius
Rok vydání: 2011
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Obtížnost, modifikace, house rules apod....

U týhle gamesky se poměrně dost mluví o obtížnosti , tak by mě zajímaly vaše postřehy ohledně tohoto tématu. Jestli používáte nějaké modifikace, house rules apod.?
Já mám zatím odehráno jen 5 her. Všechny sólo s 1 detektivem a zatím je to 4 výhry / 1 prohře.

První úprava obtížnosti, která mě napadá je posunovat hodiny místo 3 hodin rovnou o 4 nebo v HC modu o 6 hodin:) Je to jen změna konstatního parametru, který je stejný pro všechny počty hráčů, takže to myslím není hluboký zásah do mechaniky.
23.9.2011 09:53:49

Dalsi uprava
Prave jsem uspokojive prohral o 4 doom tokeny a to mi padaly kostky se stridavymi uspechy, spis neuspechy. Takze:

1. Po hodu kostkami na splneni tasku a NESPLNENI ani jednoho tasku ma vysetrovatel na vyber: Bud vzdat cely quest (a prijmout plnou penalizaci), NEBO inkasovat tafku (aplikovat jeden ze symbolu), ubrat kostku a hazet dal.

2. Po smrti vysetrovatele se na doom track pridaji dva doom tokeny, ne jen jeden.

3. Cas plyne progresivne: jak Prastary sílí, cas plyne rychleji. Prvni radek stupnice doom jsou standardni 3h, druhy radek jiz 4h a posledni radek (vcetne souboje s Prastarym) 6h.

Jsem s tim takhle docela spokojeny. Pri hre jsem mel quest, ktery o pulnoci sebral inspektorum dve trophy nebo jeden zivot a jednu pricetnost.. Nikdo ho proste nemohl splnit at se snazili sebevic (quest "Curator", asi nejaka svine). Pak prisla jeste mythos karta, ze dalsi pulnoc prijdou vsichni inspektori o 2 pricetnosti a bylo vymalovano.. Pochcipali postupne 3/4, tzn. doom track se rychle naplnil a jedinou utechou bylo, ze do boje s prastarym sli cerstvi inspektori. Ale ani to nestacilo.. Takze jo, takhle bych si to predstavoval. Souhra spatnych nahod a prohra at se snazim co se snazim :-)

29.9.2011 13:08:14 | Upraveno autorem (porovnej)

to cSf.Loser
Bacha u Mandy na její vlastnost, podle semi-oficiálních odpovědí autorů se její vlastnost může používat jen jednou za den - tedy jen jednou mezi půlnocí a následující půlnocí. Takže ne každé kolo, jinak je to přeboost.
Jinak jsme s Leechem v úterý hráli testovací první hru a vypadalo to podobně, padalo nám to jak jabka na podzim a Windowsy celoročně. Leech snad neuspěl jen v jednom Adventure a já jsem plnil všechny, včetně R'lyehu s nějakou potvorou, na který jsem sice přečetl Necronomicon a vyházel asi tři stopy, ale splnil jsem ho a potvoru zabil. Hru jsme sice nedohráli z časových důvodů, ale skončili jsme s 9-ti Elder Signy na Cthulhuovi a on měl na sobě jen 3 doom tokeny. Hráli jsme za Mandy (už s tím omezením, o kterém jsem mluvil) a Darrelem Simmonsem a měli jsme celkem slušnou zásobu věcí a spojenců.
Zhodnotili jsme to ale tak, že jsme měli dost velkou haluz i na Mythosy, které byly dost umírněné a Leech to zhodnotil tak, že se mnou už to hrát nebude, protože mi to nehorázně padá :-)

29.9.2011 13:08:51

to Kadaver
Tak z textu Mandy to nevyplyva a je tam napsane co a jak, takze nevidim duvod, proc to hrat jinak. :-) Preboost to sice je, ale jak rikam, vetsina hodu je na sestku a nam to teda nepada. Obcas hrajeme a treba z patnacti hodu se nam nepodari hodit ani jeden terror a nebo peril. Jednou jsem mel serii, kdy jsem prehazoval pet kostek a 3x po sobe jsem hodil 5x investigation v rozpeti 1 - 3.

29.9.2011 13:14:58 | Upraveno autorem (porovnej)

Polda 2.
Pokud jsem dobře pochopil pravidla, tak vzdání questu automaticky znamená plnou penalizaci, ne?

29.9.2011 13:31:58

to Vojtech Musil
Máš pravdu, že na Mandy je jasně napsané, že to může dělat každé kolo, ale myslím, že to byl Richard Launius (jeden z autorů hry), který specifikoval, že se má správně fungovat jen jednou za den. Už aby tu byl oficiální FAQ.

29.9.2011 13:55:21

Olney
Ano, vzdání questu znamená plnou penalizaci.. Ale to přeci nevyvracím :-) Možná už to čtu jak chci já, ale jde o to, že když z kostek neposkládáš kombinaci, kterou bys splnil úkol, stojiš před rozhodováním:

1. ťafka (újma v podobě volby jednoho penalizujícího symbolu na questu), ubereš kostku a hážeš dál

2. Vzdáš celý quest, tzn. plná penalizace.

Např. máš quest se třemi úkoly (1 symbol, 2 symboly, 2 symboly) a 7 kostek. Prvním hodem splníš první úkol (1 symbol), druhým hodem nic... takže ťafka a kostka dolů... (zbývá 5 kostek), třetím hodem splníš druhý úkol (zbývají 3 kostky), čtvrtým hodem nic... takže přemýšlíš... beru ťafku a hážu se dvěmi kostkami... nebo končím a beru plnou penalizaci? Zkusím štěstí, beru ťafku, hážu dvěmi kostkami a ... nic. Takže plná penalizace.

Podle normálních pravidel bys házel dokud to jde a hrozí ti plná penalizace. Tady, když hážeš dál a dál.. inkasuješ navíc 2 ťafky (v uvedeném případu)

29.9.2011 13:55:51 | Upraveno autorem (porovnej)

Polda
Vidíš, já to sice chápal ale nelíbilo se mi to... A teď jaks to rozepsal tak to dost možná zkusím :D až budu mít volnou půlvteřinku...

edit: zas na druhou stranu, neeliminujou se tím ty supr, pravda vzácný, chvíle, kdy ti na posledních třech kostkách padnou ty správný tři symboly? To je vždycky radosti... Ale tady bych si to předem asi rozmyslel, vyprd se na to o případný požitek z příklonu děvky štěstěny bych mohl býti ochuzen...

29.9.2011 14:00:28 | Upraveno autorem (porovnej)

Polylux
(Barneyho z HIMYM pohrdavý tón) Prosímtě.. Jsi hráč? Tak házej, přece tě jedna ťafka navíc nezabije.... No, někdy právě jo :-)

Kdyby byla ťafka stejně silná jako plná penalizace, tak si to člověk sakra rozmyslí, ale takhle?

29.9.2011 14:19:43

Polda
Kdyby byla ťafka stejně silná jako plná penalizace, tak zůstanu celou hru ve dveřích a hrabu se v Lost&Founds :)

Teď jsem to rychle zmáčk Harvey Walters vs. Yog Sothoth - jasný vítězství v pátým dni... jebu to, jdu přidávat doom token každou půlnoc.

29.9.2011 15:43:59

Polylux
A zkoušel jsi tu mojí úpravu nebo podle jakých pravidel jsi hrál? To je fakt divný, že ti to jde tak snadno :-) Já naposled zkoušel solitaire za 4 vyšetřovatele.. Proč jich nezkusíš víc? Jen tak pro info..

29.9.2011 15:49:00

polda
Ale ne, zkoušel jsem to mý, ale nemá to skoro žádnej vliv... ta ťafka za nesplněnej task se mi moc nelíbila, ale večer jí možná ještě šanci dám.

mydlím jen s jedním, protože nemám čas na dlouhý přípravy, dlouhý balení, nemám rád hand management a údajně (už jsem to pár dní v partě nehrál) je to jen s jedním vyšetřovatelem těžší :)

Možná zkusím dovyčápnou tu variantu dvou GOO, furt si myslím, že má potenciál...

29.9.2011 16:06:48

Polda
Tou ťafkou myslíš terror efekt... jo já jen nebyl schopen pochopit, proč by se měl quest předčasně vzdávat - teď mi to snad došlo. Prostě jsem zatím vždycky zkoušel štěstí až do konce...

29.9.2011 16:07:22

Olney
Ne, nemyslím tím terror efekt. Bavíme se tu o alternativních pravidlech...

Např. máš penalizaci za nesplnění questu "Monstrum,Příčetnost,Zranění". Ťafkou je tedy jedno z toho, dle tvé volby...

29.9.2011 16:22:33

Pro (mírné) navýšení obtížnosti...
...se mi nejvíce osvědčilo namixování těch různých návrhů do následující varianty, která nabízí libovolnou kombinaci těchto "ztížení":

1) Rozmisťovat (ne)stvůry rovnoměrně
2) Kdykoli Mythos karta udává "přidat Doom token pokud něco neuděláte...", tak zbytek textu ignorovat a prostě Doom token přidat (v norm. hře se díky těm podmínkám vyhnete skoro každému Doom tokenu)
3a) Ve Ztrátech a nálezech nelze pořídit ani jeden Elder Sign
3b) Případně je vše i o jedna dražší
4) Hrát se všemi potvorami; i těmi maskovanými (pravda, ten jeden Prastarý se tím pádem stává celkem nezajímavý)
---
Již takhle je to výzva, ale stále hratelná i vyhratelná; pokud však přijmete za své tak:
5) Posouvání hodin o 3 během prvního řádku doom tracku, o 4 během druhého řádku doom tracku a o 5 během třetího, tak jde obtížnost rázem ještě do zcela jiných výšin (v případě tohoto pravidla však nedoporučuji v kombinaci s bodem 2; pak už je to možná až přespříliš těžké, byť celkem rychlé ,-).

2.10.2011 16:43:04 | Upraveno autorem (porovnej)

5 kariet dobrodružstva
My sme ešte v hre 4 hráčov skúšali znížiť počet odkrytých kariet dobrodružstva na 5. Okrem toho hráme rovnomerné rozmiestňovanie príšer a nemožnosť kúpiť Elder Sign. A hra má aj napätia, aj je možné ju vyhrať :).

2.10.2011 18:46:42

Varianta dle BGG
Docela se mi líbila jedna z posledních variant na BGG. Karty dobrodružství jsou rozmístěny v určitém "schématu" a kdyz vyšetřovatel na kartu vstoupí, má na výběr. Buď se pokusit quest vyřešit, nebo quest nechat ladem, ale podstoupit hod na "Lost&Found". Pohyb je mozny jen o jednu kartu..

Prijde mi to i tematické a zase to trochu natáhne čas..

Jinak souhlas s mythos kartami, často je opravdu problém vyhovovat podmínce a přidat doom token..

Tohle všechno zkusím s ostatními úpravami co mě zaujaly (ťafky, 2 doom tokeny za poblouzněného vyšetřovatele a hry hlujici se čas..

:-)

2.10.2011 19:29:02 | Upraveno autorem (porovnej)

Varianta dle BGG
Tak jsem zkusil zahrát variantu, o které jsem psal, a která se na BGG jmenuje "Maik's Thematic Additions". K tomu jsem přidal moje oblíbené ťafky, zrychlování času a doom token, bez ohledu na podmínku na Mythos kartě.

Musím říct, že to docela padalo a vyhrál jsem získáním všech Elder Signů těsně před půlnocí, kdy by se probudil Prastarý. Takže to bylo velice uspokojivé vítězství. Herní čas cca 50min, což bylo také jedině plus. Hra se nijak nenatahovala, naopak napětí rostlo s tím, jak se zvyšovala šance na získání potřebných Elder Signů v potřebném čase.

Jen přemýšlím, zda systém nevracení se do muzea po vyhraném questu je úplně OK. Nejde totiž tolik nakupovat, vlastně jsem nakupoval jen jednou. Čas opravdu tlačí... Přesun z questu v "2. řadě" do muzea trvá 2 posuny času, zpět do "druhé řady" opět 2 posuny času. Je ale fakt, že člověk víc přemýšlí, co bude dělat a věci jdou docela naplánovat.

Takže musím říct, že se mi to hodně líbilo. Vítězství bylo zasloužené, házení kostek nebylo rozhodně bezduché a bylo třeba s pravděpodobností hodně pracovat. Jediné, co trošku řeším, je ta možná až moc omezená možnost nakupování v muzeu. Možnost léčit se či koupit nějaké vybavení je teď dost omezená. Možná by šlo používat Stopy k "bezplatnému" přesunu o jednu kartu. Sice už to je slušné "ohnutí" pravidel, ale hra má bavit, ne? :-)

3.10.2011 13:12:55

Obtížnost
asi jsme lamy nebo co, ale my to včera opět projeli. Probudil se nám Žluťásek a toho jsme nedali.

4.10.2011 06:16:58

to Lumirius
To máte nějaké štěstí na ty zlouny, my jsme zatím hráli dvě hry a obě s přehledem vyhráli. Jednu hru jsme dokonce hráli ve dvou a já jsem za celou dobu vyřešil asi jen 3 dobrodružství a zbytek jsem prohrál, takže druhý hráč to musel všechno uběhat sám a i přesto jsme to s přehledem vyhráli. Bylo to vlastně jako by hrál skoro sám a přitom se mu hodiny posouvaly o 6 hodin. Budeme někdy muset zahrát v Korunce, abychom konečně prožili nějakou napínavou hru, když se Tě to tak drží :-)

4.10.2011 08:08:43

gev

Kadaver:
Tak to ja mám štěstí ještě víc. Nebo něco hraju permanentně blbě, ale když hraju sólo, natrhne mi to vždycky triko. Už 6x ...

4.10.2011 08:37:28

Varianta s planem muzea a okoli
Ja jsem to zatim hral jen solo s jednim vysetrovatelem, ale docela se to dalo... Kazdopadne to co pisou na BGG Maik's Thematic Additions se mi docela libi a dela to vetsi Arkham horror zazitek. Navrhl bych par uprav (zkusil bych to udelat podobne jako Arkham):
1) Lokace by byly nepravidelneji pospojovane.
2) Kdyz bych se chtel dostat do vzdalenejsi lokace, je to vetsi risk a tak si hodim jednou zelenou kostkou - podle hozeneho cisla s lupou budu schopen "dobehnout" dal, pokud hodim neco jineho, muj tah tim konci a posouvam cas.
3) Pokud je na lokaci pres kterou chci prejit prisera, musim nejdriv splnit dobrodruzstvi s tou priserou, nebo proste "jen" porazit tu priseru.
4) Kdyz se ve hre objevi prisera a uz nikde na kartach dobrodruzstvi neni misto, tak bych nedaval prebyvajici prisery na jedno konkretni dobrodruzstvi, ale udelal bych vedle planu neco jako "Outskirts" kam by se umystovaly ... proste dalsi lokaci vedle vstupu do muzea, kam se da jit (treba by tam mohla byt zkratka z nejake vzdalenejsi lokace, cimz by se docililo, ze by ze vzdalene lokace muselo chodit pres cele muzeum zpatky k vstupu a donutilo by lidi jit ven a aspon jeden tah stravit v boji s priserama) a delat samostatny boj s priserama... mohlo by se bojovat s neomezenym mnozstvim priser, ale pokud vyplejtvam vsechny kostky a nezabiju ani jednu priseru, tak je to hanba a dostanu nejakev vetsi postih (treba 1 sanity a 2 stamina ?).
5) Podobne jako v Arkhamu, podle poctu vysetrovatelu, pokud presahne mnozstvi priser co se potulujou venku, prida se doom token.

To jsou jen takove napady, ktere jsem v praxi zatim nevyzkousel, ale neco by z toho mohlo fungovat :)

14.10.2011 10:42:10

Prozkoumávání muzea
Co se m zatím hodně osvědčilo je postupný prozkoumávání muzea.

Při úvodním setupu se dá nad šest vyložených karet ještě hromádka tří dalších = neprozkoumaný části muzea. Když se vyřeší adventure, není karta rovnou nahrazena, ale náhrada je položena právě do hromádky na prozkoumání (ty karty jsou neustále k dispozici na prohlídnutí, vyšetřovatelé vědí, že se někde něco děje - kostky se zamykaj a spouštěj se midnight efekty - ale neví kde). Ve svém tahu, pokud některá z šesti karet chybí, se pak může vyšetřovatel rozhodnout jestli půjde řešit již objevenou kartu, nebo se vydá na neprobádaný území - vylosuje si jednu kartu z neprobádanejch, tu položí na prázdný místo a jde ji řešit. Když některou vyřeší, náhradní karta zase putuje do balíčku na prozkoumání.

Potvory se dávaj jenom na bílý rámečky. Pokud na vyloženejch kartách není místo, daj se vedle entrance a čekaj až se vhodná příležitost objeví při dalším prozkoumávání muzea. Pak se první umísťuje porvora s nejobtížnějším taskem.

Tohle funguje moc pěkně, ale jelikož jsme měli neuvěřitelný štěstí na hody (ale fakt nehorázný, zákonitost pravděpodobnosti si zjevně dala šlofíka), dvakrát jsme to vyhráli celkem na pohodu.

Dost se mi ještě líbí ta varianta s tím, že potvory půjdou terorizovat město. O půlnoci bych půlku těch zatím neumístěnejch poslal do města (entrance), kde se je ve svým tahu vyšetřovatelé můžou pokusit pofackovat standardním způsobem místo řešení adventures, jako sestavu tasků. Pokud do další půlnoci nějaký zbydou, přidá se příslušněj počet doom tokenů...

14.10.2011 12:47:34

Polylux
Tak jak to vypadá s tvojí suprčupr variantou? :-) Docela jsem zvědav..
Na BGG teď kdosi zpracovává variantu s pracovním názvem Catacombs, vypadá slibně.

Mě ještě napadlo, že by za smrt vyšetřovatele mohlo být víc doom markerů než jen 1 či 2.. Třeba 3 nebo 4, nebál bych se toho :-) Aby z vyšetřovatelů nebyly kamikaze, ale normální postavy :-)

17.12.2011 11:43:24

Polda
Chybi tomu uz jen dotestit posledni drobnustka, ale jak jsem ted v Cechach, musel jsem se venovat hram ktery jsem dlouho nevidel a zase dlouho neuvidim... Varianta "mapy" mi postupem casu prestala vyhovovat, protoze vsechny ty karty tomu az tak nevyhovujou a po case to zaclo vzdycky rusit... pravidla jeste musim sesumirovat, ale principielne se zachovava zakladnich sest karet a volnej vyber. Pokud je ale postava na karte se dvema trofejema (vetsinou to jsou karty s nejakym dejem: "Night is falling", "haunted by shadowy figure" apod.), nemuze z ni slizt, dokud je na ni sama (dokud ji kolega nenahradi a neosvobodi). Kdyz ji splni, jeste to pro ni nekonci, pac hrozi ze prave splnena karta bude nahrazena dalsi dvojkovou (postavy nechodej automaticky ven), tedy dalsim nestatickym pribehem (treba "don't fall asleep", to sou proste situace ktery si nevyberes. "Hele, kluci, tak ja tam zkusim neusnout, kdyz usnu tak pudu domu a zkusis tam neusnout ty..."). Pokud nechce riskovat, zvlast kdyz dvojkovejch karet jsou tam dve tretiny, musis nejenom splnit dany dobrodruzstvi ale jeste dostanes tafku za "utek" (bud do mesta nebo pomoct jinde chytlymu kamaradovi), coz by mela bejt asi polovina trestu za neuspech (zaokr. nahoru polovicka symbolu podle vyberu, ale to prave jeste musim parkrat otestit), a to zpusobi ze dalsi karta je polozena licem dolu, ty jses volnej a ta nova karta se otaci az o pulnoci....

jsou tam jeste dalsi drobnosti (padli vysetrovatele se nenahrazuji, ES je omezenej, presne ten potrebnej pocet apod...), ale tohle je to zakladni, prijde mi to pekne provazany s tematem, dela to pekny subpribehy, zvysuje obtiznost a nuti hrace mnohem tesnejc spolupracovat.

17.12.2011 20:40:35

Polylux
Mno, to se mi nějak úplně nezdá.. Přijde mi to už jako docela velký zásah do herního mechanismu. Ale až to budeš mít pohromadě, rád zkusím :-)

Docela se mi líbí terorizující příšery. Ale spíš bych to viděl tak, že se během hry normálně příšery rozdělují mezi lokace a pak o půlnoci se pro každou z těch, co není "napevno" (skrz bílý obdélník) spojena s lokací hodí kostkou. Výsledek "lupa" (1:2 šance) znamená, že příšera jde do města, kde (dokud nebude poražena) bude přidávat doom token. Líbí se mi, že takhle může klidně spousta potvor odpochodovat a dělat problémy :)

18.12.2011 11:05:31

Vybíráme z Bazaru

Příval Temnoty crossover s první edicí
Příval Temnoty crossover s první edicí
Akt. cena: 200 Kč
Končí za: 4 dny

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas