Tash-Kalar: Aréna legend

xxxxxxxxoo hodnoceno 146x (Seznam vlastníků)

Tash-Kalar: Aréna legend - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 12 let
Herní doba: 20 min
Herní svět: Fantasy
Herní kategorie: neuvedeno
Čeština: v balení hry
Vydavatelé: REXhry
Czech Games Edition
IELLO
REBEL.pl
Autoři: Vlaada Chvátil
Rok vydání: 2013
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Dojmy

...tak jak to jakože vypadá? Jsou nějaké nové dojmy těch, co ozkoušeli na DL? ;-)
30.9.2013 13:58:13

DL
Aneken se mnou zahrál na DL prototyp a ač podobný typ her většinou moc nemusím, tak toto mne zaujalo.

Rozhodně to je náročné při promýšlení různých kombinací pokládání kamenů do obrazců, které se pak používají pro umisťování silnějších kamenů a často i likvidaci soupeřových kamenů. Důležitá je i prostorová představivost.

Ve zkratce:
Ve svém tahu hráč provede až 2 akce. Na výběr má:
- Položení kamenu na "šachovnici" - arénu
- Zahrání karty z ruky nad určitým obrazcem z kamenů v aréně - Vyvolání
- Případně zahrání balanční karty, která se nepočítá jako akce viz. dále

Pokládáním kamenů si hráč připravuje půdu pro Vyvolání. V okamžiku, kdy má na hrací desce kameny v uskupení jaké vyžaduje karta, může ji jako akci zahrát a provést její efekt. (Většinou jde o přidání silnějšího kamene s možností likvidace soupeřových kamenů a občas i specifického efektu).

Rozhodně nestačí jen ničit kameny soupeře, ale je třeba se primárně zaměřit na plnění questů (Příkladem questu je: specifické rozmístění kamenů v aréně, spojení stran arény kameny, likvidace určitého počtu kamenů soupeře v jednom tahu). Splněné questy odměnují hráče určitým počtem vítězných bodů. Vítězné body lze získat i za vyvolání kamenů nejsilnějších - legendárních. To však není vůbec jednoduché, jelikož karty s možností vyvolání legendárních kamenů vyžadují specifické a složitější obrazce kamenů v aréně, často sestávajících nejen z obyčejných kamenů, ale z již kamenů vylepšených. Každý legendární kámen na desce přidává jeden vítězný bod. Hráč s 9 VB vítězí hru.

Ničení soupeřových kamenů je užitečné spíše k likvidaci jeho obrazců a znesnadnění vyvolávání z jeho karet.

Situace na desce se občas dost dynamicky a dramaticky mění a je potřeba se dobře připravit a plánovat. Pokročilí hráči znající soupeřův balíček už na desce zachytí formující se obrazce a jsou schopni reagovat.

Zajímavý je i balanční mechanismus, kdy hráč mající výraznou nevýhodu na desce může ve svém tahu zdarma - tedy ne jako akci - zahrát balanční kartu a v závislosti na tom, jak blbě na tom je, si více či ještě více pomoci (např. volné umístění svých kamenů). Ve hře jsme oba kartu použili jednu a velmi nenásilně to dorovnalo hru.

Poslední co zmíním je zapasování mechanismů do tématu. Kluci si s tímto opravdu vyhráli a každá karta vyvolání představuje určitou unikátní jednotku ve hře. Efekt i kresba na kartě odpovídá tomu, jak jednotka skutečně vypadá a tomu, jakou bojovou akci vykonává. Ač je jádro hry dost abstraktní, s tématem je propojeno velmi hezky a velmi úzce.

30.9.2013 20:57:02

Chosen
děkuji za obsáhlou reakci! Zatím to na mě působí jako propracovanější Aton :-D

1.10.2013 09:21:14

Tajemna
Mno, tak Atonu to neni podobne asi vubec:) Je to v podstate abstraktka, ale hodne tematicka a s moc peknym zpracovanim pro navozeni atmosfery:)

1.10.2013 10:15:23

Dojmy
O víkendu na deskohraní jsem měl možnost si tuhle novinku vyzkoušet. Světe div se, moc se mi to líbilo. Tak nějak jsem očekával, že čistě abstraktní hra navlečená do hávu fantasy souboje v areně mě nezaujme. Hlavně jsem se bál toho, že například skvělý hráč ubonga musí vždy zvítězit, protože uvidí a naplánuje formace lépe než já. Pravdou ale je, že plánování na několik kol dopředu nemá příliš význam, pokud protihráč hraje alespoň trošku konfliktně. Soupeř vám totiž velice snadno zmasakruje půlku armády a tím se výrazně snižuje dominance ubongářů. Celkově je mechanismus hry vypilován moc dobře. Zásadním prvkem jsou balanční karty, které najdou užití v situacích, kdy dostáváte na frak. Stačí je zahrát chytře a v jednom kole jste zpátky na koni (kentaurovi, dělové kouli apod.). Jedinou výhradu mám ke kartám questů, které mohou přijít nešťastně a zpomalit jinak docela svižnou hru. Drobnější problém jsme měli ve hře více hráčů - hra se nesnesitelně protahovala. Navíc dva hráči útočili zezačátku na třetího a ten první 4 kola jen protrpěl, a i když se rozjel, stejně skončil poslední. Hru více hráčů bych doporučil až těm zkušenějším. Každopádně díky Anekenovi - tato hra si české vydání určitě zaslouží.

7.10.2013 12:36:42 | Upraveno autorem (porovnej)

Největší pecka světa
Hrál jsem o víkendu s kamarádem šest her a jsem maximálně nadšený. Hra ja svižná, situace se může měnit v každém kole a to opravdu hodně dramaticky. Několikrát se stalo, že jeden z nás měl i o 10 kamenů méně a srovnal to v jediném tahu díky balanci. Nebo hra kdy jsem soupeře totálně válcoval, povedlo se mi za hru vyvolat asi 6 legendárních bytostí a stejně jsem v napínavém závěru vyhrál o jediný bod.
Ve hře je i podíl náhody, ale rozhodně mnohem více záleží na taktice hráčů, do které si troufám tvrdit jsme pronikli jen zčásti a to se mi líbí. Nemám rád hry, které zahraji jednou a vím o ní první poslední.
Pocit při hraní je úžasný. Rozhodně necítím, že jen pokladám kameny. Vidím jak formace ožije a jde do boje, vidím jak se v aréně zhmotní Kiskinský válečník a ladně broběhne řadou nepřátel, vidím jak se probudí horský obr a zdecimu všechno kolem sebe, ať je to přítel nebo nepřítel. A pocit když vovalám legendární bytost? To už se musí opravdu zažít.

Princip hry je přitom naprosto jednoduchý ale její hloubka je úžasná. Ze začátku jsme hráli jen podle toho co nám přišlo na ruku (a i to byla zábava), ale později, když jsme věděli co přibližně může soupeř zahrát se rozjelo to pravé taktizování a záškodničení.
Asi brzy koupím vlastní krabici:)

16.12.2013 09:50:20

ad situace se mění v každém kole a to opravdu hodně dramaticky
netrpí ta hra přílišnou nahodilostí tímto? Předpokládám, že se tam nedá nic moc plánovat...

6.8.2014 18:52:44 | Upraveno autorem (porovnej)

ta"jemná"
Podle mě tam nahodilosti moc není. Vše je o přípravě a odhadování toho, na co se připravuje soupeř. Ber to jako poziční hru než klasickou deskovku.

6.8.2014 20:31:26

souhlas
Občas se stane, že si něco připravím a pak mystická bytost projede arénou a vše je v háji. Ale vlastně je moje chybka, že jsem to nechal soupeři vyvolat.
Mám radši variantu na úkoly, tam se dá tyhle věci lépe korigovat u smrtelný řeže pak blbě doháním náskok.

7.8.2014 14:50:15

tak
jsem se k tomu konecne dostala a odehrala 4 partie. Musim rict, ze nas to chytlo hned po prvnim zahrani a po tech ctyrech jeste vic. Zatim to hrajeme tak trochu nahodile, ale snad to bude po vice odehranych partiich jen a jen lepsi ;-) Je to vyzva.

24.2.2015 10:35:51

Da sa v tejto hre vobec planovat?
Obavam sa ze v oficialnych variantach hry nejake hlbsie strategicke planovanie nie je mozne. naucit sa patterny na vsetkych kartach a efekty - OK ale to je pracne a na mesiace sustavneho cviku (pokial mas vsetky rozsirenia ako ja)

Hra je svojim sposobom unikatna a jedinecna a aj decka ju pochopia do 20 minut.

Jedine co mi tu chyba je jasna schopnost predvidat a planovat. nejaku jasnu strategiu zvolit na supera s tym, ze to nebude len o intuicii ale o jasnej niecim podlozenej taktike.

Na boardgamesgeek som nasiel nieco co mi zatial nenapadlo. Hrat hru tak, ze hraci si vidia do kariet. To uz taktika bude a minimalizuje to nahodu. Podla mna hrat tento hand-shown variant je pre stratega rozhodne lepsi zazitok.

2.9.2016 14:10:31

Devo
Tak, otevřenou ruku bych viděl jako cestu, která má za možnost vést k Analýza-Paralíza syndromu. Hráč většinou řeší svých 5 karet, těch variant jak co umístit a vyvolat, je opravdu moc. Představa, že u toho chceš kontrolovat ještě varianty toho, co může dělat soupeř mi příjde spiš jako rušivý prvek.

Ano, Tash-Kalar není hra, kde si můžeš nějak extra plánovat dopředu. Je to hra, kde když jsi na tahu optimalizuješ svoje možnosti. Navíc i s otevřenými kartami nemůžeš nějak extra plánovat, protože nevíš, jak to soupeř nakonec zahraje. Ale pokud Vás to tak bude bavit, tak proč ne.

3.9.2016 19:15:46

Plánování v Tash-Kalaru
Dlouho jsem to nehrál, tak je možné, že jsem na něco už zapomněl. Přijde mi, že v této hře se dá naopak plánovat velmi dobře, tedy jak umístit kameny, aby protihráčův tah tolik neuškodil. Zároveň je nutná velmi dobrá schopnost předvídání. Dlouhodobá strategie v této hře nemá význam, protože, jak bylo psáno níže, je to spíše poziční a taktická hra.

Z tohoto důvodu by mě asi neoslovila varianta s odkrytými kartami, protože by bylo hned jasné, kdo na co může hrát. Ber to tak, že to je opravdu bitva dvou mágů a jednou za čas některý vytáhne nějaké to eso z rukávu (zahraje kartu z ruky). To by ses taky snažil spíše zakrýt své úmysly.

3.9.2016 19:25:32

Malazský kniha padlých
Neodpustím si a po přečtení pár knih malazské knihy padlých musím říct, že zážitek z hraní je ještě lepší. Hra mi mechanikou a kartami připomíná univerzum tohoto knížního světa. Koncept zahrání karet dost připomíná "fyziku" kouzel v knížkách. Prostě paráda

26.1.2019 18:31:36

Vybíráme z Bazaru

Unmatched souboj v mlze
Unmatched souboj v mlze
Akt. cena: 610 Kč
Končí za: 16 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas