Tainted Grail: Pád Avalonu

xxxxxxxxxo hodnoceno 259x (Seznam vlastníků)

Tainted Grail: Pád Avalonu - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 1 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 120 min
Herní svět: Fantasy, Středověk
Herní kategorie: kooperativní, vývoj postavy
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
Albi - logo
Autoři: Krzysztof Piskorski
Marcin Świerkot
Rok vydání: 2019
Sdílej: Facebook

Diskuse ke hře

Story 1st, Gameplay 2nd alebo ako ovplyvniť blbú náhodu

Hra ma veľmi zaujala. Už dlhšie hľadám niečo čo by malo fantastický príbeh a pútavú kampaň. Avšak som hardocre euro hráč a dosť zle znášam v hrách ak mi blbá náhoda pokazí postup v hre, resp. prehrá hru.
V recenziách sa spomína tento problém pri bezduchom hádzaní kockou resp žetónom (mincou)
Hru nemám tak ma zaujíma dá sa blbý hod podľa herných pravidiel nejak korigovať? Prehodiť?

Alebo zo skúseností vás hráčov... Máte na to nejaké house rules ako bojovať s touto prílišnou náhodou v hre? ( Napadá mi nejaký reroll za zdroje alebo free reroll na postavu za kapitolu kampane)

Vlado "Kasi" z KE

podporujem
* HRAD HIER *
28.9.2020 00:50:54

stOKYi
To přece nejde vůbec srovnat míra náhody v tažení modifikátoru v GH a hození kostky. Z několika důvodů. Na kostce nikdy vůbec nemůžeš tušit co ti padne. Ale na začátku víš co v balíčku modifikátorů máš a co ti padne častěji. Což na kostce vůbec neodhadneš. Navíc když už máš taženou větší část balíčku tak už můžeš zhruba tušit co tě čeká. Třeba ti tam už nemusí zbývat vůbec žádná záporná hodnota atd. a s tím se už dá dobře kalkulovat. Navíc balíček modifikátorů si během hry upravuješ a vylepšuješ co s kostkou jde jenom těžko. Takže míra náhody mezi kostkou a balíčkem modifikátorů je úplně někde jinde.

4.10.2020 19:16:10

Creatides
No tak moment... Já mám třeba v balíčku modifikátorů jednu jedinou negativní kartu a to minutí. A podařilo se mi ji vytáhnout 4x po sobě - slovy čtyři krát. Takže bych netvrdil, že víš, co tě čeká, na základě obsahu balíčku. Pravděpodobnost je svině!

Omlouvám se za komentář mimo základní téma, ale diskuze je diskuze...
______________
aka WantonDuke

4.10.2020 19:44:17

Kulashaker
Ano, to se může stát jelikož po minutí se balíček míchá. Za jiných okolností (teda ještě kromě násobitele 2x) se to stát nemůže takže to pořád nedává na stejnou úroveň náhody s kostkou. A netvrdil jsem že tam náhoda není a to je dobře, jinak by to byla jenom počítací hra a nic jiného.

4.10.2020 20:20:37

Creatides
Existuje množstvo hier, kde máš plno modifikátorov na kocky a tiež si vieš vypočítať pravdepodobnosť rovnako ako v balíčku kariet. Dakedy by som povedal, že je ešte ťažšie počítať s tým čo si potiahneš, ako s tým čo padne na kocke. Pravdepodobnosť môžeš mať 5 % a ideš to risknúť a to môže mať ďaleko väčšie dôsledky ako pri hode kockou, kde máš šancu 1/6, tak si povieš že do toho radšej nepôjdeš. Jednoducho v tom nevidím až taký rozdiel. A to ani nehovorím pri GH o tom, akú kartu AI si potiahneš, s akou iniciatívou tá karta bude, kto sa bude hýba a či sa bude hýbať alebo útočiť, ako bude útočiť a akou silou a to všetko môžeš len predpokladať.
Ja to samozrejme nehanobím, ja mám primeranú náhodu práve v takýchto hrách rád. Dáva to napätie, nepredvídateľnosť, znovuhrateľnosť a to je presne to, čo by v tomto type hier proste musí byť. Človek musí len pracovať s pradepodobnosťou a kalkulovať aj s najhorším scenárom. Ak najhorší scenár je smrť, dačo predtým s vysokou pravdepodobnosťou nespravil dobre (pri kvalitnej hre), alebo mal len riadnu smolu :-).

4.10.2020 20:39:01 | Upraveno autorem (porovnej)

eurogamer vs. snížení náhody u RPG
Na tohle téma byly popsané tisíce stran diskuzních vláken. poznatek 1: řešení se nenašlo :D
poznatek 2: a neexistuje ani pořádná RPG eurohra s příběhem - proč asi?

Bez nějakého prvku náhody příběhové hry hrát nejdou. Resp. jdou, ale proč to dělat, když to pak postrádá veškerou duši? "Trashovky" naštěstí mají velkou výhodu, že při zachování příběhu lze ohnout mechaiky tak, aby se dál všichni bavili - ať už nižší obtížností, občasným přehozem nebo klidně malým podváděním. Nesouhlasím s tím, že pak "nemá smysl tu hru hrát". Vždyť se hraje pro zábavu!

Nějaká náhoda do RPG a příběhových her prostě patří a stejně jak v životě: občas se prostě nezadaří a navzdory dokonalému plánování dvaceti tahů dopředu sem tam přijde nějaký koronavir a zhatí plány nebo nechá vyhrát soupeře se sice o něco horší, ale zato ohebnější strategií... A pak záleží na (euro)hráčích, jestli to přijmou jako součást zábavy, nebo se radši vrátí k přerovnávání žetonů s kalkulačkou (no offense! - je to trochu pomsta za to "bezduché házení kostkou" v úvodním příspěvku :))

5.10.2020 09:26:46 | Upraveno autorem (porovnej)

Dansemacabre
Souhlas. Začínal jsem na eurech ale poslední dobou hraju čím dál víc příběhové hry a tam náhoda prostě patří. Jenom je dobře když náhoda nehraje prim a je nějakým způsobem upozaděna/omezena. Nejlépe něčím co dává smysl, potom to člověk lépe snese když dostane za uši

5.10.2020 09:42:09

Creatides
práve pre to čo píšeš, ma veľmi nebavia Arkhami, Mansions a napr. ani taký This war of mine. Ale ak chce niekto čisto len príbehovku bez dákeho rozmýšľania, je jasné že tu je cesta. Ale potiahnúť kartu a skús Check na náhodnú štatistiku, to nie je pre mňa. Z toho čo som pochopil, podobne to bude asi aj v tejto hre.

5.10.2020 10:13:20 | Upraveno autorem (porovnej)

stOKYi
Není to zas tak strašné... Ano, náhoda tam je a ano, umí potrápit. Ale není to Akrham, aby se házelo pořád na všechno ;)

Trochu mě drásá, když se eurohráči vyjadřují o náhodě ve hrách jako o něčem nežádoucím, hloupém, nebo bezmyšlenkovitém. Kde se to bere? Chápu, že eurovky jsou z principu kompetitivní a "ukaž, že jsi lepší než protihráči", ale že by to bylo zažrané až tak hluboko? :(
(mmch: jeden z důvodů, proč už hraju v 90% jen kooperačky je právě ten, že mě štvou "vyhrávači" a hraní "proti" někomu. Ale to už driftuju daleko od tématu...)

5.10.2020 10:31:03

stOKYi
Test náhodné statistiky? To v této hře moc nenajdeš. Občas hra testuje (hod kostkou + hodnota vybraného skillu), ale vždy je to naprosto logické. Jdeš přemlouvat o něčem vesničany zasažené chorobou? Budeš potřebovat empatii. Atd. Tyhle věci ve hře rozhodně dávají smysl a tím, že nejsi nucen dělat vše, tak když máš pocit, že tvoje postava není ta správná, která by měla jít ošetřovat zraněné (protože jsi spíš postaven na to, abys mlátil nepřátele kladivem), tak se o to nesnaž a budeš v pohodě. To neznamená, že ti ještě nemůže padnout kostka fakt špatně (občas jsme měli hody takové, že jsme prostě nesměli hodit jedničku, jinak to bylo v pohodě), ale bez toho by zase ty akce postrádaly trochu napětí.
---
Time Slug Studio

5.10.2020 10:51:14

Bedikk
Tak v tom prípade dobre, to čo ma celkom nebralo na Arkhame, potiahnem kartu a uvidíme na čo sa bude robiť check. Ak je to ako napr. v Earth Reborn, kde zombie zbraňou trafí len náhodne alebo v žiadnom prípade nemôže ovládať laptop, tak je to OK a dáva to logiku.

6.10.2020 09:52:45

Z mého úhlu pohledu
Dovolím si přirovnání k historické události. Omlouvám se, že si nevzpomenu kdy a kde se stala. Naštěstí jde jen o pointu. Období chladných zbraní, zbroje, luky. Jedna armáda měla početní převahu, lepší umístění a celkově bylo jasné, že rozdrtí tu druhou. V předvečer bitvy ale došlo k blbé náhodě, kdy se jim nějak zkazil proviant a ráno prakticky všichni vojáci zvraceli, seděli na nočníku, či se váleli v křečích na zemi. Prakticky už poražený nepřítel je zmasakroval. Nebo v jiné bitvě (to vím, že proběhla mezi Anglií a Francií) útočil výkvět francouzské jízdy na angličany a měl celkově navrch. Podle všech předpokladů měli zvítězit. Bohužel před útokem hustě pršelo, pahorek, na kterém byli Angličané, se změnil v čisté bláto, koně nebyli schopní udržet trysk, útok se zastavil, Angličtí lučištníci udělali z jízdy jehelníčky a když Francouzům došlo, co se děje, začali prchat z bojiště a při překotném úprku koně rozdupávali francouzskou pěchotu, která právě dobíhala k místu střetu. A takových momentů, kdy zasáhla náhoda, najdeme v historii tuny. A nejen v bitvách.

Co tím chci říct. Tak je hra koncipovaná a tak má vypadat. Někdy se prostě stane, že se štěstěna usměje, jindy ne. Takže odstraňte náhodu a zůstane vám čistá matematika. Nechápu, jak to může někoho bavit, byť umím respektovat. Ale pak už to není ta hra, kterou autoři zamýšleli. Pokud ji chcete takto hrát, měli byste být fér a odřezat i ty části, kdy se na vás náhoda usměje. Nejen ty, kdy vás zadupává do bahna. Není pak alibistické vybrat si jen to, co se mi hodí?

A dovolím si i úvahu, proč se trápit se sháněním surovin, čelit polomrtvému stavu atp. Protože pak si užijete chvíle, kdy nad hrou (nakonec) zvítězíte. Vždyť sklenka vody má jinou hodnotu, pokud si ji bez práce natočíte doma z kohoutku, než když předtím přejdete poušť. Argument, že "hra je těžká, tak si ji ulehčím, aby mě bavila", za sebe neberu. Ulehčením se, alespoň podle mě, právě o tu zábavu připravujete.
Padlo tady i srovnání s PC hrami. Ty, někdy více, jindy méně, hraji už tak 35 let. Kdysi byly hry kruté, náročné, neodpouštěly a někdy jsem se snažili dokola a dokola, než jsme je pokořili. Walkthrough v milionech verzí na Youtube? Video návody? Fóra o tisícovkách příspěvků zabývajících se optimální strategií? Online podpora vydavatele 24/7? Ani omylem. Maximálně kamarádi, co bojovali stejně urputně, jako vy. A na osmibitech fakt bylo nějaké uložení vzácnost. Dodnes si pamatuji na ten slastný pocit vítězství, když se mi to povedlo. Co mám dnes? Nejtěžší obtížnost a stejně ji projdu s prstem v nose. Kde mám ten pocit? Proč mi ho vzali? Bohužel vím proč. Aby byla dostupná více lidem, více lidí si ji koupilo, autor víc vydělal. Hlavně se bavit, problémy neřešit. Proto neuznávám house rules.
Samozřejmě mohu narazit na hru, která bude nad mé síly. Jsou hry, které jsem nikdy nepokořil. Jenže i to je život. I v něm jsou situace, které prostě nezvládnu. Nevylezu třeba na Mount Everest. Tak to prostě je. Mrzí mě doba, kdy si řekneme "všichni můžeme všechno, není třeba se snažit, hlavní je se bavit, pojďme to občůrat." Ale to už jdeme moc mimo deskovky. :)

Dodám ještě, že TG nás hrozně pojel jen ve chvíli, kdy jsme byli moc hamižní. 4 HP, 1 energie a stejně jdeme na průzkum. Po restartu jsme už opatrnější a zvažujeme, jestli do toho rizika ještě jít a nebo raději ne. Uznali jsme, že důkladně projít celou lokaci a všechny její možnosti opravdu nejde. Nemá to jít. Autoři ani nechtějí, aby to tak šlo. Což je dobře. Vždy zůstane něco na příště. A hra odměňuje. Píše opravdu hezký příběh. Mít jistotu "odstranění náhody", tak zůstane něco nemastného, neslaného. Tak si to, kluci, nekažte. ;)

Ale prosím berte jen jako můj názor. Jen jsem si povzdechl.

16.11.2020 17:10:48

Špatňák - OT
Jen pro doplnění, vůbec netuším, o jaké bitvě je řeč v tom první případě, ale v tom druhém se jedná o jednu z nejvýznamnějších bitev stoleté války, bitvu u Azincourt, která se odehrála roku 1415.

Edit: A když o tom tak přemýšlím, tak dost podobný průběh měla i jiná bitva stoleté války, a sice bitva u Kresčaku.

---
Zarytý odpůrce figurek, který zastává názor, že hromada plastu ze špatné hry dobrou hru nikdy neudělá.

17.11.2020 22:08:07 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

Vesnička: hra o budování osady
Vesnička: hra o budování osady
Akt. cena: 710 Kč
Končí za: 1 den

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas