Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Počet hráčů: | 2 - 6 |
Doporučený věk: | od 12 let |
Herní doba: | 180 min |
Herní svět: | neuvedeno |
Herní kategorie: | desková hra, strategická, diplomacie |
Čeština: | v balení hry |
Vydavatelé: | Eagle Games Edge Entertainment Pro Ludo |
Autoři: | Glenn Drover |
Rok vydání: | 2002 |
Sdílej: |
Jak zkrátit + zjednodušit?
Jsem teď na dlouhodbé služební cestě v Německu a jelikož rodina přijede až za pár dní, mám nebývale volné večery :). Sebou jsem si vzal ke znovu prostudování právě tuto hru. Kdysi jsem ji dostal k narozeninám, ale záhy jsem zjistil, že hra svou délkou přesahuje apetit mého okolí a pár let se na ni nahoře v polici jen prášilo. Ale okolí se mění a v poslední době to vypadá, že příští rok by mohl být ohledně jakéhokoli hraní lepší.obrázky
Je to sice mimo to co řešíš, ale když máš ty dlouhé večery sám, nedalo by se pořídit pár fotek :)
sappho
To si lze vyložit mnoha způsoby... ;)
sappho
To bych jistě mohl, kdybych tu měl nějaký fotoaparát :).
Každopádně se do možných "zjednodušujících" úprav začínám jaksi nepříjemně nořit. Budu si muset dát pauzu, nebo z X-hodinové hry vznikne hra minimálně (X+2)hodinová ... Nějak se mi ztupila Ockhamova břitva ... :).
to Sydo
Každý asi děláme po večerech jiné fotky ;)
sappho
No to víš, já mám doma ten šlauch...
aradraug ve vedlejší diskuzi "Reprint!
cituji z vedlejší diskuze:
----------
aradraug napsal:
No, sice mám Sidovu Civku (ale vzhedem k délce hry není s kým ji hrát - pravidla jsem si upravil), ale tahle vypadá fakt zajímavě...už se těším.
----------
Docela by mě ty Tvoje úpravy zajímaly. Snažil jsem se Ti poslat Zprávu, ale nějak to nechtělo odejít. Myslíš, že by bylo možné hlavní rysy Tvých úprav uvést přímo sem? Každá inspirace se hodí.
Díky
úprava pravidel
Jen tak na úvod - úprava pravidel nespočívá v nějakém výrazném zkrácení. Mně délka hry nevadí, k téhle hře mi sedí (bohužel obvyklí spoluhráči nemají tolik času a elánu). Největší "časožrout" je stejně počítání produktivity, takže na to jsem si do PDA udělal excel tabulku...
Moje úpravy:
Vylepšení měst – v původních pravidlech je, že při postupu do další éry určí hráč, který postup způsobil, jeden druh vylepšení, který zastará (odstraní se). Vedlo to k tomu, že hráči byli ve dvacátém století a o zábavu se obyvatelstvu staraly chrámy a zikkuraty...nikdo neměl zájem vylepšovat něco, co nebylo potřeba a hráč většinou určil něco jako koloseum, které v té chvíli nikdo neměl. Takže jsem to otočil – hráč určí jedno vylepšení z jakékoliv minulé éry, které nezastará. Ostatní jsou zastaralé a odstraní se (ostatně, kdo by se staral o nějaký soud, když ho může bavit televize, že?).
Stejně tak po dobytí města o vylepšení přijdete (pravda, stavba se dá stěhovat, ale odstěhovat třeba katedrálu? A dvakrát za sebou?). Když není jasné, které město ztratíte, vybíráte si vy.
Souboje – soubojový systém se mi dost nelíbil, vytahování jednotek z mapy za zástěnu, skryté navrhování bojovníků...nic pro mě. Takže souboje se překopaly od základu.
Útočník (ten, kdo region napadl) i obránce vezmou svoje armády. Vyberou z nich nejsilnější jednotku (dává nejvíc kostek) a tolik kostek si vezmou do ruky. K nim přidají za každou další svou jednotku jednu kostku.
Příklad: Franta (útočník) má 2x rytíře (Knight) a 1x Pikenýra (Man-at-Arms). Pepa (obránce) je technologicky vyspělejší a má jednoho střelce (Rifleman). Franta bude házet čtyřmi kostkami (2+1+1), Pepa jen třemi.
Oba hodí kostkami. Pokud někdo má jednotky s bonusem (Pepa, protože střelec má bonus +2), může na svých kostkách zvednout výsledek až do celkové výše bonusu (prostě ze 4 udělá 5). Bonus může rozdělit libovolně, klidně ho může celý utratit na jednu kostku nebo zvýšit třeba dvě kostky o jeden bod každou.
Příklad: Franta hodil a padlo mu 6, 4, 1 a 1. Pepovi padlo 4, 3 a 2. Pepa využije bonus +2 a 4 změní na 6 – stejně mu to nepomůže.
Kostky se seřadí od nejvyšší po nejnižší a spárují se soupeřovými (Vytvoří se dvojice Frantova nejvyšší-Pepova nejvyšší, Frantova druhá nejvyšší-Pepova druhá nejvyšší)
Příklad: Vzniklé páry budou (Franta-Pepa): 6-6, 4-3, 1-2 a Frantova 1 zůstane bokem.
Postupně od nejvyššího se vyhodnocuje. Pár, na kterém je remíza se dá bokem – jednotky si nic neudělali. Za každý pár, ve kterém máte víc, než soupeř, si soupeř odstraní jednu jednotku a vice versa. Soupeř si sám volí, jakou jednotku odstraní.
Příklad: Pár 6-6 je remíza, dá se stranou. Pár 4-3 znamená výhru pro Frantu, takže Pepa musí odstranit jednu svou jednotku. Bohužel je to i jeho jediná...to nevypadá dobře. Další pár je 1-2, tentokrát vyhrál Pepa a Franta musí odstranit jednu jednotku.
Pokud nějaké kostky zbyly bokem, mohou být využity k dalšímu boji – z kostek bokem uděláte skupinky, a pokud v součtu nějaká skupinka převyšuje (nestačí dorovnat) nějaký soupeřův hod, kterým vyhrál (nebo remizoval), je jedna soupeřova jednotka zničena.
Příklad: Pepa má smůlu a přišel o kritické území, takže s ním už se dál nepočítá. Bude rád, když přežije, musíme proto sehnat nového hráče. Naštěstí je po ruce ještě Pavel.
Později ve hře má Franta stále dobyvačné choutky. Svou armádou složenou z 2x kulometčíka a 1x tanku napadne nebohého Pavla, se brání jen jedním dragounem. Franta bude házet šesti kostkami, Pavel jen třemi. Franta hodil 6, 6, 5, 3, 3, 2, Pavel má štěstí a hodil tři šestky. Páry budou následující (Franta-Pavel): 6-6, 6-6, 5-6 a zbytek se dá bokem. Franta si musí odstranit jednu jednotku. Pavel se už raduje, že nápor ustál, ale zapomněl na Frantovy odložené kostky. Franta udělá z kostek jednu skupinku se součtem 8, použije ji proti jedné z Pavlových šestek a tím zlikviduje jedinou Pavlovu jednotku. Další hra už není podstatná, jen Franta chce, aby ho ostatní oslovovali „Vaše dobyvatelstvo“...
Výše uvedený postup aplikujte tak dlouho, dokud není jedna strana zlikvidována a v případě potřeby použijte i bonus za obranu města (použije se na „zlepšení“ kostky, stejně jako bonusy jednotek). Letadla přidávají kostky tak, jak je napsáno v pravidlech (ano, když máte dva tanky podporované neviditelným bombardérem, házíte 9 kostek – 4+1+4) - letectvo je mocná zbraň.
Vypadá to složitě, ale ve výsledku je vyhodnocování bojů rychlejší. Má to ale jeden problém, vzhledem k hromadnosti boje na rozdíl od původních pravidel můj systém nepočítá s bonusem za rozdílnost jednotek (jízda > pěchota, pěchota > artilerie, artilerie > jízda). Jak vyřešit tohle, na to jsem nepřišel.
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Duna Impérium + promo
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 7 dnů