Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 4 |
Doporučený věk: | od 14 let |
Herní doba: | 240 min |
Herní svět: | Starověk |
Herní kategorie: | desková hra, strategická |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | |
Autoři: | Christian Marcussen |
Rok vydání: | 2021 |
Sdílej: |
Agresivna stratégia pri hre 3-4 hracov
Hrali sme 8 partii CoC, všetko skúsení hráči 4X stolných hier, pár záznamov našich hier je aj tu. Okrem prvej partie, ktorá sa zvrhla na boj všetkých proti všetkým, sa víťazom stal vždy niekto, kto sa vyhol veľkým bojov a zameral sa na rozvoj miest, úlohy a divy.
Zaujíma ma, či môže byť agresívna stratégia pri 3-4 hráčoch víťazná. Ako?
Akým spôsobom získať body?
Ako pretlačíte nábor bodov pri budovateľskej stratégii?
Co zkusit budovat a plnit úkoly stejně jako ostatní a na konci vystavět armády a obsadit alespoň jedno větší město?
Hlavně záleží, jaký hraješ národ. Jestli agresivní nebo nějaké pacifisty. Máme odehráno asi jako ty a vypozoroval jsem, že přehnaná agrese se většinou nevyplácí. Občasné útoky na města kvůli oslabení soupeře a obrana svých je základ. Naposledy jsem hrál Vikingy a hrál nesmyslně agresivně až jsem skončil vymlácenej. Měl jsem teda extrémní smůlu na hody, třema kostkama hod 4, vzápětí dvěma kostkama hod 2 a jednou hod 1, ale jet pouze na agresi se většinou nevyplatí
To je slabina toho, když se civilizační hra hraje na body a nedá se vyhrát jinými způsoby jako třeba v Sidově Civce. :)
- - -
Deskovky, nebo videohry? Toť otázka.
Infindus - presne tak to konci u nas, vyznam maju obmedzene akcie, co prinesu body a zisky su udrzatelne. Dobyvatel zvacsa konci v prachu
Varouch - ak ma niekto nebranene velko mesto pred koncom, tak si to zasluzi. Ale dobit mesto, kde stoja 4 jednotky a mozno pevnost, tak na to treba aspon 2 utocne armady. Taky utok treba pripravit a to neda uplne zakryt - obranca sa tiez pripravi.
@Zigrin : Jasně, že se připraví, ale holt to musíš zkusit.
Obecně mi na tom přijde dobré, že ty si nemůžeš v prvním tahu říct, že to budeš hrát agresivně a pak na to jet a vyhrát. Musíš reagovat na ostatní. Pokud jsi kolo před koncem první na bodech, tak útočit asi nebudeš a zaměříš se na bránění. Naopak pokud zaostáváš, tak útok je jediná šance jak to zvrátit. A pak musíš holt zariskovat a hrát agresivně.
Zkusenosti z předchozí verze jsou takové, že hráč za válečný národ mohl vyhrát jen tím, že valčil. Nejlépe toho dosahují Římané. Ale i tak většinu her vyhrával národ, který farmařil a byl nedotčen. V nové verzi je obránce lehce zvýhodněn oproti předchozí verzi. Je to dáno silnější pěchotou. Ta válka je spíše prostředek k zabrždění zapikaných národů. Hru můžeš upravit dle gusta hráčů. Upravit lze vše. Teď chceme testovat zvláštní konce hry. Hra končí, pokud hráč postaví dva divy, dobude hlavní město (to by se dalo v admin fázi menit), má o 12 techů více než některý z hráčů, hráč ovládá 2 pětková města. Takto by šlo ukončit hru dříve a hráč, který jednu podmínku splní, okamžitě vítězí.
A to jsou nějaké homemade úpravy nebo oficiální návrhy na úpravu pravidel?
@miragent Zaujimave napady na alternativne konce, ak sa ti to podari otestovat., tak by bolo super, ak by si sa podelil so skusenostami.
@miragent plus minus toto jsem cetl jako navrh alternativniho konce na BGG. A rozhodne to budu chtit zkusit zahrat priste. Dosavadni zkusenost je proste takova, ze je to pro me az moc euro, kazdy na svem pisecku, ten Stret mi chybi.
V zásadě by stačilo hrát variantu, ve které mají všichni už nějaké vojenské jednotky a technologie (Taktika) při setupu, takže je šance na větší bitvy už v půlce hry.
Až budu mít více nahráno, tak chci vytvořit historické scénáře s touto variantou. Hráči by měli asymetrický setup a rozdílné cíle jako alternativní konce.
Možná taky na nějaké variantě pracuje už sám autor.
Alternativní konce jsou určitě super možnost, další co mě napadlo je,že by mohly být odměny za vítězství v boji mezi hráči, třeba 1 zlato za poraženou jednotku, či 1 technologie zdarma z těch, které již soupeř má, za dobytí města (kromě zlata), což by dávalo smysl i tématicky - to by určitě motivovalo k více konfliktům
Ty alternativní konce nejsou špatný nápad. Mám se hrou podobné nedobré zkušenosti. Většinou když se hraje v plném počtu tak být agresivní se vůbec nevyplací. Ti soupeři kteří mezi sebou nebojují na tom těžce vydělávají a v podstatě mají vysokou šanci na výhru. Stalo se mi to už několikrát. Očekávám, že v další naší hře pojedou všichni na obranu, protože obránce je vždy ve výhodě a prostě ta hra utrpí tím že bude postrádat konflikt. Tzn. to co psal @miragent je určitě super a stálo by to za to vyzkoušet. :-)
Uz nekdo vyzkousel alternativni konec?
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Prodán Playmat ke hře Archa Nova
Akt. cena: 950 Kč
Končí za: 4 dny