Star Wars: Rebelie

xxxxxxxxxo hodnoceno 222x (Seznam vlastníků)

Star Wars: Rebelie - obrázek

Hru mám Hru chci
Hodnocení:
Počet hráčů: 2 - 4
Doporučený věk: od 14 let
Herní doba: 240 min
Herní svět: Sci-fi
Herní kategorie: desková hra
Čeština: v balení hry
Vydavatelé:
ADC Blackfire Entertainment - logo
Autoři: Corey Konieczka
Rok vydání: 2016
Sdílej: Facebook

Otázky ke hře

hledání a přesun základny

Včera odehrána první hra, jasno jsme úplně neměli jen ohledně rebelské základny. A sice:

1) Může si hrář Impéria podle svých tažených probe karet označovat na mapě (třeba žetonama zranění), kde už to má prozkoumané?

2) K čemu je rebelská mise, která lízne a zamíchá 4 probe karty? Buď jsem vůbec nepochopil, proč bych to měl chtít dělat.

3) Pokud je má základna odhalena, mohu ji přesunout pouze na jednu z planet, jejichž probe karty ještě nebyly vytaženy - je to tak? Pokud tedy Impériu zbývá k prozkoumání jen 6 planet, musím alokovat základnu na jednu z nich?

4) Pokud si v rámci stěhování líznu jen systémy, které už ovládá impérium a není tam ani jeden validní cíl - znamená to, že mise byla automaticky neúspěšná? - v tom případě: musím to říct protivníkovi, nebo prostě blafovat a dělat že přesun proběhl? S tím souvisí:

5) Mohu zahrát kartu "rychlá mobilizace", ale základnu reálně vůbec nepřesunout?

6) "Rychlá mobilizace se dá oponovat úplně stejně jako jiné mise? (nejdřív jsem myslel, že ji odkryju až "at the end of phase", ale pak mi došlo, že je tam tečka, a tedy ji odkryju standartdně a na konci ji jen vyhodnotím)

Předem díky za objasnění.
10.7.2019 10:49:09 | Upraveno autorem (porovnej)

Dansemacabre
1) No může, ale nahrává tím Rebelům, kteří vidí, co si vytahal z balíčku, lepší je https://boardgamegeek.com/filepage/128063/interactive-schematic-player-aid nebo jako to mám já, tablet a https://rebellionmap.com/ tam si můžeš odlišit jakm způsobem to bylo prozkoumáno (loajalita/pozemní jednotka, přes probe kartu)

2) Myslíš ta jak mu vezmeš 4 karty z jeho dobraných karet a dáš je zpět buď na vršek nebo spodek balíčku? Tak když je dáš na vršek, zdržíš ho, chvilku mu potrvá než se zas prolízne k těm, které mu mohou pomoci vyřadit zas nějaké další soustavy, nebo můžeš jednu, která by se ti mohla v budoucnu hodit pro přestěhování základny dát na spodek a zbytek na vrch, ale tam si pak po jejich dolíznutí Imperiální hráč zjistí, pokud si zaškrtává v mapě o kterou šlo, zas ho to může zmást a bude se snažit si tu soustavu pohlídat, protože si může myslet že se tam budeš chtít v budoucnu stěhovat, prostě své užití si to vždy najde.

3) Ano, táhneš si z probe balíčku, pokud mu zbývá 6 karet a dal jsi na misi 2 velitele pak ano, musíš se spokojit jen se 6, pokud byl jen jeden velitel, táhneš si jen 4 karty.

4) Tahle mise není pokus tím pádem se nedá říct, že je neúspěšná, je tam vyhodnoť, takže ji vyhodnotíš, umístíš velitele z ní na Základnu rebelů, a na konci fáze tedy po odehrání všech ostatních misí a vyhodnocení všech přesunů a bojů se teprve provede podle pokynů efekt karty. Tj. pokud ti ani jedna karta nevyhovuje nebo nesplňuje podmínku pro přesun, tak prostě přesun neprovedeš. Jen to není moc blafování, protože protivník samozřejmě vidí, že sis žádnou kartu nevybral a nenahradil s ní původní kartu základny.

5) Ano můžeš. Zrovna tak ji nemusíš vůbec vyhodnotit ostatně jako jakoukoli jinou misi kam jsi přidělil velitele, na úplném konci fáze se ti taková karta vrátí do ruky a velitelé do zásobníku (občas se prostě změní situace a zjistíš, že není výhodné nějakou plánovanou misi zahrát).

6) Ne, jak už jsem psal je to mise Vyhodnoť tudíž se jí bránit nedá, brání se misím, kde je Pokus

10.7.2019 11:40:19 | Upraveno autorem (porovnej)

_
1. je taktičtější, když rebel neví jaké karty planet už má. Tady v sekci ke stažení jsou mapy ve kterých si to může označovat. V pravidlech je i napsáno, že karty nemá ukazovat.
2. ideální je tuhle misi použít v kole kdy by jsi stěhoval základnu, můžeš si vybrat nějakou vhodnou planetu a dát si ji do balíčku průzkumu a při přesunu si ji vybrat. A nevím jestli jsi to pochopil správně, ty karty bereš z balíčku karet, které má už u sebe hráč za Impérium, tak pokud nebudeš přesouvat základnu, můžeš mu je aspoň vrátit na vrh balíčku průzkumu a zdržet ho o dvě kola, kdy by si tahal planety, které už měl.
3.ano , je to tak, viz předchozí bod, který ti pomůže připravit si více možností.
4. musíš ukázat kartu staré lokace a dát tam novou, takže nejde přesunout jen na oko. Základnu nemůžeš přesunout na planetu, kde jsou imperiální jednotky nebo žeton loajality.
5. ano můžeš, buď využiješ druhou možnost (pokud není základna odhalena) nebo ji nevyhodnotíš
6 Kartu mise odkryješ běžně během hry, ale je na ní "vyhodnoť" takže ji nejde bránit. A samotný efekt se vyhodnotí až na konci fáze velení.

koukám, že Froggery byl rychlejší a určitě přesnější, drž se jeho výkladu ;o)

10.7.2019 11:59:09 | Upraveno autorem (porovnej)

ještě doplnění
Díky za všechny odpovědi. ENG verze je sice srozumitelnější než ta CZ, ale pořád je to někde zmatené a ještě to zahrnuje listování dvěma různými sešity a hledání na různých místech, abych se dozvěděl poměrně jednoduchou informaci. Pravidla se teda FFG moc nepovedly...


ad 1) aha, to mi uniklo! dobré vědět :)

ad 2) takže mu můžu zamíchat už prozkoumanou planetu zpět do balíku a na ni pak hodit základnu? to ho chudáka trochu zmate, protože bude mít v hlavě, že na té planetě už byl, takže tam nejsem

a ještě mě k tomu napadlo ohledně oponování misí:
7) Pokud se pokouším hrát misi do sektoru, kde už jsou tři nepřátelští velitelé, kteří mají stejný symbol jako je potřebný pro misi, brání mi automaticky všichni svým součtem symbolů, a ještě tam může protivník jednoho přidat ze zásobníku?
Pokud protivník chce zajmout mého velitele, ale symbol pěsti má v soustavě ještě jiný můj velitel, brání se zajetí oba?

10.7.2019 12:07:35 | Upraveno autorem (porovnej)

doplnění
2) Zmate ho to jen pokud si nevyškrtává planety pomocí nějaké pomůcky (což by měl, jinak se ta hra pro něj stává dost náročnou na věčné kontrolování probe balíčku aby měl trošku přehled a zdržuje to), kdy vidí co už si tahal za probe karty, pak mu jen stačí porovnat jejich balíček s tím co má vyškrtáno a ví které sis vytáhl takže tím může zúžit okruh pátrání, na druhou stranu mu ale i tak můžeš zamotat hlavu, protože pak základnu klidně přesuneš na nějakou kartu kterou si ještě neměl šanci líznout (dáš navrch třeba jen dvě co jsi mu sebral a když se stěhuješ taháš si jich víc a on nemůže vědět, kterou sis nakonec vybral)

7) Ano, každý hráč si spočítá dané symboly všech svých velitelů v dané soustavě (symboly zajatých se nepočítají, ty se dají započíst jen pokud jde přímo o pokus proti zajatému veliteli) a podle toho má počet kostek, limit je akorát počet červených a černých kostek, což je myslím 10, víc kostkama se logicky házet nedá. A ano, pokud jde o pokus o misi, má protivník možnost proti ní ještě i někoho přidat ze zásobníku.

Ano sčítají se pěsti za oba.

10.7.2019 12:21:44 | Upraveno autorem (porovnej)

doplnění
VŠECH velitelů? Takže když udělám misi na získání loajality do sektoru, kde mám dva velitele, tak všichní mí i všichni soupeřovi hází? Ty jo, to jsme tu první hru hráli faaaakt hodně blbě :)

11.7.2019 10:23:45

Dansemacabre
Ano, to je jedna z věcí, kde asi lidi chybují, dá se s tím právě docela taktizovat, udělat třeba někam přesun pomocí jednoho velitele a zároveň už kalkulovat, že se tam pak o něco pokusíš a přičtou se jeho ikonky atd., ta hra má spoustu taktických a blafovacích možností :)

11.7.2019 10:31:20 | Upraveno autorem (porovnej)

Froggery
Taktických možností je tam fakt nepřeberně. Zatím mám za sebou jnen tu první hru (naprosto epickou), ale už jsem podlehl a objednal rozšíření, protože ten combat je v základu fakt nešikovný (aneb jak se mi pomocí generátoru štítu a jednoho rebel troopera podařilo vyřadit z boje 2x At-At :))

Příští hra bude díky teď již snad správně pochopeným pravidlům o misích a pohybech rebelsé základny ještě epičtější!

11.7.2019 11:03:36

Dansemacabre
To vám ty kostky musely docela vycházet, jinak mi přijde, že ta převaha 2 x AT-AT je proti jednomu rebelskému vojákovi dost zdrucjící a nějaký ten critical na červený nebo hit na černý jim padat musí :) Ale ta karta navíc taky může hrát roli, každopádně jsi měl kliku :) Jinak nezapomínat, že pokud by ti zahynul ten voják je generátor automaticky na konci toho kola boje zničen, stejně jako jiné stavby na straně hráče, kde nezbyly jiné typy jednotek než je stavba nebo jak je to přeložené (structure v originále). V rozšíření je to trochu upravené, ale v základu je to takhle.

11.7.2019 12:35:16 | Upraveno autorem (porovnej)

Vybíráme z Bazaru

THIS WAR OF MINE - V OBLEŽENÍ
THIS WAR OF MINE - V OBLEŽENÍ
Akt. cena: 2800 Kč
Končí za: 11 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas