Fragor Games
Autoři: Fraser Lamont
Gordon Lamont

Závody na psím chvostu

Autor: aneken | 7.8.2009 | 10

Předem se přiznám, že Snow Tails jsem si okamžitě oblíbil už v Essenu 2008, kde jsem je poprvé hrál. Doma ale nemám původní verzi od Fragoru, ale novou od Asmodee, i se "skokovým rozšířením".

Hra Snow Tails patří do kategorie závodivých her, stejně jako například Formula D od stejného vydavatele. Zajímavá je tím, že je postavena na karetním mechanismu bez využití kostek, což nebývá až zas tak obvyklé. Kromě karet obsahuje hra též kousky tratí, které si můžete poskládat podle svého, saně pro každého hráče a jim odpovídající figurky a také vychytávku - tlapu, kterou můžete dát hráči, který se se hrou příliš loudá ;)

Každý z hráčů má k dispozici své saně, které jsou taženy dvěma psy a navíc mají brzdu, kterou se dá korigovat rychlost. Úkolem je samozřejmě dojet do cíle jako první, k čemuž musíte použít pečlivé plánování zahrávání karet. Ty mají hodnotu od jedné do pěti a v každém svém tahu můžete zahrát pouze karty stejné hodnoty (je jedno, jestli jednu, dvě či dokonce tři) na psy či na brzdu. Součet hodnot na psech minus hodnota brzdy vám dá vaši rychlost. Důležitý je i případný rozdíl hodnot mezi psy. Ten který má na sobě vyšší číslo, táhne saně na svou stranu - právě tak se projíždějí zatáčky.

Hra tedy není bez prvku náhody, záleží na tom, jestli vám dochází karty do ruky, omezit se to ale dá právě dobrým plánováním, kdy vás karty nepřekvapí. Co vás ale může překvapit, jsou tahy protihráčů. Zvláště v pěti vám může někdo snadno zablokovat ideální cestu a vy tak musíte vymýšlet suboptimální řešení. Popřípadě bourat, což vede k tomu, že se sníži počet karet na vaší ruce a vy tak máte snížené manévrovací schopnosti.

Hra je uzpůsobena také na jízdu ze zadních pozic, na dlouhých rovinkach psíci pořádně zaberou, aby své druhy dohnali - ale jen v případě, že máte saně sladěné a oba čoklíci táhnou stejnou silou (čím nižší pozice, tím vyšší bonus). Snadno se tak lze na rovinkách vrátit do špatně rozjetého závodu.

Celkový verdikt: Hra pěkně vypadá, je dosti zábavná, zvláště ve větším kolektivu, kdy o blokování není nouze. Díky tomu, že si trať skládáte sami, můžete využít buďto předdefinovaných tratí, nebo popustit uzdu vaší fantazii. V sadě jsou i dílky s překážkami, jako jsou stromy, kde už musíte projíždět skutečně s respektem, abyste nenabourali. Celkově hodnotím Snow Tails jako velmi dobrou závodivou hru s rozumnou dobou hraní a vysokou znovuhratelností.